Hallo iedereen,
Ik ben een zeer heftig Coke verslaafde, en ik probeer al een tijdje een wetenschappelijk verklarend systeem te vinden dat dan in een jasje van logica verholen zit.
Ook ben ik nieuw hier, en ik wil af van dat grote, blauwe scherm tot je enkele posts hebt gemaakt; echt irritant, wil ik echt vanaf.
Even ter verklaring, een dialectiek is een redeneervom waarbij je een these poneert, daar een anti-these tegenover stelt, en beiden tot symbiose laat komen in een synthese. Holistisch betekent gewoonweg dat het geheel meer is dan de afzonderlijke delen, zo bv. als x+y dan = x, y én z.
Graag zou ik een these en anti-these willen posten, en samen met jullie op zoek gaan naar de holistische synthese.
Goed, mijn dialectiek is heel simpel, en heeft als these: Coke is puur natuurlijk geluk. Anti-these: Coke is artificieel geluk. Synthese: ?
Dit komt voort uit een debat dat ik laatst had met iemand, waarbij ik de these ondersteunde. Namelijk alles geeft dopamine los in de hersenen, zonder drugs is de hoogste afgifte seks. Maar waar trek je de lijn met artificieel geluk, gewoon omdat in plaats van seks het een poeder is dat je dopamine levels doet stijgen?
Of wat is in feite artificieel geluk? Kan de mens an sich al wel iets produceren dat niet natuurlijk is? Coke is ook maar semi-synthetisch trouwens. En wat zou dan artificieel geluk zijn? Sex ook?
Volgens mij bestaat er geen kunstmatig geluk. Volgens mij is eender wat je ervaart, net zoals met psychedelica, net zo echt als dat je geen Coke gebruikt zou hebben en dan minder gelukkig bent, en met Coke gelukkiger, maar dat geluk blijft echt.
Wat jullie?
Grtz!