Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Psychedlibee, jij bekijkt het vanuit een ander perspectief, ik vind het mooi te lezen hoe jij de wereld in ogenschouw neemt, maar dan kan ik eerder iets vinden in wat, persoonlijk, wat ook aansluit ergens bij jou, verbeter me als ik het mis heb, in wat psylocycloner uitschrijft. Cudos."
"Hallo iedereen, Ik ben een zeer heftig Coke verslaafde, en ik probeer al een tijdje een wetenschappelijk verklarend systeem te vinden dat dan in een jasje van logica verholen zit. Ook ben ik nieuw hier, en ik wil af van dat grote, blauwe scherm tot je enkele posts hebt gemaakt; echt irritant, wil ik echt vanaf. Even ter verklaring, een dialectiek is een redeneervom waarbij je een these poneert, daar een anti-these tegenover stelt, en beiden tot symbiose laat komen in een synthese. Holistisch betekent gewoonweg dat het geheel meer is dan de afzonderlijke delen, zo bv. als x+y dan = x, y én z. Graag zou ik een these en anti-these willen posten, en samen met jullie op zoek gaan naar de holistische synthese. Goed, mijn dialectiek is heel simpel, en heeft als these: Coke is puur natuurlijk geluk. Anti-these: Coke is artificieel geluk. Synthese: ? Dit komt voort uit een debat dat ik laatst had met iemand, waarbij ik de these ondersteunde. Namelijk alles geeft dopamine los in de hersenen, zonder drugs is de hoogste afgifte seks. Maar waar trek je de lijn met artificieel geluk, gewoon omdat in plaats van seks het een poeder is dat je dopamine levels doet stijgen? Of wat is in feite artificieel geluk? Kan de mens an sich al wel iets produceren dat niet natuurlijk is? Coke is ook maar semi-synthetisch trouwens. En wat zou dan artificieel geluk zijn? Sex ook? Volgens mij bestaat er geen kunstmatig geluk. Volgens mij is eender wat je ervaart, net zoals met psychedelica, net zo echt als dat je geen Coke gebruikt zou hebben en dan minder gelukkig bent, en met Coke gelukkiger, maar dat geluk blijft echt. Wat jullie? Grtz!"
"Psychedelibee zei: En wat wil je hier precies mee bereiken? Je eigen verslaving goed praten voor je zelf? Ik snap de relevantie van je vraag niet echt. Of het nou puur natuurlijk geluk is of niet, maakt dat ook maar iets uit? Klik om te vergroten... Ja, inderdaad, ik ben de laatste tijd enorm in dubio over wat betreft mijn gebruik. Toch nog even deze vraag: enkele malen hoor ik hier de respons 'als iets artificieels gemaakt is en je neemt het is het geen echt geluk', maar, kunnen wij iets fabriceren dat niet-natuurlijk is van aard. Wanneer je eet, dan eet je ook gemaakte producten, of wanneer je een frisdrank drinkt bv., doch dat maakt, sex terzijde, voeding en drank tot hoogst mogelijke bron van geluk voor de mens, dan neem je toch ook vervaardigde producten tot je om je dopamine levels te doen stijgen? Of seks zelf ook, dan heb je toch die handeling nodig om dat geluk te ervaren, simpelweg, zonder 'iets' is er 'niets'... Je hebt seksverslaafden, eetverslaafden,... Waar trek je de grens? Suiker is ook een drug, caffeïne ook, dus als je dan koekje eet, is dat kunstmatig geluk? Of een ijsje?"
"ps: ik ben thans trouwens in opname voor mijn verslaving zelfs. Ik ga ook naar NA meetings, volgende week ben ik dertig dagen clean."
"Ten eerste wist ik niet wat het spul was, ten tweede had ik ook van de dosis geen benul, ten derde had ik geen flauw idee dat pas, na nasaal gebruik, dit spul zo laat inkicked. Dus deed ik drie lijnen van 150 mg. bijna vlak na elkaar: niet slim dus. Ik was helemaal niet meer responsief en die nacht hebben ze mij met de brandweer uit mijn appartement getakeld en ergens op de intensive kwam ik weer bij, ware het enorm vaag - het enige wat ik wist is dat het een dissociatief was. Toen ik 's ochtends naar huis mocht, was ik nog steeds mega vaag, heel de dag door, en zelfs na een nacht geslapen te hebben nog steeds. Zou dit een overdosis geweest zijn?"