Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHULP GEVRAAGD COCAINE VERSLAVING

HULP GEVRAAGD COCAINE VERSLAVING

68 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
J
Justme1990Lid
01-01-2024, 00:00
#1
JustMiiriiam zei:
Op het eerste oog lijk een spontane meid die zich erg verbonden voelt met mensen en kom ik over als een vriendelijk, empathisch sterk, betrokken persoon met een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Anderzijds zit er zware keerzijde aan vast, een sluipmoordenaar genaamd cocaine..verlangens en drang zijn zo groot dat enkel het gevoel van tekortschieten op het werk of thuis zorgen juist voor een sterk verlangen om te gebruiken, waarbij je telkens een grotere hoeveelheden nodig hebt om het effect nog te voelen (oftewel tolerantie).

Ondanks je kennis dat voortdurend gebruik lichamelijke of psychische problemen met zich mee brengt of verergert. Maar het optreden van onthoudingsverschijnselen, die emotioneel als mentaal hevig aanwezig zijn, liggen mislukte pogingen om te minderen of te stoppen op de loer.

[ :mouthzip:] Wie kan me helpen?:nevergonnagiveyouup:​
Klik om te vergroten...
Meneer Koekepeer zei:
Dat dus.
Gewoontes doorbreken. Een verslaving is in principe niets meer dan een gewoonte. Een uit de hand gelopen gewoonte.
Doorbreek de gewoonte dat is het begin.
Je vraagt hoe je je gedachtens kan omzetten. Heb je weleens aan meditatie gedaan? Zo niet probeer het eens. Verwacht geen direct resultaat maar bouw het op en geef het een tijdje om te zien of het helpt.
Succes !

Edit. Misschien ook een motivatie: laat je coke eens testen bij een testcentrum en zie wat je behalve de coke nog meer in je lichaam stopt.
Klik om te vergroten...

Ik heb genoeg gelezen en gezien wat er allemaal ingestopt wordt en hoe erg de gevolgen ervan kunnen zijn. Juist omdat ik precies weet hoe slecht het is en er zo lang al klaar mee ben, begrijp ik zelf ook niet waarom dat stemmetje in mn hoofd zo de controle kan houden. Zoals @Ctrl al zegt, een doordrammertje die al m'n rationele en helpende gedachten overheerst. Ik kan mezelf constant blijven zeggen dat ik niet wil/het niet nodig is enz, maar toch overheerst telkens dat stemmetje. Ik heb zoals ik aangaf al hulp gezocht via een instelling en ik krijg hulp bij m'n onzekerheid/angst/paniekklachten, omdat dit de grondlegger en basisreden is van m'n gebruik. Ik weet heel goed het niet nodig te hebben, maar dat doordrammertje lijkt hier maling aan te hebben en telkens weer te winnen. Ik kan zeker mezelf nu vaker tegenhouden maar dat laatste zetje voor de sterkere cravings als ik te emotioneel wordt (boos/angstig) geeft dat toegeven me de rust weer. Ik heb mediteren geprobeerd net als mindfulness en yogha maar ik heb er het geduld niet voor. De hulpverlener gaf aan dat mijn stressniveau zo hoog was dat dit niet gezond is. Door te gebruiken werkt het net als ritalin bij iemand met adhd, mij geeft het rust. Dit is uit de hand gelopen en bood me telkens een uitweg als k mijn emoties niet de baas was. Uiteindelijk is de verslaving de baas over je lichaam ipv andersom. Ik wil weer de controle hebben. Misschien dus meditatie of mindfulness iets langer de kans geven.. andere gedachten, iemand opbellen, afleiding zoeken, eten als k cravings heb, werkt gewoon niet. Dat is de reden dat ik hier nu na jaren lang lezen op dit forum zelf iets post.. het is voor mij een middel geworden om emotie onder controle te houde en vooral mn paniek *om fucking helemaal niks* ik kan mezelf er zo boos om maken. Ik ben nu met hulp al zwaar aan het minderen en ik ben hier blij mee maar dat laatste zetje heb ik nog niet om de zwaarste cravings te verslaan. Ik heb nu als tijdelijke oplossing oxazepam gekregen vd dokter om rustiger te worden als ik erg paniekerig of opgefokter wordt (mn hele maag draait om, wordt opgekaagd en angstig zonder reden) en dit geeft me rust, middels oxazepam kan ik nu hierdoor ook wat rust vinden en minderen maar dit is voor de lange termijn natuurlijk geen oplossing want dan ga je van het ene middel naar t andere verslavende middel.. als ondersteuning helpt dit nu een beetje maar neem hier niet te veel van en wil dit ook niet. Het is zo fcking ingewikkeld omdat je weet hoe slecht het is en hoe erg het tussen de oren zit, maar toch dat doordrammertje zn zin krijgt terwijl je dit zelf niet eens wilt.. je hebt dan gewoon geen controle..
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jmths zei:
Ik citeer je letterlijk op het gedeelte waar je (wederom) benzodiazepine gebruik adviseert aan iemand die een stimulant afhankelijkheid probeert af te bouwen, niet de eerste keer dat je dit advies geeft. Je voegt daar zelfs aan toe dat een Oxazepam verslaving als alternatief zo slecht niet zou wezen. Op dat moment adviseer je mensen die door stimulant ontwenning gaan benzodiazepines te gebruiken om de ontwenningsverschijnselen te onderdrukken, of zie ik dit verkeerd?


De initiële reactie die ik gaf was gericht op de hulpvraag van topic starter, andere reacties heb ik niet zozeer op gelet.
Het valt mij nu pas op dat meneer Koekepeer/Undercover Buster een soortgelijk verhaal mee maakt waarbij deze de meest ernstige ontwenningsverschijnselen ten gevolge van cocaïne misbruik tijdelijk dragelijker probeert te maken met Oxaezepam. Van wat ik hier zo lees heb je het duidelijk zwaar, sterkte met de cocaïne ontwenning en het herstel.

Qua inhoudelijke reactie lees ik terug:
- JustMiiriiam gebruikt Oxezepam tijdens cocäine ontwenning wat haar helpt wanneer ze in paniek schiet.
- Syl krijgt Oxazepam voorgeschreven in verband met stimulant afhankelijkheid.

Cocaïne kan ook een goede oplossing zijn voor de korte termijn als je er maar geen gewoonte van maakte en mensen gebruiken het toch al. Ik zie het inhoudelijk argument daarvan niet in. Al gebruikt de halve wereld benzodiazepines tegen stimulant ontwenning ben ik nog altijd van mening dat dit niet de meest constructieve methode van aanpak is.


Je fixeert je op de zwart wit regeltjes van het wetboek, nuance lijkt jou wel vaker tekort te schieten: "Alcohol is volgens het Trimbos Instituut een harddrug". Gezondheidsinstanties lijken het er vrij unaniem over eens dat alcohol een harddrug is.

In het geval van Nicotine ligt het wat genuanceerder, het is namelijk wel een zeer verslavende compuls inducerende drug maar de schade die het aanbrengt in verhouding met afhankelijkheid die het teweeg brengt valt zeer mee. Het is zogezegd niet de nicotine waar mensen aan dood gaan maar overwegend het as/onvolledig verbrand product dat vrij komt bij onvolledige verbranding van tabak. "Tabak valt niet onder de Opiumwet, maar onder de tabakswet. Hierdoor mag tabak legaal verkocht worden, maar er zitten tal van voorwaarden aan. Zoals al eerder beschreven staat is nicotine op heroïne, cocaïne en crack na, de meest verslavende drug die de mensheid kent." - drugsadvies.nl

Van wat ik begrijp is nuance niet je sterkste punt maar wat ik wil wou zeggen is: Nicotine kent bij verre de meeste verslaafden en veroorzaakt veroorzaakt bij verre de meeste doden. Maar Nicotine staat niet op de Opiumlijst, wat dat betreft heb je gelijk maar dat maakt de vergelijking met alcohol en benzodiazepines niet minder logisch. De reden dat ik je beperkte vermogen tot redeneren benoem is omdat je vrijwel alles door trekt in het zwart wit waarin enkel absolute waarheden bestaan en je daarmee, wanneer het jou uit komt, de overwegende relevante feiten volledig teniet doet.


Dus nu geef je ineens aan dat wat ik zei toch geen illusie is en klopt?
Er was de laatste jaren een lichte afname in het versnijden met Levamisole en toename in het versnijden met druivensuiker. Levamisole is vele jaren het meest en in hoogst percentage versneden bijproduct geweest in cocaïne volgens testcentra. Ik had je normaal gesproken een informatief filmpje van de publieke omroep gelinkt maar ik kan de motivatie gek genoeg niet opbrengen.

Je loopt mensen uit het niets te beschuldigen en af te kankeren en vervolgens ga je lopen zeuren dat niet jij maar de ander zichzelf onvoldoende met bronnen onderbouwd. Ik doe mijn best om mijn reacties enigszins beleefd te houden waar jij dat fatsoen hier eigenlijk niet verdient. Dit hele argument ging vanaf het begin al niet om de inhoudelijke informatieve meerwaarde maar om jouw kleinzielige ego die je wanhopig poogt hoog te houden. Ik ben niet bereid onnodige energie te verspillen aan jouw persoonlijke problematiek als dit niet op een fatsoenlijke wijze mogelijk is. Ik ken de exacte context van je problematiek niet maar ik geloof niet dat ik hierin de voornaamste factor ben. Ik ben vrij zeker van de woorden die ik zeg en kan hier indien nodig prima op reflecteren. Als het dan eventueel uiteindelijk mijn woord tegen dat van jou zal worden zal ik daar niet bepaald wakker van liggen, het is de moeite simpelweg vrij letterlijk niet waard.


Je hebt wederom last van illusies meneer Koekepeer, nog nooit in mijn leven heb ik iemand af geraden om te laten testen.


Colombianen in de familie delen een heel ander verhaal, mensen die in Colombia zijn geweest delen een heel ander verhaal en er zijn meer dan genoeg documentaires die gaan over de dood en verderf die de cocaïne handel toe brengt in de landen waar het vandaan komt. De enorme welvaart die cocaïne met zich mee brengt volgens jou argument bereikt 99% van de mensen niet. Maar los van de immense rijkdom en welvaart die Colombia en aanliggende landen ervaren is het wellicht relevant om even te Googelen hoeveel bomen het kost om een kilogram cocaïne te produceren, ook de schade die cocaïne op gebied van duurzaamheid en aan leegroof van tropisch oerwoud toe brengt is significant.

Cocaïne consumeren bied geen noemenswaardige voeding. De laatste maanden is de voedselcrisis in Colombia herhaald in het nieuws geweest waaruit ik niet anders kan concluderen dan je een idioot bent die de laatste paar maanden onder een steen heeft geleefd.https://edition.cnn.com/2019/02/18/americas/venezuela-colombia-food-aid-intl/index.html

Dit is voor veel mensen nog altijd heel moeilijk te begrijpen, maar cocaïne productie heeft geen constructieve meerwaarde bij het opbouwen van een maatschappij.

Je doet mij denken aan een van de vele reacties onder het NOS nieuws waar iedereen zijn mening blaat maar geen nauwelijks weet waar het over gaat laat staan welke context er speelt. Zo'n emotie roeper die verward is en eignelijk gewoon wilt begrijpen waar mensen zo moeilijk over doen. Mensen die geleerd hebben dat een negatieve roep om aandacht meer kans geeft op reactie dan vriendelijk vragen. Als we in de Klassieke Oudheid leefden onder de wet der Spartanen was je kort na je geboorte van een rots af geworpen, puur vanuit praktische overweging. Sorry als ik bot over kom.

Ga eerst jezelf helpen, je gedachtekronkels raken kant noch wal en je dispositie ten opzichte van cocaïne en benzodiazepines gaan constructieve ontwikkeling lange termijn niet mogelijk maken. Informeren is de meest effectieve methode van preventie.
Klik om te vergroten...

1. Nee ik adviseer dat niet.lees ff terug. Moeilijk maar probeer het ff. Je zegthet zelf al, ze krijgt het al voorgeschreven en nogmaals ik zeg haar er mee uit te kijken.

2. Je kunt lullen wat je wilt maar nicotine is zeker niet harddrugs! En alcohol ook niet. Kun je lullen wat je wilt maar dat is speculeren dan wel je mening, het zijn geen feiten dat staat ONOMSTOTELIJK vast. Dus wat lul je gast?
Even goed lezen he en niet alleen quoten wat jou best uitkomt! Wat het Trimbos instituut VIND doet er niet toe, meningen zijn niet relevant! Feiten is wat telt! Wie is het Trimbos dan? Was dat niet die instelling met die corrupte bestuurder? Die patiënten misbruikte?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Harddrug

3. Natuurlijk word er versneden dat is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven! Dat is geen discussie waardig! ECHTER! Er is zeker geen afname de afgelopen jaren in versnijden met levamisol, eerder een toename. Beweer je anders? Graag je bron vermelden dan en niet jou gedachtens. En druivensuiker? Alsjeblieft zeg hoe kom je er bij?
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/waarmee-wordt-cocaine-versneden/
Waar zie jij druivensuiker?

4. Colombianen niet blij met cocaine? Wederom graag je bron? Waarom zijn ze dan allemaal coca gaan verbouwen ipv koffie? Ik moet googelen? Google jij even. En jou familie? Laat ze even deelnemen aan dit topic. Denk je dat ik geen zuid Amerikanen ken? Hoe vaak ben jij er al geweest? Ik regelmatig, en ook ik heb familie daar wonen. Moet ik hun even hun verhaal laten doen?
https://www.colombiaans.nl/colombia-en-vn-trekken-samen-strijde-coke/
1 van de vele voorbeelden

5. Noem mij geen idioot vriend want jij hebt nog steeds nagelaten je uitspraken te onderbouwen terwijl ik ze wel kan onderbouwen en iedereen kan ze simpel nazien door even te googelen. Het enige watje plaatst is een link naar een vage website over een voedselcrisis. Google even dan zie je tal van linken van berichten dat coca het enige is waar de boeren daar wel van kunnen eten. Ook is dit terug te zien in tal van documantaires.
1 voorbeeld http://www.jurriaanvaneerten.nl/2015/02/hier-verdwijnt-wel-vaker-iemand/
Dan kun je weer heel handig wachten met een reactie tot ik geband ben maar iedereen die een klein beetje onderzoek doet weet dat ik 100% gelijk heb en jij fantasieverhalen zit te vertellen.



Feit is dat zonder coca de boeren daar hongersnood zouden lijdén. Bewijs het tegendeel dan, maak je uitspreken waar met linken naar betrouwbare bronnen?

Verder sluit ik deze discussie af want je weet absoluut niet waar je over praat. Met je zogenaamdé familie in Colombia !

Kom eerst maar eens met betrouwbare bronnen over al je punten.

Waste of my time!

Al met al, ondanks alle onzin die je hier de wereld in helpt, het ergste vind ik nog dat je mij beschuldigt van het feit dat ik gebruik van benzos stimuleer en aanmoedig terwijl iedereen met 5% zicht kan teruglezen dat ik dat NIET doe! Zeer zwak van je en waarom dringt dat niet tot je botte kop door? Kun je niet lezen? Kun j niet teruglezen? Moet ik in herhaling blijven vallen? Lees eens terug gast! En quote fan eens waarin mensen die nog geen benzos gebruiken aanmoedig benzos te gebruiken! En zonder ze te waarschuwen voor de gevolgen! Echt beroepsmongool jij gast, en ik krijg weer een ban en een idioot als jij die fantasie de wereld in helpt laten ze er mee wegkomen! Dat is het ergste nog!

Met je Fucking druivensuiker versnijdingstoename en levamisol versnijdingsafname !
Zou fijn zijn als hier iemand van erkende testcentra even hun reactie kunnen geven dan zul je zien hoe het werkelijk zit!
Kom op zeg met je druivensuiker! Hoe verzin je het? Hoe je lekker bij de feiten aub!
En je zogenaamde Colombiaanse familie. Het is algemeen bekend dat koffie en cacao te weinig opbrengt en dat ze vandaar overstappen op coca. Wtf lul jij gast? Maar ik krijg een ban en idioten als jij die bullshit vertellen komen ermee weg. Echt slecht. Onbegrijpelijk. Maar whatever. As if i give a fuck als het zo werkt hier!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Meneer Koekepeer zei:
Hoewel een verslaving aan oxazepam altijd nog beter is dan een coke verslaving natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Ik heb je recent ook benzodiazepines zien aanraden voor stimulant afbouw en ik vind dit eerlijk gezegd toch niet het beste advies. Benzodiazepines zijn de sterkst onderschatte drugs deze tijden en kent het hoogst aantal afhankelijken na nicotine en alcohol. In de afkick en gevangeniscontext zul je aanzienlijk meer benzodiazepine (mis)bruik tegen komen dan dat van cocaïne. Natuurlijk komt dit met nuance maar wellicht relevant om toe te voegen is dat het niet ongehoord is dat afbouw van langer werkende benzodiazepines zoals Diazepam en Clonazepam in afkickklinieken soms wel 1 tot jaar jaar kan duren voordat iemand zich een beetje stabiel op baseline bevindt. Het lange termijn risico is op sommige vlakken zogezegd wel wat groter plus mensen gaan vaak ook gewoon naast elkaar gebruiken.

JustMiiriiam zei:
Graat wat bruikbare tips hoe ik m,n gedachten oa kan omzetten.
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf niet bepaald een moreelridder, ik misbruik regelmatig drugs, maar cocaïne vind ik echt kankerrommel ondanks dat ik de effecten zeer prettig vind en zeker in staat ben cocaïne te misbruiken als deze voor handen is. Omdat ik er echter van overtuigd ben dat het zelfs voor harddrugs standaard rommel is is het voor mij vrij simpel om mijzelf te weerhouden van cocaïne gebruik. Het is mij wel eens aangeboden waar ik op in ging maar ik heb het nooit echt actief opgezocht, uitzonderlijk een paar aankopen die op 1 hand te tellen vallen zo'n 6-7 jaar geleden.

Ik denk dat het ten eerste heel belangrijk is om je te realiseren waarom cocaïne zelfs relatief bekeken rommel is, jezelf dus goed bewust maken van de nadelen hier van. Soms zie je wel eens doorgewinterde cocaïne gebruikers die hun neus kunnen platdrukken omdat het tussenschot van hun neus volledig is weg gebrand door overmatig cocaïne gebruik.

Cocaïne benodigd relatief veel volume voor effect en staat bekend om zeer sterk caustische bijwerkingen, simpel verwoord, het brand niet alleen het vlees tissue tussen je neusgaten weg. Ook in de hersens en in het hart en in de bloedvaten hebben deze caustische/brandende eigenschappen van cocaïne zeer significante invloed op de gezondheid van je lichaam.

Op drugsforum.info was er een forumlid SirErick: http://drugsforum.info/member/SirErick/
Hij sprak altijd zeer open over zijn vrij buitensporig cocaïne gebruik en welke uitwerking dit zowel op hem had. Op een gegeven moment poste hij vrij choquerende foto's waarin hij in het ziekenhuis werd geopereerd aan als ik het mij goed herinner voornamelijk zijn bloedvaten op relatief jonge leeftijd. Het was voor mijn gevoel vrij duidelijk welke boodschap hij probeerde over te brengen.

Nu praat ik ook een enkel persoon, maar gezondheidsproblematiek rond bloed- en hartvaten ter gevolg van cocaïne gebruik is een zeer bekend verschijnsel. En dan is het uiteraard ook nog maar de vraag wat het met de hersens doet wat vrij verontrustend is. En dan ben ik nog maar bij punt 1. Een bijkomend aspect dat de aanslag van cocaïne op iemand zijn gezondheid heeft is dat het een zeer sterk lokaal verdovend middel is, je lichaam is dus niet in staat de immense pijn en schade over te brengen die cocaïne op het lichaam heeft.

Als je ziet in hoe compulsief cocaïne is, ik ben geheid niet de enige die cocaïne mensen in dieren heeft zien doen veranderen met verwaarloosbaar rationeel denkvermogen. De mentale impact valt ook absoluut niet te onderschatten.

Dan heb je nog het feit dat meer dan 90% van de cocaïne versneden is, zeer vaak omdat dealers hun eigen cocaïne gebruik proberen te onderhouden al worden er natuurlijk ook massa's met geld mee verdient. Het merendeel van de geteste cocaïne wordt bijvoorbeeld versneden met Levamisole wat vooral bekend staat als ontwormingsmiddel die witte bloedcellen doet afnemen en het immuunsysteem verzwakt. Levamisole heeft echter ook amfetamine gelijkende effecten met aanzienlijk meer fysieke bijwerkingen. Ook de metabolieten van Levamisole hebben dit effect. Er zijn veel gevallen bekend in de wereld van paardenraces waarbij race paarden grote hoeveelheden Levamisole gebruikten en letterlijk tijdens de race dood vielen ten gevolge van een hartaanval veroorzaakt door Levamisole.

Het merendeel van de Cocaïne werd in ieder geval tot recent nog met Levamisole versneden, om een idee te geven met wat voor kankerrommel Cocaïne zoal versneden wordt. Cafeïne is natuurlijk ook een populair versnijdingsmiddel wat vergeleken met Levamisole nog een relatief onschuldig versnijdingsmiddel is maar van de combinatie cafeïne met stimulanten zoals Cocaïne en Amfetamine is ook bekend dat deze extreme cardiovasculaire bijwerkingen kan veroorzaken, denk aan verhoogde hartslag, bloekdruk, duizeligheid, etc.

Gelukkig wordt Cocaïne steeds vaker versneden met middelen zoals druivensuiker en inositol wat al een gigantische verbetering is op vele andere versnijdingsmiddelen maar versnijden blijft natuurlijk alsnog wel een indicator van het wereld dat een beetje rond cocaïne leeft.

Dat brengt een volgend punt naar voren, er zijn altijd uitzonderingen maar het gemiddeld slag volk dat Cocaïne gebruikt zijn toch vaak wel mensen waar ik met een flinke boog omheen loop. Dit zijn in de meeste gevallen simpelweg zeer instabiele mensen die je mee naar beneden trekken. Daarnaast brengen de effecten van Cocaïne vaak ook niet bepaald de beste eigenschappen in mensen naar boven. Ik overdrijf niet wanneer ik zeg dat ik liever om ga met frequente gebruikers van Opioiden.

Dan kom je alweer op een volgend punt, namelijk dat Cocaïne een gigantische groep mens in financiële problemen brengen die vaak aan de fantasie van de meeste van ons voorbij gaat. Geld is niet alles bepalend voor geluk in het leven maar de invloed die Cocaïne op dit vlak vaak heeft is wellicht in het merendeel van de gevallen schrijnend.

En dan kom je bij het punt van SocioEconomische impact. Niet alleen in het land waar het verkocht wordt drijft het mensen in een onmenselijk en mens onterend bestaan maar de impact die de Cocaïne industrie heeft in de Zuid Amerikaanse landen van oorsprong. Er heerst in deze landen door de afzetmarkt van Cocaïne een vrijwel permanente staat van oorlog tussen verschillende groeperingen waaronder overheidsinstanties die de Cocaïne problematiek wanhopig binnen de perken te houden. En vooral de gemiddelde burger daar die helemaal niets met de Cocaïne wereld te maken willen hebben.

Als je in een van de Zuid Amerikaanse landen vraagt of je ergens Cocaïne kunt kopen mag je hopen dat deze persoon zijn of haar hooivork niet tevoorschijn haalt en je verzoeken zo rap mogelijk in te pakken en weg te wezen.

En zo valt er nog wel meer over Cocaïne te zeggen. Als jij jezelf informeert en tot diepe realisatie komt want een kankerbagger Cocaïne is en hier ook oprecht overtuigd van bent geloof ik dat het je vroeg of laat zal lukken om jezelf over een Cocaïne verslaving heen te zetten.

Jezelf over een (Cocaïne) verslaving heen zetten zal waarschijnlijk niet in één dag lukken al zijn er wel uitzonderlijke gevallen geweest waarbij dit wel mogelijk is maar een positieve afbouwende lijn lijkt mij de meest realistische eerste stap. Zet een doel voor jezelf, zelfs als je dit doel niet haalt creëer je hiermee wel een sterk referentiekader en sterke bewustzijn van gebruik en zal het makkelijker worden om een positieve lijn voort te zetten. De positieve lijn en intrinsieke motivatie, het echt zelf willen is het belangrijkst, als je de positieve trend en oprechte bereidheid kunt vasthouden zul je het gewenste punt uiteindelijk bereiken, zelfs in het vervelende geval mocht een herval plaats vinden, de realiteit is simpelweg dat dit nog wel eens gebeurd al wordt deze uiteraard liever vermeden.

Laatste vanzelfsprekende cliché advies, probeer Cocaïne zoveel mogelijk uit handbereik te houden. Zodra het in huis ligt gaat het sowieso wel op, dat je laagdrempelig beschikbaar stellen van Cocaïne probeert te verminderen is natuurlijk ook belangrijk voor het succesvol afbouwen van gebruik.

Succes.
c
ctrl _ HALT _ deleteLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Ladies and people, laten we ontopic blijven en het gezellig houden. :praying2:
Klik om te vergroten...
Doen we! Ik zorg voor de wijn! (En sigaretten) :grin: kon ik niet laten liggen. Het was sterker dan mezelf. Maar. Vanaaaaaf nu :mouthzip::smileycat:
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#5
JustMiiriiam zei:
Sinds deze discussie zijn de tips sowieso irrelevant..nouja tips.. er is niets nieuws gezegd wat ik al niet weet na het de nuttige verhalen..
Klik om te vergroten...

Snap je. Dat is het moeilijke met je proberen te helpen.

Dat mensen dan af gaan wijken met allerlei bullshit maakt het alleen maar moeilijker.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ctrl zei:
Iets dat je als ‘beter’ aangeeft per verslaving is niet te definieren volgens de legaliteit ervan. Laat dan nog maar staan dat deze zijn illegaliteit er in het belang van de burger is gekomen.

Zo zorgt roken bvb voor 8,8 miljoen slachtoffers per jaar. Dat wil zeggen dat er om de 6 seconden iemand sterft aan de gevolgen van tabak.
1 2 3 4 5 6
Toch kan je in elke winkel een pak sigaretten kopen. Omdat de cijfers van het winstbejag en het innen van accijnzen veel groter en belangrijker zijn dan die van de volksgezondheid. Onze overheid, zij die zich zogezegd bekommeren over ons, ja want kijk maar wat ze doen met die vuile prentjes op een pak sigaretten te drukken. Jawel, onze lieve warme overheid maakt het systematisch onmogelijk om eigenlijk nog maar ergens een sigaret op te steken en tonen aan door het niet illegaal maken nicotine, alsook alcohol; de totale hypocrisie. Dus het betekent niet dat iets correct is wanneer het strookt met de bevindingen van de orde. Zo kun je alles per feit vastleggen. Alleeees wat jou van kindsaf werd geleerd, is correct. En jij als kind, waar was je mening dan? En nu laat het je plots zoveel ruimte om vrij uit spreken? tuurlijk ben je vrij van mening, als je de waarheid onderbouwt met een maatschappelijke waarde; wet. Maar erin geloven lijkt mij eerder makkelijk dan correct.
Klik om te vergroten...

Gast waar heb je het toch allemaal over? Blijf ontopic man.
Nicotine is harddrugs oke joh whatever makes you sleep at night :)
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Ladies and people, laten we ontopic blijven en het gezellig houden. :praying2:
Klik om te vergroten...

Hulde! Dat is wat ik ook wil en verwacht. Blijkt lastig te zijn voor sommigen :)
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dus vanaf nu, please! Blijf on topic oke vrienden? Respect x
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mezelf zei:
In deze tekst zeg je toch echt dit: "die raden pas bij meer dan 10% af de coke niet te gebruiken."
Het afraden het niet te gebruiken. Dan raden ze dus aan het wel te gebruiken?

Natuurlijk weten/snappen we wel wat je bedoelt. Je bedoelt dat ze afraden het te gebruiken in plaats van het afraden het niet te gebruiken.

Je Nederlandse taal klopt gewoon niet in die zin en daar is waar @Avīci het over had. Puur een grammaticale opmerking was dat, maar je bent zo druk met je gelijk dat je daar volledig overheen hebt gelezen. Best grappig om te zien als je dan zegt dat anderen goed moeten lezen. Want @Avīci deed dat dus erg letterlijk en nog zie je zelf niet wat hij bedoelde.
Klik om te vergroten...

We hadden het over het aanwezige percentage levamisol.
En dan zegt het testcentrum inderdaad bij een percentage van meer dan 10% adviseren we het niet te gebruiken.

Je beschuldigt mij wel maar leer nu eens goed te lezen. Begrijpend lezen noemen ze dat in groep 6 geloof ik. Lees heel de tekst!!
Best triest eigenlijk, niet echt grappig.

Ook triest dat je alle aanmoediging negeert om positief en zinvol cq nuttig dit topic voorste zetten,

Echt zitik hier in een kinderklas? Is het jullie doel mij weg te jagen? Op deze manier zijn jullie kinders op de goede weg! Ten koste van mensen die hulp nodig hebben! Laat dat even tot je doordringen!!

Verdomme zeg eerst lope janken over nicotine is harddrugs en nu dit. Sorry hoor maar stop met drammen! Kinderachtig gedoe! Dan maar een ban! Ik dacht dat we hier enig niveau wilden! Wtf man broek zakt er van af! Triest gedoe!

Draag iets bij aan dit topic en help haar ipv te lopen zeiken en janken
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Meneer Koekepeer zei:
Lees zelf ff terug.
AL je punten zijn BS.

Ze gebruikt al oxazepam zei ze, ik zei dat kan een goede oplossing zijn voor korte termijn zolang je er geen gewoonte van maakt. Met verdere uitleg. Lees ff terug scheelt mij typewerk.

Nicotine en Alcohol zijn geen harddrugs. Dus waarom betrek je die erbij? We hadden het over medicatie toch? Benzos zijn evendien geen harddrugs.


Natuurlijk word coke versneden maar niet hoe jij beweert met vroeger veel levamisol en tegenwoordig veel druivensuiker.
Wederom onzin, levamisol word nog steeds heel vaak gebruikt en zolang er niet meer dan 10% in zit is het niet schadelijk als je het niet te vaak gebruikt en dat bevestigd testcentrum, die raden pas bij meer dan 10% af de coke niet te gebruiken. Druivensuiker juist niet dat ruikt te sterk.
Bovendien gaf ik haar het advies te laten testen om te zien wat voor rotzooi ze allemaal binnenkrijgt. Slecht advies van me weer volgens jou.

Die arme boeren zijn dolblij met coca want het brengt het meeste op. Vandaar dat ze massaal de overstap maken, cacao brengt te weinig op om van te kunnen leven coca net genoeg.
De mensen die in de koffiewereld zitten verdienen ook miljarden over de rug van die mensen. Voor hun, de boeren dus is coca een geschenk. Dan kunnen ze iig eten!

Als je info deelt deel dan correcte info gebaseerd op waarheden en niet op je eigen verzinsels of van horen zeggen maar te verifiëren info van betrouwbare bronnen.

Serieus waar haal jij je info vandaan man?

Dus ik geef je je eigen advies terug : lees eens ff goed terug.

Sorry als ik bot overkom maar ik ben hier om mensen te helpen niet om mijn tijd te verspillen.
En je noemt mij zwakzinnige redenatie geven. Heb je een spiegel? .... Vermoeiend.
Klik om te vergroten...
In deze tekst zeg je toch echt dit: "die raden pas bij meer dan 10% af de coke niet te gebruiken."
Het afraden het niet te gebruiken. Dan raden ze dus aan het wel te gebruiken?

Natuurlijk weten/snappen we wel wat je bedoelt. Je bedoelt dat ze afraden het te gebruiken in plaats van het afraden het niet te gebruiken.

Je Nederlandse taal klopt gewoon niet in die zin en daar is waar @Avīci het over had. Puur een grammaticale opmerking was dat, maar je bent zo druk met je gelijk dat je daar volledig overheen hebt gelezen. Best grappig om te zien als je dan zegt dat anderen goed moeten lezen. Want @Avīci deed dat dus erg letterlijk en nog zie je zelf niet wat hij bedoelde.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Meneer Koekepeer zei:
We hadden het over het aanwezige percentage levamisol.
En dan zegt het testcentrum inderdaad bij een percentage van meer dan 10% adviseren we het niet te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Nu klopt het precies wat je zegt. adviseren het niet te gebruiken is goed gezegd. Allen het afraden het niet te gebruiken zeg je het tegenovergestelde.

Wees nou eens niet zo boos en lees even goed wat ik zei. Ik snap je en ook wat je bedoelde maar je zei het gewoon verkeerd. Waardoor je het tegenovergestelde zei van wat je bedoelde.
J
Justme1990Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ctrl zei:
Miriam. Hey! Eis je topic maar terug op! Ik ben blij dat je hier bent. :) ja maar zo kan je eigenlijk alles verwerpen? Als je alles weet, dan ligt het verschil misschien toch ergens in het willen?
Klik om te vergroten...

Nee in de onzekerheid en angst voor falen, willen is het laatste wat ik nog wil :(
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik persoonlijk denk dat als je als verslaafde hier hulp zoekt je blij bent met elke reactie en met iedereen die de moeite doet om jouw hulpvraag te lezen en jouw te helpen .
Zou het jammer vinden als mensen op het forum niet meer willen reageren op iemands oproep omdat hij /zij bang is om hier commentaar op te krijgen .
Ongeacht wie wat zei en of dat juist was of niet voor ons (verslaafden die hier hulp zoeken) zijn jullie allemaal even kostbaar en waarderen wij het zo bij zo van iedereen die de moeite neemt om het te lezen en er op te reageren .
Wou ik toch ff kwijt ❤
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#14
JustMiiriiam zei:
Op het eerste oog lijk een spontane meid die zich erg verbonden voelt met mensen en kom ik over als een vriendelijk, empathisch sterk, betrokken persoon met een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Anderzijds zit er zware keerzijde aan vast, een sluipmoordenaar genaamd cocaine..verlangens en drang zijn zo groot dat enkel het gevoel van tekortschieten op het werk of thuis zorgen juist voor een sterk verlangen om te gebruiken, waarbij je telkens een grotere hoeveelheden nodig hebt om het effect nog te voelen (oftewel tolerantie).

Ondanks je kennis dat voortdurend gebruik lichamelijke of psychische problemen met zich mee brengt of verergert. Maar het optreden van onthoudingsverschijnselen, die emotioneel als mentaal hevig aanwezig zijn, liggen mislukte pogingen om te minderen of te stoppen op de loer.
Wie kan me helpen?​
Klik om te vergroten...
Graag reacties hierop :handpointup2:, en verder niets. Kapen doen jullie maar in de Caraïben.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#15
@JustMiiriiam ben je al met meditatie begonnen?

Ik weet niet of het echt hulp zal bieden maar zoals ik zei het proberen misschien waard en net zoals jij heb ik hier ook niet echt geduld voor wat ik ook al zei denk maar ik heb wel een paar leuke meditatie oefeningen voor je die 3 tot 5 minuten duren en misschien de moeite waard zijn om het te proberen.

Ik zal even kijken of ik een downloadlink hier kan plaatsen straks of morgen ben nu nog steeds druk met werk even.

Niet geschoten altijd mis toch :) het helpt iig wel om even rust te krijgen op stressvolle of angstige momenten.
Ik hoop dat het je helpt!

Ik ga even kijken wanneer ik ze kan uploaden.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
JustMiiriiam zei:
Ik krijg binnenkort hulp voor angstklachten maar de verwijzing en het hele traject duurt erg lang, terwijl ik nu al zoveel progressie probeer te maken waar mogelijk. Het gaat zo snel of lamgzaa m als het gaat maar het lukt me niet om de standaard tips te kunne gebruiken achter een bureau... als de paniek groter wordt, wordt ook de ongewenste craving groter. Dan wil ik hukilen van boosheid en frustratie omdat k het niet wil maar toch doe
Klik om te vergroten...
Paniekaanvallen zijn echt klote en helaas kan ik daar tegenwoordig over meepraten. Ik kan nu niet te uitgebreid reageren omdat het tijd voor werk is maar ik kan je wel zeggen dat als je deze periode overwonnen hebt, je er sterker uit komt en bijna blij zal zijn dat je deze periode hebt meegemaakt. Klinkt vooral voor jou nu best stom en ongeloofwaardig want dat vond ik toen ook. Blijf doorzetten en het komt gerust allemaal weer goed. Je bent in ieder geval nu toch al op de goede weg ook zie je dat misschien niet zelf. Hulp komt er aan en ookal duurt dat (te)lang het is wel onderweg en daar heb "jij" voor gezorgd!
c
ctrl _ HALT _ deleteLid
01-01-2024, 00:00
#17
JustMiiriiam zei:
Nee in de onzekerheid en angst voor falen, willen is het laatste wat ik nog wil :(
Klik om te vergroten...
Hhmmmm, mss moet de focus wat verlegd worden op wat je wel wilt dan? Ik snap je best wel hoor. Ik ‘probeer’ de juiste vragen te stellen, mss dat er wat wordt getriggerd :)

Waar ben je dan als ik mag vragen? onzeker over? En wat stuurt je angst denk je?

@Meneer Koekepeer, mijn oprechte excuses, aan de andere leden ook. Ik ging er wat veel in op. On topic, back to miriam

Over :)
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kijk, wij , ik en @Ctrl hebben het mooi prive uitgepraat, zo hoort dat. En zonder ruzie of onrespectvol gedoe naar elkaar.

Zo hoort dat. Heeft niemand er last van en het topic blijft mooi overzichtelijk zowel voor topicstarter als anderen die dit ooit later lezen die hetzelfde probleem of een soortgelijke vraag hebben

Ik nodig heer @Jmths dan ook van harte uit met mij prive verder de discussie aan te gaan en het uit te praten. Dan heeft niemand er last van. Volwassen mensen onder elkaar. Dat is het niveau wat we hier willen lijkt me.

Geen piraterij, gewoon lekker prive de confrontatie aangaan. Streven naar een waardevol forum voor iedereen en geen gebekvecht in andermans topic.

Ik hoop je snel prive te spreken heer JMths ofwhatever je naam is. Alsjeblieft niet hier meer verder gaan daar heeft niemand wat aan en komt niemand ten goede, en vooral het forum niet.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ook mijn oprechte excuus aan vooral @JustMiiriiam . We hadden inderdaad je topic gekaapt wat natuurlijk helemaal niet netjes is. Ook vooral omdat je toch de moed had genomen om je verhaal te doen en met ons te delen.
Het is niet niks je eigen verslaving toegeven en het te delen. Wat dus al ontzettend goed en knap is en ik zie dat toch al als een eerste belangrijke stap in de strijd tegen je verslaving.

Blijf het aub delen want wij proberen je oprecht te helpen en een luisterend oor voor je te zijn.
Dus nogmaals sorry dat (laat ik het even bij mezelf houden) ik je topic kaapte met onzin over dingen die voor jou helemaal geen toegevoegde waarde heeft. Ik hoop dat dit je niet heeft afgeschrikt.
J
Justme1990Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mezelf zei:
Ook mijn oprechte excuus aan vooral @JustMiiriiam . We hadden inderdaad je topic gekaapt wat natuurlijk helemaal niet netjes is. Ook vooral omdat je toch de moed had genomen om je verhaal te doen en met ons te delen.
Het is niet niks je eigen verslaving toegeven en het te delen. Wat dus al ontzettend goed en knap is en ik zie dat toch al als een eerste belangrijke stap in de strijd tegen je verslaving.

Blijf het aub delen want wij proberen je oprecht te helpen en een luisterend oor voor je te zijn.
Dus nogmaals sorry dat (laat ik het even bij mezelf houden) ik je topic kaapte met onzin over dingen die voor jou helemaal geen toegevoegde waarde heeft. Ik hoop dat dit je niet heeft afgeschrikt.
Klik om te vergroten...


Ik krijg binnenkort hulp voor angstklachten maar de verwijzing en het hele traject duurt erg lang, terwijl ik nu al zoveel progressie probeer te maken waar mogelijk. Het gaat zo snel of lamgzaa m als het gaat maar het lukt me niet om de standaard tips te kunne gebruiken achter een bureau... als de paniek groter wordt, wordt ook de ongewenste craving groter. Dan wil ik hukilen van boosheid en frustratie omdat k het niet wil maar toch doe

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."