Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoke Cravings, beginnende verslaving?

Coke Cravings, beginnende verslaving?

16 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
Mike8070Lid
01-01-2024, 00:00
#1
JustMiiriiam zei:
Bij mij is dit al met een stapje verder dus hoop zinvolle info te krijgen
Klik om te vergroten...
Snap je niet
W
Witte etLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal,

Tegenwoordig merk ik dat terwijl ik gewoon iets aan het doen ben (o.a. werken, sporten) er een stemmetje in m'n hoofd zegt: je zou coke kunnen halen. (momenteel wekelijks)
Daarnaast merk ik, dat ik steeds vaker hierin mee ga. (ik haal dan 1g)

Nu vraag ik mij af of dit het begin is van een cocaïne verslaving...
Ik functioneer prima zonder dat spul en kan makkelijk 3/4 weken zonder.
Maar toch komt dat stemmetje af en toe om de hoek kijken.
Een goede vriend van mij heeft hetzelfde en als we samen zijn escaleert het steeds vaker in het onnodig gebruiken van coke.

Hebben jullie tips of tricks hoe hiermee om te gaan en wat de beste manier is om het stemmetje te negeren.

Bij voorbaat dank. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je doet wat het stemmetje zegt, is het al een verslaving. Een beginnende, maar alsnog een verslaving. Je kunt dit doorbreken door nee te zeggen en zo geen gehoor te geven aan die stem. Afleiding zoeken op die momenten dat je die stem "hoort" kan goed helpen.

Een valkuil is jezelf wijsmaken dat er nog geen sprake is van verslaving. Op die manier ga je door met het opvolgen van die stem en slijten die gedragspatronen er veel dieper in.

Voor specifieke tips om om te gaan met een coke verslaving moet je maar even wachten op een ander, aangezien ik het niet gebruik. Maar het concept van geestelijke verslaving werkt overal hetzelfde.
J
Justme1990Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Witte et zei:
Hallo allemaal,

Tegenwoordig merk ik dat terwijl ik gewoon iets aan het doen ben (o.a. werken, sporten) er een stemmetje in m'n hoofd zegt: je zou coke kunnen halen. (momenteel wekelijks)
Daarnaast merk ik, dat ik steeds vaker hierin mee ga. (ik haal dan 1g)

Nu vraag ik mij af of dit het begin is van een cocaïne verslaving...
Ik functioneer prima zonder dat spul en kan makkelijk 3/4 weken zonder.
Maar toch komt dat stemmetje af en toe om de hoek kijken.
Een goede vriend van mij heeft hetzelfde en als we samen zijn escaleert het steeds vaker in het onnodig gebruiken van coke.

Hebben jullie tips of tricks hoe hiermee om te gaan en wat de beste manier is om het stemmetje te negeren.

Bij voorbaat dank. :)
Klik om te vergroten...
Bij mij is dit al met een stapje verder dus hoop zinvolle info te krijgen
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#5
Witte et zei:
Tegenwoordig merk ik dat terwijl ik gewoon iets aan het doen ben (o.a. werken, sporten) er een stemmetje in m'n hoofd zegt: je zou coke kunnen halen. (momenteel wekelijks)
Daarnaast merk ik, dat ik steeds vaker hierin mee ga. (ik haal dan 1g)
Klik om te vergroten...

Laten we beginnen met stemmetjes in je hoofd.
Dat klinkt al niet zo lekker.
En zeker niet als ze gaan zeggen dat je coke moet kopen!

Maar dit ga je niet zomaar meer kwijt raken dat gevoel. Al stop je een langere tijd dan komt dat gevoel toch weer naar boven.
Naar mijn mening is dit geen beginnende verslaving maar een verslaving..
W
Witte etLid
01-01-2024, 00:00
#6
Genieter zei:
Laten we beginnen met stemmetjes in je hoofd.
Dat klinkt al niet zo lekker.
En zeker niet als ze gaan zeggen dat je coke moet kopen!

Maar dit ga je niet zomaar meer kwijt raken dat gevoel. Al stop je een langere tijd dan komt dat gevoel toch weer naar boven.
Naar mijn mening is dit geen beginnende verslaving maar een verslaving..
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de geruststellende woorden!
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet schizofreen ofzo als je daar op doelt.

Tevens heb ik nu al 3 weken geen coke gehad of willen halen, en ja ik weet dat de cravings later terug kunnen komen.
Maar om dat meteen een verslaving te noemen vind ik een beetje overdreven.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Witte et zei:
Bedankt voor de geruststellende woorden!
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet schizofreen ofzo als je daar op doelt.

Tevens heb ik nu al 3 weken geen coke gehad of willen halen, en ja ik weet dat de cravings later terug kunnen komen.
Maar om dat meteen een verslaving te noemen vind ik een beetje overdreven.
Klik om te vergroten...
Uiteraard is het prima dat je nu 3 weken geen coke hebt gehad, doe zo verder zou ik zeggen, maar je zal je gebruik goed in de gaten moeten houden. Wekelijks cocaïne gebruik is vragen om problemen. Coke is een sluipmoordenaar die je lang doet geloven dat jij nog steeds je gebruik in handen hebt, terwijl dat gaandeweg niet meer zo is.

Genieter zei:
Laten we beginnen met stemmetjes in je hoofd.
Klik om te vergroten...
Nee, hiermee wordt uiteraard geen schizofrenie bedoeld. @Genieter bedoelt dat je je zeer bewust moet zijn van deze cravings.

Witte et zei:
Ik functioneer prima zonder dat spul en kan makkelijk 3/4 weken zonder.
Klik om te vergroten...
Wees nou eens eerlijk met jezelf: vind je 3-4 weken zonder cocaïne kunnen nou écht een geruststelling? Imo zit je vanaf maandelijks gebruik (dan sluipt er al routine gedrag in) in de gevarenzone.
H
Huis89Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Witte et zei:
Hallo allemaal,

Tegenwoordig merk ik dat terwijl ik gewoon iets aan het doen ben (o.a. werken, sporten) er een stemmetje in m'n hoofd zegt: je zou coke kunnen halen. (momenteel wekelijks)
Daarnaast merk ik, dat ik steeds vaker hierin mee ga. (ik haal dan 1g)

Nu vraag ik mij af of dit het begin is van een cocaïne verslaving...
Ik functioneer prima zonder dat spul en kan makkelijk 3/4 weken zonder.
Maar toch komt dat stemmetje af en toe om de hoek kijken.
Een goede vriend van mij heeft hetzelfde en als we samen zijn escaleert het steeds vaker in het onnodig gebruiken van coke.

Hebben jullie tips of tricks hoe hiermee om te gaan en wat de beste manier is om het stemmetje te negeren.

Bij voorbaat dank. :)
Klik om te vergroten...

Niet luisteren naar het stemmetje.
Hoe vaker je er aan toe geeft Hoe vaker het stemmetje komt
W
Witte etLid
01-01-2024, 00:00
#9
Witte et zei:
Hallo allemaal,

Tegenwoordig merk ik dat terwijl ik gewoon iets aan het doen ben (o.a. werken, sporten) er een stemmetje in m'n hoofd zegt: je zou coke kunnen halen. (momenteel wekelijks)
Daarnaast merk ik, dat ik steeds vaker hierin mee ga. (ik haal dan 1g)

Nu vraag ik mij af of dit het begin is van een cocaïne verslaving...
Ik functioneer prima zonder dat spul en kan makkelijk 3/4 weken zonder.
Maar toch komt dat stemmetje af en toe om de hoek kijken.
Een goede vriend van mij heeft hetzelfde en als we samen zijn escaleert het steeds vaker in het onnodig gebruiken van coke.

Hebben jullie tips of tricks hoe hiermee om te gaan en wat de beste manier is om het stemmetje te negeren.

Bij voorbaat dank. :)
Klik om te vergroten...

Bij "iets doen" kan sporten geschrapt worden.
L
LagerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben zelf nu iets langer dan een half jaar helemaal gestopt met coke en zelfs nu heb ik af en toe dat stemmetje nog in mn hoofd. Niet vaak, maar toch nog wel af en toe. Zou er dus inderdaad echt op letten dat het niet te vaak uit de hand gaat lopen.

Fijn dat bijvoorbeeld sporten voor jou werkt om dit stemmetje even de mond te snoeren.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#11
Witte et zei:
Hallo allemaal,

Tegenwoordig merk ik dat terwijl ik gewoon iets aan het doen ben (o.a. werken, sporten) er een stemmetje in m'n hoofd zegt: je zou coke kunnen halen. (momenteel wekelijks)


Bij voorbaat dank. :)
Klik om te vergroten...

De echte verslaving komt pas na een aantal jaar... Coke gebruiken is gewoon vragen om problemen. IIG iets omrekening mee te houden.
J
Justme1990Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Witte et zei:
Hallo allemaal,

Tegenwoordig merk ik dat terwijl ik gewoon iets aan het doen ben (o.a. werken, sporten) er een stemmetje in m'n hoofd zegt: je zou coke kunnen halen. (momenteel wekelijks)
Daarnaast merk ik, dat ik steeds vaker hierin mee ga. (ik haal dan 1g)

Nu vraag ik mij af of dit het begin is van een cocaïne verslaving...
Ik functioneer prima zonder dat spul en kan makkelijk 3/4 weken zonder.
Maar toch komt dat stemmetje af en toe om de hoek kijken.
Een goede vriend van mij heeft hetzelfde en als we samen zijn escaleert het steeds vaker in het onnodig gebruiken van coke.

Hebben jullie tips of tricks hoe hiermee om te gaan en wat de beste manier is om het stemmetje te negeren.

Bij voorbaat dank. :)
Klik om te vergroten...


Hoe vaker je ja zegt tegen dat stemmetje, hoe meer controle hij over je krijgt en dan is het al te laat. Kijk mijn topic 'hulp gevraagd bij cocaine verslaving' daar zul je veel reacties terugzien over dat doordrammertje wat uiteindelijk de controle overneemt en je zelf de controle verliest...
H
Huis89Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zal het knap van je vinden als je het stemmetje links zou kunnen laten liggen.
Het is bij mij ook een tijdje goed gegaan.
Maar helaas elke keer na 2 a 3 weken wordt ik toch weer zwak
K
Klokus030Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Beertjhu zei:
Ik zal het knap van je vinden als je het stemmetje links zou kunnen laten liggen.
Het is bij mij ook een tijdje goed gegaan.
Maar helaas elke keer na 2 a 3 weken wordt ik toch weer zwak
Klik om te vergroten...

Ik zie dat ik niet de enigste ben. En steeds weer opnieuw zeggen dit is de laatste keer en na een aantal weken toch dat moment en kun je weer opnieuw beginnen... gelukkig gaat het iets beter en probeer ik vrienden op te zoeken als de duivel om de hoek komt kijken. Gelukkig van 1 jaar lang dagelijks gebruik naar 1 soms 2-3 keer in de 4/5 weken.. maar ik blijf positief en hoop dat ik dit door kan zetten!
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#15
Klokus030 zei:
Gelukkig van 1 jaar lang dagelijks gebruik naar 1 soms 2-3 keer in de 4/5 weken.. maar ik blijf positief en hoop dat ik dit door kan zetten!
Klik om te vergroten...
Ik vind dit alvast een erg mooie prestatie en je hebt alle reden om trots op jezelf te zijn.
Niets is zwart-wit en vraag van jezelf niet té grote stappen ineens. ‘Wat je voedt / aandacht geeft groeit” dus blijf maar lekker positief denken en blijf je sociaal netwerk onderhouden. En dan verslapt de aandacht voor coke automatisch beetje bij beetje.
H
Huis89Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Klokus030 zei:
Ik zie dat ik niet de enigste ben. En steeds weer opnieuw zeggen dit is de laatste keer en na een aantal weken toch dat moment en kun je weer opnieuw beginnen... gelukkig gaat het iets beter en probeer ik vrienden op te zoeken als de duivel om de hoek komt kijken. Gelukkig van 1 jaar lang dagelijks gebruik naar 1 soms 2-3 keer in de 4/5 weken.. maar ik blijf positief en hoop dat ik dit door kan zetten!
Klik om te vergroten...

Ik hoop dat je het lukt.
Vast wel je klinkt erg positief.
Zolang je mensen om je heen hebt die niet gebruiken dan lukt het wel denk ik dan moet je juist die mensen opzoeken.
Ik wens je in iedergeval heel veel succes.:thumbsup1:
W
Witte etLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gisteravond kwam na 4 weken het stemmetje weer opzetten.
Hier schrok ik uiteraard goed van, dus ipv coke halen ben ik gaan sporten.
Voor mijn gevoel is dit de remedie, aangezien ik hierna geen craving meer had en ook nog eens gezond bezig was.

Dus mocht je last hebben van cravings...
Ga lekker wat ijzer verplaatsen in de sportschool!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."