#1
Snap je nietBij mij is dit al met een stapje verder dus hoop zinvolle info te krijgen
Snap je nietBij mij is dit al met een stapje verder dus hoop zinvolle info te krijgen
Bij mij is dit al met een stapje verder dus hoop zinvolle info te krijgenHallo allemaal,
Tegenwoordig merk ik dat terwijl ik gewoon iets aan het doen ben (o.a. werken, sporten) er een stemmetje in m'n hoofd zegt: je zou coke kunnen halen. (momenteel wekelijks)
Daarnaast merk ik, dat ik steeds vaker hierin mee ga. (ik haal dan 1g)
Nu vraag ik mij af of dit het begin is van een cocaïne verslaving...
Ik functioneer prima zonder dat spul en kan makkelijk 3/4 weken zonder.
Maar toch komt dat stemmetje af en toe om de hoek kijken.
Een goede vriend van mij heeft hetzelfde en als we samen zijn escaleert het steeds vaker in het onnodig gebruiken van coke.
Hebben jullie tips of tricks hoe hiermee om te gaan en wat de beste manier is om het stemmetje te negeren.
Bij voorbaat dank.![]()
Tegenwoordig merk ik dat terwijl ik gewoon iets aan het doen ben (o.a. werken, sporten) er een stemmetje in m'n hoofd zegt: je zou coke kunnen halen. (momenteel wekelijks)
Daarnaast merk ik, dat ik steeds vaker hierin mee ga. (ik haal dan 1g)
Laten we beginnen met stemmetjes in je hoofd.
Dat klinkt al niet zo lekker.
En zeker niet als ze gaan zeggen dat je coke moet kopen!
Maar dit ga je niet zomaar meer kwijt raken dat gevoel. Al stop je een langere tijd dan komt dat gevoel toch weer naar boven.
Naar mijn mening is dit geen beginnende verslaving maar een verslaving..
Uiteraard is het prima dat je nu 3 weken geen coke hebt gehad, doe zo verder zou ik zeggen, maar je zal je gebruik goed in de gaten moeten houden. Wekelijks cocaïne gebruik is vragen om problemen. Coke is een sluipmoordenaar die je lang doet geloven dat jij nog steeds je gebruik in handen hebt, terwijl dat gaandeweg niet meer zo is.Bedankt voor de geruststellende woorden!
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet schizofreen ofzo als je daar op doelt.
Tevens heb ik nu al 3 weken geen coke gehad of willen halen, en ja ik weet dat de cravings later terug kunnen komen.
Maar om dat meteen een verslaving te noemen vind ik een beetje overdreven.
Nee, hiermee wordt uiteraard geen schizofrenie bedoeld. @Genieter bedoelt dat je je zeer bewust moet zijn van deze cravings.Laten we beginnen met stemmetjes in je hoofd.
Wees nou eens eerlijk met jezelf: vind je 3-4 weken zonder cocaïne kunnen nou écht een geruststelling? Imo zit je vanaf maandelijks gebruik (dan sluipt er al routine gedrag in) in de gevarenzone.Ik functioneer prima zonder dat spul en kan makkelijk 3/4 weken zonder.
Hallo allemaal,
Tegenwoordig merk ik dat terwijl ik gewoon iets aan het doen ben (o.a. werken, sporten) er een stemmetje in m'n hoofd zegt: je zou coke kunnen halen. (momenteel wekelijks)
Daarnaast merk ik, dat ik steeds vaker hierin mee ga. (ik haal dan 1g)
Nu vraag ik mij af of dit het begin is van een cocaïne verslaving...
Ik functioneer prima zonder dat spul en kan makkelijk 3/4 weken zonder.
Maar toch komt dat stemmetje af en toe om de hoek kijken.
Een goede vriend van mij heeft hetzelfde en als we samen zijn escaleert het steeds vaker in het onnodig gebruiken van coke.
Hebben jullie tips of tricks hoe hiermee om te gaan en wat de beste manier is om het stemmetje te negeren.
Bij voorbaat dank.![]()
Hallo allemaal,
Tegenwoordig merk ik dat terwijl ik gewoon iets aan het doen ben (o.a. werken, sporten) er een stemmetje in m'n hoofd zegt: je zou coke kunnen halen. (momenteel wekelijks)
Daarnaast merk ik, dat ik steeds vaker hierin mee ga. (ik haal dan 1g)
Nu vraag ik mij af of dit het begin is van een cocaïne verslaving...
Ik functioneer prima zonder dat spul en kan makkelijk 3/4 weken zonder.
Maar toch komt dat stemmetje af en toe om de hoek kijken.
Een goede vriend van mij heeft hetzelfde en als we samen zijn escaleert het steeds vaker in het onnodig gebruiken van coke.
Hebben jullie tips of tricks hoe hiermee om te gaan en wat de beste manier is om het stemmetje te negeren.
Bij voorbaat dank.![]()
Hallo allemaal,
Tegenwoordig merk ik dat terwijl ik gewoon iets aan het doen ben (o.a. werken, sporten) er een stemmetje in m'n hoofd zegt: je zou coke kunnen halen. (momenteel wekelijks)
Bij voorbaat dank.![]()
Hallo allemaal,
Tegenwoordig merk ik dat terwijl ik gewoon iets aan het doen ben (o.a. werken, sporten) er een stemmetje in m'n hoofd zegt: je zou coke kunnen halen. (momenteel wekelijks)
Daarnaast merk ik, dat ik steeds vaker hierin mee ga. (ik haal dan 1g)
Nu vraag ik mij af of dit het begin is van een cocaïne verslaving...
Ik functioneer prima zonder dat spul en kan makkelijk 3/4 weken zonder.
Maar toch komt dat stemmetje af en toe om de hoek kijken.
Een goede vriend van mij heeft hetzelfde en als we samen zijn escaleert het steeds vaker in het onnodig gebruiken van coke.
Hebben jullie tips of tricks hoe hiermee om te gaan en wat de beste manier is om het stemmetje te negeren.
Bij voorbaat dank.![]()
Ik zal het knap van je vinden als je het stemmetje links zou kunnen laten liggen.
Het is bij mij ook een tijdje goed gegaan.
Maar helaas elke keer na 2 a 3 weken wordt ik toch weer zwak
Ik vind dit alvast een erg mooie prestatie en je hebt alle reden om trots op jezelf te zijn.Gelukkig van 1 jaar lang dagelijks gebruik naar 1 soms 2-3 keer in de 4/5 weken.. maar ik blijf positief en hoop dat ik dit door kan zetten!
Ik zie dat ik niet de enigste ben. En steeds weer opnieuw zeggen dit is de laatste keer en na een aantal weken toch dat moment en kun je weer opnieuw beginnen... gelukkig gaat het iets beter en probeer ik vrienden op te zoeken als de duivel om de hoek komt kijken. Gelukkig van 1 jaar lang dagelijks gebruik naar 1 soms 2-3 keer in de 4/5 weken.. maar ik blijf positief en hoop dat ik dit door kan zetten!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."