Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ben er zo’n 5 keer geweest nu en is echt een hele leuke locatie. Pas wel op met het meenemen van drugs want de keren dat ik er geweest ben kijken ze daar heel streng naar, zelfs als je al binnen bent. Ik werd zelf ook een keer met een vriend meegenomen door de bewakers, omdat een bewaker achter ons een zakje vond toen ze met een zaklamp achter ons kwamen kijken. Maar have fun!"
"Ben zelf nu iets langer dan een half jaar helemaal gestopt met coke en zelfs nu heb ik af en toe dat stemmetje nog in mn hoofd. Niet vaak, maar toch nog wel af en toe. Zou er dus inderdaad echt op letten dat het niet te vaak uit de hand gaat lopen. Fijn dat bijvoorbeeld sporten voor jou werkt om dit stemmetje even de mond te snoeren."
"Je zou ook eens kunnen kijken naar 6apb. Heeft een erg vergelijkbaar effect met mdma(je voelt je net zo lekker als met mdma), maar is iets minder heftig aanwezig en je wordt er ook niet zo vaag van. Ik kan het gevoel eigenlijk het beste omschrijven als ‘xtc light’. Het effect houdt ook zo’n 5/6 uur aan en het werkt niet in 1x uit, wat ik bij mdma wel altijd heb. Je beland dus ook niet direct in zo’n keiharde dip wat ik persoonlijk heel fijn vind."
"Oke, ik zit dus al een tijd echt ergens mee en ik weet niet wat ik moet doen. Hopelijk kunnen jullie mij tips geven. Een aantal jaren geleden begonnen mijn vrienden en ik met het experimenteren van drugs. In die tijd had ik een vriendin, die ik nu nog steeds heb. Ik had toen met mijn vriendin duidelijke afspraken gemaakt om niet maar dan 1x in de 6 weken drugs te gebruiken. Deze afspraak is altijd redelijk goed nagekomen, op 1x na. Ik had toen een keer speed genomen terwijl die 6 weken nog niet voorbij waren. Ik heb dat toen eerlijk gezegd, waarop mijn vriendin best boos was geworden, logisch natuurlijk. Ongeveer een jaar geleden is het alleen helemaal fout gegaan. Mijn vriendin heeft namelijk liever dat ik helemaal geen coke gebruik. Alleen is dat dus een jaar geleden wel gebeurd, en ik durfde dat niet te vertellen, omdat ik bang was voor haar reactie. Het lijkt wel alsof er daarna een knop is omgegaan in mijn hersenen. Na die eerste keer coke is het namelijk steeds vaker voorgekomen dat ik coke begon te gebruiken. Dit gebeurde soms 1x per week en soms 1x per maand, maar ik durfde dit niet te vertellen aan mijn vriendin. Dit gaat nu ongeveer al een jaar zo door, en ik voel me er zo verschrikkelijk kut over. Elke keer als ik weer wat gebruikt heb voel ik me zo schuldig tegenover mijn vriendin, ik hou namelijk wel heel veel van haar. Ik probeer daarom ook nu te stoppen met drugs, maar ben al een aantal keer teruggevallen. Die terugval heeft dan voornamelijk weer te maken met dat als ik alcohol drink, ik niet meer aan de gevolgen denk. Het gaat wel steeds beter met stoppen, want het lukt nu soms weken totdat ik weer die stomme fout bega. Ik heb ook geen nummers van dealers en vermijd zoveel mogelijk mensen waarvan ik weet dat ze drugs gebruiken. Waar ik nu dus mee zit is dat het al redelijk vaak voorgekomen is dat ik heb gelogen over mijn drugsgebruik tegen mijn vriendin. Ik haat mezelf op dit moment echt zo erg en ik denk het het beste is om alles maar gewoon op te biechten. Ik word er namelijk helemaal gek van, ik denk over deze situatie namelijk erg veel na op een dag en ik wil er nu gewoon eerlijk over zijn. Ik ben helemaal klaar met dat liegen de hele tijd. Wat zouden jullie doen in mijn situatie en wat zou een goede aanpak zijn? Hebben jullie misschien nog tips of adviezen?"
"Avīci zei: Waar ben je precies ziek van? Heb je moeite met je cokegebruik of heb je moeite met het liegen tegenover je geliefde? Als je het idee hebt dat je je eigen gebruik niet in de hand hebt, lijkt het me verstandig professionele hulp te zoeken. Klinkt vrij simpel, maar ik snap dat dit een uitdaging is. Als je wilt blijven gebruiken, dan zou je toch eerlijk moeten zijn tegenover je vriendin. Het is in ieder geval geen schande hulp te zoeken, dit getuigt juist van zelfdiscipline. Klik om te vergroten... Thx guys. Het is trouwens meer het liegen de hele tijd tegenover mijn vriendin, dat verdient ze echt niet. En dat is ook de reden dat ik er mee wil stoppen. Ik denk dat als ik geen vriendin had gehad ik dit topic niet eens had geopend."
"Jmths zei: Wordt lastig als je zelf niet echt wilt stoppen. Als het mijn partner zou wezen zou ik het vervelender vinden als deze aan de coke zit dan aan de meeste andere middelen, coke is naar mijn inzien een stuk destructiever gekeken naar het algemeen plaatje. Jammer genoeg ontbreekt veel mensen die nuance. Klik om te vergroten... Ik heb dus gelukkig wel de motivatie om te stoppen, ookal doe ik het voor mn vriendin. Ik ga binnenkort maar eens de moed bij elkaar verzamelen en het gesprek aangaan.."
"AphexTwin zei: Klopt. En het probleem met coke is dat het je lang het gevoel geeft dat jij de touwtjes nog steeds in handen hebt. Als je het gevoel krijgt dat je gebruik problematisch wordt, heeft coke de regie al overgenomen. Het is een sneaky drug. @Lager Goed dat je kwartje gevallen is. Je gebruik heel goed in de gaten houden nu en zoals hierboven al geadviseerd: eerlijk zijn! Succes Klik om te vergroten... Dat is inderdaad precies wat ik ga doen, thx!"
"Ik wilde toch nog even reageren op je report, omdat ik er zo van genoten heb. Het las zo heerlijk weg dat ik het jammer vond dat het report afgelopen was haha. Ik kreeg tijdens het lezen ook gelijk weer zin om om mdma te doen. Ook super leuk omdat ik zelf ook wel eens in Tivoli ben geweest dus dat ik er al een beeld bij had en dat ik in gedachten ook echt in de zaal stond tijdens het lezen van je report. Hopelijk schrijf je binnenkort weer een report!"