Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOorpijn na cocaïne

Oorpijn na cocaïne

33 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vannacht had ik voor het eerst erg veel last van oorpijn, nadat ik een avondje aan de cocaïne gezeten had. Had paracetamol genomen, maar dit hielp niet. Het voelde echt alsof het trommelvlies in mijn rechteroor op ieder moment kon gaan scheuren. Uiteindelijk was ik in slaap gevallen en toen ik wakker werd was de pijn volledig weg. Ik vroeg me af of anderen hier ook mee te maken hebben gehad en/of iemand weet wat mogelijk de oorzaak (pun intended) hiervan was.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat heb ik ook wel 'ns gehad, nooit zo hevig wel. Hoeveel heb je gebruikt?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cocaine zorgt voor hogere bloeddruk en zet bloedvaten onder druk.
Je neus is verbonden met bijholtes en de weg naar gehoor.
Zou me niet verbazen als er teveel druk ontstaat op die zone waardoor je die pijn en last ervaart.
D
DraaimiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb wel dat ik tinnitus extra luid hoor, maar nooit echt oorpijn. Na het gebruik heb ik wel een lichtelijk drukkend gevoel op mijn slaap, alsof iemand er op drukt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je moet het ook niet in je oor stoppen gekkie
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
PsyTekz zei:
Cocaine zorgt voor hogere bloeddruk en zet bloedvaten onder druk.
Je neus is verbonden met bijholtes en de weg naar gehoor.
Zou me niet verbazen als er teveel druk ontstaat op die zone waardoor je die pijn en last ervaart.
Klik om te vergroten...

Maar dan moet ie toch wel al flink veel gebruikt hebben, toch? :thinking:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lemmy zei:
Maar dan moet ie toch wel al flink veel gebruikt hebben, toch? :thinking:
Klik om te vergroten...

Compulsief gebruiken met coke is wel een dingetje. De manier van snuiven en regelmaat kan wel voor dit soort problemen zorgen.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lemmy zei:
Dat heb ik ook wel 'ns gehad, nooit zo hevig wel. Hoeveel heb je gebruikt?
Klik om te vergroten...
Grofweg 150mg, verspreid over 4 momenten.

PsyTekz zei:
Compulsief gebruiken met coke is wel een dingetje. De manier van snuiven en regelmaat kan wel voor dit soort problemen zorgen.
Klik om te vergroten...
Wat voor manieren voor snuiven zou mijn klacht dan mogelijk veroorzaakt hebben? Ik gebruik cocaïne zeker niet regelmatig of vaak, hoogstens één keer per maand. Als ik gebruik dan is het bijna altijd met goede vrienden (die het wat vaker gebruiken) en is het hun cocaïne. Heb daar nooit fysieke kwaaltjes door ervaren, maar deze cocaïne was niet van hen, dus mijn vermoeden was dat de pijn mogelijk veroorzaakt was door een middel dat erom bekend staat dat cocaïne daar vaak mee versneden wordt (wat me best mogelijk lijkt, als oorpijn door cocaïne een veel voorkomend fenomeen is). Weet niet of hier verder op ingaan mag, though.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zweevteev zei:
Wat voor manieren voor snuiven zou mijn klacht dan mogelijk veroorzaakt hebben?
Klik om te vergroten...

Te hard, teveel na elkaar,...

Zweevteev zei:
dus mijn vermoeden was dat de pijn mogelijk veroorzaakt was door een middel dat erom bekend staat dat cocaïne daar vaak mee versneden wordt (wat me best mogelijk lijkt, als oorpijn door cocaïne een veel voorkomend fenomeen is).
Klik om te vergroten...

Daar kunnen we hier helaas niets over zeggen of speculeren. Zonder testresultaat weet je weinig over de kwaliteit. Maar versnijdingsmiddelen kunnen dit best ook veroorzaken. Sommige versnijdingen hebben ook een stimulerende werking wat nog meer druk geeft op je bloedvaten.
T
Thomas838Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat hielp bij mij was een oorstokje klein beetje nat maken en is in je oren steken en wa ronddraaien en coke zet je bloedvaten uit dus kan een grote druk zetten op je oren kan ook van de warmte zijn je kan ook een washandje die beetje nat is op je voorhoofd leggen of te lang naar harde muziek luisteren voor ge gaat slapen kan ook een oorzaak zijn
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk niet dat dit soort klachten met je bloeddruk te maken hebben.

Zoals psytekz al aangaf:

PsyTekz zei:
Je neus is verbonden met bijholtes en de weg naar gehoor.
Zou me niet verbazen als er teveel druk ontstaat op die zone waardoor je die pijn en last ervaart.
Klik om te vergroten...

De buis van Eustachius vormt de verbinding tussen je middenoor en keel-neusholte. Door snuiven raakt bij mij altijd alles helemaal dicht, al helemaal van coke.

Als de buis van Eustachius dicht raakt, kan lucht zich niet verplaatsen zoals normaal. M.a.w. als er druk ontstaat, kan je deze niet meer kwijt; hoe hard je ook gaapt of slikt.

Het schijnt wel dat je kan voorkomen dat deze buis verstopt raakt door continu te slikken, dus kauwgom eten.

Maar misschien is het ook simpelweg irritatie van deze buis naar het middenoor. Coke is echt heel corrosief en als de boel eenmaal verstopt raakt, zal het slijm overal heen kruipen waar het gaan kan.

Paracetamol helpt normaal gezien tegen oorpijn. Ibuprofen als pijnstiller, maar ook ontstekingsremmer (lichamelijke onsteking; inflammation dus. Niet bacteriële ontsteking; infection. Dat laatste is hier immers sowieso niet aan de hand, dan zou je namelijk een loopoor hebben)

De combinatie paracetamol en ibuprofen (of naproxen) versterkt elkaar.
(Mijn moeder werkt op de pijnpoli in een ziekenhuis, dus ik vang nog weleens wat op)

Thomas838 zei:
een oorstokje klein beetje nat maken en is in je oren steken
Klik om te vergroten...
Laat de KNO arts het niet horen hoor 😂

(Ben er zelf ook schuldig aan though)
k
krijgt_kritiekLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik raad je aan een neusspoel te kopeen voor na gebruik met daarbij een wateroplossing met jodium vrij zout. Aangezien het een vrij bijtende stof is en de verschillende holtes in verbinding zijn zou het kunnen zijn dat er iets kapot is geggaan, op dezelfde manier als een neusschot. Maar als je alleen coke gebruikt op festivals of feesten met vergelijkbare output aan decibel dan is dat ook wel waarschijnlijk.
P
PietlulLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je kunt ontstekkingne en verstoppingen hebben zonder dat je het echt door hebt.. klachten zoals plop oren etc some last van evenwichtsorgaan.. kan weken duren
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
De buis van Eustachius vormt de verbinding tussen je middenoor en keel-neusholte. Door snuiven raakt bij mij altijd alles helemaal dicht, al helemaal van coke.
Klik om te vergroten...
Dat wist ik niet. Althans, ik ken de buis van Eustachius wel, maar niet dat deze dicht gaat zitten door snuiven.

Nu dus weer een reden (inmiddels reden 38 of zo) om nooit te gaan snuiven. :wink: (heb normaal al gauw eens last van de buis van Eustachius)
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#15
krijgt_kritiek zei:
Ik raad je aan een neusspoel te kopeen voor na gebruik met daarbij een wateroplossing met jodium vrij zout. Aangezien het een vrij bijtende stof is en de verschillende holtes in verbinding zijn zou het kunnen zijn dat er iets kapot is geggaan, op dezelfde manier als een neusschot. Maar als je alleen coke gebruikt op festivals of feesten met vergelijkbare output aan decibel dan is dat ook wel waarschijnlijk.
Klik om te vergroten...
4,5 gram zout in 0,5 liter gekookt water en je hebt de perfecte neuspoeloplossing (0,9% NaCl), kan ook met een 20ml spuitje
PS: wel het water af laten koelen voor je spuit he
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
DjYella zei:
4,5 gram zout in 0,5 liter gekookt water en je hebt de perfecte neuspoeloplossing (0,9% NaCl), kan ook met een 20ml spuitje
PS: wel het water af laten koelen voor je spuit he
Klik om te vergroten...
Heb zelf een neusspray met zout.
Wat ik me nog steeds afvraag, moet je het opsniffen zoals bij een spray voor een verstopte neus of moet je de oplossing er terug laten uitlopen?
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#17
mandragora zei:
Heb zelf een neusspray met zout.
Wat ik me nog steeds afvraag, moet je het opsniffen zoals bij een spray voor een verstopte neus of moet je de oplossing er terug laten uitlopen?
Klik om te vergroten...
Ik sniff het op en wacht tot het achter mijn keel in loopt, super ranzig maar zo komt wel de grootste zooi eruit.
Een KNO arts vertelde me ooit dat sniffen / je neus ophalen beter werkt dan snuiten.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#18
DjYella zei:
Ik sniff het op en wacht tot het achter mijn keel in loopt, super ranzig maar zo komt wel de grootste zooi eruit.
Een KNO arts vertelde me ooit dat sniffen / je neus ophalen beter werkt dan snuiten.
Klik om te vergroten...
Ik stelde die vraag puur als gebruik in ontsmetting na het snuiven. Echte neusspoelingen moet je terug uit je neus laten lopen dacht ik, maar gezien het in een spray zit vond ik dat wat raar dus snifte het ook altijd door
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#19
mandragora zei:
Ik stelde die vraag puur als gebruik in ontsmetting na het snuiven. Echte neusspoelingen moet je terug uit je neus laten lopen dacht ik, maar gezien het in een spray zit vond ik dat wat raar dus snifte het ook altijd door
Klik om te vergroten...
Ah okay, verkeerd gelezen.
Ik spoel dan mijn neus onder de kraan, maar dat is alleen de buitenkant en het begin.
Als je met een spray gaat werken zou ik het opsnuiven zodat je geen zooi verliest doordat je het weer uit spoelt. Maar dat is mijn ervaring.
Alleen die drip is ranzig.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
DjYella zei:
:sunglasses:Ah okay, verkeerd gelezen.
Ik spoel dan mijn neus onder de kraan, maar dat is alleen de buitenkant en het begin.
Als je met een spray gaat werken zou ik het opsnuiven zodat je geen zooi verliest doordat je het weer uit spoelt. Maar dat is mijn ervaring.
Alleen die drip is ranzig.
Klik om te vergroten...
Ach, niet ranziger dan speed of andere snuifdrugs:grin: het gevoel dat ik m´n neus reinig en ontsmet primeert wel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."