Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag over zelf waterpijp maken.

Vraag over zelf waterpijp maken.

15 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#1
en die werkt prima! :)
E
EqualEyezLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey, ik weet totaal niet waar ik dit moet posten sorry.

On topic:

Ik ben bezig met mijn eigen waterpijp te maken.
Ik heb al zo een schaaltje waar je de tabak inlegt, dan folie op doet, kooltje erop....

Wel, in dat schaaltje zitten er verfrestjes want het was vroeger een mengpotje. Ik dacht dit weg te doen met white spirit maar nu is de vraag: is dit schadelijk, want die white spirit resten kunnen misschien door het brandende kooltje gassen vormen, als ik die dan inhaleer, zou dit schadelijk zijn ja nee?
Want de white spirit afspoelen is niet gegarandeerd denk ik ...

Bedankt.
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#3
hmm ben niet zeker, maar zou dit toch niet doen als ik jou was
white spirit roken lijkt me namelijk niet zo lekker :kots:
waarom koop je gewoon geen waterpijpje, is veel handiger en moet maar €10 kosten :)
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#4
yuuu,
waar je dit het beste kon posten, was de crea hoek.
maar swat, staat nu hier :grin:

die white spirit is inderdaad schadelijk voor je.
je zegt dat afspoelen niet gegarandeerd is, maaru,
afspoelen zou toch geen probleem denk ik. was niet zo slim om white spirit te gebruiken. had je beter met gwn zeep ofzo proberen af te schrobben.

je moet ook opletten met je folie.
alluminiumfolie kan schadelijke gassen vrijgeven bij het branden ertegen. en die gassen inhaleren is slecht voor je longetjes en de rest daarbinnen.

dus je antwoord op je vraag:
white spirit inhaleren is erg schadelijk.

dus mijn tip is: koop een pijpje, veel minder werk, veel meer zekerheid, of gwn de goeie oude methode :grin: : rollen, sparken en smokun
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Of je koopt een pijpje in de shop, een slangetje bij de bouwmarkt, zoekt een lege koffiepot, knutseldeknutsel, en genieten maar:



F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#6
Me~plantu~isme~moat zei:
Obyt zei:
Als wij een waterpijpje maken doen wij dat meestal met een plastiek flesje waar we een gaatje maken voor de joint door te steken en bovenin nog een gaatje waar je je vinger dan oplegt, is het gemakkelijkst te maken en helemaal niet duur.
Klik om te vergroten...

ja heb ik ook nog gemaakt me vrienden.
vind ik eigenlijk niet zo nuttig, want dan kun je toch gwn de joint roken zonder die fikfak. en als er dan nog tabak tussen zit...
het voordeel van een waterpijp is dat je juist geen papier enzo nodig hebt, de puurheid en je verspilt weiniger..
ik vind hem best oke, om met vrienden snel wat in elkaar te zetten. maar toch niet voor elke dag. maardat is mijn mening :grin:
xx
Klik om te vergroten...
sorry hoor :mrgreen: maar ik blow graag met een zelfgeknutselde waterpijp. die tabak kan men reet kussen, we draaien de volgende keer gwn een pure joint eh Déétn :wink: kwil eens die waterpijp maken met die 2 buizen aan :wink: die gaan we zeker eens doen eh
ik respecteer je mening hoor schat :stoned:
O
ObytLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als wij een waterpijpje maken doen wij dat meestal met een plastiek flesje waar we een gaatje maken voor de joint door te steken en bovenin nog een gaatje waar je je vinger dan oplegt, is het gemakkelijkst te maken en helemaal niet duur.
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Obyt zei:
Als wij een waterpijpje maken doen wij dat meestal met een plastiek flesje waar we een gaatje maken voor de joint door te steken en bovenin nog een gaatje waar je je vinger dan oplegt, is het gemakkelijkst te maken en helemaal niet duur.
Klik om te vergroten...

ja heb ik ook nog gemaakt me vrienden.
vind ik eigenlijk niet zo nuttig, want dan kun je toch gwn de joint roken zonder die fikfak. en als er dan nog tabak tussen zit...
het voordeel van een waterpijp is dat je juist geen papier enzo nodig hebt, de puurheid en je verspilt weiniger..
ik vind hem best oke, om met vrienden snel wat in elkaar te zetten. maar toch niet voor elke dag. maardat is mijn mening :grin:
xx
O
ObytLid
01-01-2024, 00:00
#9
Me~plantu~isme~moat zei:
Obyt zei:
Als wij een waterpijpje maken doen wij dat meestal met een plastiek flesje waar we een gaatje maken voor de joint door te steken en bovenin nog een gaatje waar je je vinger dan oplegt, is het gemakkelijkst te maken en helemaal niet duur.
Klik om te vergroten...

ja heb ik ook nog gemaakt me vrienden.
vind ik eigenlijk niet zo nuttig, want dan kun je toch gwn de joint roken zonder die fikfak. en als er dan nog tabak tussen zit...
het voordeel van een waterpijp is dat je juist geen papier enzo nodig hebt, de puurheid en je verspilt weiniger..
ik vind hem best oke, om met vrienden snel wat in elkaar te zetten. maar toch niet voor elke dag. maardat is mijn mening :grin:
xx
Klik om te vergroten...

Dat is ook helemaal niet voor iedere dag he, want zoveel water pijpen we niet :mrgreen: maar het is gwn goed voor op een avondje snel nog eens een waterpijpje te doen.
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb al 3 pijpen gemaakt van PVC, gewoon die zooi die je bij de bouwmarkt koopt, het leuke hieraan is dat je ze oneindig groot kan maken en zelfs kan verlengen als je dat leuk vindt. Noujah eigenlijk waren het bongs. Het enige waar je op moet letten is:

- om het waterdicht te maken moet je PVC-lijm gebruiken
- van die lijm alleen al wordt je teeee high, dus wel even goed doorspoelen/roken/blazen

Bij een waterpijp met 1 stuk pijp maak ik een gaatje in de zijkant, daar weer een stukje staalpijp in, waar de joint in past(je kan ook een driehoekje uit een blikje fris knippen en die als een kegeltje rollen en daar een gaasje in doen). Aan de onderkant doe je zo'n rooie dop die je ook in de bouwmarkt kan krijgen(ligt ernaast, past precies)

Bij een waterpijp met meerdere pijpen(bijvoorbeeld om met ze 2en te smoken), Koop ik 1 T-stuk die zet je op ze kop met een dop erop(die dop komt dus aan de onderkant, schroefdop, geen rooie dop) en de rest bouw je vanaf daar, dan hou je iig 2 openingen, door 1tje kan je hijsen, de andere kan je een rooie dop weer opzetten en een gaatje inmaken en daar weer een stukje staalpijp in waar een joint in past.

Helaas heb ik er nu geen een thuis staan, zodra ik er weer 1tje maak(gebeurt vast snel nu de zomer komt) zal ik ff een fotootje plaatsen.
B
BlaatkipLid
01-01-2024, 00:00
#11
kijk hier:
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=7

heeft mij ook geholpen :grin:
ik gebruik trouwens geen kommetje, ik heb een 0.5 L flesje met een gat waar ik een buisje van een pen heb gedaan.
D
DIDALid
01-01-2024, 00:00
#12
Obyt zei:
Als wij een waterpijpje maken doen wij dat meestal met een plastiek flesje waar we een gaatje maken voor de joint door te steken en bovenin nog een gaatje waar je je vinger dan oplegt, is het gemakkelijkst te maken en helemaal niet duur.
Klik om te vergroten...

Als ik dit zo lees is deze pijp meer bedoeld als een shot-pijp (een hulpmiddel om jezelf shots te geven) dan als waterpijp. Ik lees namelijk niet over een pijpje/buisje naar de bodem van de pijp. zie pic:



Zoals je op het plaatje kunt zien zijn er verschillende soorten waterpijpen. Sommige hebben luchtgaten om de pijp eerst vol te kunnen zuigen met rook, en hierna in 1 keer alle rook te inhaleren. (een soort shot dus)
Andere pijpen zijn ervoor om gewoon geleidelijk door te roken.
Het mooie van waterpijpen is dat de rook afkoelen en ze de rook enigsins zuiveren. Niet helemaal natuurlijk, maar de ergste troep wordt wel door het water gezuiverd.

Ik heb (In mijn blowtijd, een paar jaar terug) vele waterpijpen gemaakt. Het is niet moeilijk. Het mooie is dat je bijna overal een pijp van kunt maken. (voorbeelden: lege drinkflessen, pringlesbussen, lege glazen potten, enz.)

Tip: als je geen gaasjes hebt, sloop een gaasje uit de kraan, hier zitten meestal meerdere in^^

Als je wat minder creatief bent kun je deze onderdelen meestal wel bij de smartshop halen:
- Rubberen kurk met 2 of 3 gaten (ligt eraan of je een luchtgaatje erbij wilt of niet)
- Metalen buisje met reservoir voor een gaasje
- een kort metalen buisje om zo aan te zuigen of om een slangetje op aan te sluiten.

foto:
http://www.freewebs.com/dida-san/Photo-0117.jpg
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
verplaatst naar de crea-hoek
D
DIDALid
01-01-2024, 00:00
#14
ik zie het :grin:

als iemand nog aanvullingen heeft... fill me in:P
L
LapzwansLid
01-01-2024, 00:00
#15
kan je die gaasjes gewoon uit de kraan slope ja?
is de straal van het water dan nie anders ofzo?
kwil namelyk geen probleme met me ouders :P
maar tis wel een goed idee om aan een gaasje te kome opzich
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Lapzwans zei:
kan je die gaasjes gewoon uit de kraan slope ja?
is de straal van het water dan nie anders ofzo?
kwil namelyk geen probleme met me ouders :P
maar tis wel een goed idee om aan een gaasje te kome opzich
Klik om te vergroten...

Dat vraag ik me ook al af hehe :P en hoe moet je dat doen zonder de hele kraan te slopen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."