Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e lading zelfkweek, columbian

1e lading zelfkweek, columbian

29 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na op de dag voorafgaand aan het verbod een growkitje gekocht te hebben, heb ik eindelijk mijn 1e lading paddo's kunnen oogsten. Het is 120 gram geworden. Bij mijn idee is 30 gram 1 portie, dus da's 4 porties! (Toch?) En in het kitje komt de volgende lading kleine paddo alweer net boven de aarde uit. Money well spend!



Alleen nu moet ik ze schoonmaken, je ziet op de foto dat onderaan nogal wat aarde en zooi uit de growkit is meegekomen. Mag je ze schoonspoelen met koud water, of moet je ze gewoon afvegen en opeten zoals ze uit de kit komen? (Tot nu toe haalde ik altijd porties uit de shop...)
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#2
moest ik van jou zijn ik zou dat kleine stukkie met rotzooi aan gwn een klein laagje afsnijden zo n verschil maakt het nou niet :P
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gewoon erop laten. Eenmaal ze droog zijn kan je het er gewoon afvegen.
Zien er verukkelijk uit :hearteyes:
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#4
mooie oogst. naar mijn ervaring is de columbian soort zeer sterk en is een portie van 20 gram meer dan genoeg :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Riel zei:
mooie oogst. naar mijn ervaring is de columbian soort zeer sterk en is een portie van 20 gram meer dan genoeg :grin:
Klik om te vergroten...

Inderdaad, meestal bij zelfkweek is 20-25 gram meer dan genoeg. :hearteyes:
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#6
KoxBox zei:
Riel zei:
mooie oogst. naar mijn ervaring is de columbian soort zeer sterk en is een portie van 20 gram meer dan genoeg :grin:
Klik om te vergroten...

Inderdaad, meestal bij zelfkweek is 20-25 gram meer dan genoeg. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Vet! :)

Ik ben nu 6 porties aan het drogen.... Whoohoooo! :hearteyes:
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je kunt inderdaad het "kontje" er gewoon afsnijden, of met een zeer scherp mes je substraat eraf schrapen. Het voordeel van de "schraap" methode is dat je ook altijd een heel klein stukje paddenstoel eraf schraapt waardoor ze blauw kleuren. Hoe blauwer ze uitslaan, hoe beter je oost (een goede methode dus om de sterkte van je verschillende flushes te beoordelen).

Ik zie wel dat een aantal paddenstoelen hoedjes open staan. Eigenlijk dien je ze te plukken VOOR deze open gaan. De sporen kunnen namelijk op je substraat vallen en zo mogelijk je kit besmetten. Je kan ze dus beter ietsje "te vroeg" plukken en daarmee meerdere flushes oogsten dan de ze groot laten groeien en zo misschien in totaal minder te oogsten.

Des al niet te min ziet het er goed uit! Veel plezier ermee :wink:
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#8
30 gram Colombiaan is volgens mij wel een dikke trip ik had laatst zn 10 gram gedroogde Colombiaan en ik ging wel lekker uit me saus :P
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#9
10 gram gedroogde? Daar waag ik me niet aan... :)

Anyways, zojuist de 2e lading geoogst: net geen 100 gram! (Toch weer 3 hele dikke porties...) :grin:



Alleen een ding, sommige hoedjes zien er een beetje gescheurd uit. Of niet zo mooi, een beetje vaal aan de bovenkant. De eerste oogst was veel mooier. Kan dat kwaad?

Zoiets:

(Goedkope camera, sorry...)
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#10
MLooie oogst spatzi!

10G droog ach, valt wel mee hoor... Wanneer je aan het pieken gaat is die ongemakkelijkheid zo weg.
Ik had het laatst 40g verse cambodians op... Ik heb wel getript, maar was zo snel gedaan.
Ik voelde me ook langer ongemakkelijk dan dat ik piekte. Weet niet hoe het kwam, maar dat was zo'n trip die je teleurgesteld achterlaat.
Niet dat ze slecht was, maar heb er al beter gehad. Ik werd wat emo tegen mijn vriendin, hebben goed gepraat en wat relatieproblemen opzij kunnen zetten. Maar dat heeft helaas allemaal maar een paar uurtjes geduur :tongueout:
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wow heb je binnen een week zoveel extra of is dit een andere growkit?
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ceko zei:
Wow heb je binnen een week zoveel extra of is dit een andere growkit?
Klik om te vergroten...

Zelfde growkit, maar ik praat dan ook met ze, zing liedjes waar ze bij zijn, omring ze met gekregen buddah beeldjes en brand wierook in hun bijzijn... :wink:

Maar ik ben blij verrast met de hoeveelheid die er uit komt. En de volgende steken alweer aardig hun kopje uit, ongeveer 1/3e van de laatste oogst zo te zien. :grin:
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#13
netjes hoor :smoke:
maar dude... zingen?!?!
Tis een mooie oogst hoor, maar t blijft een schimmel ouwe
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#14
netjes hoor
maar dude... zingen?!?!
Tis een mooie oogst hoor, maar t blijft een schimmel ouwe
Klik om te vergroten...

Haha, je denkt toch zeker niet dat hij dit serieus bedoelde :tearsofjoy:

Maarre het ziet er goed uit.. Kost het nou veel tijd om paddo's zelf te kweken?
Ik zit er namelijk over te denken om ze zelf ook te gaan kweken als ik op mezelf woon, maar ik heb er totaal geen verstand van.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je zo'n kant en klare kweekset hebt, kost het zo goed als geen werk. Het enige wat je hoeft te doen is de boel soaken en oogsten, that's it. Moet je wel nog zo'n kit zien te vinden...

Paddo's kweken ''from scratch'' zegmaar, is een ander verhaal. Hier moet je wel ff wat moeite insteken.

Info: http://www.mushplanet.com/nl/kweekmethoden.php
K
KayLid
01-01-2024, 00:00
#16
Paddo's leken mij altijd heel eng maar wil het nu toch wel eens proberen.. Even opzoek naar zo'n kit. Of ben ik nu echt veel te laat..?
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#17
Maar zo'n kant en klare kit is niet meer legaal verkrijgbaar of wel?

Verder bedankt voor de info :)
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Momenteel niet....Al weet ik niet of dit komt doordat de voorraad tijdelijk op was, of het verbod. heb ze iig nog wel verkocht zien worden daar na 1 december.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hmm oke, goed om te weten dat ze iig nog ergens te krijgen zijn.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
ImmortalTech zei:
Maar zo'n kant en klare kit is niet meer legaal verkrijgbaar of wel?

Verder bedankt voor de info :)
Klik om te vergroten...

Tuurlijk wel, op azarius bevoorbeeld.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."