Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGoedenachtrust thee - Een heilzaam theetje

Goedenachtrust thee - Een heilzaam theetje

27 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoals veel van jullie misschien wel weten ben ik een grote benzo-fanaat, en van tijd tot tijd gebruik ik ze ook wel, maar ik ben eens opzoek gegaan naar een goed alternatief en hier ben ik bij uitgekomen. Een goedenachtrustthee, die na het nodige proberen en de nodige aanpassingen in het recept tot een aardig theetje is geworden :) het is natuurlijk geen absolute vervanger voor benzo's, maar voor veel aspecten ervan wel. Ik gebruik ze nu zo min mogelijk, en maak eigenlijk wel bijna iedere avond een kopje thee, want behalve dat ie (nu eindelijk) lekker smaakt, slaap ik er ook van als een roos !

Effecten:
Zoals ik al zei, het vervangt niet een benzo, maar ik slaap er gewoon erg lekker van. Ik krijg niet echt een roes van de thee, meer een soort "innerlijke rust". Misschien is het een placebo, maar feit blijft dat het effect wat ik voor die paar euro krijg de moeite waard is. Placebo of niet.

Benodigdheden
- Blauwe lotus kruid ( http://azarius.nl/smartshop/herbs/dried ... us_flower/ )
/ OF Blauwe lotus extract (ga ik op korte termij proberen, minder gehannes) ( http://azarius.nl/smartshop/herbs/herb_ ... cture_15x/ )
- Een flesje HOP ( http://azarius.nl/smartshop/herbs/herb_ ... s_lupulus/ )
- Een theetje naar keuze (ik zou zelf gaan voor een kruidentheetje...)
- Honing
- Cintroensap

Recept
1. Weeg een gram blauwe lotus af, en doe deze in een thee-ei (als je geen thee ei hebt, kun je het ook in een kopje doen, en later overschudden in een ander kopje met een zeef erboven)

2. Zet water aan de kook

3. Giet het water kokende water bij de blauwe lotus, doe ook de thee naar keuze erin nu

4. Perst een klein beetje hop uit het flesje, de hoeveelheid van ongeveer een druppel. Ik zou
niet meer doen want het is ontzettend bitter en smerig. Doe dit als het water zo warm mogelijk
is, des te beter lost de hop op.

5. Laat dit geheel 5-10 minuten trekken, haal dan de blauwe lotus en de thee eruit, zodat enkel de vloeistof over blijft.

6. Proef nu en voeg naar smaakt citroen en honing toe

7. Draai een jointje terwijl de thee afkoelt, zet een rustig muziekje op en drink de thee terwijl je je jointje rookt :) hierna ga je lekker in bed liggen en slapen

Mij heeft het geholpen, ben benieuwd wat andere mensen er van vinden :)
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, wel veel gedoe met verschillende theekruiden. Wel mooi recept.
Ik weet nog wel dat een lekkere warme mok thee heel goed deed na een wilde nacht, beetje honing en citroen erin is een magisch recept om je verrookte keel te fixen.
Een kop thee is zoiezo mijn favoriete drinken bij een goeie joint. :stoned:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ach, als je de blauwe lotus tinctuur koopt is het nog makkelijker...

Zet je gewoon een kop thee met wat honing en cintroen, en doe je 8-10 druppels van de tintuur erbij, en 1 klompje hop ter groote van een druppel
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het op zich wel een interessant recept, ben ook wel een theeliefhebber.
Waar zou ik blauwe lotus tinctuur moeten halen, buiten internet?
Ga dit maar eens een keertje proberen dan, vind het wel lekker om een goede kop thee bij mijn "avondjonko" te drinken.

Ps: Je username, komt dat van de sick gruwelijke dnb Spor? Hij draait vrijdag op Major League, vandaag me kaartje gekocht, is toch wel een van m'n favorieten.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geen idee van de tinctuur, ken het alleen op azarius.nl maar het is een heel betrouwbare smartshop hoor, ik haal er alles, altijd snel in huis, geen bezorgkosten en goed spul.

Finesse* zei:
Ps: Je username, komt dat van de sick gruwelijke dnb Spor? Hij draait vrijdag op Major League, vandaag me kaartje gekocht, is toch wel een van m'n favorieten.
Klik om te vergroten...

Jazeker :grin: die naam heb ik niet zelf bedacht !

Ik heb mn kaartje gekocht op de eerste dag van de voorverkoop :grin: bruutste feest van het jaar, Spor is zoals je wel kan raden mn favo producer en Dieselboy IS gewoon de vetste dnb dj... Dom & Roland en Apex en Donny zijn wel ok, maar ik was al verkocht bij Spor en Dieselboy

Maar, uiteraard ben ik daar !
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Kan het niet laten om off-topic te gaan maar, Audio is ook fakking gruwelijk, en die Donny/Counterstrike shit is wel echt zeer gestoord, ook ziek fan van Limewax, die had er van my nog we bij gemogen. :grin:
Heb ook maar nog even snel m'n kaartje gekocht, mocht dit wel even niet missen

Om dan toch nog maar wat van topic-waarde toe te voegen:
Ik geniet nu ook wel heerlijk van een rooibos theetje met honing en een klein beetje kandij erin, jointje skunk erbij en een ouwe Nas plaat op, thee kan wel wonderen doen. :)
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Werkt het ook zonder de joint denk je? Ik ben ontzettend slechte inslaper, duurt me een uur om in slaap te komen...lijkt me wel interessant om dit te proberen! Kan je dit ook bij de smartshop zoals Inner space halen?
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#8
inner space is een kutzaak met een eikel als eigenaar.. ga dan liever naar conscious dreams ofzo.
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb een keertje lekker paddochocola gekregen van hem, helemaal top toch! M'n vriend was heel blij met de vitamine c trouwens! Je bedoelt dat pakketje met een dextro en paar andere pilletjes toch? Hij ging namelijk helemaal niet goed en wilde dat het stopte, dus hup dat pakketje naar binnen gewerkt en hij kwam uit de trip!!! :)
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#10
die gast is juist vet relaxed vind ik!
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hij verkoopt vitamine C tabletten bij paddo's aan toeristen zodat mensen 'de trip kunnen stoppen'.. yeah right, fucking oplichter..
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#12
jasmijbloesem, maar dan de pure gedroogde jasmijnbloesem, niet die rommel die gemengd is met thee , is ook goed om helder en ontspannen te worden. wel een klein beetje zoet maken( 2 scheppen suiker)
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Hij ging namelijk helemaal niet goed en wilde dat het stopte, dus hup dat pakketje naar binnen gewerkt en hij kwam uit de trip!!! :)
Klik om te vergroten...

Da's een placebo effect wat soms kan optreden.. Lichamelijk doet het echter niets aan de effecten van paddo's dus blijf ik erbij dat je de mensen naait.. Want bij het merendeel zal het NIET werken, was het maar zo eenvoudig om een bad trip gegarandeerd te kunnen stoppen.l

Maargoed, we verneuken Spor's topic dus ik hou het hierbij.. Kies de shop waar je je goed bij voelt :wink:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#14
Spor zei:
Geen idee van de tinctuur, ken het alleen op azarius.nl maar het is een heel betrouwbare smartshop hoor, ik haal er alles, altijd snel in huis, geen bezorgkosten en goed spul.

Finesse* zei:
Ps: Je username, komt dat van de sick gruwelijke dnb Spor? Hij draait vrijdag op Major League, vandaag me kaartje gekocht, is toch wel een van m'n favorieten.
Klik om te vergroten...

Jazeker :grin: die naam heb ik niet zelf bedacht !

Ik heb mn kaartje gekocht op de eerste dag van de voorverkoop :grin: bruutste feest van het jaar, Spor is zoals je wel kan raden mn favo producer en Dieselboy IS gewoon de vetste dnb dj... Dom & Roland en Apex en Donny zijn wel ok, maar ik was al verkocht bij Spor en Dieselboy

Maar, uiteraard ben ik daar !
Klik om te vergroten...

Ochja Spor.... 1up Is masterlijk, molehill is chill en dirge is chill, dan houdt het ver op vind ik. Dan zou ik toch voor namen als modified motion en jaydan gaan, dat soort stijl dnb.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#15
Finesse* zei:
Kan het niet laten om off-topic te gaan maar, Audio is ook fakking gruwelijk, en die Donny/Counterstrike shit is wel echt zeer gestoord, ook ziek fan van Limewax, die had er van my nog we bij gemogen. :grin:
Heb ook maar nog even snel m'n kaartje gekocht, mocht dit wel even niet missen
Klik om te vergroten...

Hehe yup :grin:

Heb t gruwelijkste weekend van mn leven achter de rug: vrijdag dus major league met Spor (die niet kwam opdagen :( ) daarvoor in de plaats Blacksunempire, DIESELBOY !! audio, apex en donny, toen zaterdag nog een keertje dieselboy en loxy en afgelopen woensdag dus current value, limewax, counterstrike, the panacea, the sect, promo, the producer, ophidian, bong-ra en trasher :grin:

En minstens zo veel drugs gebruikt als vette dj's gezien, kun je nagaan :sunglasses:

Vrouwtje_Amsterdam zei:
Werkt het ook zonder de joint denk je? Ik ben ontzettend slechte inslaper, duurt me een uur om in slaap te komen...lijkt me wel interessant om dit te proberen! Kan je dit ook bij de smartshop zoals Inner space halen?
Klik om te vergroten...

Denk het opzich wel, ik rook bij alles wat ik doe een joint, dus ook bij het drinken van mijn thee. Hop staat er echt om bekend dat het een best goed slaapmiddel is, als ik me niet vergis staat het in landen als belgie frankrijk en duitsland ook op de voorgeschreven mediceinenlijst...
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Deze thee zou ik ook wel een keer willen proberen. Ben vooral nieuwsgierig naar de werking van Blauwe Lotus. Maar een keer ergens vandaan halen. :)
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#17
Twilight zei:
Ben vooral nieuwsgierig naar de werking van Blauwe Lotus. Maar een keer ergens vandaan halen. :)
Klik om te vergroten...
Hmm dat vond ik niks. En het smaakte heeeeel vies :grin: .
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zo, vandaag is blauwe lotus tinctuur + thee binnen gekomen :) hop is nog volop op voorraad en als extratje heb ik nog skullcap erbij. Ga het vanavond eens allemaal in een thee gooien en kijken wat er gebeurd
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#19
J0rrit zei:
Spor zei:
Geen idee van de tinctuur, ken het alleen op azarius.nl maar het is een heel betrouwbare smartshop hoor, ik haal er alles, altijd snel in huis, geen bezorgkosten en goed spul.

Finesse* zei:
Ps: Je username, komt dat van de sick gruwelijke dnb Spor? Hij draait vrijdag op Major League, vandaag me kaartje gekocht, is toch wel een van m'n favorieten.
Klik om te vergroten...

Jazeker :grin: die naam heb ik niet zelf bedacht !

Ik heb mn kaartje gekocht op de eerste dag van de voorverkoop :grin: bruutste feest van het jaar, Spor is zoals je wel kan raden mn favo producer en Dieselboy IS gewoon de vetste dnb dj... Dom & Roland en Apex en Donny zijn wel ok, maar ik was al verkocht bij Spor en Dieselboy

Maar, uiteraard ben ik daar !
Klik om te vergroten...

Ochja Spor.... 1up Is masterlijk, molehill is chill en dirge is chill, dan houdt het ver op vind ik. Dan zou ik toch voor namen als modified motion en jaydan gaan, dat soort stijl dnb.
Klik om te vergroten...
Insecticide, resistance, knock you down, Spor heeft echt veel ziek dope tracks.
Steezin' for no reason van modified motion is ook gruwelijk, hij draaide ook heel vet op Innovation in the Dam.

Topic-hijackmodus 5000. :tearsofjoy:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#20
Waarom noemt iedereen al die nummers maar niet SUPERNOVA ??

Dat is toch zonder twijfel aanzienlijk zijn vetste nummer ever, met op een 2e plaats Levitate (samen met de rest van de lifted crew)

Ohja en nu we toch bezig zijn, gewoon ff for the record: Ik heb dat weekend Dieselboy 2× gezien ! Zonder te slapen in de tussentijd !! Hoe vet is dat :grin:



Blauwe lotus is ook vies, vandaar dit recept voor een thee, die het drinkbaar maakt :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."