#1
Helaas Pepito, tegenspreken en flauw doen mag. Je toont alleen je eigen onbelezenheid aan.
Dat er nog goede zaadjes zijn wil niet zeggen dat een groot gedeelte van de planten steriel is. Besjes komen ook uit Indonesie, waar de stekkenteelt de zaden niet vernaggeld heeft.
@ Frisko
Ze zijn hier wel te kweken, ze komen ook op lagere hoogten voor in de landen van oorsprong. Wel ontzettend ingewikkeld, ze hebben een minimum temp nodig, luchtvochtigheid, bodemsamenstelling. En voor de blaadjes of winst hoef je het niet te doen, die zijn nog te krijgen voor minder. Wel een interessante hobby, een moeilijk project overeind houden.
Inderdaad timkgb, nedercoke zou onbetaalbaar zijn. Bladeren in bv Bolivia kosten op de markt 5 euro per kg, en dat is toch tot z'n 10 gr coke.
Coca is imho veel lekkerder qua effect dan coke. cocamuseum heeft een website met voordelen van coca, Engelstalig.
ALLES evt heb ik een boekje cocaplanten kweken, is ook wel te krijgen bij growshops.
Dat er nog goede zaadjes zijn wil niet zeggen dat een groot gedeelte van de planten steriel is. Besjes komen ook uit Indonesie, waar de stekkenteelt de zaden niet vernaggeld heeft.
@ Frisko
Ze zijn hier wel te kweken, ze komen ook op lagere hoogten voor in de landen van oorsprong. Wel ontzettend ingewikkeld, ze hebben een minimum temp nodig, luchtvochtigheid, bodemsamenstelling. En voor de blaadjes of winst hoef je het niet te doen, die zijn nog te krijgen voor minder. Wel een interessante hobby, een moeilijk project overeind houden.
Inderdaad timkgb, nedercoke zou onbetaalbaar zijn. Bladeren in bv Bolivia kosten op de markt 5 euro per kg, en dat is toch tot z'n 10 gr coke.
Coca is imho veel lekkerder qua effect dan coke. cocamuseum heeft een website met voordelen van coca, Engelstalig.
ALLES evt heb ik een boekje cocaplanten kweken, is ook wel te krijgen bij growshops.

