Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumscoca, cocaplant

coca, cocaplant

62 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Helaas Pepito, tegenspreken en flauw doen mag. Je toont alleen je eigen onbelezenheid aan.
Dat er nog goede zaadjes zijn wil niet zeggen dat een groot gedeelte van de planten steriel is. Besjes komen ook uit Indonesie, waar de stekkenteelt de zaden niet vernaggeld heeft.

@ Frisko
Ze zijn hier wel te kweken, ze komen ook op lagere hoogten voor in de landen van oorsprong. Wel ontzettend ingewikkeld, ze hebben een minimum temp nodig, luchtvochtigheid, bodemsamenstelling. En voor de blaadjes of winst hoef je het niet te doen, die zijn nog te krijgen voor minder. Wel een interessante hobby, een moeilijk project overeind houden.


Inderdaad timkgb, nedercoke zou onbetaalbaar zijn. Bladeren in bv Bolivia kosten op de markt 5 euro per kg, en dat is toch tot z'n 10 gr coke.

Coca is imho veel lekkerder qua effect dan coke. cocamuseum heeft een website met voordelen van coca, Engelstalig.

ALLES evt heb ik een boekje cocaplanten kweken, is ook wel te krijgen bij growshops.
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#2
^Dit klopt helaas wel, in Bolivia en Peru worden veel steriele zaden aangemaakt doordat planten te vaak uit klonen getrokken zijn, generaties lang. Wel zaden dus maar slachts voor de sier. Eerst maar eens info vergaren voor je betwetert :wink:

Als de zaden vers ( het vruchtvlees is nog niet verdroogd) zijn en van uit zaad voortgekomen planten kan je nog kans maken op plantjes. Ik heb ze zelf ook weleens gehad. Het kost wel veel moeite, met ph meter, licht, ze zijn aantrekkelijk voor insecten... k vind het wel leuke plantjes dus mocht je er toch maar vanaf zien.

Levenvatbare zaden zijn overigens her en der te bestellen.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik dacht zelfs dat coke planten hier helemaal niet te kweken vallen...
mede door de luchtdruk etc.
aangezien coca planten in de bergen groeien...

correct me if i'm wrong :)
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#4
erwin krol zei:
^Dit klopt helaas wel, in Bolivia en Peru worden veel steriele zaden aangemaakt doordat planten te vaak uit klonen getrokken zijn, generaties lang. Wel zaden dus maar slachts voor de sier. Eerst maar eens info vergaren voor je betwetert :wink:

wie is er aan het betweteren? meer verstand van het weer waarschijnlijk. Er worden volop levensvatbare danwel kiemkrachtige zaden (verse besjes) geleverd. Niet steriel dus. Bijvoorbeeld Colombiaanse maar ook uit Europese teelt. :confused: Zelf ook maar eens wat info vergaren? maar ik begrijp: je hebt t al eens gedaan, weet t allemaal al.


]
Klik om te vergroten...
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#5
als t zo lukt... was er al laaaaang een goie nederlandse coke op de markt :) en koste t echt geen 25 per halfje meer :wink: :smoke:
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Its the shout out, that what it all about! :smoke: :hearteyes:
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zonder flauwigheid:Check het wietforum (en niet sub forum alhier) voor informatie waar je wel wat aan hebt van ervaren kwekers. "vroeger" hadden we nog niet de beschikking over huidige kunstlicht. Met een 400 w of Duo Fluor zijn zeer goede resultaten te halen, en een stuk eenvoudiger dan menigeen denkt. Laat je dus niet afschrikken door ingewikkelde verhalen. Ze staan zowel onder het zolderraam als onder duofluor en doen t bij mij prima.... Verder is de aarde en (blad-) voedinggoed te verkrijgen. Van mijn laatst verkregen 15 zaden zijn er 14 opgekomen. Succes!
j
jaccovwLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik volg dit topic met veel aandacht.
Ik heb gisteren mijn 50 zaadjes van Vreeken gepoot.
Eerst ontdaan van de besjes en toen gepoot in een zelfgemaakt kasje op de logeerkamer.
En nu rustig afwachten en regelmatig de temp controleren.
Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie al eens geprobeerd om van de bladeren daadwerkelijk coke of base te maken? Mijn eerste doel is in ieder geval om de plantjes groot te krijgen en eerst eens de bladeren te kauwen. hiervoor, begreep ik, moet je al het nodige geduld hebben.

Vol verwachting klopt mijn hart.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#9
jaccovw zei:
Ik volg dit topic met veel aandacht.
Ik heb gisteren mijn 50 zaadjes van Vreeken gepoot.
Eerst ontdaan van de besjes en toen gepoot in een zelfgemaakt kasje op de logeerkamer.
En nu rustig afwachten en regelmatig de temp controleren.
Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie al eens geprobeerd om van de bladeren daadwerkelijk coke of base te maken? Mijn eerste doel is in ieder geval om de plantjes groot te krijgen en eerst eens de bladeren te kauwen. hiervoor, begreep ik, moet je al het nodige geduld hebben.

Vol verwachting klopt mijn hart.
Klik om te vergroten...

Inmiddels alle 15 van zelfde bron boven de grond! dus succes....
c
cocaheadLid
01-01-2024, 00:00
#10
Coca wel of niet kunnen kweken in het laag gelegen Nederland

Ja, tuurlijk is het mogenlijk om de Erythroxylum Coca te kweken in Nederland. Vanuit stekken of vanuit zaad. Het is niet makkelijk maar wel mogelijk.
Zaden die vers van de plant afkomen zijn goed bruikbaar.
Als je de bes waar het zaadje in zit verwijderd. Goed schoon maakt onder warm water. dan kan je deze op +/- 1 cm diepte in grond met een maximale EC van 1.2 mS stoppen. Houd de temperatuur op +/- 26 grade celcius en de grond vochtig met een plantenspuit. Het beste is om de zaden onder te brengen in een zogenaamde Propegator.
Wanneer de zaden uitkomen zal je zien dat ze de kapsel (de huid van het zaadje) meeomhoog nemen. Dit uitkomen kan al binnen een paar dagen gebeuren, maar kan ook makkelijk 2 maanden op zich laten wachten. De kans dat het zaadje uitkomt neemt wel drastisch af naarmate de tijd vordert.
De vrucht waar het zaadje in zit is erg gevoelig voor schimmels en deze schimmel kilt ook het zaadje. Alhoewel bij de vorming van wortels schimmels heel belangrijk zijn, zijn ze niet van belang bij het ontkiemen van het zaadje.

De Cocaplant heeft het eerste jaar een hele lage worteldruk. Dit houd in dat de bladeren een veel groter vermogen hebben water te verdampen dan dat de wortels het vermogen hebben dit water + de voeding in de plant te transporteren. Tot die tijd zal je er voor moeten zorgen dat er een evenwicht is tussen de verdamping van de bladeren en de opname van de wortels. Dit houd in. Matig licht (max. 1 TL lamp 33 Watt op 30 cm) (hoge luchtvochtigheid +70%), geen ventilatie, een lage EC (minder dan 0.7mS) en een stabiele pH van 6.
Naarmate de plant groeit, kan je deze verpotten van een 7x7x7 potje naar een 1 liter een 5 liter een 10 liter en een 30 liter pot.
Houd er rekening mee dat de Cocaplant diep wortelt, dus graag een hoge pot heeft ipv. een breede pot.

Als de plant meerdere internots heeft, top hem dan, anders wordt je plantje nooit een volle plant.
Na 1 jaar kan je voor het eerst blad plukken.
Wil je zaden kweken dan blijf van het blad af.
Blad plukken zal de plant stimuleren om nieuwe bladeren aan te maken.

Succes..
j
jaccovwLid
01-01-2024, 00:00
#11
@cocahead

Bedankt voor de extra info
Er verschijnen al een paar groene sliertjes boven de grond
Ik wist niet dat tuinieren zo leuk kon zijn :)
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waaah wat een giller: 1 (!!!!) tl balk van 30 watt....en zo kun je jaaaaaren wachten op groei ja. Gewoon een 400 watt erboven en afstand van 1 meter houden. 1 tl balk. Onzin!!!
j
jaccovwLid
01-01-2024, 00:00
#13
Al 49 plantjes boven de grond en zijn nu zo'n 7cm groot. Dat wordt nu een grote uitdaging, ik moet ze binnenkort gaan verpoten. Het kasje waarin ze nu staan is maar zo'n 10 cm diep. Ik begreep op het forum dat het nu belangerijk is, dat ze in diepe potten worden verpoot, omdat ze vooral diep wortellen. En nu nog op zoek naar een goede lamp. Ze groeien sneller dan ik had verwacht. Ik houd jullie op de hoogte. Tips zijn altijd welkom.
T
ThunderBunnyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb een tijd terug een artiekel in een blad gelezen over coca plantjes en dat het in nederland langzaam in opkomst was.
wat er bij stond is dat ze makkelijk te houden zijn ong als een kamer plant en belichting niet echt nodig is wel zon licht. als je wilt belichten dan geen natrium lamp maar een kwik jodide lamp gebruiken (niet die gele lampen wat je ook op straat ziet maar die wat je ook wel op straat ziet die wit licht geven)
en wat er ook bij stond is dat ze niet goed groeien in gewone potgrond!
je hebt er speciale grond voor nodig.
en nog wat niet denken ik zet die plant en over een jaar heb ik een paar gram coke zo werkt het niet als je coke in poedervorm wilt haalt het dan bij een dealer het is de bedoeling om een blaadje in je mond te doen.
voor meer info moet je eens bellen met mirakle (maastricht) die kunnen je wel meer info verschaffen. :wave:
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#15
jaccovw zei:
Al 49 plantjes boven de grond en zijn nu zo'n 7cm groot. Dat wordt nu een grote uitdaging, ik moet ze binnenkort gaan verpoten. Het kasje waarin ze nu staan is maar zo'n 10 cm diep. Ik begreep op het forum dat het nu belangerijk is, dat ze in diepe potten worden verpoot, omdat ze vooral diep wortellen. En nu nog op zoek naar een goede lamp. Ze groeien sneller dan ik had verwacht. Ik houd jullie op de hoogte. Tips zijn altijd welkom.
Klik om te vergroten...

Hoe snel groeien ze nu na de eerste groeispurt na ontkieming? bleven zaadhulzen ook zo lang op de top? welk groeimedium/mest/licht gebruik je? alles conform adviezen vreeken of cocagrowers? benieuwd!
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#16
TimKGB zei:
als t zo lukt... was er al laaaaang een goie nederlandse coke op de markt :) en koste t echt geen 25 per halfje meer :wink: :smoke:
Klik om te vergroten...

als je de mensen kent...niet

ik heb bijna pure coke voor 30...

ik dacht dat als je een kilo koop je 13.000 kwijt bent in nederland...
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Paddo100 zei:
TimKGB zei:
als t zo lukt... was er al laaaaang een goie nederlandse coke op de markt :) en koste t echt geen 25 per halfje meer :wink: :smoke:
Klik om te vergroten...

als je de mensen kent...niet

ik heb bijna pure coke voor 30...

ik dacht dat als je een kilo koop je 13.000 kwijt bent in nederland...
Klik om te vergroten...

On topic please zonder stoere praat!
l
libertasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het lukt, maar valt niet mee. Zaden van Vreeken zijn sinds een week of zes boven de grond. En toen per ongeluk overbewaterd. Iemand trouwens enig idee welke cultivar het betreft? De bladeren hebben een afgeronde rand.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#19
libertas zei:
Het lukt, maar valt niet mee. Zaden van Vreeken zijn sinds een week of zes boven de grond. En toen per ongeluk overbewaterd. Iemand trouwens enig idee welke cultivar het betreft? De bladeren hebben een afgeronde rand.
Klik om te vergroten...

Euh Libertas? Alles?
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#20
ipomike82 zei:
volgens mij krijgen coca planten geen zaden, dat komt doordat ze al zo lang gecultiveerd worden en ze worden vermenigvuldigd door klonen/stekjes.
Klik om te vergroten...

Haha

Waar hálen ze het soms toch

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."