Leuk om te weten dat je eerst leest (en dus leert) en dan pas registreert
Als er paddenstoelen aan de onderkant groeien is dat toch een teken dat daar licht bij is gekomen.
Alleen het kartonnen doosje geeft daar ook geen uitsluitsel tegen.
Volgende keer (of flush) de bak zelf even goed inpakken in aluminium folie en dan in het doosje.
Als ik het goed begrijp zijn deze paddo's er de 1e flush gegroeit?
Dan zou je evt. heel het substraat uit het bakje kunnen tillen om ze te oogsten. Hierdoor is de kans op besmetting wel groter en heb je kans dat je problemen krijgt met je volgende flush omdat er dingen zijn beschadigd.
De andere optie is ze gewoon laten zitten, hierdoor vergroot de kans op besmetting ook, omdat de paddenstoelen kunnen gaan schimmelen.
Als je besluit om ze toch te oogsten, probeer dan zo steriel mogelijk te werken.
Dit zijn de tips/opties die ik me nu kan bedenken, misschien dat Koxbox of JJJ met hun praktijk ervaring nog handige tips hebben?
Wacht voordat je handelt dus nog even op een postje van iemand met meer ervaring dan mij.