Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Nee ze groeien echt aan de onderkant. Een halve cm ruimte tss onderkant en subsyraat. Heb hem zo gekocht"
"ik zie het niet echt goed op de foto's, maar eens dat vliesje onderaan begint te scheuren, zou ik ze beginnen plukken. de hoeveelste flush is dit?"
"Maar laten zitten kan ik ze toch ook niet? Alhoewel ze nog niet aam het opengaan zijn denk ik. Mss laat ik ze gewoon staan, tot ik zie dat ze er echt uitmoeten. Wat houdt het meeste bestmettingsgevaar in, ze laten zitten of er uit halen?"
"Dag allemaal, ik heb al veel op dit forum gesurft en veel te weten gekomen ook, waarvoor dank. Maar nu zit ik zelf met een vraag en heb ik mij geregistreerd. Mijn eerste flush paddos is al geplukt. Een 100-tal gram. Nu is mijn probleem dat er aan de onderkant van mijn substraat paddestoelen groeien. Nochtans heb ik het plastiek bakje met het substraat altijd in het doosje dat ik meekreeg uit de winkel laten staan. Het zijn er eigenlijk wel een stuk of zes, ik kan het zien door het doosje. Nu is mijn vraag: heeft er nog iemand dit gehad? Hoe heeft u dat geplukt? Heeft u deze nog opgegeten? En wanneer heeft u ze geplukt? Alvast bedankt"
"Ok ik zal er zilverpapier rond doen. Zaterdag ben ik terg thuis en dat ga ik direct doen. Eum ja ik heb er ook al aan gedacht om na mijn eerstvolgende flush de heleboel er eens uit te halen. En ja ik zal nog even wachten bedankt voor de snelle reactie maar ik ben vooral aan het wachten op iemand die dit ook heeft gehad en die dus weet wat te doen..."
"En als we met twee zijn? Dus 1 omgekeerd op vingertoppen en de tweede vlug vlug eraf snijden? Heel goed met zeep zal het worden. Maar ik wil ze er echt uit, want er staat zeker 20 gram onderaan... Ik ben nochtans zeker dat die geen licht hebben gekregen. Ochja.een steriel mes, mag dat da gewoon goed gewassen patattenmes zijn? ik begrijp trouwens niet dat er nog niemand dit probleem heeft gehad"
"Dat met dat deksel heb ik ook al zitten denken. Gewoon de boel omdraaien..."
"En als ik mijn vingertoppen plaats op plaatsen waar er geen mycelium is? Dat zou toch moeten lukken dan"
"Handschoenen afdoen met alcohol? Hoe bedoel je precies?"
"Ja ik maak mij ook zorgen over de compactheid van het substraat. Die langs de zijkant doe ik er de komende dagen uit. Een mesje nemen en dat een tijdje in het gasvuur houden. Moet wel lukken. Maar ik weet nog steeds niet wat ik ga doen met die onderaan ik ga ze sowieso plukken. Ik weet enkel nog niet hoe"