Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Toverdrank'

'Toverdrank'

91 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ahh PepTalk, ging je hond daar niet raar van doen? Alcohol en wiet kan toch nooit goed voor zo'n beestje zijn. :(
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Er geldt waarschijnlijk dat de reactie sneller verloopt als de temperatuur hoger wordt. Een goede temperatuur om het proces uit te voeren is ongeveer 100°C, lager kan dus ook maar dan moet de boel langer in de oven. Er is ook een forum dat het nodig vindt de boel in olie te gooien voordat je het verhit, maar ik vermoed dat dit onzin is.
Nogmaals, van tevoren alles oplossen in alcohol is gevaarlijk: ik zou eerst de droge wiet enkele minuutjes verhitten en het daarna oplossen in alcohol.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Einstein zei:
Nogmaals, van tevoren alles oplossen in alcohol is gevaarlijk: ik zou eerst de droge wiet enkele minuutjes verhitten en het daarna oplossen in alcohol.
Klik om te vergroten...

Is alleen gevaarlijk wanneer je de alcohol oplossing toch gaan verwarmen right?
Ik zie niet in waarom onverhitte wiet in alcohol oplossen gevaarlijk zou zijn?

Het ziet er trouwens al mooi uit =) Bijna fluorescerend groen. :mrgreen:
Heb er nog 200ml van gemaakt, met in totaal 15 gram knipafval (5 gram wiet).
20ml per dosis van 0,5gram dus.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#4
PepTalk zei:
Is alleen gevaarlijk wanneer je de alcohol oplossing toch gaan verwarmen right?
Ik zie niet in waarom onverhitte wiet in alcohol oplossen gevaarlijk zou zijn?
Klik om te vergroten...
Dat bedoel ik ook inderdaad :rock:
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#5
Peptalk dat knipafval lost op in Alcohol dat weet je, maar als je dan met 35 % doet en met

maar 200ml zal er niet veel thc opgenomen worden denk ik, laat staan dat 20ml effect zou geven? :)

Maar het concept is sowieso wel leuk, misschien eerst oplossen in hasjolie-alcohol en dan daar bijgooien wat je wil? :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oke hier even een update van mijn uit probeerseltje...

Het eerste projectje is geheel mislukt, onze zieke hond heeft de fles open gekraakt en alles opgegeten/gedronken. (Heeft door kanker een nier- en bijschorsaandoening waardoor z'n honger en dorst nooit gestild worden..)

Toen besloot ik het even wat groter aan te pakken, want mocht het een succes zijn dan zou ik na een paar dosissen weer opnieuw moeten maken.

Nu heb ik dus 200ml (10 shotjes) vieux (35%) verijkt met een aantal gram knipafval. (lees 15+gram, voor een ''maximale bezetting''.)
Hoeveel het precies is weet ik niet, maar de literfles zat goed vol met maar 200ml vloeistof.

Het geheel heb ik elke dag een paar keer goed geschud, en zo'n 2 weken op een koele en donkere plaats bewaard.

Nieuwjaarsochtend vond ik een goede tijd om het eens uit te testen.
Het oude advies: Er werkt niets beter tegen een kater dan een borrel op een nuchtere maag, gecombineerd met mijn wijsheid dat blowen ontzettend verlichtend werkt bij een kater zorgde ervoor dat ik dit ideale katermiddel zou gaan proberen.

Netjes 20ml genomen, en wat was het ontiegelijk smerig.
Met een verschrikkelijke oliebollen kater, een glaasje vieux naar binnen gieten. Dat is tot daar aan toe, maar die o zo bekende THC smaak achteraan... En dan bedoel ik geen wiet smaak, maar echt die THC smaak die je in bijv. wietboter of hasjolie ook proeft. :kots:

Maar ik dacht alleen dat dit een goed teken zou zijn.
Jammer maar helaas, zelfs op een nuchtere maag en opgelost in een vloeistof merkte ik na een uurtje nog niets. Pas na anderhalf uur begon ik een licht effect te voelen, die de kater wel iets verlichte maar me niet echt een stoned gevoel gaven.

Verder bleef het effect behoorlijk medicinaal, hoofdpijn en misselijkheid verdween.
Hongergevoel was iets opgewekt, maar totaal geen psycho-actieve effecten.

Ik had er ook wel erg veel van verwacht, maar misschien dat een iets hogere dosis+innemen als ik een beetje bij zinnen ben wel wat betere resultaten gaat opleveren.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb volgens Poisen drinks formule gerekend, daar vanuit gaand zo er bij 20ml 0,33 gram inzitten. Genoeg voor een orale dosis bij mij. Voor de zekerheid heb ik er later nog extra bij gegooid, om zeker te zijn van die ''maximale bezetting''.

Dat het alcohol percentage te laag is zou wel goed kunnen.
Of ik heb het niet lang genoeg laten ''trekken''.
Of het blijkt dat THC bij oplossen in alcohol toch echt even die verhitting nodig heeft.

Ik ga daar nog wel eens mee aan de slag, omdat een shotje nemen voor mij echt wel een ideale manier is om stoned te worden. Aangezien ik vaak in ruimtes verblijf waar niet gerookt mag worden. En omdat ik gewoon onwijs veel van het orale effect hou!
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#8
oke, good luck,

and keep us posted :)
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als ik binnenkort eens wat meer tijd heb ga ik het ook met hasj proberen
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Volgens een vaag forum is de oplosbaarheid 20 mg THC per ml ethanol. Jouw shotje zou 400 mg THC bevatten. Ik heb vreemd genoeg geen idee van dosis als het om THC gaat, maar misschien kan je hier wat mee.

http://www.marijuana.com/cooking-marijuana-recipes/113834-thc-solubility.html
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Volgens datzelfde forum is die 20mg iets te hoog genomen, wat mij ook erg aannemelijk lijkt aangezien de ethanol niet alleen maar THC opneemt.

400mg THC per shot zou wel iets te veel zijn.
Het kan dat ik nu te stoned ben om maat eenheden te begrijpen, maar 400mg = 0,4 gram.
0,4 gram THC is bij een THC percentage van 10-15%: 4-6 gram wiet per shotje.

Daarom is het misschien slim om niet 20ml*20mg te hanteren, maar eerst het aantal ml drank om te zetten naar ml in ethanol. 20ml : 35 = 7ml ethanol.

7ml*20mg = 140mg per shotje.
140mg THC is bij een THC percentage van 10-15% 1,4-2,1 gram wiet per shotje.

Aangezien het effect wat ik kreeg van 1 shotje zelf gemaakte tinctuur, schat ik de THC waarde op zo'n 50-150mg THC per shotje. Lang niet de maximale bezetting, dus nog veel werk te gaan.

Wel bedankt voor die link! Aan de rest van het topic heb zeker wat aan!
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#12
lolnoob zei:
Ach het is ook niet goed voor mensen maar die gaan er na 1 keer ook niet aan dood hoor.
Klik om te vergroten...

Dieren reageren anders op stoffen hè, er zijn zat stoffen die mensen kunnen eten/drinken maar die giftig zijn voor bepaalde dieren. Chocola is bijvoorbeeld giftig voor katten, en zo zijn er nog een heleboel voorbeelden.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
chocolade is giftig voor bepaalde dieren omdat het een lichte Mao remmer is.
Maar nog steeds is het totaal onverantwoordelijk van mij dat zo'n beesie daar uberhaupt bij kan komen natuurlijk.

Maar heb niets kunnen ontdekken aan m'n hond. Het was qua alcohol natuurlijk te verwaarlozen, en hij heeft uit gekkigheid wel eens meer wat toppen uit m'n tuintje lopen vreten:P Dus dat komt ook wel goed denk ik.

lolnoob zei:
Ach het is ook niet goed voor mensen maar die gaan er na 1 keer ook niet aan dood hoor.
Klik om te vergroten...

Heb wel eens een hond compleet zien veranderen na 1 plak space cake (niet mijn hond, zeker niet mijn cake).
Eerst was het een ADHD hond, heel erg speels en vooral waaks/beetje vals.

Na 1 plak cake, en een avond in z'n mand liggen en voor zich uit staren is hij altijd een rustige, aanhankelijke en vooral lieve hond geworden. Wel echt zo'n domme hond, die je als inbreker met een brokje kunt omleidden:P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee hoor, maar die mensen met veel posts onder hun naam zijn gewoon erg koppig :wink:

Bij mijn volgende poging wil ik wel gaan verhitten, maar ben toch een beetje terughoudend over het wiet in de over stoppen idee. Ik ben van plan het hele mengsel te verhitten.

Ook ga ik er nu vanuit dat 35% te laag is, en zal voortaan dus hogere percentages gebruiken.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#15
PepTalk zei:
Heb wel eens een hond compleet zien veranderen na 1 plak space cake (niet mijn hond, zeker niet mijn cake).
Eerst was het een ADHD hond, heel erg speels en vooral waaks/beetje vals.

Na 1 plak cake, en een avond in z'n mand liggen en voor zich uit staren is hij altijd een rustige, aanhankelijke en vooral lieve hond geworden. Wel echt zo'n domme hond, die je als inbreker met een brokje kunt omleidden:P
Klik om te vergroten...

Wauw, klinkt als mijn hond... traag, dom en vind het alleen maar gezellig als er een onbekende binnen komt.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tja, ze zeggen vaak dat honden op hun baasjes lijken he :grin:
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#17
PepTalk zei:
Ik ben van plan het hele mengsel te verhitten.

Ook ga ik er nu vanuit dat 35% te laag is, en zal voortaan dus hogere percentages gebruiken.
Klik om te vergroten...

Lijkt me ook beter om op deze manier te werken. Zo'n laag alcohol gehalte heeft er misschien voor gezorgd dat je drank slecht ging smaken.

Ik zou proberen om zo zuiver mogelijke alcohol te gebruiken en daarna (eventueel) verdunnen met andere dranken. :P
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Werkt dat? Verhitten met alcohol erin? Verdampt de alcohol dan niet voordat de THC "verbrand".
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#19
En dat zal hier niet het geval zijn, want anders verkochten ze het niet in de smartshop. Toch?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
poison drink zei:
Lijkt me ook beter om op deze manier te werken. Zo'n laag alcohol gehalte heeft er misschien voor gezorgd dat je drank slecht ging smaken.
Klik om te vergroten...

Je bedoelt dat het gewoon bedorven is? Dat zou best wel eens kunnen.. :(
Hoewel ik er niet ziek van word, en ook smaakt het wel naar vieux met die typerende THC smaak.

Ik zou proberen om zo zuiver mogelijke alcohol te gebruiken en daarna (eventueel) verdunnen met andere dranken. :P
Klik om te vergroten...

Volgende keer word het gedaan met strorum denk ik.
Of ik ga toch eens op zoek naar een slijterij die nog ethanol(96%) verkoopt.

Dat verdunnen met andere dranken gebeurd nu met die vieux ook al!
Hoewel het de bedoeling was dat in 1 keer de gehele dosis naar binnen gewerkt kan worden heb ik het toch verdund met cola om de smaak draagelijker te maken. Vond het toen niet zo heel verkeerd smaken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."