Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsProblemen 1e plant

Problemen 1e plant

87 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dan is ze gewoon wat laat..

Gewoon even afwachten dan!
Heb je wel echt een lichtdicht hok? En gaat je lamp op vaste tijden aan en uit nu of handmatig?
d
dailysmoker18Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja lichtdicht hok, naja denk ik tenminste want ik kan niet van binnen kijken maar ik heb wel alle mogelijke plekken waar licht doorheen zou kunnen komen dichtgemaakt. De lamp gaat op vaste tijden aan maar soms wel een stuk later omdat ik dan even weg ben en de temperatuur in het hok gevaarlijk stijgt.
d
dailysmoker18Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja ik gebruik een tijdschakelaar, maar een ventilatortje ophangen heeft geen zin tegen de temperatuur dus ik denk dat ik het licht gewoon wat later aan laat gaan omdat het nu vakantie is en ik dus vaker laat thuis zal komen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je een tijdschakelaar gebruikt gaat het licht als het goed is op exact dezelfde tijd aan en uit. Dat is wat je wilt, niet spelen met de lichturen.

Waarom zou een fannetje ophangen niet werken?
Je hebt geen toevoer van lucht, dat klopt.
Maar juist daarom is het goed dat de lucht die er is kan circuleren. Nu stijgt de warme lucht op en blijft hangen op de plaats waar je het niet wilt.

Een andere optie die je misschien toe kunt passen bij je volgende kweek is s'nachts je lampen laten branden. Scheelt in energie kosten en vooral in warmte. Hoewel jouw kast wel goed geïsoleerd is natuurlijk.

Ruikt ze al wat meer?
d
dailysmoker18Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik uit huis ga moet ik mijn kast dicht doen. Dit betekend dat de temperatuur stijgt omdat de warmte niet weg kan. Op zich is dit voor de eerste paar uur niet zo'n probleem, maar daarna word het echt te heet. Het ophangen van een fannetje werkt dus niet omdat de warme lucht niet weg word geblazen uit de kast maar het circuleert gewoon rond, de temperatuur blijft dus gewoon hoog.

Mn lampen laat ik al s'nachts branden omdat dat ook het moment van de dag is dat ik gewoon het meest thuis ben en de kast open kan staan. Maar als ik dus een avond laat thuis kom kan dat dus niet... Maar ik heb nu de tijdschakelaar 2 uur opgeschoven en zo gaat het prima.

Ze begint steeds sterker te ruiken en de trichomen zijn nu ook al veel beter te zien.

De onderste twee bladeren zijn afgelopen dagen vergeeld en van het plantje afgevallen, dit is toch normaal rond deze tijd?

Nou zat ik laatst ergens over te denken en ik zou graag eerst jou mening willen horen voor dat ik het uitvoer :grin: . Ik heb namelijk één ''grote hoofdtop'' en een paar héél kleine mini topjes waar ik niks van af zal gaan halen. Nou leek het mij een goed idee om deze weg te halen om zo alle energie naar de hoofdtop te laten gaan, is dit een goed idee of zal ik het zo laten als het is?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alright, als je denkt dat het ventilatortje niet helpt, prima.

Over het dieven: Dit heeft enkel enig rendement wanneer je dit in de groeifase doet. Wanneer er aan die kleinere takjes nog geen topjes zitten dus.
Zelfs dan word er over gediscussieerd of het een grotere eindopbrengst oplevert.
Wat ikzelf altijd doe (misschien in de tijd dat je weer gaat ontkiemen) is de grote top(pen) eraf knippen, waardoor je de kleinere topjes nog een weekje langer (en hoger!) kunt zetten.
Langer en dichter bij het licht doet ze vaak nog wel wat goed.
Weet niet of het in jouw geval echt niet de moeite is natuurlijk.
d
dailysmoker18Lid
01-01-2024, 00:00
#7
hee!
Het is weer een tijdje geleden maar ze is nog steeds niet helemaal volgroeid en ik begin een beetje ongeduldig te worden... Moet ik het gewoon afwachten of kan ik er wat aan doen?

Een foto van de bud op dit moment:


:wave:
a
autoflowerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je zou je plant nog 24 uur donker kunnen zetten, er wordt geweerd dat dit het afrijpen bevorderd. Daarna fanleaves verwijderen en in z'n geheel op de kop. Wanneer de takjes knakken is ze droog en kan je de topjes van de plant los knippen en het overige blad weg knippen. Daarna nog een maandje curen in een weckpot. Elke dag wel 5 minuten luchten.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Even snel gekeken en volgens mij begon ze eind maart echt met bloeien right?
Als ik dan tel kom ik uit op zo'n 7 weken. Afhankelijk van de soort kan het nog wel een maandje duren hoor.

Het ziet er in ieder geval best lekker uit!
Ik zou het nog een week of 2 aankijken tot je ongeduldig moet worden :P
Over het algemeen (en dit telt alleen bij binnenkweek!) is ze goed als het merendeel van de haren bruin/oranje zijn voor 90+% van die haren.

Daar op af gaand zit je op de helft van de haren die voor 70% ofzo verkleurd zijn.

Versnellen kan niet echt. Er zijn bloeiboosters, maar dit is vooral nuttig in het begin van je bloei.
Daarnaast wil je geen extra voeding geven net voordat je 't wilt roken.

Meer en sterker licht helpt ook. Maar dat is sowieso geen optie. Wellicht op een hele zonnige dag (die we nog niet echt hebben -_-) buiten zetten. Maar ook dat is gezien de UV straling die ze niet gewend is niet echt verstandig.

Wat je zou kunnen doen, en dit is ook een erg omstreden manier, is de plant stressen.
Dit kan op verschillende manieren zoals dieven (onderste takjes en blaadjes verwijderen), stoppen met water geven (uitdrogen), meer of minder licht geven (terug naar 18/6, 24/0 of juist 6/1:sunglasses:... Maar ikzelf heb dit nooit toegepast. In mijn ogen levert een plant de beste producten als ze zelf in de beste conditie is. Ik geloof wel dat dit het afbloei proces kan versnellen, maar het zal imo de wiet geen goeds doen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Even snel gekeken en volgens mij begon ze eind maart echt met bloeien right?
Als ik dan tel kom ik uit op zo'n 7 weken. Afhankelijk van de soort kan het nog wel een maandje duren hoor.

Het ziet er in ieder geval best lekker uit!
Ik zou het nog een week of 2 aankijken tot je ongeduldig moet worden :P
Over het algemeen (en dit telt alleen bij binnenkweek!) is ze goed als het merendeel van de haren bruin/oranje zijn voor 90+% van die haren.

Daar op af gaand zit je op de helft van de haren die voor 70% ofzo verkleurd zijn.

Versnellen kan niet echt. Er zijn bloeiboosters, maar dit is vooral nuttig in het begin van je bloei.
Daarnaast wil je geen extra voeding geven net voordat je 't wilt roken.

Meer en sterker licht helpt ook. Maar dat is sowieso geen optie. Wellicht op een hele zonnige dag (die we nog niet echt hebben -_-) buiten zetten. Maar ook dat is gezien de UV straling die ze niet gewend is niet echt verstandig.

Wat je zou kunnen doen, en dit is ook een erg omstreden manier, is de plant stressen.
Dit kan op verschillende manieren zoals dieven (onderste takjes en blaadjes verwijderen), stoppen met water geven (uitdrogen), meer of minder licht geven (terug naar 18/6, 24/0 of juist 6/1:sunglasses:... Maar ikzelf heb dit nooit toegepast. In mijn ogen levert een plant de beste producten als ze zelf in de beste conditie is. Ik geloof wel dat dit het afbloei proces kan versnellen, maar het zal imo de wiet geen goeds doen.
d
dailysmoker18Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat ik haar maar lekker gewoon uit laat bloeien :stoned:

fotootje van de trichomen, je ziet vooral white/milky en de meeste haren zijn nog wit dus moet nog ff wachten...

d
dailysmoker18Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Nu ruim een maand later en ze is nog steeds niet klaar met bloeien. Ik hang nu als het mogelijk is er nog een lamp bij maar ze wilt maar niet afkomen... Heb zojuist ook nog even naar de trichomen gekeken en ze zijn vooral nog steeds milky/white en misschien heel soms ergens een amber maar dat weet ik niet zeker. Ook de meeste haren zijn nog wit, het lijkt wel alsof er steeds nieuwe bijkomen als de oude bruin zijn geworden. Ik begin nu wel erg ongeduldig te worden met de vakantie op komst...
a
autoflowerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Leuk zo'n eerste kweekje, al doende leert men! :)

Het is bekend dat het afbloeien langer duurt met lage wattage lampen.

Nog even en het wachten zal rijkelijk beloond worden. :stoned:

Succes met je kweekje verder.
d
dailysmoker18Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Nog steeds geen amber trichoom te zien en vooral milky. Ik denk dat het maar eens tijd is om te oogsten want het duurt nu echt te lang. Ik denk namelijk niet dat het ooit nog af gaat komen. Heeft iemand nog tips voor het oogsten en drogen?
d
dailysmoker18Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Oke thnx!
Denk je dat ik kan drogen in dezelfde ruimte als waarin ik gekweekt heb als ik op vakantie ga?
Het is een mini koelkastje en hij zal dan voor een week lang afgesloten zijn. Er zit een ventilatortje in maar ik weet niet zeker of ik die nou wel of niet moet gebruiken.
a
autoflowerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ventilatie tijdens het drogen is net zo belangrijk als tijdens het kweken. In een afgesloten koelkast zonder aan en afvoer van lucht is geen optie.
Ik neem aan dat je ventilator als uitblaas werkt? Of alleen voor luchtcirculatie?
d
dailysmoker18Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De ventilator werkt alleen voor luchtcirculatie
a
autoflowerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dan zou ik haar elders te drogen hangen..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
In die koelkast gaat het sowieso niet lukken met drogen op de manier die autoflower beschrijft (imo ook een van de beste manieren). Wat je wel kunt doen is gewoon traditioneel knippen terwijl alles nat is (droog knippen is echt een kut werkje) en de losse top(jes) op een rooster leggen met bakken vochtvreter er onder.

Mocht je echt in de problemen komen kun je het evt. ook drogen in de oven mocht er een lage stand op zitten (onder 50 graden Celsius) zo'n 2,5 uur. Elk kwartier ff kijken en voelen.

Dat je plantje niet afbloeit komt echt door die onregelmatige tijden waarop je d'r hebt gehouden. Dit brengt de bloeicyclus simpelweg in de war.

Succes!
d
dailysmoker18Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo iedereen!

Ik zit met een twee problemen. Ik heb sinds kort mijn eigen wietplant(je) maar ik ben na het ontkiemen een paar dagen vergeten een lamp erboven te zetten waardoor ik nu een hele lange steel heb met aan het einde kleine blaadjes. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, zodat ik geen lange steel meer heb.
Ten tweede heb ik een probleem met verlichting. Ik heb namelijk een soort kast waar die in hoort te staan maar ik kan geen stroomkabel voor een lamp naar binnen dus moet ik soort eigen stroomvoorziening hebben in de kast. Weet iemand ook hiervoor misschien een oplossing?

Alvast bedankt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."