Even snel gekeken en volgens mij begon ze eind maart echt met bloeien right?
Als ik dan tel kom ik uit op zo'n 7 weken. Afhankelijk van de soort kan het nog wel een maandje duren hoor.
Het ziet er in ieder geval best lekker uit!
Ik zou het nog een week of 2 aankijken tot je ongeduldig moet worden :P
Over het algemeen (en dit telt alleen bij binnenkweek!) is ze goed als het merendeel van de haren bruin/oranje zijn voor 90+% van die haren.
Daar op af gaand zit je op de helft van de haren die voor 70% ofzo verkleurd zijn.
Versnellen kan niet echt. Er zijn bloeiboosters, maar dit is vooral nuttig in het begin van je bloei.
Daarnaast wil je geen extra voeding geven net voordat je 't wilt roken.
Meer en sterker licht helpt ook. Maar dat is sowieso geen optie. Wellicht op een hele zonnige dag (die we nog niet echt hebben -_-) buiten zetten. Maar ook dat is gezien de UV straling die ze niet gewend is niet echt verstandig.
Wat je zou kunnen doen, en dit is ook een erg omstreden manier, is de plant stressen.
Dit kan op verschillende manieren zoals dieven (onderste takjes en blaadjes verwijderen), stoppen met water geven (uitdrogen), meer of minder licht geven (terug naar 18/6, 24/0 of juist 6/1
![:sunglasses:]()
... Maar ikzelf heb dit nooit toegepast. In mijn ogen levert een plant de beste producten als ze zelf in de beste conditie is. Ik geloof wel dat dit het afbloei proces kan versnellen, maar het zal imo de wiet geen goeds doen.