Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsProblemen met de neus

Problemen met de neus

37 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
s
snaapsLid
01-01-2024, 00:00
#1
De K neus, wie kent hem niet?
Zoveel K erdoorheen gehaald dat de hele pest bende vol en verstopt zit.

Alternatief wat ik nog wel eens doe:
Water koken, K oplossen, eventueel afkoelen met jus ofzo en opdrinken in 1 keer.
Werkt eigenlijk bijna net zo goed, bereik de K-Hole er prima mee
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik had al zo'n antwoord verwacht.

Steek jij je snuifbuisje niet voorbij je neushaartjes dan?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er is hier in het verleden vaak geschreven dat je keta met slechts 50mg tegelijk moet snuiven omdat het anders niet goed werkt. Toch zag ik laatst iemand die een ~kwart gram in keer wegsnoof in 1 neusgat, zonder het eerst te crushen ofzo, en die kon echt niet meer lopen daarna :)
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit hoort niet echt in 't ketamine subforum thuis, maar waar anders?
Op zich is er niet echt een probleem, maar met dit topic wil ik wel een soort van statement maken dat de neus niet zo bestendig is tegen neus.

Sinds een tijdje vind ik 't wel leuk om in 't weekend ketamine en speed te mixen (want ketamine alleen heeft niet zo het gewenste effect). Uiteindelijk bleek dat niet zo'n goed idee te zijn omdat 't m'n bloeddruk enorm verlaagde en me 2 weken geleden behoorlijk slecht heeft laten voelen.
Dus ja, maar beter gaan doseren en wat minderen.
Nu merkte ik vorig weekend wel dat ik enorm veel speed op snoof zonder er veel van te voelen. Deze speed kwam van een andere bron af, dus ik denk dat ik genaaid ben geweest. Maar ik ken m'n bronnen en vond 't al erg vreemd. Ik had 'm al opgelost in water en loste bijna tot volledig op in water. *ik wil 'm nog officieel laten testen*.
Toen ik een vriend liet testen zei hij dat de speed meer dan dik in orde was, en dat 't dus aan mij zou liggen. Ik m'n neus snuiten, maar tevergeefs. Ondertussen had ik in een half uur al meer dan een halve gram opgesnoven zonder resultaat.
Bij mijn laatste lijn moest ik enorm hoesten, en de dag ging ervoor ging ik ook al bijna over m'n nek (iets wat mij nog nooit was overkomen). 't Was alsof de speed rechtstreeks in m'n longen is gekomen.
Toen ik met mijn andere neusgat een paar kleine lijnen snoof voelde ik 'm al meteen goed.

Uiteindelijk hebben we de theorie bedacht dat ik door ket te snuiven mijn neus een beetje heb beschadigd, en door daar speed bovenop te snuiven heeft die speed heel m'n neus aangevreten.
Dat adertje daarboven is niet zo sterk als we denken.
Nu, op zich geen probleem. Ik snuif toch al een tijdje speed en heb nog nooit last gehad van m'n neus. Dus gebruik ik ondertussen het andere neusgat maar, tot de rechtse (die ik altijd gebruik) weer genezen is.
Ik ben vrijwel zeker dat het de ketamine/speed combinatie is geweest. En wil met dit topic toch even waarschuwen, let een beetje op je neus.

En mijn vraag is, zijn er speciale middeltjes of handige dingen die vrij gezond voor je neus zijn.
Nee, ik ga geen huisarts zien want 't is niet echt ernstig. Maar iets simpels dat wel gezond is voor de neus kan geen kwaad :).

Thanks in advance.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
In het donker zijn alle katten grijs.

Debris zei:
Toen ik een vriend liet testen zei hij dat de speed meer dan dik in orde was, en dat 't dus aan mij zou liggen.
Klik om te vergroten...
Debris zei:
Ik m'n neus snuiten, maar tevergeefs. Ondertussen had ik in een half uur al meer dan een halve gram opgesnoven zonder resultaat.
Klik om te vergroten...
Dat kan dus al niet.

Debris zei:
Bij mijn laatste lijn moest ik enorm hoesten, en de dag ging ervoor ging ik ook al bijna over m'n nek (iets wat mij nog nooit was overkomen). 't Was alsof de speed rechtstreeks in m'n longen is gekomen.
Klik om te vergroten...
Dat komt omdat je al veel gesnoven hebt en je neus niet meer vochtig is, het gaat dan niet je longen in, maar schiet je keel in. Dat is inderdaad minder prettig. Mijn trucje: Snuiven met drinken in je mond, succes gegarandeerd :)

Debris zei:
Uiteindelijk hebben we de theorie bedacht dat ik door ket te snuiven mijn neus een beetje heb beschadigd, en door daar speed bovenop te snuiven heeft die speed heel m'n neus aangevreten.
Klik om te vergroten...
Dat zou best wel kunnen, ja.

Debris zei:
Ik ben vrijwel zeker dat het de ketamine/speed combinatie is geweest. En wil met dit topic toch even waarschuwen, let een beetje op je neus.
Klik om te vergroten...
Ik ken het fenomeen. Ik heb ook flinke korsten in mn neus als ik pep en keta samen gedaan heb.

Debris zei:
En mijn vraag is, zijn er speciale middeltjes of handige dingen die vrij gezond voor je neus zijn.
Nee, ik ga geen huisarts zien want 't is niet echt ernstig. Maar iets simpels dat wel gezond is voor de neus kan geen kwaad :).
Klik om te vergroten...
Rust.
h
heejzerLid
01-01-2024, 00:00
#6
even stoppen met snuiven?
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#7
ExceptionalInsight zei:
Dat kan dus al niet.
Klik om te vergroten...
Je kunt 't vergelijken met bommetjes door je neus halen.
Ik voelde wel iets, maar heel traag en weinig.

ExceptionalInsight zei:
Dat komt omdat je al veel gesnoven hebt en je neus niet meer vochtig is, het gaat dan niet je longen in, maar schiet je keel in. Dat is inderdaad minder prettig. Mijn trucje: Snuiven met drinken in je mond, succes gegarandeerd :)
Klik om te vergroten...
Ik ken 't verschil tussen m'n neus en m'n longen, en 't waren m'n longen waar ik zo'n last van had.

ExceptionalInsight zei:
Rust.
Klik om te vergroten...
Ik snuif nu door m'n ander neusgat. Maar de vraag ging meer richting een neusspray ofzo die misschien erg gezond zijn.
Net zoals: ik heb wond, wat moet ik doen?
-Rusten.
Of ontsmetten en een pleister erop.

heejzer zei:
even stoppen met snuiven?
Klik om te vergroten...
Net 10 maanden gedaan.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Debris zei:
Je kunt 't vergelijken met bommetjes door je neus halen.
Ik voelde wel iets, maar heel traag en weinig.
Klik om te vergroten...
Bommetjes door je neus? Wát?

Debris zei:
Ik ken 't verschil tussen m'n neus en m'n longen, en 't waren m'n longen waar ik zo'n last van had.
Klik om te vergroten...
Maar je snuift die shit, je ademt het niet in. Het kan zijn dat een andere externe factor je longen heeft geïrriteerd, toch?

Debris zei:
Ik snuif nu door m'n ander neusgat. Maar de vraag ging meer richting een neusspray ofzo die misschien erg gezond zijn.
Net zoals: ik heb wond, wat moet ik doen?
-Rusten.
Of ontsmetten en een pleister erop.
Klik om te vergroten...
Rust :)

Debris zei:
heejzer zei:
even stoppen met snuiven?
Klik om te vergroten...
Net 10 maanden gedaan.
Klik om te vergroten...
En nu dus weer. Snuif je elke dag? Wacht een weekje, of misschien 2 en dan zal het wel weer oke zijn.
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#9
ExceptionalInsight zei:
Bommetjes door je neus? Wát?
Klik om te vergroten...
Boven in je neus zit een adertje die de speed hoort op te nemen.
Die ader kan max. xx mg opnemen, als je te grote lijnen maakt gaat de rest door je keel naar je maag, waar 't wordt verwerkt. Maar als je je lijnen (zoals mij) kort, dun en fijn gekapt maakt wordt 't of volledig opgenomen in de neus of een deel gaat je longen in.
Bij mij werd niks meer door de ader op genomen en kwam alles in m'n longen terecht.
De longblaasjes verwerken dat ook. Dus in principe heb ik bommetjes door m'n neus zitten halen.
Heel ongezond, vooral voor m'n longen.

ExceptionalInsight zei:
En nu dus weer. Snuif je elke dag? Wacht een weekje, of misschien 2 en dan zal het wel weer oke zijn.
Klik om te vergroten...
Enkel in de weekenden, en zelfs dan nog met maten.
Niet meer zoals vroeger, 3 dagen of langer wakker blijven. Een soort wedstrijd ervan maken (niet expres maar onbewust doen veel mensen 't) wie 't meeste kan binnen halen.
Ik probeer nu toch wat te slapen, al is 't maar een half uurtje.
Altijd wat eten, ookal krijg ik 't bijna niet weg en is 't absoluut geen prettig gevoel aan je kaken (op lsd bijvoorbeeld).
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sorry voor het bumpen van een oud topic, maar waarom kan keta in je longen niet? Je "ademt" het eigenlijk toch via je neus naar binnen zoals stof? Stof op je longen kan ook gewoon.

En ik heb wel al eens een stofwolkje keta uitgehoest na het snuiven van een lijn. Waar komt dat poeder dan vandaan als ik vragen mag?
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je slijmvliezen nemen het op, niet een ader. Het komt wel in je bloed via je slijmvliezen. Maar de statement dat er één ader is die xx mg kan opnemen, is echt totale onzin.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Debris zei:
Boven in je neus zit een adertje die de speed hoort op te nemen.
Klik om te vergroten...
Nee... in je neus zitten slijmvliezen waarin het opgenomen wordt en via daar gaat het naar je bloed.

Debris zei:
Die ader kan max. xx mg opnemen, als je te grote lijnen maakt gaat de rest door je keel naar je maag, waar 't wordt verwerkt. Maar als je je lijnen (zoals mij) kort, dun en fijn gekapt maakt wordt 't of volledig opgenomen in de neus of een deel gaat je longen in.
Klik om te vergroten...
Naar de longen? Nee joh gek! Zoek daar eens een leuke bron van voor mij.


Debris zei:
Bij mij werd niks meer door de ader op genomen en kwam alles in m'n longen terecht.
Klik om te vergroten...
Dit is sowieso bullshit, er is geen maximale hoeveelheid die je kunt opnemen.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Denk er nou eens serieus over na, keta in je longen.

Haha, hoe gaat dat werken dan denk je? Dat je het gewoon door te hard snuiven inademt? en dat het gewoon de gehele lengte van de trachea af gaat leggen, zonder moeite? Ik weet niet of je je wel eens hebt verslikt in een korreltje van de pinda's een half uur geleden...?
A
AldousLid
01-01-2024, 00:00
#14
ExceptionalInsight zei:
Dit is sowieso bullshit, er is geen maximale hoeveelheid die je kunt opnemen.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk wel, hoe meer je snuift hoe meer daarvan je uiteindelijk niet via je slijmvliezen opneemt maar gewoon doorslikt, "the drip", daar krijg je die ranzig smaak van.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Aldous zei:
ExceptionalInsight zei:
Dit is sowieso bullshit, er is geen maximale hoeveelheid die je kunt opnemen.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk wel, hoe meer je snuift hoe meer daarvan je uiteindelijk niet via je slijmvliezen opneemt maar gewoon doorslikt, "the drip", daar krijg je die ranzig smaak van.
Klik om te vergroten...
Mm-hm, over een bepaald tijdsbestek ja, maar dat staat er niet bij :)
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dit weekend m'n andere neusgat gebruikt. Gaat goed. Veel gesnotter maar 't werkt weer naar behoren. M'n andere neusgat laten herstellen. En eigenlijk vrijwel geen speed meer gebruiken komende tijd, de zomer is voorbij.

Als ik 't face to face zou kunnen uitleggen zou je me wel begrijpen.
Maar met letters en woorden kan ik 't niet echt netjes uitleggen.


acidboy zei:
Denk er nou eens serieus over na, keta in je longen.
Klik om te vergroten...
't Ging over speed.
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blij wordt je neus niet van ketamine, maar wees gerust dat hij met speed nog nét ietsje minder graag geconfronteerd wordt.

Als je vaak snuift dan zal je neusslijmvlies uitdrogen, waardoor het poeder daar minder goed blijft zitten. Dat is de reden dat je door je veelgebruikte neusgat steeds direct dat gevoel en die smaak in je keel krijgt. Dit kun je door minder hard te snuiven wel enigszins voorkomen, maar beter wissel je van neusgat en laat je het andere even een tijdje rusten en herstellen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Debris zei:
acidboy zei:
Denk er nou eens serieus over na, keta in je longen.
Klik om te vergroten...
't Ging over speed.
Klik om te vergroten...
Oh ja. Dan wel.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Exceptional Insight zei:
Debris zei:
acidboy zei:
Denk er nou eens serieus over na, keta in je longen.
Klik om te vergroten...
't Ging over speed.
Klik om te vergroten...
Oh ja. Dan wel.
Klik om te vergroten...

Haha ja inderdaad, dan heb ik helemaal niets gezegd, sorry!
A
AldousLid
01-01-2024, 00:00
#20
Debris zei:
't Ging over speed.
Klik om te vergroten...
vanaf nu ontopic dan maar weer??

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."