Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsS en R-Ketamine

S en R-Ketamine

44 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
d
die gastLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet iemand welke keta nu die fijne geluksgevoelens geven?
Die keta had ik vroeger, altijd lachen. nu heb ik keta daar word je wel vaag van maar het lijkt toch alsof ik iets mis.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb ze beide gehad, daar ben ik van overtuigd, mijn dealer verkocht de ene ook als S en de andere als R.

S is zoveel meer lichamelijk en veel potenter. R voelt iets meer dissociactief aan, maar dat valt reuze mee. Ik vind S een stuk lekkerder, meer waar voor je geld en zeker ook dissociactief effect terwijl dat bij R duidelijk minder is.

Ik heb minder S nodig voor een lekker effect dan K met ongeveer dezelfde percentages.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Gisteren R-Ketamine getest.

Ik verwachte de visuals en de hele mikkak maar dit viel helaas heel erg tegen.

Korte omschrijving van mijn R-Ket ervaring:

Ik denk neem een goede dosis (200 mg totaal) om het volle effect te krijgen. Ik snoof eerst beide neusgaten vol. Het begon vrij snel daarna al te werken en voelde als de vertrouwde keta. Alles weer gevoelloos en slap en je tolde in je lichaam. Je bleef aan de grond staan alsof je in cement stond. Je moest je benen echt oppakken om te verplaatsen. Na de menige: Wowwww en wawwwwww kreten een grote bom gemaakt van de rest van de 200 mg. Die sloeg ook vrij snel in. En toen ineens BOEEEEEEM!!! Hallo keta. Je was ineen klap compleet van de wereld. Ik moest echt gaan liggen want staan ging gewoon niet meer. Alles draaide en tolde en als je je ogen dicht deed zag je de meest rare vormen. Maar niet echt sterke visuals ofzo wat ik verwachte. Verder werd ik er vrezelijk moe en versufd (wat logisch is van keta) en kon ik niet heel erg genieten van de trip.

Je voelde wel dat je buiten je lichaam ging, maar je kon niet echt naar een andere dimensie gaan. Wat veel mensen wel ervaren, daar baalde ik van.

Het was een bijzondere ervaring maar niet de ervaring die ik verwachtte. En niet de ervaring die ik nog eens snel op zal gaan zoeken.

Ik had al eerder keta gedaan, maar die was minder sterk en ik weet niet of het R of S was. Als ik er nu aan terug denk gok ik dat het ook R was maar dan minder sterk.

ik ben dus wel benieuwd naar de S keta. Kijken of dat beter bevalt. Staat wel op de planning voor de komende maanden.

Ik had ooit het idee om een keer keta te gaan spuiten, daar ben ik nu wel overheen. Dat lijkt me te heftig en niet echt mijn ding.

Rustig aan mensen.. :)
W
WartaalLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fishhead, je had dit in het donker moeten doen en vervolgens op je bed gaan liggen met je ogen open. Dan weet je niet wat je mee maakt.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Wartaal zei:
Fishhead, je had dit in het donker moeten doen en vervolgens op je bed gaan liggen met je ogen open. Dan weet je niet wat je mee maakt.
Klik om te vergroten...

Het was donker en ik lag op me bed.. Maar ik ga het nog een keer proberen. Ik geef het nog een kans :sunglasses:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
die gast zei:
Weet iemand welke keta nu die fijne geluksgevoelens geven?
Die keta had ik vroeger, altijd lachen. nu heb ik keta daar word je wel vaag van maar het lijkt toch alsof ik iets mis.
Klik om te vergroten...

S denk ik.. Van die andere word je alleen maar heel vaag in je kop in mijn ervaring. En een heel stuk minder potent dan S.

Hechtte ook nooit veel waarde aan het staafjes/korrels-verhaal omdat ik van S-Ketamine visueel ging trippen als ik genoeg nam en ik van iedereen hoorde dat R-Ketamine juist de trippende variant was, maar dat is dus gewoon onzin, S-Ketamine is de trippende en verdovende variant, R-ketamine is voornamelijk dissociatief. Kreeg ik laatst Ketamine die een mengeling was van staafjes en korrels en dat gaf inderdaad een heel ander gevoel. Meer dissociatief, onmogelijk om écht die K-hole te ervaren die S-ketamine geeft (heel wat minder potent), meer lijkend op ik-word-gewoon-gek-in-mijn-hoofd en ook minder fysiek, absoluut géén visuals, behalve een verneukt ruimtelijk inzicht. Nu ga ik er op dit moment vanuit dat ik met die kristallen S-Ketamine had en met die mengeling splinters/kristallen dus gewone racemische. Eerst dacht ik dat die korrels racemisch waren omdat ze wel verdoofden, vooral in lage dosissen en in hogere dosissen ook tripten. Maar van deze Ketamine trip ik dus absoluut niet. Ik kan hier ook aan Ketamine geraken die enkel bestaat uit staafjes, maar dat is een stuk duurder. Als wat ik nu heb racemisch is dan hoef ik die troep helemaal niet te proberen. Geen wonder dat je daar niet van kunt K-holen of trippen, dat gaat het beste met S. Verder heb ik met S-Ketamine ook gewoon meer lol, is vrolijker op één of andere manier, al is die mix wel makkelijker te handelen. En dit:

According to Jansen, S(+) ketamine is more likely to suppress breathing, induces a faster Jansen also states that S(+) ketamine is a more potent psychedelic drug than R(+) ketamine, but he does not elaborate as to how.
Klik om te vergroten...


Het is dus ook gelijk de laatste keer dat ik iets of wat koop met die kutstaafjes erin. De volgende die mij dat verkoopt mag optiefen :smilingimp:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
@ Fishhead0707: 400 mg ketamine ? :openmouth: Dat vindt ik toch redelijk veel. Ik heb maar 1/3 daarvan nodig voor hetzelfde effect. :P

OT: Ik heb ook van de S-ketamine nog geen visuals gehad, terwijl ik toch een vrij hoge dosis had. Mijn kameraad, langs mij, had wel de meest zieke visuals.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Sublimo zei:
@ Fishhead0707: 400 mg ketamine ? :openmouth: Dat vindt ik toch redelijk veel. Ik heb maar 1/3 daarvan nodig voor hetzelfde effect. :P

OT: Ik heb ook van de S-ketamine nog geen visuals gehad, terwijl ik toch een vrij hoge dosis had. Mijn kameraad, langs mij, had wel de meest zieke visuals.
Klik om te vergroten...

Huh, ik heb maar 200mg gebruikt hoor?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fishhead0707 zei:
Sublimo zei:
@ Fishhead0707: 400 mg ketamine ? :openmouth: Dat vindt ik toch redelijk veel. Ik heb maar 1/3 daarvan nodig voor hetzelfde effect. :P

OT: Ik heb ook van de S-ketamine nog geen visuals gehad, terwijl ik toch een vrij hoge dosis had. Mijn kameraad, langs mij, had wel de meest zieke visuals.
Klik om te vergroten...

Huh, ik heb maar 200mg gebruikt hoor?
Klik om te vergroten...

Mijn fout. :flushed: Verkeerd gelezen. Dan begrijp ik het alweer wat beter. :wink:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Sublimo zei:
OT: Ik heb ook van de S-ketamine nog geen visuals gehad, terwijl ik toch een vrij hoge dosis had. Mijn kameraad, langs mij, had wel de meest zieke visuals.
Klik om te vergroten...

Je moet echt genoeg snuiven wil je visuals hebben, maar dan zit je wel op het randje van de K-hole aan zeg maar. Wat je in K-hole ervaart is ook ongeveer hetzelfde, maar dan ben je echt ergens anders. Godver, dat zou ik toch graag nog een keertje meemaken :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
W.F.L. zei:
Sublimo zei:
OT: Ik heb ook van de S-ketamine nog geen visuals gehad, terwijl ik toch een vrij hoge dosis had. Mijn kameraad, langs mij, had wel de meest zieke visuals.
Klik om te vergroten...

Je moet echt genoeg snuiven wil je visuals hebben, maar dan zit je wel op het randje van de K-hole aan zeg maar. Wat je in K-hole ervaart is ook ongeveer hetzelfde, maar dan ben je echt ergens anders. Godver, dat zou ik toch graag nog een keertje meemaken :P
Klik om te vergroten...

Ik snuif. Maar waarschijnlijk had ik gewoon last van tolerantie. Het was niet men eerste dag van die week dat ik ketamine had gesnoven. :)

Ik ben zelfs helemaal weg geweest, gewoon in een diepe, droomloze slaap gevallen.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#12
W.F.L. zei:
Sublimo zei:
OT: Ik heb ook van de S-ketamine nog geen visuals gehad, terwijl ik toch een vrij hoge dosis had. Mijn kameraad, langs mij, had wel de meest zieke visuals.
Klik om te vergroten...

Je moet echt genoeg snuiven wil je visuals hebben, maar dan zit je wel op het randje van de K-hole aan zeg maar. Wat je in K-hole ervaart is ook ongeveer hetzelfde, maar dan ben je echt ergens anders. Godver, dat zou ik toch graag nog een keertje meemaken :P
Klik om te vergroten...

Oh dat wil ik zeker is meemaken. Over hoeveel snuiven heb je het dan over??

Sublimo zei:
Fishhead0707 zei:
Sublimo zei:
@ Fishhead0707: 400 mg ketamine ? :openmouth: Dat vindt ik toch redelijk veel. Ik heb maar 1/3 daarvan nodig voor hetzelfde effect. :P

OT: Ik heb ook van de S-ketamine nog geen visuals gehad, terwijl ik toch een vrij hoge dosis had. Mijn kameraad, langs mij, had wel de meest zieke visuals.
Klik om te vergroten...

Huh, ik heb maar 200mg gebruikt hoor?
Klik om te vergroten...

Mijn fout. :flushed: Verkeerd gelezen. Dan begrijp ik het alweer wat beter. :wink:
Klik om te vergroten...

NP mate.. Ik dacht al ik heb toch geen 400mg getypd.. :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fishhead0707 zei:
NP mate.. Ik dacht al ik heb toch geen 400mg getypd.. :grin:
Klik om te vergroten...

Nee, er staat twee keer 200 mg in. Ik had dat opgeteld. Niet goed gelezen dat het twee keer over dezelfde 200 mg ging. :P
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Sublimo zei:
Fishhead0707 zei:
NP mate.. Ik dacht al ik heb toch geen 400mg getypd.. :grin:
Klik om te vergroten...

Nee, er staat twee keer 200 mg in. Ik had dat opgeteld. Niet goed gelezen dat het twee keer over dezelfde 200 mg ging. :P
Klik om te vergroten...

hehe oke. Ja klopt inderdaad. In totaal 200 mg.

Maar volgende keer dus niet meer bommen, maar snuiven en dan moet het goed komen..

En daarna wil ik gewoon de S-keta proberen.(net zolang door gaan tot ik in de k-hole kom, tot op zekere hoogte natuurlijk.)

Komt goed..

:)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Fishhead0707 zei:
W.F.L. zei:
Sublimo zei:
OT: Ik heb ook van de S-ketamine nog geen visuals gehad, terwijl ik toch een vrij hoge dosis had. Mijn kameraad, langs mij, had wel de meest zieke visuals.
Klik om te vergroten...

Je moet echt genoeg snuiven wil je visuals hebben, maar dan zit je wel op het randje van de K-hole aan zeg maar. Wat je in K-hole ervaart is ook ongeveer hetzelfde, maar dan ben je echt ergens anders. Godver, dat zou ik toch graag nog een keertje meemaken :P
Klik om te vergroten...

Oh dat wil ik zeker is meemaken. Over hoeveel snuiven heb je het dan over??
Klik om te vergroten...

Geen idee, ik denk alles van 0.2-0.5g ofzo. (S) Maar ik heb dus geen flauw idee. :P Maar Ketamine is dusdanig veilig dat je na een hele gram nog niet dood bent volgens mij, dus dat zit wel goed. :P En meer dan 0.5 was het zowiezo niet denk ik, voor K-hole. En voor trippen nog minder, maar toen waren we al de hele tijd keta aan het snuiven dus dan raak je een beetje kwijt hoeveel er al weg is. :grin:
d
die gastLid
01-01-2024, 00:00
#16
W.F.L. zei:
die gast zei:
Weet iemand welke keta nu die fijne geluksgevoelens geven?
Die keta had ik vroeger, altijd lachen. nu heb ik keta daar word je wel vaag van maar het lijkt toch alsof ik iets mis.
Klik om te vergroten...

S denk ik.. Van die andere word je alleen maar heel vaag in je kop in mijn ervaring. En een heel stuk minder potent dan S.

Hechtte ook nooit veel waarde aan het staafjes/korrels-verhaal omdat ik van S-Ketamine visueel ging trippen als ik genoeg nam en ik van iedereen hoorde dat R-Ketamine juist de trippende variant was, maar dat is dus gewoon onzin, S-Ketamine is de trippende en verdovende variant, R-ketamine is voornamelijk dissociatief. Kreeg ik laatst Ketamine die een mengeling was van staafjes en korrels en dat gaf inderdaad een heel ander gevoel. Meer dissociatief, onmogelijk om écht die K-hole te ervaren die S-ketamine geeft (heel wat minder potent), meer lijkend op ik-word-gewoon-gek-in-mijn-hoofd en ook minder fysiek, absoluut géén visuals, behalve een verneukt ruimtelijk inzicht. Nu ga ik er op dit moment vanuit dat ik met die kristallen S-Ketamine had en met die mengeling splinters/kristallen dus gewone racemische. Eerst dacht ik dat die korrels racemisch waren omdat ze wel verdoofden, vooral in lage dosissen en in hogere dosissen ook tripten. Maar van deze Ketamine trip ik dus absoluut niet. Ik kan hier ook aan Ketamine geraken die enkel bestaat uit staafjes, maar dat is een stuk duurder. Als wat ik nu heb racemisch is dan hoef ik die troep helemaal niet te proberen. Geen wonder dat je daar niet van kunt K-holen of trippen, dat gaat het beste met S. Verder heb ik met S-Ketamine ook gewoon meer lol, is vrolijker op één of andere manier, al is die mix wel makkelijker te handelen. En dit:

According to Jansen, S(+) ketamine is more likely to suppress breathing, induces a faster Jansen also states that S(+) ketamine is a more potent psychedelic drug than R(+) ketamine, but he does not elaborate as to how.
Klik om te vergroten...


Het is dus ook gelijk de laatste keer dat ik iets of wat koop met die kutstaafjes erin. De volgende die mij dat verkoopt mag optiefen :smilingimp:
Klik om te vergroten...

ik ben er inmiddels achter, voor mij is de psychedelische ketamine die met de staafjes, daar word ik prettig gestoord en wat makkelijker om over je heen te laten komen dan de blokjes variant. dus zover ik nu weet is de blokjes=S, en staafjes=R
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Diverse topics over S en R gelezen te hebben ben ik er in ieder geval achter dat er hier op DF nog geen consensus bestaat over S en R. Er worden nogal wat verschillende ervaringen gemeld en verschillende conclusies getrokken.

Op internet (buiten de drugswereld) lees is dit:
Ketamine werd mondjesmaat gebruikt in de anesthesie, maar had als groot nadeel dat het als vervelende bijwerking , hallucinaties teweeg kon brengen. Daardoor was het onbruikbaar in de dagelijkse praktijk. Alleen in combinatie met andere middelen viel het met de hallucinaties meestal mee.

Pas later werd ontdekt dat de ketamine die toen gemaakt werd bestond uit zowel een rechts- als linksdraaiende vorm. De rechtsdraaiende vorm was voornamelijk verantwoordelijk voor de pijnstilling en de linksdraaiende vorm voor de hallucinaties. Door de twee te splitsen, kon een veel bruikbaarder vorm ontwikkeld worden de S-ketamine (merknaam S-Ketanest) De oudere vorm met als merknaam Ketalar is niet meer verkrijgbaar behalve in de dierengeneeskunde.
Klik om te vergroten...
Bron: http://www.pijnpolikliniek.info/index.p ... &section=2

en hier
http://books.google.nl/books?id=qlYKYF- ... ne&f=false
is te lezen dat S ketamine mindere halucinaties oplevert. Een stukje verder staat ook dat het potenter is dan recemische.

Zonder praktijk ervaring is het mij op basis van een half uurtje googlen duidelijk dat S meer verdovend en minder trippy is.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#18
het ligt helaas iets gecompliceerder.. maarja uiteindelijk gaat het erom of JIJ het effect fijn vind. en of dat nou R of S heet.. tja. Ketamine daar gaat het om.

Want de ene R is de andere niet en de ene S is ok de andere niet.

Het valt in mijn ogen en op basis van mijn ervaring met Ketamine niet te generaliseren.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#19
R is R en S is gewoon S. Chemisch zit daar geen verschil tussen. Er zijn niet nog meer verschillende soorten, zover ik weet. Andere gebruik(ers) gerelateerde factoren bepalen misschien wel een verschil in effect.
Maar in medische wereld gebruiken ze toch niet voor niets voornamelijk S? Dat doen ze niet omdat ze graag willen dat je gaat trippen...
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#20
langeman zei:
R is R en S is gewoon S. Chemisch zit daar geen verschil tussen. Er zijn niet nog meer verschillende soorten, zover ik weet. Andere gebruik(ers) gerelateerde factoren bepalen misschien wel een verschil in effect.
Maar in medische wereld gebruiken ze toch niet voor niets voornamelijk S? Dat doen ze niet omdat ze graag willen dat je gaat trippen...
Klik om te vergroten...

...?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."