Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan plan om voor het eerst ketamine te doen

Van plan om voor het eerst ketamine te doen

43 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Keta heeft ook wel psychonautische toepassingen hoor, maar anders dan psychedelica. Je moet het eens geprobeerd hebben om er voor jouzelf en duidelijk beeld over te kunnen vormen eigenlijk.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat heb je echt heel interessant omschreven. Fijn om zo helder het verschil te lezen.

Heb laatst toevallig ketamine kunnen scoren, maar geen concrete plannen om 't te gaan gebruiken. Misschien volgende maand ergens een keer.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dus het is meer dan enkel een dissociatie van je lichaam en identiteit? Want dat kan op zich met gewone psychedelica ook. Ik begrijp het verschil nog steeds niet echt goed denk ik. Wel een keer een Salvia quid gedaan, maar dat was geen succes. Ik merkte er maar zeer weinig van.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zoals de titel al zegt, ben ik van plan om voor het eerst ketamine te gaan gebruiken. Sinds ik nieuwsgierig ben naar drugs, ben ik eigenlijk heel nieuwsgierig naar ketamine door de reports die ik erover gelezen heb. Wat mij echter nogal tegen staat, is dat iedereen die ik ken of waar ik over heb gehoord in mijn omgeving die ooit ketamine heeft gedaan, het ook veel en vaak doet. Een beetje het type persoon dat zwaar doorhaalt op stimulerende drugs en dan vervolgens op een willekeurige after ghb en ketamine gaat zitten nemen. Ik heb hier vaak genoeg naast gezeten en het enige wat ik dan kan denken is: 'wat een hopeloos gedrag'. Ja, een beetje hypocriet misschien als mede-drugsgebruiker, maar xtc, speed, keta, ghb en wiet mixen vind ik hopeloos. Vooral als dat iedere week gebeurt. Ook lees ik wel eens op internet dat ketamine 'de heroïne van deze tijd' zou zijn. Ik weet echt wel dat ik dit niet met een korreltje zout, maar met een heel zoutvaatje moet nemen, maar toch zal dit niet voor niets worden gezegd.

Zoals jullie merken ben ik dus erg nieuwsgierig naar ketamine maar dus ook min of meer afgeschrikt. Als ik ketamine ga doen, wil ik dat zeker niet op feestjes en absoluut niet op een after na het gebruik van andere drugs doen. Het liefst zou ik het eigenlijk met één of hooguit twee goede vrienden doen of zelfs alleen en dan thuis in een vertrouwde omgeving. De ketamine zal ik dan laten testen en ik heb een precisieweegschaal. Mijn intentie is om het effect te verkennen met een lage dosis en het daarna nog proberen met een wat grotere dosis om uiteindelijk één keer tot een echte diepe ervaring te gaan in het bijzijn van een sitter. Daarna hoef ik het eigenlijk niet vaker te doen, of hooguit enkele keren per jaar (denk aan eens in de drie maanden).

Wat denken jullie, werkt ketamine erg verslavend? Hou ik me aan mijn voornemen of is de drang om op een after toch een puntje ketamine te doen heel groot als je er eenmaal ervaring mee hebt? Ik zou graag horen hoe de ervaringen van jullie en de mensen in jullie omgeving zijn. Ik ben benieuwd of ik nou een te negatief beeld van ketamine heb gekregen, of dat ik er echt absoluut mee moet uitkijken.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je een avondje niets te doen hebt en het thuis hebt liggen is een klein lijntje al snel heel verleidelijk. Ik vind het in die zin veel verslavender werken dan methoxetamine, juist omdat het zo kort werkt.

Het is en blijft een kwestie van hoe 'hoog' je ketamine in je gedachtes hebt staan, ik denk dat als jij het blijft zien als een zwaar middel waar je mee op moet passen dat je hier veel minder bang voor hoeft te zijn dan wanneer jij denkt dat het niet zoveel voorstelt. Hoeveel mensen raken er wel niet verslaafd aan zware opiaten, juist 'omdat het niet zo bijzonder is'?

Belangrijk lijkt het me ook om gewoon niet teveel in huis te hebben, wordt je gelijk een stuk minder verleidt.

Hoop dat je hier wat mee kunt! :)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja dankjewel, daar kan ik zeker wat mee! Alleen juist omdat je het volgende zegt:
Fool zei:
Als je een avondje niets te doen hebt en het thuis hebt liggen is een klein lijntje al snel heel verleidelijk. Ik vind het in die zin veel verslavender werken dan methoxetamine, juist omdat het zo kort werkt.
Klik om te vergroten...
ga ik er toch nog even goed over nadenken. Ik heb mijzelf echt wel goed in de hand, althans zo zie ik dat :rolleyes: , maar ik moet zeggen dat ik toch best regelmatig op een feestje/after met mensen in aanraking kom die je een puntje ketamine (kunnen) aanbieden. Ik blijf me dus erg afvragen of, vooral onder invloed, de verleiding toch niet erg groot zal worden. Het in huis hebben lijkt me niet per se zo'n probleem, aangezien ik een middel als speed ook gewoon in huis kan hebben zonder het te nemen op random/domme/ongepaste momenten. En juist over MXE las ik dat het ook zo verslavend was. :rolleyes:

Ik ga er nog even goed over nadenken en het hoeft natuurlijk ook niet nu te gebeuren, ik heb nog heel wat jaartjes te gaan mag ik hopen. :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Methoxetamine schijnt ook wel aardig verslavend te zijn ja, perfect escapisme-materiaal, maar dat kun je veel minder makkelijk 'eventjes' doen door de lange werkingsduur. Idem voor speed(dan wordt het bijna gelijk functioneel gebruik), dat is volgens mij één van de grote catches bij ketamine.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Aha, daar kan ik me wel in vinden inderdaad. Mijn nieuwsgierigheid gaat ook eigenlijk vooral uit naar een wat diepere ketamine-ervaring, en juist daarom heb ik liever niet de langere werkingsduur van MXE. Zo een diepe ervaring kan natuurlijk ook best beangstigend zijn en een kortere werkingsduur lijkt me dan uiteraard geschikter. Ik ga ook MXE overwegen, aangezien een langere werkingsduur ook bepaalde voordelen kan hebben en vanwege de hogere potentie. Voor een diepere ervaring is het ook handiger om niet 200 mg of iets in die richting weg te moeten snuiven, vooral als je ketamine nog versneden is ook.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben benieuwd wat je er van gaat vinden. Ken niemand die het in lagere doseringen niet chill vind , hoge doseringen daarentegen vind niet iedereen chill. Het is sowieso een erg interessant middel en vrij uniek als je verder nog geen dissociatieven gedaan hebt.
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb al regelmatig ketamine gebruikt, in de groep waar ik mee omga is het redelijk normaal geworden. Meest op afters maar ook op feestjes. Ketamine in combinatie met xtc, 4fmp of 2cb is heeel fijn. Het is bijna een sociaal ding geworden. Het ligt hier nu thuis maar ik heb totaal geen neiging om het te gebruiken, ik bewaar het voor feestjes. Ik ben nog niet echt diep gegaan, ben hooguit goed misselijk geweest van een te hoge dosis. Bij ketamine is het stapeleffect het belangrijkst. Je kunt een puntje nemen en daar niet zo veel van voelen, maar als je het elke 30 min doet, voel je je steeds vager worden. Daarom is het bij mijn vriendengroep niet heel gewenst om veel te doen omdat je er niet gezelliger van wordt. Na ongeveer 45 minuten voel je je al weer scherper en dat vind ik zo fijn aan ketamine. Bij methox kan het echt wel 2 uur duren voor je weer een beetje 'land'. Ik vind ketamine en methox beiden niet verslavend maar de sociale druk op een feestje om een puntje mee te doen ligt wel hoog. Veel plezier er mee!!
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ook jij bedankt voor je reactie! Ik denk niet dat ik last zal krijgen van het stapeleffect, aangezien het enkel mijn intentie is om thuis ermee te experimenteren, en dan zal ik zeker genoeg tijd tussen de verschillende keren houden. Maar juist steeds op feestjes gebruiken wil ik eigenlijk voorkomen, dus wat denk jij dan Helenas, is de kans groot dat wanneer ik het eenmaal geprobeerd heb dat is toch die drang krijg? Een sociale druk om ketamine te gebruiken is er niet echt trouwens gelukkig bij mij.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Of het voor jou verslavend werkt hangt erg van jouw discipline af. Pas wel op met denken dat je niet verslavingsgevoelig bent omdat je lang speed in huis kunt hebben. Helaas is dat niet perse een goede graadmeter voor verslavingsgevoeligheid bij een hele andere soort drugs zoals keta. Voor het zelfde geld ligt keta jou persoonlijk veel meer en ontwikkel je daarbij wel een drang om het vaak te doen, dat blijft afwachten uiteindelijk.

Wat ik mijn directe omgeving zie is dat keta wel enigszins verslavend werkt. Ik ken gelukkig niemand met echt een keta probleem, maar ik zie wel dat veel mensen best snel door een gram heen gaan wanneer ze het hebben. Maar als die gram dan op is halen ze het vaak ook een tijdje niet meer. Persoonlijk heb ik met mijn eerste gram 2 jaar gedaan. Als jij jezelf van te voren gewoon duidelijke regels stelt over hoe vaak je wilt gebruiken, dan valt het denk ik allemaal wel mee. Of jij het op een after kunt afslaan kun je denk ik zelf het best inschatten.
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als ik af en toe jouw drugservaringen lees kan ik me daar wel in vinden, in wat jij leuk vindt om te doen. Daarom denk ik dat ketamine je zeker goed zal bevallen en je het vaker zal gebruiken. Toch noem ik het niet verslavend maar gewoon fijn om te combineren. Zo gebeurt het weinig meer dat ik 2cb doe zonder ketamine. Het geeft een extra dimensie! Als je het eenmaal hebt gedaan is het wel moeilijker af te slaan op een feestje maar met ketamine is dat toch niet zo erg? :) Ik zou het zeker doen!
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor de reacties nog beiden! Ik denk toch dat ik het binnenkort eens ga doen met een goede vriend van me. In feite ben ik van plan om inderdaad gewoon een gram te halen, die op te maken (boeit me eigenlijk niet zo gek veel hoe snel dat gaat. Duurt het enkele weken, dan is dat goed, maar ook als het twee jaar duurt vind ik dat goed), en dan geen nieuwe meer te halen. Mijn interesse in ketamine komt vooral voort uit nieuwsgierigheid. Ik ben eigenlijk gewoon heel benieuwd aan hoe zo een 'wat diepere ervaring' nou is.

Psychedelibee zei:
Of het voor jou verslavend werkt hangt erg van jouw discipline af. Pas wel op met denken dat je niet verslavingsgevoelig bent omdat je lang speed in huis kunt hebben. Helaas is dat niet perse een goede graadmeter voor verslavingsgevoeligheid bij een hele andere soort drugs zoals keta. Voor het zelfde geld ligt keta jou persoonlijk veel meer en ontwikkel je daarbij wel een drang om het vaak te doen, dat blijft afwachten uiteindelijk.
Klik om te vergroten...
Hier heb je helemaal gelijk in, ik zal hier rekening mee houden en goed op mezelf blijven letten in de periode dat ik dus ketamine ga proberen.

Ik weet alleen niet wanneer ik het ga proberen eigenlijk, kan nog binnen een maand zijn maar ook pas veel later. Ik zal hier sowieso wel even posten wat ik er precies van vond zodra ik het geprobeerd heb!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hmmm, ik ben benieuwd. Interessant topic. Ik wil net als jij ook een keer keta gaan proberen, thuis met 1/2 vrienden, kleine dosis, etc. Een vriendin haalt het binnenkort voor me en dan wacht ik gewoon af tot een goed moment om het te gebruiken.

Ik ken ook wel een aantal mensen die keta vaak gecombineerd gebruiken. Dan is het standaard speed en/of pillen, dan soms nog een puntje keta op de dansvloer maar vaker bij het afteren, om rustiger te worden en beter te kunnen slapen. Tja, er zijn vast momenten dat je het niet kunt afslaan in sociale kringen, en zo op zijn tijd is dat denk ik ook niet erg, geniet van het leven en spontane avonden. Maar het is op de lange termijn uiteindelijk afhankelijk van je zelfdiscipline. Als je daar zelf vertrouwen in hebt komt het goed. :)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
ZERO- zei:
Ik ken ook wel een aantal mensen die keta vaak gecombineerd gebruiken. Dan is het standaard speed en/of pillen, dan soms nog een puntje keta op de dansvloer maar vaker bij het afteren, om rustiger te worden en beter te kunnen slapen. Tja, er zijn vast momenten dat je het niet kunt afslaan in sociale kringen, en zo op zijn tijd is dat denk ik ook niet erg, geniet van het leven en spontane avonden. Maar het is op de lange termijn uiteindelijk afhankelijk van je zelfdiscipline. Als je daar zelf vertrouwen in hebt komt het goed. :)
Klik om te vergroten...
Dat is waar, niets mis met af en toe een spontane en totaal onvoorbereide avond. Als je dat af en toe doet zijn juist die avonden de leukste vaak! Wat ik wel wil voorkomen is zelf ook op een after steeds keta nemen want als ik wil zit ik er zowat iedere week ook bij. Ik weet niet hoe jullie hierover denken, maar ik vind dit een beetje onnodig allemaal. Ik ga eigenlijk alleen naar een after als het nodig is om een beetje van de strakheid uit te zitten zeg maar. :mrgreen: Om 08:00/09:00 is het eigenlijk ook wel weer mooi geweest naar mijn mening en hoef ik niet nog eens drugs gaan nemen. Als je dat wel doet, vind ik dat onverantwoordelijk gebruik. Een keertje kan, maar de mensen die ik keta zie nemen op een after of op een feestje doen dat niet maar één keertje. Zelf ben ik ook geneigd om te zeggen dat dat mij niet gebeurt, maar van tevoren is het een beetje kortzichtig om dat te zeggen. Ik kijk ermee uit in ieder geval. :)

En oh ja, ik heb ook het idee dat de ervaring veel unieker is als je hier gewoon even een zaterdagmiddag voor uittrekt en het niet na een nacht doorhalen op de speed ofzo doet. Misschien zit ik er hiermee naast maar volgens mij niet.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
ooscaar zei:
En oh ja, ik heb ook het idee dat de ervaring veel unieker is als je hier gewoon even een zaterdagmiddag voor uittrekt en het niet na een nacht doorhalen op de speed ofzo doet. Misschien zit ik er hiermee naast maar volgens mij niet.
Klik om te vergroten...
Kan dat niet helemaal bevestigen aangezien ik het ooit een keer in combinatie met 4-fa op een feest heb gedaan, maar verder geen andere combinaties met keta heb gedaan. Die combi was wel chill, maar had van beiden niet veel op. Erg bijzonder was het niet in ieder geval.

Zeker in hoge doseringen is de ervaring van keta uniek genoeg dat het geen combinatie gebruikt behoeft als je het mij vraagt. De enige combinaties met keta die me echt interessant lijken zijn psychedelica.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
De eerste keer zal ik sowieso wel rustig aan beginnen en dan kijk ik wel of ik dat genoeg vind of toch wat meer wil. Bedankt voor het advies, ik was denk ik anders wel gelijk begonnen met 50 mg en snel daarna weer 50, maar wellicht is dat wat veel voor de eerste keer.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelibee zei:
Zeker in hoge doseringen is de ervaring van keta uniek genoeg dat het geen combinatie gebruikt behoeft als je het mij vraagt. De enige combinaties met keta die me echt interessant lijken zijn psychedelica.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt mij ook inderdaad! Wat ik meer bedoelde is dat de ervaring mij unieker en beter lijkt als je het thuis, uitgerust en goed voorbereid doet en niet op een vage after op zondagmorgen. Tuurlijk kan het best een keer leuk zijn met een andere setting maar van de mensen die ik ketamine zie nemen op een after heb ik nou niet het idee dat het hun over twee maanden nog echt bij staat. :rolleyes:

Combinatie met 2c-b thuis lijkt me inderdaad voor later misschien wel leuk inderdaad als ik al met ketamine heb geëxperimenteerd. Alle andere psychedelica wil ik sowieso eerst vaak genoeg op zichzelf nog doen (ik heb verder alleen een paar keer truffels gedaan en dus 2c-b).
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het zal je waarschijnlijk meer bij blijven als je het op een goed moment thuis doet ja. Als je al helemaal naar de klote bent op een after maakt het vaak allemaal niet zo veel indruk meer.

Persoonlijk vind ik het ook altijd verstandig om een drug eerst goed te leren kennen voor je er mee gaat combineren. Goed dat jij er ook zo over denkt, want ik stoor me ook wel eens aan mensen die echt alles door elkaar gooien. Slecht voor je en ook nog eens zonde van de drugs vind ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."