Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb een vraagje.
Ik heb nu zo'n 2 jaar een relatie met toby (zo zal ik hem maar noemen..)
toen ik toby leerde kennen had ik vrij snel id gaten dat er iets niet klopte.
kwam er vrij snel achter dat hij vaak coke deed basen en bruin rookte (folie).
hij vroeg me bij hem weg te gaan omdat hij al zo vaak had geprobeerd eraf te komen en dit niet was gelukt.
we hebben veel gepraat en omdat ik de indruk had dat hij er wel vanaf wilde ben ik gebleven.
omdat hij voor iets werd opgepakt koos hij ervoor om cold turkey af te kicken.
hij is clean naar buiten gekomen en op een enkel terugvalletje na zo'n 8 maanden clean gebleven.
we woonden samen en hadden het echt goed.
omdat mijn vriend vanuit zijn verleden nogal wat met zich meedraagt en op n gegeven moment zijn werk niet naar zijn zin was is hij omstreeks nov teruggevallen en vanaf toen ging het hard.
een paar weken was het veel basen en daarna kwam ook het bruin er weer bij.
heb een klotetijd met hem gehad en was helaas genoodzaakt om ergens anders te gaan wonen.
we leefden zo verschillend en zaten absoluut niet meer op hetzelfde level.
hij is hulp gaan zoeken maar heeft die wel een paar keer afgewezen..onder het mom van moet nog vanalles regelen..blabla smoesjes.
2 weken geleden is hij echter weer gegaan en zit nu in een behandeling.
hij krijgt methadon en als t goed is krijgt hij vanaf volgende week een snelle detox en aansluitend nog een therapie.
hij beseft goed dat hij aan zichzelf moet werken en bepaalde dingen uit het verleden moet verwerken.
we zijn wel contact blijven houden toen ik het huis ben uitgegaan.
ik hou ondanks alles verschrikkelijk veel van hem maar heb er moeite mee hoe hij me (onder invloed) behandelt heeft.
overigens zit het met zijn liefde voor mij (zover ik kan beoordelen) ook goed.
praten lukt momenteel niet echt omdat we elkaar op een of andere manier niet helemaal begrijpen.
om n lang verhaal kort te maken..
![:wink:]()
... hoe kan ik hem het beste benaderen??
verwijten maken heeft geen zin en volgens mij heeft hij heel goed door wat hij iedereen heeft aangedaan.
maar is het nu het beste om hem links te laten liggen tot hij echt helemaal clean is of kan ik er op een bepaalde manier toch zijn voor hem?
ik hoor veel verschillende meningen..bv dat een verslaafde eerst de bodem moet zien voordat hij eruit kan komen?? ik weet het gewoon ff niet meer.
ik denk wel dat hij er nog lang niet is en als hij over n weekje voor n dag naar huis mag hou ik mn hart vast.
kan ik het wel maken om te zeggen dat als hij nog 1x zo terugvalt ik echt met de relatie stop?
want ik hoor ook dat terugvallen erbij horen...dus vraag ik dan al niet het onmogelijke?
kijk als hij 1x in t half jaar eens een keertje gebruikt dan zou ik daar nog mee kunnen leven maar ik wil NOOIT meer in deze hel terecht komen.
overigens moet ik dat nooit tegen hem persoonlijk zeggen want gegarandeert dat ie dat later nog een keer tegen me gebruikt: ' je had er toch geen problemen mee als ik nog eens zou gebruiken??
omdat ik las dat hier nogal wat 'ervaringsdeskundigen"zitten hoop ik dat iemand me kan vertellen wat het beste werkt.
alvast bedankt....
