Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsN20 - Slagroombus

N20 - Slagroombus

54 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#1
0penmindeD zei:
Ik heb vandaag een fietspomp gekocht op CO2 patronen, deze heb ik ietwat aangepast door het pompje aan de binnenkant op te vullen waar gebruikelijk een CO2 patroon in gaat. CO2 patronen zijn namelijk iets groter dan N2O patronen, door deze op een kinderlijk simpele manier aan te passen kan je hem gebruiken als alternatief voor een dure slagroombus, daarnaast heb je ook nog eens iets wat op broekzakformaat is :wink:
B Smart don't B a retard :grin:

Deze heb ik dus :rock:
http://www.mtbgigant.nl/pages/page.aspx ... ail&aid=45

Ook te verkrijgen bij halfords voor 23,50
Klik om te vergroten...

en wat is die kinderlijk simpele manier, als ik vragen mag? :wink:
0
0penmindeDLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een CO2 is exact 4 mm breder en 23 mm langer dan een N2O, dit heb ik nagemeten met een schuifmaat. Dat houd in dat je de binnenkant van je pompje moet opvullen met iets. Improviseren dus, maar dat is de moeite waard :wink:
S
Spees174Lid
01-01-2024, 00:00
#3
0penmindeD zei:
Een CO2 is exact 4 mm breder en 23 mm langer dan een N2O, dit heb ik nagemeten met een schuifmaat. Dat houd in dat je de binnenkant van je pompje moet opvullen met iets. Improviseren dus, maar dat is de moeite waard :wink:
Klik om te vergroten...

Dat lijkt me wel heel handig zon pompje :grin: kan je mss precies beschrijven hoe je het opgevuld hebt, en bijvoorbeeld met wat? Hoe werkt dat pompje eigenlijk, kan je er makkelijk een ballon mee vullen? Zou wel een chill alternatief zijn voor zon slagroomkidde, zeker als deze ook lekker klein is :)
0
0penmindeDLid
01-01-2024, 00:00
#4
^^ Ik had 2 kleine harde plastic doppen op elkaar gedrukt met een klein moertje wat er precies tussen past, zo blijven ze tegen elkaar aan zitten( diameter 10 mm, lengtemaat 20 mm)
Daarbovenop heb ik een grotere plastic dop gedaan om zo de binnenkant verder op te vullen, en het houd tevens het N20 patroon in het midden.

Dit is een manier, maar er zijn meerdere manieren om het te doen. Ik heb dit zo gedaan omdat ik simpelweg deze doppen had bewaard van iets wat ik nog steeds niet weet. Had ik dit niet dan had ik een andere oplossing gezocht. Er zijn immers meerdere wegen die naar Rome leiden, gewoon kijken, passen & meten en je komt een heel eind :wink:

Ja ballonnen vullen gaat makkelijk, gewoon ballon erop, patroon erin en dichtschroeven, unlock safety eraf, en knallen maar :tearsofjoy:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#5
load, unlock and bang...

lol
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jazeker, het is heel licht en heel kort, maar het werkt wel even, heb het daarstraks voor de eerste keer gedaan :P
l
lolzornatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kan je nog een werkzame dosis N20 halen uit een lege slagroombus?
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#8
net geprobeert, niets noppes nada
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#9
cropp zei:
net geprobeert, niets noppes nada
Klik om te vergroten...
Dan doe je of iets verkeerd tijdens het leegmaken (wel hele fles constant naar beneden houden, heb je namelijk minste N2O nodig om de slagroom eruit te krijgen) of tijdens het innemen.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#10
gewoon busje aan mijn mond gezet, op het knopje gedrukt en ingehaald... :wink:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#11
bij een volle bus, niet schudden, en een uurtje in de koelkast. Dopje losbreken, terugzetten, en met de spuitmond naar boven. Eerst uitademen, dan gas inademen... dan moet je ff gaan zitten. :wink:

het werkt wel.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#12
loadrunner zei:
bij een volle bus, niet schudden, en een uurtje in de koelkast. Dopje losbreken, terugzetten, en met de spuitmond naar boven. Eerst uitademen, dan gas inademen... dan moet je ff gaan zitten. :wink:

het werkt wel.
Klik om te vergroten...
Maar dan betaal je voor de slagroom die je er dan niet meer uitkrijgt omdat je al het gas eruit hebt gelurkt :P
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Schijnt te werken maar dus lichter dan gewoon met patronen of dergelijken. Ik vind het veel handiger om gewoon een patroontje te kraken in een ballon, dan kan je het zo sterk maken als je wil en het is volgens mij minder gedoe.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#14
Niet als je bij je ouders woont :beer: En eigenlijk wel de goedkope versie, want je betaalt voor de slagroom (ervanuitgaand dat je het koopt voor de slagroom, niet voor de N2O) en daar zit het lachgas als leuk extraatje bij.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb geen 'cracker' daarvoor en ik heb geen lachgaspatronen, heb ik allemaal geen geld voor. We hebben wel slagroom in huis, dus dit is gewoon de goedkope manier om lachgas te nemen? :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Amaranth zei:
dus dit is gewoon de goedkope manier om lachgas te nemen? :P
Klik om te vergroten...
De dure bedoel je natuurlijk (:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ach, een doos van 50 patronen kost ook maar ongeveer 11 euro, dus ik zou het niet als een goedkopere oplossing zien :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dan klink me slagroombusje toch nog een stuk makkelijker.

Eerst dat opvullen zodat je patronen passen, en dan kun je nog eens maar 1 patroon per ballon vullen ( toch?).
En in een slagroombus kun je natuurlijk ook gewoon slagroom maken :grin: Dan zou ik hiervoor wel de goedkopere patronen gebruiken ( is gewoon co2 geloof ik, iig geen lachgas..)

Maar is aan de andere kant misschien ook wel leuker dat je eerst even moet beunen en dan van je eigen verbouwde fietspomp kan genieten..

duur en makkelijk of goedkoop en wat meer werk...
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#19


in combinatie met het CO2 pompje
L
LekkerDingLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als we een ballonnetje doen is het met een slagroonspuit vd Makro en met ( 4 stuks per keer) patronen van de Sligro of vd Blokker. Die schijnen nl beter/lekkerder te zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."