Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsN20 - Slagroombus

N20 - Slagroombus

54 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#1
ExceptionalInsight zei:
Rabbithole zei:
Ja het valt ook best mee als eenmalige uitgave hoor :) ik was alleen fout geïnformeerd, iemand had me verteld dat ze maar 15 euro per stuk waren ofzo, vandaar dat ik nogal schrok.
Klik om te vergroten...
Kan wel hoor, ik ken ook iemand die er voor 2 euro eentje in een kringloopwinkel gescored heeft :þ je moet dat geluk net hebben.
Klik om te vergroten...
Dat klinkt niet verkeerd, goed voor elkaar! :grin:
Heb er net wel 1 op marktplaats gevonden, met verzendkosten erbij 30 euri. Lijkt me ook wel een mooie koop.. Wellicht toch handiger dan zo'n cracker, lees dat ze redelijk snel kapot gaan.. En het is ook wel zo fijn om meerdere patronen in 1 ballon kwijt te kunnen :)
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
http://www.holley.com/14747NOS.asp Probeer je dit . Jaar lang plezier
0
0penmindeDLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb vandaag een fietspomp gekocht op CO2 patronen, deze heb ik ietwat aangepast door het pompje aan de binnenkant op te vullen waar gebruikelijk een CO2 patroon in gaat. CO2 patronen zijn namelijk iets groter dan N2O patronen, door deze op een kinderlijk simpele manier aan te passen kan je hem gebruiken als alternatief voor een dure slagroombus, daarnaast heb je ook nog eens iets wat op broekzakformaat is :wink:
B Smart don't B a retard :grin:

Deze heb ik dus :rock:
http://www.mtbgigant.nl/pages/page.aspx ... ail&aid=45

Ook te verkrijgen bij halfords voor 23,50
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vergeet niet, de rubberen ring in de dop van de slagroom kidde. anders ben je in één seconde al je gas kwijt.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#5
0penmindeD zei:
Ik heb vandaag een fietspomp gekocht op CO2 patronen, deze heb ik ietwat aangepast door het pompje aan de binnenkant op te vullen waar gebruikelijk een CO2 patroon in gaat. CO2 patronen zijn namelijk iets groter dan N2O patronen, door deze op een kinderlijk simpele manier aan te passen kan je hem gebruiken als alternatief voor een dure slagroombus, daarnaast heb je ook nog eens iets wat op broekzakformaat is :wink:
B Smart don't B a retard :grin:

Deze heb ik dus :rock:
http://www.mtbgigant.nl/pages/page.aspx ... ail&aid=45

Ook te verkrijgen bij halfords voor 23,50
Klik om te vergroten...

en wat is die kinderlijk simpele manier, als ik vragen mag? :wink:
0
0penmindeDLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een CO2 is exact 4 mm breder en 23 mm langer dan een N2O, dit heb ik nagemeten met een schuifmaat. Dat houd in dat je de binnenkant van je pompje moet opvullen met iets. Improviseren dus, maar dat is de moeite waard :wink:
S
Spees174Lid
01-01-2024, 00:00
#7
0penmindeD zei:
Een CO2 is exact 4 mm breder en 23 mm langer dan een N2O, dit heb ik nagemeten met een schuifmaat. Dat houd in dat je de binnenkant van je pompje moet opvullen met iets. Improviseren dus, maar dat is de moeite waard :wink:
Klik om te vergroten...

Dat lijkt me wel heel handig zon pompje :grin: kan je mss precies beschrijven hoe je het opgevuld hebt, en bijvoorbeeld met wat? Hoe werkt dat pompje eigenlijk, kan je er makkelijk een ballon mee vullen? Zou wel een chill alternatief zijn voor zon slagroomkidde, zeker als deze ook lekker klein is :)
0
0penmindeDLid
01-01-2024, 00:00
#8
^^ Ik had 2 kleine harde plastic doppen op elkaar gedrukt met een klein moertje wat er precies tussen past, zo blijven ze tegen elkaar aan zitten( diameter 10 mm, lengtemaat 20 mm)
Daarbovenop heb ik een grotere plastic dop gedaan om zo de binnenkant verder op te vullen, en het houd tevens het N20 patroon in het midden.

Dit is een manier, maar er zijn meerdere manieren om het te doen. Ik heb dit zo gedaan omdat ik simpelweg deze doppen had bewaard van iets wat ik nog steeds niet weet. Had ik dit niet dan had ik een andere oplossing gezocht. Er zijn immers meerdere wegen die naar Rome leiden, gewoon kijken, passen & meten en je komt een heel eind :wink:

Ja ballonnen vullen gaat makkelijk, gewoon ballon erop, patroon erin en dichtschroeven, unlock safety eraf, en knallen maar :tearsofjoy:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#9
load, unlock and bang...

lol
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dan klink me slagroombusje toch nog een stuk makkelijker.

Eerst dat opvullen zodat je patronen passen, en dan kun je nog eens maar 1 patroon per ballon vullen ( toch?).
En in een slagroombus kun je natuurlijk ook gewoon slagroom maken :grin: Dan zou ik hiervoor wel de goedkopere patronen gebruiken ( is gewoon co2 geloof ik, iig geen lachgas..)

Maar is aan de andere kant misschien ook wel leuker dat je eerst even moet beunen en dan van je eigen verbouwde fietspomp kan genieten..

duur en makkelijk of goedkoop en wat meer werk...
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#11


in combinatie met het CO2 pompje
L
LekkerDingLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als we een ballonnetje doen is het met een slagroonspuit vd Makro en met ( 4 stuks per keer) patronen van de Sligro of vd Blokker. Die schijnen nl beter/lekkerder te zijn.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zo rechtstreeks zonder ballon?

Is dat niet te koud dan?
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#14
als het goed is warmt dit het gas wat op, je zuigt dan ook gewone lucht mee.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oke, Dat is idd wel handig aangezien je met bijv. een ballon steeds in en uit moet blazen ( wat redelijk lastig is als je weinig longkracht hebt zoals een astma patientje als mij :) ) Hiermee gaat dit veel makkelijker..

Ga een proberen of ik me slagroomspuit op me astma ding kan fabriceren :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."