#1
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn
Zou eerst eens voor me zelf duidelijk proberen te krijgen waarom je drugs wilt gaan gebruiken. Uit nieuwsgierigheid, om te ontspannen, gewoon voor de fun, uit verveling, of omdat je aan iets negatiefs in je leven wil proberen te ontsnappen?
Als verveling of vluchtgedrag het motief vormt, begin er dan niet aan. In dat geval weet je in ieder geval bij de hierboven door jou genoemde middelen dat ze met je op de loop zullen gaan.
Mocht je erin slagen eerlijk tegen jezelf te zijn en vandaaruit te kunnen concluderen dat je lekker in je vel zit, er een mooi perspectief in je leven aanwezig is en je voldoende liefde, warmte en erkenning van je omgeving ontvangt, dan zou je kunnen overwegen om af en toe iets te nemen.
Toch zou ik dan nog gereserveerd er tegenover staan omdat bovengenoemde drugs een mindtransforming karakter hebben: ze ontregelen de beloningssystemen in je hersenen: de grote hoeveeelheden dopamine en serotonine die tijdens de roes vrijkomen brengen een hevig geluksgevoel teweeg. Je brein koppelt deze sublieme ervaring feiloos aan de dope die je gebruikt hebt en zal - als het basisgeluksgvoel waar je aan gewend bent als onvoldoende ervaren wordt- alles op alles gaan zetten om een herhaling van de hevige kick te ondergaan...
1x per maand iets nemen kan al teveel zijn want je body denkt in een staat van kortsluiting 'cool, als ik het opnieuw doe, dan krijg ik weer die hemelse beloning'... en gaat dan interne patronen ontwikkelen die van drugsconsumptie een gewoonte gaan maken. Soms wordt het erg lastig om die gewoonte te lozen. Mede door veranderingen die door het gebruik op kunnen treden in de prefrontale cortex.
Een goede reden om met genoemde drugs te gaan experimenteren is er eigenlijk niet. Er huist een blinde wil in de mens die hem in zijn eigen obsessies kan laten verdrinken. Ook al stort ik me tegenwoordig maar 2x per maand in de poel van illusionair genot, ik doe dag en nacht niets anders dan zwemmen richting een verloren kust.
Ik zou lekker stoppen met roken & blowen en een Japanse krijgskunst gaan beoefenen. Aikido of zoiets waarbij ze tevens meditieoefeningen doen. En een verrekijker + een CD met vogelgeluiden kopen en dan het bos in trekken. Heerlijk op het mos onder een boom gaan liggen luisteren naar de lijsters en het ruisen van de bladeren...
Heb het idee dat jij niet de personificatie van je nickname wil worden![:wink:]()
HetEindeVanAlles zei:Zijn er hier mensen bij die ZONDER HET HOOFD TE VERLIEZEN en ZONDER VERSLAAFD TE ZIJN NU Speed, Cocaïne of heroïne gebruik(t)en. En zoja, hoeveel? Is er eigenlijk een reden om met deze drugs te experimenteren, buiten jezelf kapot willen maken?
Zou eerst eens voor me zelf duidelijk proberen te krijgen waarom je drugs wilt gaan gebruiken. Uit nieuwsgierigheid, om te ontspannen, gewoon voor de fun, uit verveling, of omdat je aan iets negatiefs in je leven wil proberen te ontsnappen?
Als verveling of vluchtgedrag het motief vormt, begin er dan niet aan. In dat geval weet je in ieder geval bij de hierboven door jou genoemde middelen dat ze met je op de loop zullen gaan.
Mocht je erin slagen eerlijk tegen jezelf te zijn en vandaaruit te kunnen concluderen dat je lekker in je vel zit, er een mooi perspectief in je leven aanwezig is en je voldoende liefde, warmte en erkenning van je omgeving ontvangt, dan zou je kunnen overwegen om af en toe iets te nemen.
Toch zou ik dan nog gereserveerd er tegenover staan omdat bovengenoemde drugs een mindtransforming karakter hebben: ze ontregelen de beloningssystemen in je hersenen: de grote hoeveeelheden dopamine en serotonine die tijdens de roes vrijkomen brengen een hevig geluksgevoel teweeg. Je brein koppelt deze sublieme ervaring feiloos aan de dope die je gebruikt hebt en zal - als het basisgeluksgvoel waar je aan gewend bent als onvoldoende ervaren wordt- alles op alles gaan zetten om een herhaling van de hevige kick te ondergaan...
1x per maand iets nemen kan al teveel zijn want je body denkt in een staat van kortsluiting 'cool, als ik het opnieuw doe, dan krijg ik weer die hemelse beloning'... en gaat dan interne patronen ontwikkelen die van drugsconsumptie een gewoonte gaan maken. Soms wordt het erg lastig om die gewoonte te lozen. Mede door veranderingen die door het gebruik op kunnen treden in de prefrontale cortex.
Een goede reden om met genoemde drugs te gaan experimenteren is er eigenlijk niet. Er huist een blinde wil in de mens die hem in zijn eigen obsessies kan laten verdrinken. Ook al stort ik me tegenwoordig maar 2x per maand in de poel van illusionair genot, ik doe dag en nacht niets anders dan zwemmen richting een verloren kust.
Ik zou lekker stoppen met roken & blowen en een Japanse krijgskunst gaan beoefenen. Aikido of zoiets waarbij ze tevens meditieoefeningen doen. En een verrekijker + een CD met vogelgeluiden kopen en dan het bos in trekken. Heerlijk op het mos onder een boom gaan liggen luisteren naar de lijsters en het ruisen van de bladeren...
Heb het idee dat jij niet de personificatie van je nickname wil worden


) en drugs op het einde van m'n 17. In een perfecte wereld zou ik mensen adviseren niet te beginnen met drugs voor je 21. In deze wereld, voor je 18. En in mijn leefwereld voor je 16.