Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGoede en slechte drugs: de balans maken

Goede en slechte drugs: de balans maken

37 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

Ik ben alleen verslaafd (kutwoord, ik gebruik liever 'gewend') geweest aan dagelijks roken en blowen, maar om nou te zeggen dat jij dat moet mijden (sigaretten wel natuurlijk) gaat een beetje ver. Als je sterk genoeg in je schoenen staat kun je er best mee stoppen als je dat wilt. Probeer eens wat uit, ben je daarna bang dat je het te lekker vindt? Niet meer doen.

En alle drugs hebben natuurlijk als reden dat het fijn is om ze te gebruiken. Als je er te veel van neemt en er aan kapot gaat is dat jouw eigen schuld :þ
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

Mijd heroïne, cocaïne en speed omdat ik denk dat eens je de feel hiervan hebt, het moeilijk is deze slechts een paar keer per jaar te gebruiken.
Beperk psychedelica tot 2x/jaar en zorg voor een goeie setting.
Voor de rest: Gebruik zo weinig mogelijk alcohol & nicotine en rook minstens 1 joint per dag :)

Ik heb in een periode meerdere keren coke gekocht en het is mogelijk om er af te blijven maar het is o zo moeilijk, gelukkig heeft de bedenkelijke kwaliteit van "straatcoke" en het effect op mijn hart ervoor gezorgd dat ik nu geen coke meer wil gebruiken en daar ben ik blij om! Spijtig genoeg zijn vrienden die in diezelfde periode ook coke/speed begonnen te gebruiken daar nu nog altijd mee bezig, toch minstens 2x/week
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

gebruik nooit drugs en dus ook alcohol als je ongelukkig bent ......

das de belangrijkste les in het voorkomen van het worden van een junk

:hearteyes:
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

blijf van de coke en de hero af :grin:
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

Bedankt voor de tips, ik denk dat ik het als volgt ga doen:

een keer speed en een keer coke proberen (terwijl ik voor de rest volledig nuchter ben - deze keer), kijken of het lekker is en hoe de kater aanvoelt en dan... Nooit meer doen of strikte regels voor mezelf stellen wanneer en hoe.

Heroïne zou ik één keer gedaan willen hebben (chinezend, zoals die ene in het tripreport), maar het is ZO'N grote valkuil... Laten we zeggen NU zeker niet.

En ja etheogene middelen daar wil ik zeker mee experimenteren (voorlopig strikt de regels van Uitjebol volgend)

En stoppen met roken, het is zo'n kutdrug! Maarja, na de examens dan wel :)

thanks al, post gerust nog meer
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

Voor de rest: Gebruik zo weinig mogelijk alcohol & nicotine en rook minstens 1 joint per dag :)

Rook minstens 1 joint PER DAG? Puur of met tabak erin dan? Ik ga enkel vrijdagavond en zaterdag blowen, lijkt me het veiligste en het leukst ook :stoned: en als ik gestopt ben met tabak enkel puur! :hearteyes: puur is egt wauw
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

ExceptionalInsight zei:
Ik ben alleen verslaafd (kutwoord, ik gebruik liever 'gewend') geweest aan dagelijks roken en blowen, maar om nou te zeggen dat jij dat moet mijden (sigaretten wel natuurlijk) gaat een beetje ver. Als je sterk genoeg in je schoenen staat kun je er best mee stoppen als je dat wilt. Probeer eens wat uit, ben je daarna bang dat je het te lekker vindt? Niet meer doen.

En alle drugs hebben natuurlijk als reden dat het fijn is om ze te gebruiken. Als je er te veel van neemt en er aan kapot gaat is dat jouw eigen schuld :þ
Klik om te vergroten...

ja, dagelijks blowen ben ik ook al gewoon.. Daarom ben ik het ook zo beu geworden. Stoned gaan slapen, met een buzz wakker worden. Zalig in het begin, maar na een tijd voelde ik mezelf kut en werd stoned zijn iets als roken... Een gewoonte, en niets spectaculairs meer.

En roken, ja... Als ik er niet bij nadenk smaken ze nergens naar en als ik erover nadenk te stoppen zijn ze gewoon zalig. Maar ik ben er bijna klaar voor :)
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

HetEindeVanAlles zei:
Heroïne zou ik één keer gedaan willen hebben (chinezend, zoals die ene in het tripreport), maar het is ZO'N grote valkuil... Laten we zeggen NU zeker niet.
Klik om te vergroten...

Ik heb 1x een halve gram gerookt in 2 dagen. Kwam omdat een gozer die ik kende (sosdealer/bekende) dat over had. Hij had eerst wat hero ingekocht, maar besloot later om toch geen hero dealer te worden.
Half grammetje kon ik kopen, maar daarna zou hij nooit meer hero hebben zei hij en ik hoefde er ook niet om te vragen.

Verder ken ik ook niemand die er aan kan komen denk ik maar ik heb er ook nog nooit bij iemand naar gevraagd. Vond het fijn om te weten dat ik het maar '1x' kon doen en daarna basta.

Als je iets soortgelijks kan regelen valt het met de valkuil wel mee :)
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

HetEindeVanAlles zei:
Zijn er hier mensen bij die ZONDER HET HOOFD TE VERLIEZEN en ZONDER VERSLAAFD TE ZIJN NU Speed, Cocaïne of heroïne gebruik(t)en. En zoja, hoeveel? Is er eigenlijk een reden om met deze drugs te experimenteren, buiten jezelf kapot willen maken?
Klik om te vergroten...

Zou eerst eens voor me zelf duidelijk proberen te krijgen waarom je drugs wilt gaan gebruiken. Uit nieuwsgierigheid, om te ontspannen, gewoon voor de fun, uit verveling, of omdat je aan iets negatiefs in je leven wil proberen te ontsnappen?

Als verveling of vluchtgedrag het motief vormt, begin er dan niet aan. In dat geval weet je in ieder geval bij de hierboven door jou genoemde middelen dat ze met je op de loop zullen gaan.

Mocht je erin slagen eerlijk tegen jezelf te zijn en vandaaruit te kunnen concluderen dat je lekker in je vel zit, er een mooi perspectief in je leven aanwezig is en je voldoende liefde, warmte en erkenning van je omgeving ontvangt, dan zou je kunnen overwegen om af en toe iets te nemen.
Toch zou ik dan nog gereserveerd er tegenover staan omdat bovengenoemde drugs een mindtransforming karakter hebben: ze ontregelen de beloningssystemen in je hersenen: de grote hoeveeelheden dopamine en serotonine die tijdens de roes vrijkomen brengen een hevig geluksgevoel teweeg. Je brein koppelt deze sublieme ervaring feiloos aan de dope die je gebruikt hebt en zal - als het basisgeluksgvoel waar je aan gewend bent als onvoldoende ervaren wordt- alles op alles gaan zetten om een herhaling van de hevige kick te ondergaan...
1x per maand iets nemen kan al teveel zijn want je body denkt in een staat van kortsluiting 'cool, als ik het opnieuw doe, dan krijg ik weer die hemelse beloning'... en gaat dan interne patronen ontwikkelen die van drugsconsumptie een gewoonte gaan maken. Soms wordt het erg lastig om die gewoonte te lozen. Mede door veranderingen die door het gebruik op kunnen treden in de prefrontale cortex.

Een goede reden om met genoemde drugs te gaan experimenteren is er eigenlijk niet. Er huist een blinde wil in de mens die hem in zijn eigen obsessies kan laten verdrinken. Ook al stort ik me tegenwoordig maar 2x per maand in de poel van illusionair genot, ik doe dag en nacht niets anders dan zwemmen richting een verloren kust.

Ik zou lekker stoppen met roken & blowen en een Japanse krijgskunst gaan beoefenen. Aikido of zoiets waarbij ze tevens meditieoefeningen doen. En een verrekijker + een CD met vogelgeluiden kopen en dan het bos in trekken. Heerlijk op het mos onder een boom gaan liggen luisteren naar de lijsters en het ruisen van de bladeren...


Heb het idee dat jij niet de personificatie van je nickname wil worden :wink:
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

Ik zou lekker stoppen met roken & blowen en een Japanse krijgskunst gaan beoefenen. Aikido of zoiets waarbij ze tevens meditieoefeningen doen. En een verrekijker + een CD met vogelgeluiden kopen en dan het bos in trekken. Heerlijk op het mos onder een boom gaan liggen luisteren naar de lijsters en het ruisen van de bladeren...


Heb het idee dat jij niet de personificatie van je nickname wil worden :wink:[/quote]


Prachtig geschreven eigenlijk. en ja, ik begin ook meer en meer in te zien dat er een groot monster in mij schuilt dat gevoed wilt worden. Met...
Ik zal alleen zelf sterk genoeg moeten zijn om te vechten tegen dat monster... Hem de juiste voedingswaren toedienen en met mate :wink:

Ik ben geen verslaafde maar obsessies kunnen hardnekkig zijn... zeker als artiest :)

bedankt
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

HetEindeVanAlles zei:
En roken, ja... Als ik er niet bij nadenk smaken ze nergens naar en als ik erover nadenk te stoppen zijn ze gewoon zalig. Maar ik ben er bijna klaar voor :)
Klik om te vergroten...

Zware junk dus ...

:wave:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

lysergine25 zei:
HetEindeVanAlles zei:
En roken, ja... Als ik er niet bij nadenk smaken ze nergens naar en als ik erover nadenk te stoppen zijn ze gewoon zalig. Maar ik ben er bijna klaar voor :)
Klik om te vergroten...

Zware junk dus ...

:wave:
Klik om te vergroten...
Inderdaad, stoppen met roken ben je nooit bijna klaar voor. Zo werkt dat niet want dat blijf je uitstellen, als je wilt stoppen, koop je vanaf nu geen sigaretten meer.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

HetEindeVanAlles zei:
I
Ik ben geen verslaafde maar obsessies kunnen hardnekkig zijn... zeker als artiest :)

bedankt
Klik om te vergroten...

Crap talk van een echte junk ... sorry maar je bent zeer gevoelig voor een zware verslaving.
Mijn tip:

Stop nu ... stop met craven dromen en craptalken.
Stop met roken ...

Show your balls save your soul of eindig zoals Spor.

viewtopic.php?f=22&t=22005
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

lysergine25 zei:
HetEindeVanAlles zei:
I
Ik ben geen verslaafde maar obsessies kunnen hardnekkig zijn... zeker als artiest :)

bedankt
Klik om te vergroten...

Crap talk van een echte junk ... sorry maar je bent zeer gevoelig voor een zware verslaving.
Mijn tip:

Stop nu ... stop met craven dromen en craptalken.
Stop met roken ...

Show your balls save your soul of eindig zoals Spor.

viewtopic.php?f=22&t=22005
Klik om te vergroten...

Hij had pijnen in zijn zij... er staat zelf niet dat het van de drugs komt...
maarja, either way, ik bedoelde niet dat ik geobsedeerd ben door drugs! Ok, ik ben verslaafd aan roken dat geef ik toe (wie rookt er nu zonder verslaafd te zijn eraan? Meelopers).
Maar mijn vrienden blowen dagelijks en veel maar ik niet. Heb het even gedaan maar word snel zo'n dingen beu. En ik was het gewoon kotsbeu. Mijn vrienden zijn van plan dagelijks te blowen, snuiven en slikken deze vakantie. En ik ga hier niet aan mee doen!
Ik ben gewoon geïnteresseerd in drugs als extraatje. Zeker in paddo's, lsd, puur blowen om mezelf te herontdekken en de wereld rondom mij. De vraag in dit forum was gewoon puur uit interesse. De obsessie van mij is dat 'hogere' zoeken en toch plezier hebben erin.
Dus eigenlijk psychonaut zijn, maar ook fun hebben en niet in constante staat van meditatie zijn (al zou dit ook leuk zijn, een tijdje). Speed en coke wil ik gewoon eens gedaan hebben en dan nooit meer, ik weet dat ik dat aankan dus waarom niet?
Gewoon niet overdrijven, m'n grenzen stellen en niet overschrijden, en na mijn eindexamen stoppen met roken (nu stoppen zou onverantwoord zijn voor mezelf)

dus stop met mijn woorden fout te interpreteren als je niet weet waar de f*ck het over gaat :)

HEVA
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

Ik zal alleen zelf sterk genoeg moeten zijn om te vechten tegen dat monster... Hem de juiste voedingswaren toedienen en met mate :wink:

Ik ben geen verslaafde maar obsessies kunnen hardnekkig zijn... zeker als artiest :)

bedankt[/quote]

BTW, 'Hem de juiste voedingswaren toedienen en met mate :wink:' daar bedoel ik etheogene middelen mee, die mij inzichten geven en niet een deel van m'n ziel kapotmaken. Of m'n hele ziel.

Er zijn toch twee soorten drugs?
1) Speed, coke, hero, ...
2) Paddo's, weed, lsd?

De tweede zijn goed als je ermee om kunt gaan en het bij sporadisch gebruik houdt en de eerste drugs zijn... Ja, leuk om eens geprobeerd te hebben. Hero ga ik nooit doen (dat risico wil ik toch niet nemen)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

HetEindeVanAlles zei:
dus stop met mijn woorden fout te interpreteren als je niet weet waar de f*ck het over gaat :)
Klik om te vergroten...

Met 2 zwaar verkankerde broers aan de heroïne methadon crack en coke, en na zelf behoorlijk verslaafd te zijn geweest aan de weed nicotine coke en internet weet ik veel meer dan jij broekkie.
Ik weet er zelfs zo veel vanaf dat ik je toekomst bijna kan voorspellen, dus of je stopt nu met de nicotine en bewijst ons dat je een bikkel bent of je mag wel is in therapie gaan voor je dwangmatig ontkenning gedrag.

Dat noemen we junkenpraat aka craptalk.
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

lysergine25 zei:
HetEindeVanAlles zei:
dus stop met mijn woorden fout te interpreteren als je niet weet waar de f*ck het over gaat :)
Klik om te vergroten...

Met 2 zwaar verkankerde broers aan de heroïne methadon crack en coke, en na zelf behoorlijk verslaafd te zijn geweest aan de weed nicotine coke en internet weet ik veel meer dan jij broekkie.
Ik weet er zelfs zo veel vanaf dat ik je toekomst bijna kan voorspellen, dus of je stopt nu met de nicotine en bewijst ons dat je een bikkel bent of je mag wel is in therapie gaan voor je dwangmatig ontkenning gedrag.

Dat noemen we junkenpraat aka craptalk.
Klik om te vergroten...

Ik begrijp je wel. Mijn nonkel heeft zijn leven ook verwoest door aan bijna elke denkbare harddrug verslaafd te zijn. Maar het is niet dat ik dat wil hé. Ik wil gewoon paddo's, truffels, lsd-25 enzo sporadisch gaan doen (mijn nonkel heeft deze dingen nooit geprobeerd, hij was een te harde junk ofzo, geen idee?) en een keertje speed en een keertje coke om te weten wat het is.
En ik kan op dit moment niet stoppen met roken want ik zit midden in een belangrijk eindexamen:) en zonder die nicotine kan ik me totaal niet concentreren. Dus na de examens (stopdag: 30 juni) stop ik definitief en kan ik 2 maanden lang afkicken.

Dan zal ik je trots maken :wave:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

ok das een deal ...

jij slaagt en dan stop je ...

we houden van je

Bonnie
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

HetEindeVanAlles zei:
En ik kan op dit moment niet stoppen met roken want ik zit midden in een belangrijk eindexamen:) en zonder die nicotine kan ik me totaal niet concentreren.
Klik om te vergroten...
Een junk vindt altijd wel een excuus om te gebruiken hè.
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Drugs die goed zijn, drugs die slecht zijn

Alle drugs zijn goed als de gebruiker ermee weet om te springen.. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."