Ik zat al in 1985 op interanet. toen hadden we een soort van kastje, waar je je telefoonhoorn oplegde.
Toen was het compleet anders, geen zoekmachines, geen browser, geen pop ups alles in de cmd.
De enige virussen waar je last van had deden niets meer dan bestanden verwijderen, of het scherm spiegelen.
Toen was ik vaak een soort van stratego aan het spelen, met iemand in rusland. mocht niet meer dan 20 minuten per week, was nogal kostbaar, kwa telefoontikken.
Wel een aparte manier van internet, je kon horen aan de piepjes welke zet er was gedaan. een soort van morse code, dan reageerde de computer erop.
De harde schijf was groter dan een langspeelplaat, en had een geheugen van 156kb, hier had je er dan 10 van, om te wisselen. de computer was zo groot als twee breedbeeltelevisies. op elkaar. De processor was 1,02MHz in de turbo stand, die je maar een half uur kon gebruiken vanwege oververhitting.
Internet van tegenwoordig is niets meer dan een porno-encyclopedie, eenvoudig zoeken en je vind dingen. en als je geluk hebt is het ook nog eens nuttig.
voor die tijd speelde ik met speelgoedautootjes en transformers
edit: ik heb nog een IBM op zolder staan, met 3 (jawel) floppy drives. 1tje kon blijven zitten , dat was de OS schijf. het werd pas Dos toen een amerikaans bedrijf het heeft ingepikt en patent op heeft gekregen, ik heb nog de orginele russische versie, op een grote harde schijf staan, stamt af uit 1983. Toen was Bill Gates nog met transformers aan het spelen.
Het leuke is, dat zelfs de modernste computer die bestaat opstart met de orginele 5kb code.
(CMOS) Hier kan gebruik van gemaakt worden. dus voordat er ook maar een enkele beveiliging wordt opgestart, kan je een computer al ownen.