Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVroegguuhh toen er nog geen internet was !!

Vroegguuhh toen er nog geen internet was !!

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#1
leppeh zei:
Vroeger, toen je nog mooie phreak wars had!

Mijn mooiste herinnering aan het inbelmodem was na 7 uur 's avonds (dan was het goedkoper) Red Alert online spelen :grin: Heel wat ruzie gehad met paps en mams over hoe lang ik mocht spelen.
Klik om te vergroten...

Haha, Red Alert online met vrienden was echt de shit! Ik moest m'n ouders altijd een paar gulden betalen omdat dat bellen zo duur was.. :beer:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#2
spear of destiny online...

in een mega groot level, de soundblaster vol open, na een half uur zoeken en sluipen. ineens TAKKETAKKETAKKE RATTATTATTAT. Je schrikt je levenloos, sow. maar het gaf steeds wel een kick.
r
riflexzLid
01-01-2024, 00:00
#3
lysergine25 zei:
er was toen geen internet ....

yes dude i am fucking serious !

als Max Daniels alle shops heeft gesloten en je woont in een dorp met niets dan begin je wss met bananen nerfjes te roken, dan thee, dan de lijm en zo klim ja langzaam door naar je eerste delerium, want weed was er niet. Hasj ook niet er was helemaal niets in die tijd, alleen Top Pop.

Ren je rot en Swiebertjhu ..

:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

net t zelfste
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dan deed ik dit in me handpalmen en snoof mezelf naar de hel.



Nu nog spijt van, wat deden jullie toen er nog geen internet was en waar je nu spijt van hebt ?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Toen was ik nog vloeibaar.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dude, are you serious?

Anyway, ben nog maar 19 en toen ik nog geen internet had speelde ik buiten op straat
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#7
er was toen geen internet ....

yes dude i am fucking serious !

als Max Daniels alle shops heeft gesloten en je woont in een dorp met niets dan begin je wss met bananen nerfjes te roken, dan thee, dan de lijm en zo klim ja langzaam door naar je eerste delerium, want weed was er niet. Hasj ook niet er was helemaal niets in die tijd, alleen Top Pop.

Ren je rot en Swiebertjhu ..

:tearsofjoy:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Toen was ik nog maar een geile blik in m'n moeders ogen.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#9
veel vloeibare reaguurders ..... in mijn tijd bestond het woord reaguurder nog niet.

o ja na het delirium eindigde ik eindelijk in een positie dat ik op me 17de mijn aller aller eerste XTC pil kon kopen voor 40 gulden. Zal 80 mg geweest zijn ... mijn god.

Ik smolt samen met me vriendin onze handjes waren samen gelijmt door de werkzame stof MDMA.

Er was toen nog steeds geen internet, wel in het leger onder DOS op de CMD prompt, 1 mb werk geheugen in je Schneider.

:hearteyes:

Wat een tijden ... gouden tijden. Vergane gloriedagen ....
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zat al in 1985 op interanet. toen hadden we een soort van kastje, waar je je telefoonhoorn oplegde.

Toen was het compleet anders, geen zoekmachines, geen browser, geen pop ups alles in de cmd.
De enige virussen waar je last van had deden niets meer dan bestanden verwijderen, of het scherm spiegelen.

Toen was ik vaak een soort van stratego aan het spelen, met iemand in rusland. mocht niet meer dan 20 minuten per week, was nogal kostbaar, kwa telefoontikken.

Wel een aparte manier van internet, je kon horen aan de piepjes welke zet er was gedaan. een soort van morse code, dan reageerde de computer erop.

De harde schijf was groter dan een langspeelplaat, en had een geheugen van 156kb, hier had je er dan 10 van, om te wisselen. de computer was zo groot als twee breedbeeltelevisies. op elkaar. De processor was 1,02MHz in de turbo stand, die je maar een half uur kon gebruiken vanwege oververhitting.


Internet van tegenwoordig is niets meer dan een porno-encyclopedie, eenvoudig zoeken en je vind dingen. en als je geluk hebt is het ook nog eens nuttig.


voor die tijd speelde ik met speelgoedautootjes en transformers

edit: ik heb nog een IBM op zolder staan, met 3 (jawel) floppy drives. 1tje kon blijven zitten , dat was de OS schijf. het werd pas Dos toen een amerikaans bedrijf het heeft ingepikt en patent op heeft gekregen, ik heb nog de orginele russische versie, op een grote harde schijf staan, stamt af uit 1983. Toen was Bill Gates nog met transformers aan het spelen.

Het leuke is, dat zelfs de modernste computer die bestaat opstart met de orginele 5kb code.
(CMOS) Hier kan gebruik van gemaakt worden. dus voordat er ook maar een enkele beveiliging wordt opgestart, kan je een computer al ownen.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#11
idd 1 mb werk geheugen was al een droom ik bedoelde die grote grammafoonplaat.

Mijn eerste internet was een 56kb modem via die oplichters van ...XS4ALL, telefoontikken.
Windows 95 met 16 mb ram, 2x SPEED cdrom
Wat een drama, daarvoor bouwde ik altijd hutten en stal ik de bloemkolen van buurmans zijn land om me omzet op peil te houden toen was ik 12 ...

:mrgreen:

Dus jij was niet meer vloeibaar mooi mooi mooi.

:tearsofjoy:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#12
lysergine25 zei:
wat deden jullie toen er nog geen internet was en waar je nu spijt van hebt ?
Klik om te vergroten...

Haha ouwe, toentertijd vondt ik het de ultieme kick om nuchter sex op het strand te hebben. Of te krikken in het bos terwijl de braamstruiken je billen en rug lekker openkrasten.

Als er geen smatje voorhanden was stiekum met mijn vaders seksboekjes in de kelder halve liters Amstel swaffelen alvorens ze naar binnen te klokken :beer:

Op het schoolplein deden we ook een spelletje waar je kort maar hevig high van werd: 40 kniebuigingen maken en dan heel hard staand op je handen blazen.

Door deze activiteiten ben ik ernstig getraumatiseerd geraakt :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."