Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelk tripmiddel spreekt jullie het meest aan en waarom?

Welk tripmiddel spreekt jullie het meest aan en waarom?

28 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben van plan binnenkort eens te gaan trippen. Het trekt me vooral om het met jezelf geconfronteerd worden en de verhalen van mensen die er inzichten op hebben gekregen spreken me erg aan, maar ben er nog niet uit welk middel me daarvoor het fijnst lijkt. Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Wat vinden jullie het fijnst? Minste mindfucks? Wat is goed om mee te beginnnen? etc.

Hier een overzichtje, misschien mis ik nog dingen dan hoor ik dat graag.

Ayahuasca: het zelflering aspect trekt me hiervan erg aan en ook dat je dit onder begeleiding van een sjamaan kan doen. Het kotsen lijkt me minder.
DMT roken: Wat is het verschil?
LSA: Ook hier weer lijkt het kotsen me minder
2c-a/b/c: Niet echt een beeld van.
Paddo's: De mindfucks van dit spul vind ik zelf niet zo prettig.
Salvia: ?
Peyote/Mescaline
Ketamine
LSD: Dit trekt me denk ik het meest.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#2
DMT roken, geeft een directe vlucht naar de 5e dimensie. MAar duurt ook korter, en je bent weer wakker en helder genoeg na een half uurtje


Ayahuesca, is een totaal andere demensie, want je blijft contact houden met het aardse. tot een zeker punt, op waar je even word losgelaten door de sjamaan, maar alles wordt dan in een soort controle gehouden. en gestuurd. Dit duurt de hele dag, met ritueel, heeft meer sfeer en genoegdoening.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
LSD of 2C-B vind ik wel een goed begin. 2C-B vind ik het makkelijkst, behalve de visuals komt er niet veel meer bij kijken. Je zegt dat je het geestverruimende deel wilt ervaren, maar met zo min mogelijk last van mindfucks, dan zou ik voor LSD gaan.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zelfs als ik me alleen maar voorstel hoe de witte sterren in mijn brein exploderen, ga ik al trippen :P
2
2C-EmLid
01-01-2024, 00:00
#5
Elfquest zei:
2c-a/b/c: Niet echt een beeld van.
.
Klik om te vergroten...
2c-a bestaat iig niet, alleen zwaar theoretisch, maar praktisch: nee.
Lees je in de overige varianten maar 'ns in, geinige middelen :)

Ze spreken mij op dit moment dan ook het meest aan.
Daarna mss LSD/DMT.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
2c-'s vind ik het leukste om zomaar even tussendoor te nemen, lsd het leukste als ik de tijd heb.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#7
wiet?
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#8
LSD op dit moment het meest. Heb gister een 2c-E trip gehad die niet zo heel erg geslaagd was, enige was heel licht trippen en flink zware bodyload wat uiteindelijk leidde tot kotsen. Daarna voelde ik me eigenlijk gewoon een soort van stoned/high-achtig. 2c-X trekt me dus voor nu even niet zo heel erg meer, komt wel weer denk ik, LSD wordt m'n volgende keer want ik vond die té zware bodyload toch wel erg vervelend (en dit was nog maar 10mg).

Ayahuasca lijkt me ook geweldig, om de reinigende en helende werking, maar daar wacht ik zeker nog mee tot ik er klaar voor ben, en dat gaat nog jaren duren.

DMT wil ik ook nog eens proberen, net als salvia, gewoon van allebei om te kijken hoe het is.

Paddo's lijkt me ook leuk, en dan neem ik de bodyload maar voor lief want het lijkt me echt geweldig.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#9
Paddo's spreken me heel erg aan omdat ik er een hele relaxte trip van krijg, de duur van de trip is voor mij precies goed en je hebt nog een zekere mate van controle over de situatie.

Truffels vond ik soortgelijk qua effecten. De verschillen vond ik vooral te wijten aan de set & setting ipv aan het tripmiddel.

Ik heb iemand Salvia zien gebruiken en het spreekt mij niet zo aan, omdat je de controle helemaal kwijt raakt. Diegene had wel een leuke trip ervan (hij lag 2 minuten lang hysterisch te lachen en door de kamer te rollen :P ), maar de korte duur, de oncontroleerbaarheid en het relatief lange aftereffect voor zo'n korte trip (die gozer was helemaal kapot erna) maken het minder interessant.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#10
LSD, omdat het mij tot nu toe de beste dag van m'n leven heeft bezorgd. : )
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
LSD is wel mijn grote favoriet en het was ook altijd het tripmiddel, voordat ik het geprobeerd had, dat mij het meeste trok. Nu ik er veel ervaring mee heb trekt het me nog stééds het meest, want het is gewoon nog geweldiger dan ik kon verwachten.

Wat ik er fijn aan vind is het gebrek aan lichamelijke bijwerkingen, de lange duur, de energie, nog wel het meest de práchtige en zeer intense diepgaande visuals, daar ben ik echt dol op. Vind het mentaal ook prettig, niet te warrig maar toch wel trippy. Ik vind tevens het grote verschil tussen werkzame dosis en overdosis fijn, het is wat dat betreft heel erg non-toxisch, en dingen die veilig zijn voor je lichaam zijn in mijn ogen ook echt best veilig, het is in ieder geval voor mij een hoge prioriteit bij een middel.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dr. Hofmann, i have no questions for you, because your discovery has answered all the questions of my heart.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vroeger DMT omdat dit gewoon de meest zieke trips gaf. Het is zo visueel, helemaal niet duur en na 30 min ben je weer 100% terug.

Maar ik gebruik nu helemaal geen tripmiddelen meer aangezien ik gemerkt heb dat entiteiten zich kunnen materialiseren. Ik dacht eerst dat ze gewoon een onderdeel zijn van de visuals, maar toen ik zomaar betast werd en van me stoel werd gesmeten hoefde het van mijn niet meer...
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#14
lsd + dmt :hearteyes:

Vooral in combinatie ! Los van elkaar vind ik ze evenveel waarde hebben, maar op compleet andere manieren...
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mescaline eig...

Heel helder, hele vette/mooie visuals, lekker euforisch, natuurlijk!!!, al heeel oud in gebruik. 2 minpuntjes vind ik dan wel dat je er heel sloom en lui van wordt en dat je er misselijk van kan worden/opgeblazen gevoel ( maar dat is minder na een san pedro extract bijvoorbeeld ). Verder wel mn favoriet denk ik zo.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#16
loadrunner zei:
DMT roken, geeft een directe vlucht naar de 5e dimensie. MAar duurt ook korter, en je bent weer wakker en helder genoeg na een half uurtje
Klik om te vergroten...

Dit klinkt wel goed. Vooral omdat het zo kort duurt en je geen uren in een trip zit. Als het dan tegenvalt weet je dat het snel weer over is.

In 2c-b ga ik me ook zeker eens verdiepen. Heb wel gelezen dat dat erg scherp is als je het snuift dus beter in een bommetje innemen?

LSD en Ayahuasca trekken me ook heel erg. Ayahuasca ga ik zeker doen als ik eraan toe ben en een duidelijke 'vraag' heb aan de drug.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#17
Petrovic zei:
Vroeger DMT omdat dit gewoon de meest zieke trips gaf. Het is zo visueel, helemaal niet duur en na 30 min ben je weer 100% terug.

Maar ik gebruik nu helemaal geen tripmiddelen meer aangezien ik gemerkt heb dat entiteiten zich kunnen materialiseren. Ik dacht eerst dat ze gewoon een onderdeel zijn van de visuals, maar toen ik zomaar betast werd en van me stoel werd gesmeten hoefde het van mijn niet meer...
Klik om te vergroten...

:openmouth: Dit meen je niet!
Kun je hier wat meer over vertellen? Wat voor entiteit was het en waarom denk je dat ie je aanviel? Dit vind ik toch wel enge berichten.. Wil geen deuren openen naar werelden die ik niet meer kan sluiten en opgescheept zitten met demonen ofzo. :rolleyes:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Elfquest zei:
Dit vind ik toch wel enge berichten.. Wil geen deuren openen naar werelden die ik niet meer kan sluiten en opgescheept zitten met demonen ofzo. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Dan kun je beter alle psychedelica laten liggen en lekker een biertje drinken. :beer:

Edit: nog even OT. :P Ayahuasca en paddo's doen het em voor mij. De natuurlijke psychedelica overheersen alle andere. Ik heb wel getelt 11 verschillende dimensies afgereisd in deze trips en of ze echt zijn of niet, wel zo mooi. :hearteyes:

Maar om te beginnen als tripper zou ik toch 10 a 15 mg 2c-B oraal aanraden. Duur is kort en het is een fijne kennismaking met het trippen.

DMT duurt ook kort, maar is denk ik te heftig voor iemand die niet bekend is met trippen.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik vind paddo's eigenlijk het leukste tripmiddel.
ik kan mezelf daarvan beter in controle houden.
mijn trip sturen op paddo's gaat perfect.
bij lsd vind ik dat al wat moeilijker
en bij dmt lukt me dat voor geen kant.

Greetz. Endor
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vond mijn enige LSD-trip veel te heftig voor op een goa-feestje maar thuis ga ik het zeker nog eens overdoen. Vind het wel beangstigender dan een paddo-trip eerlijk gezegd, niet van paranoia maar iedereen spreekt over een paddo-mindfuck, vind dat je die op LSD toch ook wel serieus hebt. Maar paddo's ben ik nu even op uitgekeken, vind het effect minder worden elke keer dat ik het opnieuw doe, 5 keer in totaal en de intensiteit neemt mijns inziens af. Kan natuurlijk ook aan de paddo's zelf en/of hoeveelheid liggen maar toch heb ik het gevoel dat ik die eerste paddo-trip nooit meer ga overtreffen.

DMT wil ik wel eens proberen gezien de korte werking en de verhalen van maten die ik er al over gehoord heb. Verder is salvia 20/40x ook iets wat ik na de herexamens eens zal gebruiken, de 20x vorige keer was geschift qua werking maar had een veel te korte duur.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."