Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips voor de eerste keer

Tips voor de eerste keer

21 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
L
LokiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Inderdaad, nieuwschierig en het is gewoon iets wat ik echt eens gedaan wil hebben.

Maar, om dan meteen te beginnen met xtc, is dat niet een beetje te?
En ik heb ergens iets gezien over truffels, is dat wat?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarom wil je drugs gebruiken?
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Petrovic zei:
Waarom wil je drugs gebruiken?
Klik om te vergroten...
newsgierig,denk ik.


als ik jou was zou ik lekker wachten en eerst alle dingen afronden die op dit moment belangrijk zijn voor je,zoals school,als je daar op zit,of wat dan ook.
later wanneer je echt weet wat je wil,kan je altijd nog dingen testen.
en dan zou ik gaan voor xtc,tegen die tijd zal de markt ook wel wat stabieler zijn.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#4
Loki zei:
Gewoon om te relaxen, wat losser te raken en 'licht in je hoofd worden'
Klik om te vergroten...

Alcohol

En de Smartshop barst van dit soort middeltjes met een mild effect, bijvoorbeeld kanna of kratom. Voor een cannabis ervaring zonder te roken kun je ipv spacecake bakken, bij de smartshop ook een shiva-bal halen, dit geeft een soortgelijk effect (Niet de hele bal op eten!!!Ja ik spreek uit ervaring XD )
Truffels zijn leuk, begin wel met een kleine dosis om een beetje te wennen aan de "psychedelic state of mind". Daarom zou ik eigenlijk toch beginnen met cannabis.

XTC valt best te doen ook voor een eerste keer maar raad ik toch niet aan, ennnn zodra ik daar goede argumenten bij heb hoor je van me :beer:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lage dosis mdma (xtc) is een heel mild effect, maar niet het effect wat jij zoekt als je wat licht in je hoofd wil worden enz. Het lijkt me ook dat je nog vrij weinig van drugs af weet, dan zou ik niet beginnen met xtc - een drug waar je toch wel verantwoordelijk mee om moet gaan (zoals alle drugs, maar xtc kan bij onverantwoord gebruik wel heel schadelijk zijn), en ik betwijfel bovendien of jij aan betrouwbare pillen kunt komen.

Als je gewoon wat licht in je hoofd wil worden enzo zou ik je absoluut spacecake aanraden, dit lijkt op het effect van stoned zijn door een joint te roken. Let wel op dat je niet teveel neemt, anders kan je alsnog flink vaag in je hoofd worden. Ik denk dat driekwart gram een goede beginnershoeveelheid is (tenzij je uitzonderlijk klein/licht bent).

Overigens moet je (nog) niet aan truffels beginnen als je geen bewegende bomen wil zien! Als je er meer over leest zul je te weten komen dat dit een psychedelische drug is, waardoor je zicht vervormt en je zelfs licht kan gaan hallucineren. Lees je alsjeblieft goed in over een drug voordat je het besluit te nemen! Dit voorkomt een hoop ellende en verkeerde verwachtingen!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk persoonlijk dat je beter met een jointje (wiet/hasj) kan beginnen dan space cake te nemen. Bij de cake weet je niet hoe sterk het precies gaat worden aangezien het wel meer dan een uur duurt voordat het begint. Met roken kan je veel beter doseren. Van 0,75gram zou ik echt helemaal weggeblazen worden bijvoorbeeld, je weet niet hoe gevoellig je ervoor bent.

Het lekkerste vind ik dan om wat hasj in een puurpijpje te roken.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmm, dat was ik vergeten. :P

Spacecake is dan wel een idee, maar wees rustig met doseren! Het beste koop je in de shop een hasjbrownie waar 0,2/ 0,3 gram in zit en dan eerst een halve bijvoorbeeld.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Petrovic zei:
Ik denk persoonlijk dat je beter met een jointje (wiet/hasj) kan beginnen dan space cake te nemen. Bij de cake weet je niet hoe sterk het precies gaat worden aangezien het wel meer dan een uur duurt voordat het begint. Met roken kan je veel beter doseren. Van 0,75gram zou ik echt helemaal weggeblazen worden bijvoorbeeld, je weet niet hoe gevoellig je ervoor bent.

Het lekkerste vind ik dan om wat hasj in een puurpijpje te roken.
Klik om te vergroten...

Hij schreef dat hij niet kon roken, omdat hij astma heeft. :) Daarom heb ik hem spacecake aangeraden i.p.v. een joint.
L
LokiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt allemaal, daar heb ik echt wat aan! :]
En ik ben een zij trouwens :')
L
LokiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rabbithole zei:
Ik denk dat driekwart gram een goede beginnershoeveelheid is (tenzij je uitzonderlijk klein/licht bent).
Klik om te vergroten...
Oh dat was ik nog vergeten te vragen. Wat zie je als uitzonderlijk?
Want ik ben 1.60 en ongeveer 47 kilo en dat is niet heel veel. :')
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nathaniel zei:
XTC valt best te doen ook voor een eerste keer maar raad ik toch niet aan, ennnn zodra ik daar goede argumenten bij heb hoor je van me :beer:
Klik om te vergroten...

Rabbithole zei:
xtc - een drug waar je toch wel verantwoordelijk mee om moet gaan (zoals alle drugs, maar xtc kan bij onverantwoord gebruik wel heel schadelijk zijn), en ik betwijfel bovendien of jij aan betrouwbare pillen kunt komen.
Klik om te vergroten...

Dank aan Rabbithole :)
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Loki zei:
Rabbithole zei:
Ik denk dat driekwart gram een goede beginnershoeveelheid is (tenzij je uitzonderlijk klein/licht bent).
Klik om te vergroten...
Oh dat was ik nog vergeten te vragen. Wat zie je als uitzonderlijk?
Want ik ben 1.60 en ongeveer 47 kilo en dat is niet heel veel. :')
Klik om te vergroten...

Begin anders met maximaal een halve gram, en wacht minstens 3 uur met bijnemen (het kan soms een hele tijd duren voordat je iets voelt).
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Loki zei:
In ieder geval niet een hele trip met bewegende bomen enzo :') Gewoon om te relaxen, wat losser te raken en 'licht in je hoofd worden' lijkt me een goed begin.
Klik om te vergroten...

Loki zei:
Maar, om dan meteen te beginnen met xtc, is dat niet een beetje te?
En ik heb ergens iets gezien over truffels, is dat wat?
Klik om te vergroten...

Niet dus. Als je niet wil trippen neem dan geen truffels.

Ik zou gewoon lekker naar de smartshop gaan en daar iets halen zoals kratom. Laat je goed voorlichten over de werkingsduur en eventuele dingen die je beter niet kan doen na inname.

XTC gewoon lekker mee wachten tot je wat meer ervaring hebt met drugs. Probeer eens een hele kleine hoeveelheid spacecake (inderdaad een brownie) en zorg dat je iemand bij je hebt ie ervaren is en die of met je mee doet, of die je sit. Een tripsitter is altijd aan te raden als je voor het eerst een nieuwe drug uitprobeerd.

Veel succes!
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
ga eens bij de smartshop kijken, daar hebben ze allerlij dingen, die ook niet zo hard inklappen...

misschien kun je een jointje met light shag draaien?

spacecake is moeilijk te doseren en heftig, zou ik niet doen als je er geen ervaring mee hebt...
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je per se wilt beginnen met drugs, lees dan eerst dit door http://www.trimbos.nl/default12.html makkelijk en leuk om te lezen, en bijna alles wat je moet weten over de
meest voorkomende drugs :wink: En verder natuurlijk leuk door het forum browsen :wink:
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#16
- lees je in over verschijdene drugs en maak je keuzen . kies het liefst eerst voor iets lichts. ( spacecake of truffels (al kan dit ook wat zwaar zijn))
- Als je je drug gekozen heb lees je hier nogmaals eens goed over in, zorg voor goede dosering, dat je drugs getest zijn als ze niet uit de shop komen , en dat je zelf in orde bent om zo veel mogelijk problemen uit te sluiten.
-Zorg sowieso voor rust op de plaats waar je gaat gebruiken en maak jezelf niet te zenuwachtig. Juist zenuwachtigheid kan er voor zorgen dat het fout gaat. Controleer nogmaals of alles ok is en dan er gewoon voor gaan.
-Het liefste er voor zorgen dat er iemand bij je is die je kan steunen als nodig.
- zorg dat je van het gevoel geniet en het niet forceert. Zorg dat je er lol in hebt. Hiervoor doe je het tenslotte.

( aanvullingen zijn welkom )
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Misschien kun je de set en setting tips doornemen.
Set is je mindset. Hoe voel je je? Ook al heb je weken van te voren drugs gepland, als je je op het moment dat je gaat gebruiken niet goed voelt NOOIT doen.
Setting is alles extern van je. Mensen, plaats etc.
Dit alles moet juist zijn en laat je drugs TESTEN!!! Echt, als je test weet je wat je hebt! Zo belangrijk!
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Aangezien je trouwens nog geen ervaring heb. maak eerst een spacecake ofzo . kijk hoe dat bevalt en bouw daar langzaam op voort. Kan sterker werken als een joint. Maar als opstap prima te doen lijkt mij .
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#19
je kunt bijvoorbeeld ook een flesje poppers halen bij de sexshop :wink:
dat is een flesje met een vluchtige stof, die je onder je neus houdt en voorzichtig inademd.
daarvan word je ook lichtjes in je hoofd = een grappig effect die ook maar heel kort duurt
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Winehouse zei:
je kunt bijvoorbeeld ook een flesje poppers halen bij de sexshop :wink:
dat is een flesje met een vluchtige stof, die je onder je neus houdt en voorzichtig inademd.
daarvan word je ook lichtjes in je hoofd = een grappig effect die ook maar heel kort duurt
Klik om te vergroten...
+de hele verdere dag of avond koppijn....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."