Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsredbull

redbull

25 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#1
Andrew zei:
Caffeïne is voor sukkels!
Klik om te vergroten...
En speed etc is voor de 'coele' mensen?
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stel dat redbull of andere energiedrankjes die er op lijken ook op de lijst van de harddrugs word gezet, zijn jullie het daar mee eens dan als dat gebeurd?
En vinden jullie dat er een minium leeftijd moet komen voor het kopen van dit soort energie drankjes?

Met dat eerste ben ik het niet helemaal mee eens, maar zoals vandaag heb ik er 4 op en noouuu ik heb t gevoel alsof ik speeds heb gebruikt ofzo, behalve dan dat gevoel met de kaken enzo maar shit he. Oke, er zit caffeïne in wat natuurlijk een soort drug is, maar toch.
Over die miniumleeftijd ben ik het zelf wel mee eens, ik weet wat ik doe als ik er 4 heb gedronken (ik weet dat het eigenlijk niet goed is) en ik weet ook wat ik het beste moet doen als ik hartkloppingen krijg ofzo. Maar weet een 12 jarige dat wel zo goed?

Ik vraag me af wat jullie hier van vinden.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik houd niet zo van verboden.
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hartkloppingen van 4 redbulltjes.. lijkt me onwaarschijnlijk.
en je heb zoveel dingen die slecht voor je zijn en toch voor dagelijkse dingen worden gebruikt, zoals koffie.. Dit zou niet verboden moeten worden, want geen enkele mongool zet binnen 5 minuten 20 mokken aan z'n nek. van een redbull zal het vast niet zo erg zijn.
Hoeveel zou er in zo'n energyshot zitten aan caffaine ?
Volgens mij als je daar 20 van op zuipt ben je wel anders, maar wel 60 euro verder.
dan koop ik liever een grammetje pep.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#5
Exceptional Insight zei:
Ik houd niet zo van verboden.
Klik om te vergroten...

Ik ook niet haha, het heeft ook eigenlijk geen nut, maar ik vroeg het me af hoe andere hier over dachten.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#6
pascal828 zei:
Hartkloppingen van 4 redbulltjes.. lijkt me onwaarschijnlijk.
en je heb zoveel dingen die slecht voor je zijn en toch voor dagelijkse dingen worden gebruikt, zoals koffie.. Dit zou niet verboden moeten worden, want geen enkele mongool zet binnen 5 minuten 20 mokken aan z'n nek. van een redbull zal het vast niet zo erg zijn.
Hoeveel zou er in zo'n energyshot zitten aan caffaine ?
Volgens mij als je daar 20 van op zuipt ben je wel anders, maar wel 60 euro verder.
dan koop ik liever een grammetje pep.
Klik om te vergroten...

Ik heb vandaag toch echt lichtelijke hartkloppingen gehad, nja, ik voelde het in iedereval aan me hart. Een beetje vergelijkbaar met als je iets teveel hebt gesnoven zegmaar.
Over die koffie heb je inderdaad gelijk, maar daarom heb ik het daar ook niet over :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Van een paar hartkloppingen ga je niet dood hoor... :wink:

Voor de rest sluit ik me bij E I aan, ik vind dat er het afgelopen jaar wel genoeg verboden is.
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#8
heroesss zei:
Ik heb vandaag toch echt lichtelijke hartkloppingen gehad, nja, ik voelde het in iedereval aan me hart. Een beetje vergelijkbaar met als je iets teveel hebt gesnoven zegmaar.
Over die koffie heb je inderdaad gelijk, maar daarom heb ik het daar ook niet over :)
Klik om te vergroten...

hmm.. tja kan wel, maar volgens mij zal dit niet zo zeer schadelijk zijn hoor.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#9
pascal828 zei:
heroesss zei:
Ik heb vandaag toch echt lichtelijke hartkloppingen gehad, nja, ik voelde het in iedereval aan me hart. Een beetje vergelijkbaar met als je iets teveel hebt gesnoven zegmaar.
Over die koffie heb je inderdaad gelijk, maar daarom heb ik het daar ook niet over :)
Klik om te vergroten...

hmm.. tja kan wel, maar volgens mij zal dit niet zo zeer schadelijk zijn hoor.
Klik om te vergroten...

Ik heb t vaker gehad en ik leef nog steeds haha :grin:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vind je dat kofie verboden moet worden? Zit ongeveer evenveel Caffeïne in.
En:
Exceptional Insight zei:
Ik houd niet zo van verboden.
Klik om te vergroten...
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#11
hoe kunnen ze die energys verbieden dan??
dan moeten ze caffeine gaan verbieden
kan niet.

en wanneer is een energydrank echt een energydrank
als er x aantal caffeine of taurine in zit??
als energiedrinks verboden worden geeft men het wel weer een andere naam

en dan mag 'iemand van 12' geen blikje redbull kopen
maar wel 20 mokken koffie achterover slaan
(wat eigenlijk hetzelfde effect heeft)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Winehouse zei:
hoe kunnen ze die energys verbieden dan??
dan moeten ze caffeine gaan verbieden
kan niet.
Klik om te vergroten...
Kan wel.

Winehouse zei:
en wanneer is een energydrank echt een energydrank
als er x aantal caffeine of taurine in zit??
Klik om te vergroten...
Ja. Zeven.

Winehouse zei:
en dan mag 'iemand van 12' geen blikje redbull kopen
maar wel 20 mokken koffie achterover slaan
(wat eigenlijk hetzelfde effect heeft)
Klik om te vergroten...
Zo doen ze dat toch altijd? Of ligt jouw Nijmegen niet in Nederland?
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#13
Red bull. Vreemd spul is dat.

Ben pas een keer 50+ uur wakker gebleven door dat spul (werken, feesten, verjaardag, werken, feesten), en ik overdrijf niet als ik zeg dat ik meer als 35 blikjes op heb in die tijdsperiode. Kleine, grote, halve liters, powershots, noem het maar op.
Na zo'n 48 uur slaappreventie en veel, heel veel red bull in m'n systeem begon ik toch wel rare dingen te merken. Ik was totaal niet moe (duh), en m'n ogen stonden wa-gen-wijd open :openmouth:
Ik voelde een 'gonzende zoem' in m'n hoofd die uren aanhield, en voelde me op momenten echt letterlijk alsof ik speed op had. Op sommige momenten begon ik ook wat te kaak-klemmen, heel vreemd was dat. Geen last gehad van hartkloppingen, wel flinke maagkramp en vreemde stekende hoofdpijn achter m'n ogen.

Was best een vette ervaring, alleen niet op het werk. Ik voelde me alsof ik drugs op had, en zo zag ik er ook uit, en gedroeg ik me ook. En dat alleen door wat blikkies stierenpis :)

Hoop dat ze het nooit verbieden, kan er altijd wel van genieten.
In Frankrijk (en nog wat andere landen) is het overigens wel verboden, maar niet door de caffeine, maar een ander stof die erin zit waarvan niet duidelijk is wat het precies doet. De exacte naam is me even ontschoten, maar die is wel op internet te vinden.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dubz zei:
Red bull. Vreemd spul is dat.

Ben pas een keer 50+ uur wakker gebleven door dat spul (werken, feesten, verjaardag, werken, feesten), en ik overdrijf niet als ik zeg dat ik meer als 35 blikjes op heb in die tijdsperiode. Kleine, grote, halve liters, powershots, noem het maar op.
Na zo'n 48 uur slaappreventie en veel, heel veel red bull in m'n systeem begon ik toch wel rare dingen te merken. Ik was totaal niet moe (duh), en m'n ogen stonden wa-gen-wijd open :openmouth:
Ik voelde een 'gonzende zoem' in m'n hoofd die uren aanhield, en voelde me op momenten echt letterlijk alsof ik speed op had. Op sommige momenten begon ik ook wat te kaak-klemmen, heel vreemd was dat. Geen last gehad van hartkloppingen, wel flinke maagkramp en vreemde stekende hoofdpijn achter m'n ogen.

Was best een vette ervaring, alleen niet op het werk. Ik voelde me alsof ik drugs op had, en zo zag ik er ook uit, en gedroeg ik me ook. En dat alleen door wat blikkies stierenpis :)

Hoop dat ze het nooit verbieden, kan er altijd wel van genieten.
In Frankrijk (en nog wat andere landen) is het overigens wel verboden, maar niet door de caffeine, maar een ander stof die erin zit waarvan niet duidelijk is wat het precies doet. De exacte naam is me even ontschoten, maar die is wel op internet te vinden.
Klik om te vergroten...

:confused:

Ik snap niet waarom mensen dan gewoon geen speed kopen. De comedown van zoveel caffeine moet allesbehalve aangenaam geweest zijn.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#15
:confused: Dan krijgen we straks ook illegale energie-drank-kwekerijen ?
Gaan we dan niet meer naar het station voor een witje of een bruintje maar voor een Red-Bull ?

Nea, lijkt me sterk dat dit verboden word. hoogstens meer belasting ( zoals bij sigaretten, ben naam kwijt ) Maar een verbod zou zwaar te ver gaan .
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#16
Beanhead zei:
Dubz zei:
Red bull.
Klik om te vergroten...

:confused:

Ik snap niet waarom mensen dan gewoon geen speed kopen. De comedown van zoveel caffeine moet allesbehalve aangenaam geweest zijn.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik uit principe geen speed. Althans, niet bewust. Heb het wel eens in XTC pilletjes gehad, vandaar dat ik weet hoe het voelt, maar verder probeer ik speed te vermijden.

Van een comedown heb ik eigenlijk heel weinig gemerkt, heb toen bijna 24 uur aan een stuk geslapen, dus ik denk dat het allemaal wel weer uit m'n lichaam was toen ik weer wakker werd.

Als ik het geweten had dat red bull zoiets zou kunnen veroorzaken had ik het misschien wel wat rustiger aan gedaan, maar achteraf gezien vond ik het wel grappig. Alleen toen ik er midden in zat vroeg ik me echt af wat er nog zou gaan gebeuren.

Vandaar dat ik red bull misschien ook zo lekker vind, het geeft me een beetje dat heel kort durende amfetamine-gevoel.
K
KlaaraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dubz zei:
Ik gebruik uit principe geen speed. Althans, niet bewust.
Klik om te vergroten...
nog met speciale redenen?
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#18
Klaara zei:
Dubz zei:
Ik gebruik uit principe geen speed. Althans, niet bewust.
Klik om te vergroten...
nog met speciale redenen?
Klik om te vergroten...
Ja.

Heb ik al meerdere vrienden 'verloren' door dat spul. Heb van heel dichtbij mogen ervaren wat amfetaminepsychoses zijn, etc.. Een aantal ervan zitten nu (jaren later) nog in een gesloten inrichting of zijn verdwenen van de aardbol (niemand die er ooit meer iets van gehoord heeft).

Nu zal je zoiets hebben van 'dont blame the drugs', en dat doe ik dan ook niet.

Het komt er op neer dat ik mezelf gelukkig goed genoeg ken, en ik van mezelf weet dat als ik wel speed gebruik dat ik het dagelijks functioneel voor alledaagse dingen ga gebruiken, omdat ik een ongedisciplineerde lamzak ben.
En omdat ik gezien heb waar teveel speed tot kan leiden, ga ik dat dus mooi niet in de hand werken.

Eigenlijk is het helemaal niet zo interessant, maar nu je er toch om vraagt :)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Exceptional Insight zei:
Ik houd niet zo van verboden.
Klik om te vergroten...
Verbod op verboden :rock: :P

Exceptional Insight zei:
Ja. Zeven.
Klik om te vergroten...

7 cafeïne!? moet er niet aan denken :kots:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Chris Pontius zei:
Exceptional Insight zei:
Ik houd niet zo van verboden.
Klik om te vergroten...
Verbod op verboden :rock: :P

Exceptional Insight zei:
Ja. Zeven.
Klik om te vergroten...

7 cafeïne!? moet er niet aan denken :kots:
Klik om te vergroten...

Ik had vanochtend gewoon een solide 3,8; maar dat was al pittig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."