Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSupplementen?

Supplementen?

31 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
amvitamine is goed genoeg
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oom Klaas zei:
amvitamine is goed genoeg
Klik om te vergroten...

Amvitamine went nogal snel.

edit: en ik ook niet EI, maar weet niet hoe het met jouw zit maar tolerantie schiet bij mij vaak de lucht in :wave:
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je vergeet L-dopa

Mijn vrouw doet op dit moment een onderzoek naar die middelen, in relatie tot drugs.
Zodra zij daarmee klaar is open ik er een topic over, of ik laat haar het doen!

Zij bekijkt het vanuit medisch oogpunt (daar heeft ze voor geleerd) en vanuit het oogpunt van (recreatief) gebruiker.

Een waarschuwing is overigens wel op zijn plaats, je kan die middelen niet zomaar ongestraft en door elkaar gebruiken. Dus wees wel gewaarschuwd! Vooralsnog is de beste tip die ik je kan geven om sneller te herstellen gewoon een flinke overdosis vitamine C de volgende dag en de dagen er na en veel rusten en eventueel sporten.

Wordt vervolgd dus...
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mike zei:
Je vergeet L-dopa

Mijn vrouw doet op dit moment een onderzoek naar die middelen, in relatie tot drugs.
Zodra zij daarmee klaar is open ik er een topic over, of ik laat haar het doen!

Zij bekijkt het vanuit medisch oogpunt (daar heeft ze voor geleerd) en vanuit het oogpunt van (recreatief) gebruiker.

Wordt vervolgd dus...
Klik om te vergroten...

Hopelijk word het onderzoek snel afgerond, klinkt interessant!
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mike zei:
Mijn vrouw doet op dit moment een onderzoek naar die middelen, in relatie tot drugs.
Zodra zij daarmee klaar is open ik er een topic over, of ik laat haar het doen!

Zij bekijkt het vanuit medisch oogpunt (daar heeft ze voor geleerd) en vanuit het oogpunt van (recreatief) gebruiker.
Klik om te vergroten...
Klinkt zeer interessant. Ik wou er al langere tijd meer over weten, wat de middelen doen vanuit een beter perspectief dan het antwoord: het werkt goed.

Ik wacht met smart op het topic. :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Multi vitamine is meer dan genoeg .... evt vit c bruis paar keer per week voor extra weerstand
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Beanhead zei:
edit: en ik ook niet EI, maar weet niet hoe het met jouw zit maar tolerantie schiet bij mij vaak de lucht in :wave:
Klik om te vergroten...
Dan neem ik een amfetamineloze pauze. Dan ga ik niet met supplementen wanhopig proberen mezelf nog net iets verder te pushen.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#8
Exceptional Insight zei:
Beanhead zei:
edit: en ik ook niet EI, maar weet niet hoe het met jouw zit maar tolerantie schiet bij mij vaak de lucht in :wave:
Klik om te vergroten...
Dan neem ik een amfetamineloze pauze. Dan ga ik niet met supplementen wanhopig proberen mezelf nog net iets verder te pushen.
Klik om te vergroten...

Heb ik dat gezegd dan :tearsofjoy: ?

Ben ik nu dus ook mee bezig maar me dunkt dat deze supplementen wel helpen :) .
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beanhead zei:
Heb ik dat gezegd dan :tearsofjoy: ?
Klik om te vergroten...
Wat bedoelde je dan met de tolerantie in dit verhaal?
F
FronskeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je dagelijks piracetam neemt moet ook een voorloper van acetylcholine zoals lechitine of choline-bitraat of -citraat nemen. Dit omdat piracetam de actylcholine in de hersenen uitput, wat kan leiden tot hoofdpijn en mogelijk verminderde cognitieve vermogens.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
Beanhead zei:
Heb ik dat gezegd dan :tearsofjoy: ?
Klik om te vergroten...
Wat bedoelde je dan met de tolerantie in dit verhaal?
Klik om te vergroten...

Dat ik nog steeds wel speed voel met al zijn effecten behalve euforie & ik denk dat dat komt omdat ik geen dopamine meer heb.

Ik had over 't algemeen al een laag dopamine gehalte dus ik wou dat es een keertje opkrikken met een paar weekjes geen drugs (alcohol en blowen is ook al weer wat weken geleden, nu ja ik lieg dit weekend een paar slokjes maar dat was omdat ik niet wist dat er alcohol in zat) en terug wat sporten om de mengelmoes van leuke hormonen terug naar boven te krijgen :)
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beanhead zei:
Exceptional Insight zei:
Beanhead zei:
Heb ik dat gezegd dan :tearsofjoy: ?
Klik om te vergroten...
Wat bedoelde je dan met de tolerantie in dit verhaal?
Klik om te vergroten...

Dat ik nog steeds wel speed voel met al zijn effecten behalve euforie & ik denk dat dat komt omdat ik geen dopamine meer heb.

Ik had over 't algemeen al een laag dopamine gehalte dus ik wou dat es een keertje opkrikken met een paar weekjes geen drugs (alcohol en blowen is ook al weer wat weken geleden, nu ja ik lieg dit weekend een paar slokjes maar dat was omdat ik niet wist dat er alcohol in zat) en terug wat sporten om de mengelmoes van leuke hormonen terug naar boven te krijgen :)
Klik om te vergroten...

Als ik jou was dan zou ik een keer stoppen met proberen "diagnoses" te stellen bij jezelf, zoals denken dat je geen dopamine meer hebt. Sporten om hormonen (???) "terug" te krijgen slaat ook nergens op, maar lichaamsbeweging kan natuurlijk geen kwaad.

L-tryptofaan, l-tyrosine en visolie kun je natuurlijk altijd wel nemen, maar het is veel nuttiger om gewoon gezond te eten en er een niet al te slechte levensstijl op na te houden.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik wist niet eens dat dopamine op kon raken, alleen serotonine. Was het niet zo dat hoe meer dopamine vrijkomt, hoe meer DA-receptoren je aanmaakt en dat zo tolerantie en verslaving optreed? Ik kan er ook flink naastzitten, want zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#14
Damien0124 zei:
Ik wist niet eens dat dopamine op kon raken, alleen serotonine. Was het niet zo dat hoe meer dopamine vrijkomt, hoe meer DA-receptoren je aanmaakt en dat zo tolerantie en verslaving optreed? Ik kan er ook flink naastzitten, want zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.
Klik om te vergroten...

Dopamine en serotonine kunnen ook helemaal niet op raken, het enige wat er kan gebeuren is dat de receptoren waar deze stofjes op aangrijpen ongevoelig raken na verloop van tijd. Hierdoor heb je dus ook steeds meer drugs nodig om hetzelfde effect te bereiken.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
L-tryptofaan wordt omgezet in je lichaam naar 5HTP, dus een van beide is genoeg. Ik zou altijd voor 5HTP gaan omdat het al de 2de stap is in het proces om serotonine aan te maken in je lichaam. Dat is de mening van meeste drugsgebruikers. De realiteit, in medische omgeving, gebruikt geen van beide vanwege teveel nevenwerkingen.

Laat Sint-Janskruid er inderdaad maar uit. Het heeft een licht, maar niet te onderschatten, MAOI effect. Het is iets sterker dan passiebloem en kan dus zeer gevaarlijk zijn in combinatie met andere drugs. Ook kan het ervoor zorgen dat de pil niet meer fatsoenlijk werkt... Zeer onaangenaam voor de vrouwen :) En natuurlijk na 9 maanden ook voor de mannen.

En visolie lijkt me ook niet echt een aanrader. Bij langdurig gebruik ga je naar vis ruiken, letterlijk. Dat is vanzelfsprekend niet aangenaam voor jou of voor je omgeving :wink:
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#16
ach ik ga er allemaal mijn tijd en geld niet in steken.

Ik eet wel een appel :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Beanhead zei:
ach ik ga er allemaal mijn tijd en geld niet in steken.

Ik eet wel een appel :P
Klik om te vergroten...

Dat is uiteindelijk ook het beste wat je kunt doen :wink:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eigenlijk komt het er simpel weg op neer dat die appel je dus veel meer goed doet dan zo'n waslijst aan supplementen. :beer:
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fronske zei:
Als je dagelijks piracetam neemt moet ook een voorloper van acetylcholine zoals lechitine of choline-bitraat of -citraat nemen. Dit omdat piracetam de actylcholine in de hersenen uitput, wat kan leiden tot hoofdpijn en mogelijk verminderde cognitieve vermogens.
Klik om te vergroten...

Als ik daar allemaal rekening mee moet gaan houden, neem ik wel een nieuwe dosis dope van een of ander, voel ik me ook weer goed :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Arizona zei:
Fronske zei:
Als je dagelijks piracetam neemt moet ook een voorloper van acetylcholine zoals lechitine of choline-bitraat of -citraat nemen. Dit omdat piracetam de actylcholine in de hersenen uitput, wat kan leiden tot hoofdpijn en mogelijk verminderde cognitieve vermogens.
Klik om te vergroten...

Als ik daar allemaal rekening mee moet gaan houden, neem ik wel een nieuwe dosis dope van een of ander, voel ik me ook weer goed :)
Klik om te vergroten...

Op lange termijn ga je je niet meer goed voelen.

@ Oom klaas: gewoon wat meer fruit eten kom je inderdaad al een eind mee :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."