Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSupplementen?

Supplementen?

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wist niet eens dat dopamine op kon raken, alleen serotonine. Was het niet zo dat hoe meer dopamine vrijkomt, hoe meer DA-receptoren je aanmaakt en dat zo tolerantie en verslaving optreed? Ik kan er ook flink naastzitten, want zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#2
Damien0124 zei:
Ik wist niet eens dat dopamine op kon raken, alleen serotonine. Was het niet zo dat hoe meer dopamine vrijkomt, hoe meer DA-receptoren je aanmaakt en dat zo tolerantie en verslaving optreed? Ik kan er ook flink naastzitten, want zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van.
Klik om te vergroten...

Dopamine en serotonine kunnen ook helemaal niet op raken, het enige wat er kan gebeuren is dat de receptoren waar deze stofjes op aangrijpen ongevoelig raken na verloop van tijd. Hierdoor heb je dus ook steeds meer drugs nodig om hetzelfde effect te bereiken.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
L-tryptofaan wordt omgezet in je lichaam naar 5HTP, dus een van beide is genoeg. Ik zou altijd voor 5HTP gaan omdat het al de 2de stap is in het proces om serotonine aan te maken in je lichaam. Dat is de mening van meeste drugsgebruikers. De realiteit, in medische omgeving, gebruikt geen van beide vanwege teveel nevenwerkingen.

Laat Sint-Janskruid er inderdaad maar uit. Het heeft een licht, maar niet te onderschatten, MAOI effect. Het is iets sterker dan passiebloem en kan dus zeer gevaarlijk zijn in combinatie met andere drugs. Ook kan het ervoor zorgen dat de pil niet meer fatsoenlijk werkt... Zeer onaangenaam voor de vrouwen :) En natuurlijk na 9 maanden ook voor de mannen.

En visolie lijkt me ook niet echt een aanrader. Bij langdurig gebruik ga je naar vis ruiken, letterlijk. Dat is vanzelfsprekend niet aangenaam voor jou of voor je omgeving :wink:
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#4
ach ik ga er allemaal mijn tijd en geld niet in steken.

Ik eet wel een appel :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beanhead zei:
ach ik ga er allemaal mijn tijd en geld niet in steken.

Ik eet wel een appel :P
Klik om te vergroten...

Dat is uiteindelijk ook het beste wat je kunt doen :wink:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eigenlijk komt het er simpel weg op neer dat die appel je dus veel meer goed doet dan zo'n waslijst aan supplementen. :beer:
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fronske zei:
Als je dagelijks piracetam neemt moet ook een voorloper van acetylcholine zoals lechitine of choline-bitraat of -citraat nemen. Dit omdat piracetam de actylcholine in de hersenen uitput, wat kan leiden tot hoofdpijn en mogelijk verminderde cognitieve vermogens.
Klik om te vergroten...

Als ik daar allemaal rekening mee moet gaan houden, neem ik wel een nieuwe dosis dope van een of ander, voel ik me ook weer goed :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Arizona zei:
Fronske zei:
Als je dagelijks piracetam neemt moet ook een voorloper van acetylcholine zoals lechitine of choline-bitraat of -citraat nemen. Dit omdat piracetam de actylcholine in de hersenen uitput, wat kan leiden tot hoofdpijn en mogelijk verminderde cognitieve vermogens.
Klik om te vergroten...

Als ik daar allemaal rekening mee moet gaan houden, neem ik wel een nieuwe dosis dope van een of ander, voel ik me ook weer goed :)
Klik om te vergroten...

Op lange termijn ga je je niet meer goed voelen.

@ Oom klaas: gewoon wat meer fruit eten kom je inderdaad al een eind mee :P
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#9
I know Sublimo :wink:
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#10
Deze cocktailworstjes en m&m's zijn ook wel goed op het moment.

Ik raad ze iedereen aan.

Hmm, denk dat ik maar snel in bed kruip. Heb zin om te koken maar dan maak ik men ouders wakker :tearsofjoy:
E
EendagsvliegLid
01-01-2024, 00:00
#11
Voedingssupplementen, en daarnaast eet je zeker junkfood? Je kunt beter je voeding aanpassen. Cacao, daar zit veel magnesium en tryptofaan in. Zilvervliesrijst en havermout is weer goed voor vitamine-b. Omega 3 haal je uit walnoten en vette vis zoals zalm. Omega 6 haal je uit olijfolie. Ga dit maar eerst eens aanpassen. En met wat voor doel wil jij supplementen gebruiken? Is het om bijv. katers tegen te gaan?
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eendagsvlieg zei:
Voedingssupplementen, en daarnaast eet je zeker junkfood? Je kunt beter je voeding aanpassen. Cacao, daar zit veel magnesium en tryptofaan in. Zilvervliesrijst en havermout is weer goed voor vitamine-b. Omega 3 haal je uit walnoten en vette vis zoals zalm. Omega 6 haal je uit olijfolie. Ga dit maar eerst eens aanpassen. En met wat voor doel wil jij supplementen gebruiken? Is het om bijv. katers tegen te gaan?
Klik om te vergroten...

Hahahahaha junk food :tearsofjoy: das een goeie...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."