Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsopgepakt met GHB, help!!!!

opgepakt met GHB, help!!!!

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
dannydbLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste DF'ers!!!

Bijna een jaar geleden ben ik opgepakt op Vollt outdoor omdat ik GHB bij me had. Ik had een potje van iemand gekocht met daarin 62 mililiter, zo bleek uit mn dagvaardiging. Nu pas krijg ik bericht dat ik over een maand moet voorkomen.

Mijn vraag aan jullie, hebben jullie enig id wat voor een straf ik kan verwachten? hoogte geldboete of iets anders i dunno? Het is de eerste keer dat ik in aanraking kom met justitie, k weet niet of dat uitmaakt in de straf( denk van wel)

En kan je die geldboete in termijnen betalen?

Ik kan nergens op internet echt info hierover vinden, alvast bedankt!!!

DDB
r
raZielLid
01-01-2024, 00:00
#2
kut... das zeker 20 jaar als ze vergevingsgezind zijn. anders executie
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#3
raZiel zei:
kut... das zeker 20 jaar als ze vergevingsgezind zijn. anders executie
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
S
StylusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Probeer ze er van te overtuigen dat het voor jezelf was, dan krijg je helemaal geen boete / strafblad. Zo niet kan de boete flink oplopen, 50 euro per dosis is het bij xtc. Als dat ook bij gbh zou gelden zou het dus.. 60/4 = 15 -> 15x 50 = 750 euro worden? Maar een schatting hoor.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#5
GHB staat op lijst 2 en geldt dezelfde strafmaatregel als cannabis en paddo's.
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#6
altijd op eigen gebruik gooien. (wat het wss ook was?) zodra ze denken dat je het verspreid ben je echt de lul
V
VolginLid
01-01-2024, 00:00
#7
Precies, als je wordt aangezien alszijnde "dealer" wordt je 10 keer zo hard aangepakt.
Als je een geldboete krijgt is er meestal wel een betalingsregeling te treffen, hoewel je dat wel goed moet regelen, maak duidelijke afspraken met het justitieel incassobureau, desnoods zwart op wit (d.m.v. mail o.i.d.) om aanmaningen (kosten) en/of dwangbevelen te voorkomen.

Mochten ze écht zuur zijn, en geen betalingsregeling willen treffen, kan je misschien het hele bedrag bij een vermogend iemand (familie / vrienden) lenen, en het hun in termijnen terugbetalen?
j
juulekeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben opgepakt met 15 gr coke, kreeg in eerste instantie alleen een werkstraf :) maar die had ik niet gedaan dus moest ik weer voorkomen, nu moet ik 1 jaartje 1 keer in de 2 maanden naar de reclassering, de werkstraf hebben ze kwijtgescholden :grin:

OT: Denk niet dat je een strafblad krijgt, zeg gewoon dat je je een avondje wou vermaken met je vriendin ofzo
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
juuleke zei:
Ik ben opgepakt met 15 gr coke, kreeg in eerste instantie alleen een werkstraf :) maar die had ik niet gedaan dus moest ik weer voorkomen, nu moet ik 1 jaartje 1 keer in de 2 maanden naar de reclassering, de werkstraf hebben ze kwijtgescholden :grin:
Klik om te vergroten...
We hebben hier een echte Tony Montana dames en heren :openmouth:
S
Spy-gischLid
01-01-2024, 00:00
#10
TrippyShit zei:
juuleke zei:
Ik ben opgepakt met 15 gr coke, kreeg in eerste instantie alleen een werkstraf :) maar die had ik niet gedaan dus moest ik weer voorkomen, nu moet ik 1 jaartje 1 keer in de 2 maanden naar de reclassering, de werkstraf hebben ze kwijtgescholden :grin:
Klik om te vergroten...
We hebben hier een echte Tony Montana dames en heren :openmouth:
Klik om te vergroten...
Nee, iemand die zijn ervaring deelt en waar een wijsneus op reageert :wave:
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#11
score
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spy-gisch zei:
TrippyShit zei:
juuleke zei:
Ik ben opgepakt met 15 gr coke, kreeg in eerste instantie alleen een werkstraf :) maar die had ik niet gedaan dus moest ik weer voorkomen, nu moet ik 1 jaartje 1 keer in de 2 maanden naar de reclassering, de werkstraf hebben ze kwijtgescholden :grin:
Klik om te vergroten...
We hebben hier een echte Tony Montana dames en heren :openmouth:
Klik om te vergroten...
Nee, iemand die zijn ervaring deelt en waar een wijsneus op reageert :wave:
Klik om te vergroten...
Vind je? Wat heeft een stoer verhaaltje over 15gram coke te maken met het verhaal van de TS?
Weinig, vind je ook niet? Dus was het niet nodig om het neer te zetten. Dat is vragen om een reactie als de mijne.

mvg,
De wijneus
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het mag misschien opschepperig zijn, het is wel een voorbeeld dat je met best wat gewoon kan wegkomen. Om daar nou zo'n stennis over te schoppen.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stylus zei:
Probeer ze er van te overtuigen dat het voor jezelf was, dan krijg je helemaal geen boete / strafblad. Zo niet kan de boete flink oplopen, 50 euro per dosis is het bij xtc. Als dat ook bij gbh zou gelden zou het dus.. 60/4 = 15 -> 15x 50 = 750 euro worden? Maar een schatting hoor.
Klik om te vergroten...

Helemaal geen boete is zoiezo gelul, je krijgt vast wel wat...als hij nog een schoon strafblad heeft dan komt het zoiezo wel lager uit. Het zal niks schokkends worden denk ik, nederland kennende.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."