Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCafeïne

Cafeïne

20 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#1
clockcable zei:
Cafeine snuiven is veel intenser dan het via je darmen binnen krijgen.
Klik om te vergroten...

En waar kan je het in poedervorm kopen? en dan gewoon ophalen, niet bestellen...
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#2
smartshop
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#3
je mag ook wel mijn cafeine hebben, ik was grote hoeveelheden uit mn vervuilde pep.
Ik zou het niet aanraden om het te snuiven, kutspul. Het stinkt, brand verschrikkelijk, je krijgt er hartkloppingen van en zo'n gejaagd en druk gevoel.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik dacht vroeger altijd dat speed zo'n sterke (vieze) geur had, maar na het wassen met aceton bleek dat de cafeine zo erg stinkt.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#5
cobhc zei:
Sowieso hoor je altijd dat energy drink slecht is, terwijl dat bullshit is tenzij je meer dan 5 blikjes per dag drinkt.
De werking valt ook vies tegen, ik dronk 8 blikjes per dag en na een tijdje merk je er niks meer van alleen dat je lichaam zich slecht voelt zonder :kots:
Klik om te vergroten...

Klopt inderdaad ja, op den duur voelt je lijf heel kut.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik had er altijd wel wat staan voor een beter gevoel bij het snuiven.
Maar blijkbaar is dit echt geen goed idee :grin:
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Uh nee, cafeïne is zo goed als geurloos.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cafeine snuiven is veel intenser dan het via je darmen binnen krijgen.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou, als ik met aceton de cafeine uit mn speed was dan is de overgebleven speed vrijwel geurloos en nadat de aceton verdampt blijft er lichtbruin spul over wat enorm stinkt.
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo!

ik had laatst 3 blikken Monster Energy op, de hoeveelheid cafeïne per 100 ml is 32 mg, 1 blik bevat 500 ml, dat is dus 160 mg cafeïne per blik, dus in 3 blikken zit 480 mg cafeïne.

Gezien dat dit wel een erg hoge dosis is, is het wel heel raar dat ik hier weinig van heb gevoeld :confused:
Heeft dit te maken met tolerantie?

mvg Young!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
In wat voor tijdsbestek was dit?
Had je veel gegeten van te voren?

En drink eens 4 goede koppen koffie, dan zit je op dezelfde dosering cafeïne en er zijn genoeg mensen die daar ook niets van voelen. Dit komt uiteraard door tolerantie, cafeïne is 1 van de grootste verslavingen in Nederland. En door die lading suikers in die energy drank krijg je zo'n heftige suiker moeheid dat de cafeïne die alleen nog een beetje weghaalt.

Koffie werkt beter.
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nouja, met halve liter blikken gaat het dus over 2 keer zoveel koffie.

Snuif je veel slechte speed, of drink je vaak energy drink ?

En misschien doet het wel iets, maar is het effect niet zo heftig dat het herkenbaar voor je is. Caffeine is geen speed of coke. Maar probeer vanavond eens 3 bilkken voor je gaat slapen en kijk eens of het ervoor zorgt dat je niet slaapt. Dat doet het denk ik wel. :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wackie zei:
Nouja, met halve liter blikken gaat het dus over 2 keer zoveel koffie.

Snuif je veel slechte speed, of drink je vaak energy drink ?

En misschien doet het wel iets, maar is het effect niet zo heftig dat het herkenbaar voor je is. Caffeine is geen speed of coke. Maar probeer vanavond eens 3 bilkken voor je gaat slapen en kijk eens of het ervoor zorgt dat je niet slaapt. Dat doet het denk ik wel. :)
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat hij speed snuift, hij is nog maar 13 dacht ik. :grin:

Ik drink regelmatig koffie maar word er toch altijd behoorlijk opgefokt van. Ik kan daar niet zo goed tegen blijkbaar.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#14
mijn ideale ontbijt blikje groene monster of 2 blikjes bulllit en een lekkere lijn pep afgesmoord met een sigaretje :) :) :)

energydrinks= the shit
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Drie blikjes energydrink... Dat noem ik niet bepaald opscheppen met overmatig drugsgebruik hoor. :wink:

Verder hoort dit niet bij de farmaceutische drugs thuis, dus ik zet het even bij drugs algemeen.
c
crackerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Marla Singer zei:
Drie blikjes energydrink... Dat noem ik niet bepaald opscheppen met overmatig drugsgebruik hoor. :wink:

Verder hoort dit niet bij de farmaceutische drugs thuis, dus ik zet het even bij drugs algemeen.
Klik om te vergroten...

Dit is lol,, haha,, meen je toch nie.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
"Gewenning
Bij regelmatig gebruik neemt het effect per hoeveelheid af. Er is dan meer cafeïne nodig om hetzelfde effect te bereiken. Er kan verslaving optreden en plotseling stoppen met de inname kan dan zorgen voor hoofdpijn, een sterke afname van de bloeddruk en andere ontwenningsverschijnselen. Dit komt regelmatig voor bij mensen die op het werk veel koffie drinken en dan in het weekeinde hoofdpijn hebben.
In zeldzame gevallen kunnen ernstige ontwenningsverschijnselen ontstaan die enkele weken tot maanden kunnen aanhouden. In de meeste gevallen duren de ontwenningsverschijnselen zo'n 10 dagen waarvan de eerste 5 dagen als het zwaarst worden ervaren. Tevens kunnen er bijwerkingen ontstaan: slapeloosheid, rusteloosheid en risico van aantasting van hart- en bloedvaten."
(bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Cafe%C3%AFne)

Cafeïne is stiekem best een verraderlijke drug. Als je meer dan 300mg neemt dan zit je eigenlijk al op een gevaarlijk hoog niveau. Als je langdurig cafeïne gebruikt kan het schadelijk zijn voor je hart en je zenuwstelsel. En als er iets kapot gaat aan je zenuwstelsel dan blijft het ook kapot, het kan niet genezen.
Maar dit is echt bij dramatisch gebruik, over 't algemeen kun je ook klachten krijgen bij het slapen. Door een cafeïne verslaving kun je dus insomnie krijgen, en vertrouw mij maar als full-time insomnie-patient; slapen is heilig :P!

Sommige mensen zijn nou eenmaal gevoeliger dan andere voor cafeïne, ik persoonlijk begin misselijk te worden als ik er veel van neem.
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat valt best mee, of je drinkt anders nooit redbull en/of andere energie drankjes, dan moet je je behoorlijk opgefokt voelen lijkt me. Je lichaam kan er idd wel aan wennen, eerst als ik er 3 dronk dan voelde ik echt wat, op den duur was het normaal als ik er 4 á 5 op een dag drink (al ga je er daar zeker niet beter door voelen) En ik kon er juist ook erg vermoeid door raken, wat natuurlijk het tegenovergestelde effect is dan wat je er van verwacht.
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#19
KoxBox zei:
Wackie zei:
Nouja, met halve liter blikken gaat het dus over 2 keer zoveel koffie.

Snuif je veel slechte speed, of drink je vaak energy drink ?

En misschien doet het wel iets, maar is het effect niet zo heftig dat het herkenbaar voor je is. Caffeine is geen speed of coke. Maar probeer vanavond eens 3 bilkken voor je gaat slapen en kijk eens of het ervoor zorgt dat je niet slaapt. Dat doet het denk ik wel. :)
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat hij speed snuift, hij is nog maar 13 dacht ik. :grin:

Ik drink regelmatig koffie maar word er toch altijd behoorlijk opgefokt van. Ik kan daar niet zo goed tegen blijkbaar.
Klik om te vergroten...

Nee nee geen speed voor mij :P
Y
Young!Lid
01-01-2024, 00:00
#20
cracker zei:
Marla Singer zei:
Drie blikjes energydrink... Dat noem ik niet bepaald opscheppen met overmatig drugsgebruik hoor. :wink:

Verder hoort dit niet bij de farmaceutische drugs thuis, dus ik zet het even bij drugs algemeen.
Klik om te vergroten...

Dit is lol,, haha,, meen je toch nie.
Klik om te vergroten...

Jajajaja, ik snap wel dat dit niks te maken heeft met overmatig drugsgebruik hoor :tearsofjoy: , maar je hebt van die mensen van, aah je loopt alleen maal stoer te doen blablabla, als je begrijpt wat ik bedoel :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."