Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerkeerd pasje gebruikt

Verkeerd pasje gebruikt

38 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Chris Pontius zei:
Misschien gebruik je het niet altijd (ik dan weer wel), maar als je de tijd hebt om je lijnen te leggen werkt het perfect. Ik ben zo'n mierenneukende-perfectionist als het aankomt op lijnen leggen en kan nu echt met hersenchirurgie-precisie te werk gaan :)
Klik om te vergroten...

Ik ook, maar de tijd heb ik dan weer meestal niet en dan schiet het toch sneller op met een pas (duurt alsnog een eeuwigheid..). Maar goed, de prijs valt zeker mee en die snuifbuis is ook wel handig.

Chris Pontius zei:
Wat moet je ID dan allemaal kunnen behalve aantoonbaar zijn?
Klik om te vergroten...

In Belgie is je ID een chipkaart, die kunnen ze dan in machines schuiven om de informatie te krijgen (bijvoorbeeld bij het geven van een boete moeten ze niet alles opschrijven). Scheelt een hoop werk, alleen acht ik de kans wel groot dat mijn chip het niet meer doet. :beer:

T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#2
W.F.L. zei:
In Belgie is je ID een chipkaart, die kunnen ze dan in machines schuiven om de informatie te krijgen (bijvoorbeeld bij het geven van een boete moeten ze niet alles opschrijven). Scheelt een hoop werk, alleen acht ik de kans wel groot dat mijn chip het niet meer doet. :beer:

Klik om te vergroten...

Bij jullie zijn ze nog eerlijk over de chips, hier in Nederland moeten we het doen met 't sneaky RFID gebeuren, welke al enkele jaren in je ID verstopt zit. Vorig jaar begonnen met toepassen zeggen ze dan, Greymatter had een doormidden gebroken ID uit 2006 of 2007 waar dat kreng al in zat.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebruikte altijd mn bankpas en daar is niks mis mee.
Andere pasjes ook niks aan kapot gegaan.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#4
jimi zei:
Ik heb 2 biebpasjes en 1 daarvan heb ik gebruikt voor pep, nu blijkt dat dat degene is die het wél doet.. Echt heel erg stom, weet iemand of die het dan nog doet?
Klik om te vergroten...

Nee, geen ervaring mee.

jimi zei:
En om er een algemener topic van te maken: hebben jullie je wel eens vergist of voor lul gestaan omdat je een pasje tevoorschijn haalde vol met wit spul?
Klik om te vergroten...

Ik niet, en ook geen pasje...maar een vriendin van mij had bij een club ooit eens haar "pep-potje" per ongeluk verruild met een snoepje in de pot bij de toiletdame. De dame keek al zo raar zei ze. Toen we daarna door naar huis gingen kwamen we er dus achter waarom ze zo raar keek en mijn vriendin haar pep niet meer kon vinden :wink:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik gebruikte eerst ook meerdere pasjes maar een vlijmscherp mesje werkt gewoon beter.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hislordship zei:
Ik gebruikte altijd mn bankpas en daar is niks mis mee.
Andere pasjes ook niks aan kapot gegaan.
Klik om te vergroten...

Jij doet 'm waarschijnlijk dan ook gewoon goed af na gebruik. Ik vergeet dat nog wel eens met als gevolg een verroeste magneetstrip. =p
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
TeKNoZem zei:
W.F.L. zei:
In Belgie is je ID een chipkaart, die kunnen ze dan in machines schuiven om de informatie te krijgen (bijvoorbeeld bij het geven van een boete moeten ze niet alles opschrijven). Scheelt een hoop werk, alleen acht ik de kans wel groot dat mijn chip het niet meer doet. :beer:

Klik om te vergroten...

Bij jullie zijn ze nog eerlijk over de chips, hier in Nederland moeten we het doen met 't sneaky RFID gebeuren, welke al enkele jaren in je ID verstopt zit. Vorig jaar begonnen met toepassen zeggen ze dan, Greymatter had een doormidden gebroken ID uit 2006 of 2007 waar dat kreng al in zat.
Klik om te vergroten...
Wat is het probleem dan? Is toch beter? Zo'n chip als hier in Belgie valt er nogal gemakkelijk uit en dan kan je zo een nieuwe halen van de politie.. Kost telkens 12,50.

Ik heb het wel afgeleerd om met mijn officiele pasjes lijnen te leggen :tongueout:
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Welk mesje ? gewoon zo'n Stanley mesje waar je steeds stukjes af kan breken
j
jimiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb 2 biebpasjes en 1 daarvan heb ik gebruikt voor pep, nu blijkt dat dat degene is die het wél doet.. Echt heel erg stom, weet iemand of die het dan nog doet?

En om er een algemener topic van te maken: hebben jullie je wel eens vergist of voor lul gestaan omdat je een pasje tevoorschijn haalde vol met wit spul?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
jimi zei:
Ik heb 2 biebpasjes en 1 daarvan heb ik gebruikt voor pep, nu blijkt dat dat degene is die het wél doet.. Echt heel erg stom, weet iemand of die het dan nog doet?
Klik om te vergroten...
Nee

jimi zei:
En om er een algemener topic van te maken: hebben jullie je wel eens vergist of voor lul gestaan omdat je een pasje tevoorschijn haalde vol met wit spul?
Klik om te vergroten...
Ja
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#11
haha
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#12
geox zei:
TeKNoZem zei:
W.F.L. zei:
In Belgie is je ID een chipkaart, die kunnen ze dan in machines schuiven om de informatie te krijgen (bijvoorbeeld bij het geven van een boete moeten ze niet alles opschrijven). Scheelt een hoop werk, alleen acht ik de kans wel groot dat mijn chip het niet meer doet. :beer:

Klik om te vergroten...

Bij jullie zijn ze nog eerlijk over de chips, hier in Nederland moeten we het doen met 't sneaky RFID gebeuren, welke al enkele jaren in je ID verstopt zit. Vorig jaar begonnen met toepassen zeggen ze dan, Greymatter had een doormidden gebroken ID uit 2006 of 2007 waar dat kreng al in zat.
Klik om te vergroten...
Wat is het probleem dan? Is toch beter? Zo'n chip als hier in Belgie valt er nogal gemakkelijk uit en dan kan je zo een nieuwe halen van de politie.. Kost telkens 12,50.

Ik heb het wel afgeleerd om met mijn officiele pasjes lijnen te leggen :tongueout:
Klik om te vergroten...
Dat je privacy steeds meer wordt ingeperkt, zonder dat je het doorhebt.
Toevallig kwam ik erachter toen we met natuurkunde een experiment deden met röntgen.
Ik deed m'n ID in dat apparaat en opeens zag ik daar een RFID-chip.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#13
TeKNoZem zei:
Hislordship zei:
Ik gebruikte altijd mn bankpas en daar is niks mis mee.
Andere pasjes ook niks aan kapot gegaan.
Klik om te vergroten...

Jij doet 'm waarschijnlijk dan ook gewoon goed af na gebruik. Ik vergeet dat nog wel eens met als gevolg een verroeste magneetstrip. =p
Klik om te vergroten...


Ja ik maak ze wel altijd schoon anders zit alles onder de pep. :grin:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#14
geox zei:
TeKNoZem zei:
W.F.L. zei:
In Belgie is je ID een chipkaart, die kunnen ze dan in machines schuiven om de informatie te krijgen (bijvoorbeeld bij het geven van een boete moeten ze niet alles opschrijven). Scheelt een hoop werk, alleen acht ik de kans wel groot dat mijn chip het niet meer doet. :beer:

Klik om te vergroten...

Bij jullie zijn ze nog eerlijk over de chips, hier in Nederland moeten we het doen met 't sneaky RFID gebeuren, welke al enkele jaren in je ID verstopt zit. Vorig jaar begonnen met toepassen zeggen ze dan, Greymatter had een doormidden gebroken ID uit 2006 of 2007 waar dat kreng al in zat.
Klik om te vergroten...
Wat is het probleem dan? Is toch beter? Zo'n chip als hier in Belgie valt er nogal gemakkelijk uit en dan kan je zo een nieuwe halen van de politie.. Kost telkens 12,50.

Ik heb het wel afgeleerd om met mijn officiele pasjes lijnen te leggen :tongueout:
Klik om te vergroten...

Het enige wat een overheid of ander machtsorgaan hoeft te doen is paaltjes neerzetten rond het land welke die RFID chips scannen als ze binnen bereik zijn. Hierdoor kan iedereen met toegang tot zo'n dergelijk systeem 24/7 zien waar je bent en in zekere zin wat je aan het doen bent. Ik vind het willen bestrijden van criminaliteit zo slecht nog niet, maar de manier waarop heeft ook zo z'n grenzen.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#15
Chris Pontius zei:
Oom Klaas zei:
Ik ben nog geen mesje tegen gekomen dat handiger is dan een pasje eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
Veel scherper waardoor alles niet steeds aan elkaar plakt.
Klik om te vergroten...
Daarom gebruiken wij 2 pasjes...

Laatst had ik brokken speed van 3 milimeter groot, die zo hard waren als grind, daar hebben we gewoon bierdopjes bij gepakt...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ah kijk, vandaag nog een boete gekregen en mijn ID doet het dus nog gewoon prima. :beer:
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#17
W.F.L. zei:
Ah kijk, vandaag nog een boete gekregen en mijn ID doet het dus nog gewoon prima. :beer:
Klik om te vergroten...
Of dat nu goed of slecht is.. :P
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Chris Pontius zei:
Oom Klaas zei:
Ik ben nog geen mesje tegen gekomen dat handiger is dan een pasje eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...

Ik wel :



Veel scherper waardoor alles niet steeds aan elkaar plakt.
Klik om te vergroten...

Geniale set, had hem zelf ook. Ik ga hem nu ook maar weer halen... :hearteyes:
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou, ik heb de verschrikkelijke gewoonte alles in m'n broekzakken te steken. Geld, dope, alles!

En een keertje stapte ik een buurtwinkeltje binnen om sigaretten te kopen. Gauloises van 5 euro, hand in de zak, briefje vast en zonder te kijken en met 'n brede glimlach de buit op tafel.

Pas toen ik de verkoopster d'r gezicht zag merkte ik het.

Er lag een gram speed op de toonbank :flushed:
''Oops! Fout!'' *grits, briefje zoeken, controleren en asap weer buiten* ~ Dat hoor ik nog steeds. :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."