Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpgepakt nog geen boete gehad

Opgepakt nog geen boete gehad

33 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
j
jajaxtcLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi mensen,

Weet niet of dit in het goede topic staat.

Ik ben een in juli opgepakt geweest bij een feest.
Had 2,5 pil bij en nog een kleine punt ketamine..

Ik heb een paar uur vastgezeten, daarna gesprek gehad met officier van justitie.
Daaruit bleek nog niet of ik een boete zou krijgen of wat dan ook..

Tot nu toe heb ik nog niets ontvangen.. Nu is het probleem ik ben sinds kort verhuist weer naar mijn ouders.. als er een brief binnen komt van justitite en daar staat mijn naam op.. dan maakt mijn moeder hem open want mijn vader heeft dezelfde voor letter en uiteraard achternaam..

Me moeder zou denken dat het een brief is voor te hard rijden ofzo...
Maar ik weet wel beter..

Is er geen manier ofzo om contact op te nemen met de politie en te vragen of ik daar nog een boete voor krijg ofzo... lol
Want als mijn ouders het te weten komen.. dan is het huis te klein.

Nu is het zo dat een maat van mij in maart opgepakt is geweest met 13 pillen en die heeft ook nog niets gehoord...

Hoop dat jullie me raad kunnen geven :).

Thnx
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ookal krijg je geen boete, je krijgt sowieso een brief.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit soort zaken kunnen soms wel 3 jaar duren voor je opeens bericht krijgt dat je moet voorkomen. Maar dan kunnen ze vrij weinig omdat het al veel te lang geleden is.
Ik denk eigenlijk niet dat ze er werk van maken omdat het vrij weinig is.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het gaat om de brief... En die krijg je sowieso. Bij mij duurde het ongeveer een half jaar voor hij bezorgt werd.
j
jajaxtcLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oke, dat is minder.. moet er nog wel wat aan toevoegen een andere kerel die ik ken was ook gepakt door politie hond..
5 snoepjes en wat speed.. die kreeg 2 weken later al de brief en boete binnen..

Het was ook mijn eerste keer dat ik in aanmerking ben gekomen met de politie, heb ook duidelijk vermeld dat het eigen gebruik is, en dat ik het 1 x in de 3 maanden doe..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Of je een bekeuring krijgt weet ik niet, hoeft niet bij die hoeveelheid. Een brief zul je idd wel krijgen .... dus bereid je ouders maar vast voor :wink:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
We hebben bij Unity binnenkort een expert over wat de rechten zijn van iemand die opgepakt word met drugs bij zich. Hier komt dit topic uitgebreid aan de orde dus ik hou jullie op de hoogte en zal eventueel een topic aanmaken met info!
j
jajaxtcLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dreuge zei:
Ik heb m'n ouders niets verteld in de hoop dat ik geen brief zou krijgen, maar toch kwam hij en m'n moeder had hem gelijk gelezen. Gelukkig wisten m'n ouders niet wat "drugs van lijst 1" inhoud dus heb ik ze wijs kunnen maken dat ik naast mn eigen wiet ook de 5 gram van een vriend bij had :tearsofjoy:

De kans is groot dat je geen boete krijg, maar dan zal je alsnog een brief krijgen waarin staat dat je ben gepakt met een kleine hoeveelheid drugs van lijst 1 en dat er is besloten je niet te vervolgen, of zoiets dergelijks.

EDIT: Mocht je daarna wel gewoon weer naar het feest trouwens?

En het ergste wat kan gebeuren is dat je een kleine boete krijg en dat je ouders achter je drugsgebruik komen. Dat is wel ff kut, maar die eventuele boosheid zal niet zo lang duren hoor :P
Klik om te vergroten...

Ik mocht daarna niet terug naar het feest omdat dat al lang was afgelopen toen, ik werd om 5 uur smorgens gepakt midden in het publiek, was om half 11 weer op vrije voeten..

Die brief slaat dan eigenlijk nergens op ik weet ook wel dat ik fout ben geweest.. denk dan maar dat ik tnt op bel en al me post door laat sturen naar een ander adres totdat ik die brief in handen heb.. maar hoelang kan het duren :confused: pff kut zooi...
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb m'n ouders niets verteld in de hoop dat ik geen brief zou krijgen, maar toch kwam hij en m'n moeder had hem gelijk gelezen. Gelukkig wisten m'n ouders niet wat "drugs van lijst 1" inhoud dus heb ik ze wijs kunnen maken dat ik naast mn eigen wiet ook de 5 gram van een vriend bij had :tearsofjoy:

De kans is groot dat je geen boete krijg, maar dan zal je alsnog een brief krijgen waarin staat dat je ben gepakt met een kleine hoeveelheid drugs van lijst 1 en dat er is besloten je niet te vervolgen, of zoiets dergelijks.

EDIT: Mocht je daarna wel gewoon weer naar het feest trouwens?

En het ergste wat kan gebeuren is dat je een kleine boete krijg en dat je ouders achter je drugsgebruik komen. Dat is wel ff kut, maar die eventuele boosheid zal niet zo lang duren hoor :P
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zoals ik al zei, bij mij duurde het ongeveer een half jaar :P
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#11
jajaxtc zei:
Hoi mensen,

Weet niet of dit in het goede topic staat.

Ik ben een in juli opgepakt geweest bij een feest.
Had 2,5 pil bij en nog een kleine punt ketamine..

Ik heb een paar uur vastgezeten, daarna gesprek gehad met officier van justitie.
Daaruit bleek nog niet of ik een boete zou krijgen of wat dan ook..

Tot nu toe heb ik nog niets ontvangen.. Nu is het probleem ik ben sinds kort verhuist weer naar mijn ouders.. als er een brief binnen komt van justitite en daar staat mijn naam op.. dan maakt mijn moeder hem open want mijn vader heeft dezelfde voor letter en uiteraard achternaam..

Me moeder zou denken dat het een brief is voor te hard rijden ofzo...
Maar ik weet wel beter..

Is er geen manier ofzo om contact op te nemen met de politie en te vragen of ik daar nog een boete voor krijg ofzo... lol
Want als mijn ouders het te weten komen.. dan is het huis te klein.

Nu is het zo dat een maat van mij in maart opgepakt is geweest met 13 pillen en die heeft ook nog niets gehoord...

Hoop dat jullie me raad kunnen geven :).

Thnx
Klik om te vergroten...

Geen idee dude maar zou je ons op de hoogte kunnen houden over wat er gebeurt, dit is interessante informatie voor op een forum vind ik!
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn ouders opende een brief voor "openlijke geweldpleging." Ik ben later vrij gesproken want ik had er niks mee te maken, maar ze gingen wel los toen ja haha.

Face the music zou ik zeggen. Scheelt een hoop gelieg.
j
jajaxtcLid
01-01-2024, 00:00
#13
luchtigtoetje zei:
Mijn ouders opende een brief voor "openlijke geweldpleging." Ik ben later vrij gesproken want ik had er niks mee te maken, maar ze gingen wel los toen ja haha.

Face the music zou ik zeggen. Scheelt een hoop gelieg.
Klik om te vergroten...
Ja openlijke geweldpleging is wel iets anders dan Drugs.. mijn ouders hebben het daar totaal niet op.. telkens als ik ga stappen wordt er nog gezegt drink niet te veel en let op je drinken dat er niets ingegooid wordt..
b
big-errorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Word gewoon heel kwaad als ze een keer een bankafschrift van je openmaken. Zeg dat het jouw zaken zijn en dat ze er van af moeten blijven voortaan. Zeg ook alvast iets over wildplassen of geen licht of zo, dat je daar nog een boete voor zou krijgen. Dan verklein je de kans dat je de lul bent denk ik flink. :sunglasses:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#15
big-error zei:
Word gewoon heel kwaad als ze een keer een bankafschrift van je openmaken. Zeg dat het jouw zaken zijn en dat ze er van af moeten blijven voortaan. Zeg ook alvast iets over wildplassen of geen licht of zo, dat je daar nog een boete voor zou krijgen. Dan verklein je de kans dat je de lul bent denk ik flink. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

en ben je extra de lul als ze er achter komen :P
b
big-errorLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dreuge zei:
big-error zei:
Word gewoon heel kwaad als ze een keer een bankafschrift van je openmaken. Zeg dat het jouw zaken zijn en dat ze er van af moeten blijven voortaan. Zeg ook alvast iets over wildplassen of geen licht of zo, dat je daar nog een boete voor zou krijgen. Dan verklein je de kans dat je de lul bent denk ik flink. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

en ben je extra de lul als ze er achter komen :P
Klik om te vergroten...

Weet ik niet, ik zou sowieso niet voor de middenweg gaan. Of alles eerlijk opbiechten of de risico's zo veel mogelijk beperken. :sunglasses:
D
DubbrLid
01-01-2024, 00:00
#17
Weet ik niet, ik zou sowieso niet voor de middenweg gaan. Of alles eerlijk opbiechten of de risico's zo veel mogelijk beperken.
Klik om te vergroten...
Niet om te zeiken, maar dat is juist niet de middenweg :P Dat zijn twee extremen.
OT: Mij lijkt het dat post omsturen naar een ander adres erg slim, als je echt niet wilt dat je ouders het weten..
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dubbr zei:
Weet ik niet, ik zou sowieso niet voor de middenweg gaan. Of alles eerlijk opbiechten of de risico's zo veel mogelijk beperken.
Klik om te vergroten...
Niet om te zeiken, maar dat is juist niet de middenweg :P Dat zijn twee extremen.
Klik om te vergroten...

dat zegt hij ook
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dubbr zei:
Weet ik niet, ik zou sowieso niet voor de middenweg gaan. Of alles eerlijk opbiechten of de risico's zo veel mogelijk beperken.
Klik om te vergroten...
Niet om te zeiken, maar dat is juist niet de middenweg :P Dat zijn twee extremen.
OT: Mij lijkt het dat post omsturen naar een ander adres erg slim, als je echt niet wilt dat je ouders het weten..
Klik om te vergroten...
Begrijpend lezen, lagere school klas 3.

Heb je die overgeslagen?
b
big-errorLid
01-01-2024, 00:00
#20
Drientje zei:
Dubbr zei:
Weet ik niet, ik zou sowieso niet voor de middenweg gaan. Of alles eerlijk opbiechten of de risico's zo veel mogelijk beperken.
Klik om te vergroten...
Niet om te zeiken, maar dat is juist niet de middenweg :P Dat zijn twee extremen.
OT: Mij lijkt het dat post omsturen naar een ander adres erg slim, als je echt niet wilt dat je ouders het weten..
Klik om te vergroten...
Begrijpend lezen, lagere school klas 3.

Heb je die overgeslagen?
Klik om te vergroten...

Aldus Drientjes wijsheden. :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."