Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsShopfobia

Shopfobia

31 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#1
Junk Deluxe zei:
TrippyShit zei:
Junk Deluxe zei:
wiet is raar :(
eerst vond ik het zalig een joint te roken, en werd ik er altyd vrolijk van en kon praatte veel
ben toen een paar maand gestopt en telkens als ik nu een joint rook word ik stil enzo
kweet niet wat ik moet zegge,het lijkt ook of ze je aankijke net alsof je er kei hard uitziet
ookal heb ik veel zin in een joint en the happy feeling , telkens als ik nu een joint rook word ik stil enzo
iemand enig ideee hoe dit kan komen?
Klik om te vergroten...
Yes, got the same problem. Heel veel mensen die ik ken trouwens. Waren flinke daily smokers, stopte met dagelijks blowen & zelfs een aardige tijd helemaal, en reageren er nu stil, heel veel op je zelf lettend, paranoia op enzo. Ik ook, weet totaal niet hoe ik me moet gedragen. Wil gewoon mezelf zijn maar ben dat ff kwijt op 1 of andere manier. Heel a-relaxt.

Wat kan helpen is hasj gaan roken. Maar dit had na een tijdje hetzelfde effect bij mij. Ik heb dan ook besloten dat hasj&weed het voor mij gewoon niet meer is. Je maakt mij blijer met een biertje of een Gtje. Had op het laatst 50/50kansen dat het gewoon nogal fout&para ging. Dan ben ik er uiteindelijk toch wel klaar mee.. Andere opties zitten er niet op. Ja of doorblowen tot je er ook nuchter negatieve gevolgen aan ondervindt, je alsnog stopt & er alleen maar meer gezeik mee hebt :)
Klik om te vergroten...
jup je beschrijft percies wat ik bedoel
Klik om te vergroten...


Helemaal dit! Ik heb precies tzelfde
Misschien threadje over maken?
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jos! Bedankt! Weet ik eindelijk waardoor ik 3 jaar geleden heel de bioscoop op stelte zette na een halve joint. :grin:

En jullie moeten een beetje oppassen denk ik. In m'n klas van dit jaar zat'n heel erg sociale (maar met een vrij duidelijke sluimerende psychose me dunkt) jongen, die na 2 trekken ook gewoon helemaal dichtsloeg. Liepen we over straat te lullen over Parkeermeters, wil ik hem aan de praat krijgen dus vraag ik super enthousiast: En wat vindt jij Morgane?!
Hij viel net recht van venus terug op aarde. Om na z'n verwarde ''HUH?'' opnieuw bliksemsnel op te stijgen.
Week later bleek ie een hele mentale draai eraan gegeven te hebben. Ging dat gesprek volgens hem plots over een meisjes die hem wou, blabla, heeft wel nog voor pretty big problems gezorgd. Al zwoeren we bij hoog en laag dat het niet waar is, dat we het over parkeermeters praatten, maar zijn brein leek het gewoon te negeren! Hij was er compléét van overtuigd dat het meisje gek is van hem. Sindsdien zorgt iedereen er wel voor datie niet meer blowt tho. En niet meer in zijn bijzijn.
En dan ken ik nog een objectief gezien oerdom geval met een impressive reeks opnames in al danniet psychiatrische ziekenhuizen. Ze is dissociatief. Dit houdt in dat ze dichtklapt, net als jullie. Alleen is dissociatie een soort natuurlijke verdediging. Kan je niet vechten noch lopen, dan schakelt je brein naar hoge waarschijnlijkheid op auto pilot. dagdromen is een lichte dissociatie. Ze wordt dus net als jullie, vaak na blowen, soms totaal niet getriggered, stil. Niet gewoon stil, ze is gewoon wég. Als je pech hebt dat het gebeurt als je net oplette, is het gewoon wachten op telefoon en tot ze terecht is. For example, ze blowt, haar brein turns auto-pilot, en een paar uur later blijkt ze plots eruitgesnapt te zijn in Brugge, of zelfs verder.
En toch blijft ze blowen. Listen, ik wil jullie absoluuut niet bang maken, en waarschijnlijk zit ik er ontzettend hard naast, maar maak voor jezelf uit of zo'n more or less sudden personality loss zoals jullie ervaren de risico's waard zijn :) Hoogstonwaarschijnlijk dat jullie dissociatief zijn of worden van het blowen, maar ik zie gelijkenis, en ten slotte is niets 100% zeker :) Behalve dan dat het de schok van je leven is als je plots wakker wordt op het dak van een of ander oost-duits gebouw zonder enige herinnering.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wtf denk jij nou bij jezelf terwijl je die kanker vervelende halve engelse zinnen en woorden tussen het Nederlands door typt?
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dreuge zei:
Wtf denk jij nou bij jezelf terwijl je die kanker vervelende halve engelse zinnen en woorden tussen het Nederlands door typt?
Klik om te vergroten...

Engels is nu eenmaal leuk om jezelf in te verwoorden. En het gaat gewoon automatisch.
Ik snap je punt tho, vraag het vriendelijk en ik zal er speciaal voor jou extra op letten!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Irezz zei:
Dreuge zei:
Wtf denk jij nou bij jezelf terwijl je die kanker vervelende halve engelse zinnen en woorden tussen het Nederlands door typt?
Klik om te vergroten...

Engels is nu eenmaal leuk om jezelf in te verwoorden. En het gaat gewoon automatisch.
Ik snap je punt tho, vraag het vriendelijk en ik zal er speciaal voor jou extra op letten!
Klik om te vergroten...

Als je engels wilt typen, doe het dan wel goed en ga niet 2 talen verneuken.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hou het ontopic jongens, als vous willen antfucken over taal-usage dan vamoushen jullie maar en maken een eigen topic aan
m
mikkelkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oom Klaas zei:
Irezz zei:
Dreuge zei:
Wtf denk jij nou bij jezelf terwijl je die kanker vervelende halve engelse zinnen en woorden tussen het Nederlands door typt?
Klik om te vergroten...

Engels is nu eenmaal leuk om jezelf in te verwoorden. En het gaat gewoon automatisch.
Ik snap je punt tho, vraag het vriendelijk en ik zal er speciaal voor jou extra op letten!
Klik om te vergroten...

Als je engels wilt typen, doe het dan wel goed en ga niet 2 talen verneuken.
Klik om te vergroten...

Ach stel je niet aan man.
Hij gebruikt goeie interpunctie en dat is belangrijk.
Het is toch niet lastig om te begrijpen wat hij zegt?
No offense though.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Of de mods volgen de regels even :)
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb al een paar keer gehad dat na een blow mijn hart veel sneller begint te kloppen. Als ik dan in een afgesloten ruimte zit herken ik mijzelf in je beschrijving (op het flauwvallen na dan). Had het niet zolang geleden nog voor in een coffeeshop. Ik word licht in mijn hoofd, alles wordt zwart voor mijn ogen en ik voel me wat misselijk.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#10
spacelord zei:
alles wordt zwart voor mijn ogen
Klik om te vergroten...
Ben jij die rooie uit Gestel?
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#11
blowen doet iets met je bloedsuikerspiegel....en door een plotselinge daling van je bloedsuiker kan je doen flauwvallen....dus zoals al eerder genoemd zorg dat je iets heeel zoets eet....(dat werkt niet bij andere drugs hoor)...
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#12
Misschien maakt blowen een bepaalde gevoeligheid voor prikkels in je los?
En supermarkten hebben echt super bad vibes over t algemeen vind ik, maakt me niet zo uit maar als ik vanuit het bos of park erin loop merk ik t wel op. Koude chemische lucht, stress, veel intense kleuren en lawaai...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."