Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsShopfobia

Shopfobia

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#1
eerst naar de winkel en dan pas smoken, als je eerst gaat smoken neem je zowieso veelste veel mee :P
S
SeatbeltLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goedesavonds

Ik heb een raar probleem, wat ik altijd heb als ik heb geblowd en heel soms als ik andere drugs heb gebruikt. Zodra ik bij een drukke plek met veel geluiden/mensen kom (meestal kassa's in supermarkten) krijg ik een totale black-out!
Ik krijg het eerst een beetje benauwd, en dan krijg ik een black-out die je ook krijgt als je te snel op staat. Alleen dan in hele harde slow-motion. Dan zie ik het vanuit de randen heel langzaam zwart worden. Ik hou me overeind aan de kassaband, en het volgende moment lig ik op de grond met hoofdpijn en allemaal bezorgde mensen om me heen.
Dit is me al redelijk vaak gebeurd, tegenwoordig kan ik het met veel moeite nog net volhouden (als ik niet te lang moet wachten bij de kasssa). Maar toch ben ik bang dat het weer fout gaat. Daarom mijd ik supermarkten liever.
Iemand enig idee hoe dit kan?
En ja ik eet genoeg.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sommige drugs (zoals cannabis) versterker je zintuigen (zicht, horen, proeven, ruiken, voelen). Als deze zintuigen overprikkelt worden kan je soms flauwvallen. Je hersenen starten zichzelf dan als het waren opnieuw op net als bij een computer.

Sommige mensen raken nou eenmaal sneller overprikkelt dan andere, en als jij drugs op hebt dan hebben je hersenen er blijkbaar al snel genoeg van.

Ik zou gewoon hele drukke plekken vermijden, ik merk ook dan ik met sommige drugs (voornamelijk alcohol) absoluut niet bij veel mensen moet zijn.

Ik hoop dat dit een beetje helpt :).
S
SeatbeltLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deze verklaring is op zich heel logisch, ik had ook zoiets verwacht.

Iemand die een oplossing weet zodat ik drukke plekken niet hoef te mijden? :P
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik word ook altijd para als ik stoned ga winkelen. Doe ik dus ook niet meer :)
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#6
En, drink wat, neem wat suikers tot je. Kan zijn dat dat voldoende helpt.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Seatbelt zei:
Deze verklaring is op zich heel logisch, ik had ook zoiets verwacht.

Iemand die een oplossing weet zodat ik drukke plekken niet hoef te mijden? :P
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Niet blowen als je moet shoppen, haha! Misschien dat medicatie ook helpt maar waarschijnlijk zou je dan al snel naar de extreme (minder leuke) kant moeten. Anti-psychotica medicatie dus, maar dat verpest de effect van THC dan ook weer. Geen aanrader zolang je ze nog op een rijtje hebt :wink:.

Misschien helpt minder blowen als je moet winkelen?

Ook kan het met je leeftijd te maken hebben, jongeren tussen de 16 en 25 zijn over 't algemeen sneller overprikkelt dan mensen uit een andere leeftijdsgroep. Dit komt omdat tussen je 16e en 25e levensjaar je leven veel verandering ondergaat (examens, studeren, verhuizen, nieuwe mensen ontdekken, zelfstandig wonen, ga zo maar door). Ik heb zelf ook een periode gehad dat ik af en toe flauw viel zonder drugs gebruikt te hebben en ik weet dat mijn moeder hier ook last van had in haar puberteit.

Voor de rest kan ik je niet echt verder helpen.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Seatbelt zei:
Deze verklaring is op zich heel logisch, ik had ook zoiets verwacht.

Iemand die een oplossing weet zodat ik drukke plekken niet hoef te mijden? :P
Klik om te vergroten...
wat dacht je van geen drugs gebruiken.. dit is echt vragen naar een bekende weg :wink:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb het ook wel lastig met grote massa's als ik wiet gerookt heb, zoals in het stad lopen als het echt extreem druk is of inderdaad in een winkel. Iedereen komt dan op me af en ik verlies het overzicht een beetje. Alsof mijn hersenen de overload aan informatie niet kan handelen.

Maar ik vind het niet zo negatief, je moet er leren mee omgaan. :stoned:
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#10
wiet is raar :(
eerst vond ik het zalig een joint te roken, en werd ik er altyd vrolijk van en kon praatte veel
ben toen een paar maand gestopt en telkens als ik nu een joint rook word ik stil enzo
kweet niet wat ik moet zegge,het lijkt ook of ze je aankijke net alsof je er kei hard uitziet
ookal heb ik veel zin in een joint en the happy feeling , telkens als ik nu een joint rook word ik stil enzo
iemand enig ideee hoe dit kan komen?
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat heb ik dus ook als ik geblowed heb, daarom hou ik ook niet van wiet ..
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Winehouse zei:
Dat heb ik dus ook als ik geblowed heb, daarom hou ik ook niet van wiet ..
Klik om te vergroten...
ik vind de smaak wel lekker maar vind gewoon het gevoel klote geworde sinds ik gestopt ben :(
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoxBox zei:
Blijf er dan af, probleem opgelost.
Klik om te vergroten...
Doe ik ook, heb dan toch liever af en toe een keertje mdma/speed/coke
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Junk Deluxe zei:
Winehouse zei:
Dat heb ik dus ook als ik geblowed heb, daarom hou ik ook niet van wiet ..
Klik om te vergroten...
ik vind de smaak wel lekker maar vind gewoon het gevoel klote geworde sinds ik gestopt ben :(
Klik om te vergroten...
Begin dan weer...
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#15
KoxBox zei:
Junk Deluxe zei:
Winehouse zei:
Dat heb ik dus ook als ik geblowed heb, daarom hou ik ook niet van wiet ..
Klik om te vergroten...
ik vind de smaak wel lekker maar vind gewoon het gevoel klote geworde sinds ik gestopt ben :(
Klik om te vergroten...
Begin dan weer...
Klik om te vergroten...
nee, als ik nu smoor is het een kut gevoel dat ik heb
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Blijf er dan af, probleem opgelost.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#17
Einde verhaal dus
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#18
Seatbelt zei:
Iemand enig idee hoe dit kan?
Klik om te vergroten...
J0S zei:
als jij drugs op hebt dan hebben je hersenen er blijkbaar al snel genoeg van.
Klik om te vergroten...
Seatbelt zei:
Iemand die een oplossing weet zodat ik drukke plekken niet hoef te mijden? :P
Klik om te vergroten...
geen wiet roken ?
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#19
Junk Deluxe zei:
wiet is raar :(
eerst vond ik het zalig een joint te roken, en werd ik er altyd vrolijk van en kon praatte veel
ben toen een paar maand gestopt en telkens als ik nu een joint rook word ik stil enzo
kweet niet wat ik moet zegge,het lijkt ook of ze je aankijke net alsof je er kei hard uitziet
ookal heb ik veel zin in een joint en the happy feeling , telkens als ik nu een joint rook word ik stil enzo
iemand enig ideee hoe dit kan komen?
Klik om te vergroten...
Yes, got the same problem. Heel veel mensen die ik ken trouwens. Waren flinke daily smokers, stopte met dagelijks blowen & zelfs een aardige tijd helemaal, en reageren er nu stil, heel veel op je zelf lettend, paranoia op enzo. Ik ook, weet totaal niet hoe ik me moet gedragen. Wil gewoon mezelf zijn maar ben dat ff kwijt op 1 of andere manier. Heel a-relaxt.

Wat kan helpen is hasj gaan roken. Maar dit had na een tijdje hetzelfde effect bij mij. Ik heb dan ook besloten dat hasj&weed het voor mij gewoon niet meer is. Je maakt mij blijer met een biertje of een Gtje. Had op het laatst 50/50kansen dat het gewoon nogal fout&para ging. Dan ben ik er uiteindelijk toch wel klaar mee.. Andere opties zitten er niet op. Ja of doorblowen tot je er ook nuchter negatieve gevolgen aan ondervindt, je alsnog stopt & er alleen maar meer gezeik mee hebt :)
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#20
TrippyShit zei:
Junk Deluxe zei:
wiet is raar :(
eerst vond ik het zalig een joint te roken, en werd ik er altyd vrolijk van en kon praatte veel
ben toen een paar maand gestopt en telkens als ik nu een joint rook word ik stil enzo
kweet niet wat ik moet zegge,het lijkt ook of ze je aankijke net alsof je er kei hard uitziet
ookal heb ik veel zin in een joint en the happy feeling , telkens als ik nu een joint rook word ik stil enzo
iemand enig ideee hoe dit kan komen?
Klik om te vergroten...
Yes, got the same problem. Heel veel mensen die ik ken trouwens. Waren flinke daily smokers, stopte met dagelijks blowen & zelfs een aardige tijd helemaal, en reageren er nu stil, heel veel op je zelf lettend, paranoia op enzo. Ik ook, weet totaal niet hoe ik me moet gedragen. Wil gewoon mezelf zijn maar ben dat ff kwijt op 1 of andere manier. Heel a-relaxt.

Wat kan helpen is hasj gaan roken. Maar dit had na een tijdje hetzelfde effect bij mij. Ik heb dan ook besloten dat hasj&weed het voor mij gewoon niet meer is. Je maakt mij blijer met een biertje of een Gtje. Had op het laatst 50/50kansen dat het gewoon nogal fout&para ging. Dan ben ik er uiteindelijk toch wel klaar mee.. Andere opties zitten er niet op. Ja of doorblowen tot je er ook nuchter negatieve gevolgen aan ondervindt, je alsnog stopt & er alleen maar meer gezeik mee hebt :)
Klik om te vergroten...
jup je beschrijft percies wat ik bedoel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."