Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en e-privacy

Drugs en e-privacy

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ga eens slapen joh.
A
AzraëlLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,

ik vroeg me af;

wanneer jullie met drugs bezig zijn, langs de PC, via GSM, email, facebook... hoe houden jullie het discreet? Hoe zorgen jullie ervoor dat niemand anders kan ontdekken dat je er mee bezig bent?

- Hebben jullie speciale emailadressen?
- Zorgen jullie ervoor dat niemand iets kan terugvinden op je PC, ook geen gewiste bestanden?

enz...

grtz
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor wie wil je het dan verbergen? Want niemand leest mijn inbox op zowel mijn hotmail als mijn GSM.

Of bedoel je politie? Want daar zijn encryptie-programma's voor.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alleen bij dealers gebruik ik SIMP.
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#5
eigenlijk niks speciaals, alleen als ik bel of sms zal ik niet specifiek de naam ervan noemen maar eerder vragen "of ie een tijd heeft om langs te komen" als ie dan zou vragen wat ik wil hebben is et gewoon een of andere vage bijnaam van t middel :)
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#6
Petrovic zei:
Alleen bij dealers gebruik ik SIMP.
Klik om te vergroten...

Gelukkig dat er nog meer mensen dit dus doen :)
A
AzraëlLid
01-01-2024, 00:00
#7
Petrovic zei:
Alleen bij dealers gebruik ik SIMP.
Klik om te vergroten...

Wat is dat juist?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Azraël zei:
Petrovic zei:
Alleen bij dealers gebruik ik SIMP.
Klik om te vergroten...

Wat is dat juist?
Klik om te vergroten...
Een programma voor MSN zodat niemand je gesprek kan volgen. Zo kan je openlijk over de deal praten. Slimme dealers.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zet meestal advertenties neer op marktplaats, of e-bay ze stromen binnen :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...


Maar zonder dollen de antwoorden staan eigenlijk hierboven al denk ik, weet het ook niet.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Petrovic zei:
Een programma voor MSN zodat niemand je gesprek kan volgen. Zo kan je openlijk over de deal praten. Slimme dealers.
Klik om te vergroten...

Kan je dit ook gebruiken als er maar 1 persoon van beide dit programma heeft?
A
AzraëlLid
01-01-2024, 00:00
#11
rare berichten via facebook zijn volgens mij geen probleem als je ze wist.. (niet in archief)
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#12
poison drink zei:
Kan je dit ook gebruiken als er maar 1 persoon van beide dit programma heeft?
Klik om te vergroten...
Neen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ook ik gebruik symplite en hushmail ...... indien nodig
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
En je hebt natuurlijk ook gewoon usenet , het was er voordat internet er was en is er nog.. jaren terug te lezen dingen van jaren terug van professors en hoogleraren uit overal en nergens en je zo best duidelijke antwoorden krijgen kan soms als je geluk hebt. Van professors uit harvard ofzo. :confused:
Loop ik nu achter of voor met zon oud platform? Peace!

Werkt allemaal net wat anders dan internet om dat te lezen haha. interesse?

En mocht iemand bij brein werken hier en dit lezen: :tearsofjoy:

Usenet bestaat al net zo lang als internet bestaat, dus het wordt lastig voor Brein om wereldwijd usenet te verbieden.’
Klik om te vergroten...
:hearteyes:

Heh kleine edit. :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb simp gewoon standaard aanstaan, en de mensen met wie ik over drugs praat in de regel ook. Voor de rest (telefoon, email) praat ik eigenlijk uberhaubt niet over drugs, en mocht dat wel voorkomen, bv plannen om een bepaalde avond iets te gaan doen met mensen, dan meestal zeer cryptisch omschreven.
Lullig is als iemand je dan niet snapt, leuk voorbeeldje aan de telefoon dat ook echt heeft plaats gevonden:
"Ja die en die neemt er 2 cent bij mee"
-"Huh?"
" er 2.. Cent.. Bij''
-"Huh?"
"Ja duidelijker ga ik het niet zeggen"
- "Ja maar ik snap je niet"
"2, Cent, Bij.. kom op hee zo moeilijk issie niet"
- "Oooh, ja, ooohja, ja leuk"

Dan is het ook weer zo zinloos als het al zo uitgelegd is, maar de meesten zijn simpeler en merk je in een gesprek éigenlijk helemaal niet zo op. Werkt ook in de tram, trein e.d. als je niet wil dat iedereen weet waar je het over hebt. Geen standaard benoemingen, meestal ook ter plekke verzonnen, meestal komen ze wel aan, behalve dan dat 2c-b voorbeeld :tongueout: Die niet dus toen.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#16
azgaza zei:
Ik heb simp gewoon standaard aanstaan
Klik om te vergroten...

Dus je kan als je dit progje hebt chatten met iedereen, maakt niet uit of je gesprekspartner ook dit programma heeft geïnstalleerd?

En van zodra jij én de andere dit beide hebben, dan wordt het gesprek gecodeerd? Of moet je dat activeren of iets dergelijks?

Is het een beetje gebruiksvriendelijk? :)
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#17
poison drink zei:
azgaza zei:
Ik heb simp gewoon standaard aanstaan
Klik om te vergroten...

Dus je kan als je dit progje hebt chatten met iedereen, maakt niet uit of je gesprekspartner ook dit programma heeft geïnstalleerd?

En van zodra jij én de andere dit beide hebben, dan wordt het gesprek gecodeerd?
Klik om te vergroten...
Ja op beide vragen.
Ik gebruik simplite met pidgin en om de 2 minuten valt de encryptie weg :angry: maar verder werkt het perfect.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
poison drink zei:
azgaza zei:
Ik heb simp gewoon standaard aanstaan
Klik om te vergroten...

Dus je kan als je dit progje hebt chatten met iedereen, maakt niet uit of je gesprekspartner ook dit programma heeft geïnstalleerd?

En van zodra jij én de andere dit beide hebben, dan wordt het gesprek gecodeerd? Of moet je dat activeren of iets dergelijks?

Is het een beetje gebruiksvriendelijk? :)
Klik om te vergroten...

Ja je kan gewoon nog met iedereen praten, en als beide personen simp hebben is het gesprek geheel encrypt. Je kan instellen hoe simp jou die laat zien door bijvoorbeeld tekst kleur of een pop up die meldt of het gespek wel of niet encrypt is. Het is in 5 minuten geïnstalleerd en is enorm gebruikersvriendelijk :)
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#19
poison drink zei:
Is het een beetje gebruiksvriendelijk? :)
Klik om te vergroten...
Het programma start automatisch op, en neemt zeer weinig geheugen in beslag. Zodra mensen van beide kanten het programma hebben, wordt het automatisch geëncrypteerd, nadat jullie beiden de key hebben geaccepteerd.

In principe merk je weinig van het programma zelf.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maar het gebruikt telkens dezelfde versleuteling? Want stel dat een instantie (politie bv) persé wilt zien wat je hebt gezegd, dan zullen ze wel op een of andere manier aan de key geraken vermoed ik.

Niet dat het mij interesseert want ik ben niet met zo'n -top secret- dingen bezig op msn. Maar ik zou het toch niet zomaar blindelings vertrouwen moest ik wél met zo'n zaken bezig zijn.

Eigenlijk zou iedereen zo'n programma moeten gebruiken, ook al doen ze niets verkeerd. Ons recht op privacy begint hoe langer hoe meer te vervagen. En ik hou niet zo van een Big Brother die altijd een 'oogje in het zeil' houdt.

Ik vraag me soms af in hoever de politie mag gaan in verband met informatie zoeken over iemand. Mogen ze bijvoorbeeld spyware op je pc installeren als hij in beslag is genomen? Mogen ze msn gesprekken gebruiken als 'bewijs'? Hoe zit het met gsm afluisteren, enz..

Maar dit zal misschien ook verschillen tussen Nederland en België.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."