Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPromotie drugs op hardstyle feesten Lose Your Mind

Promotie drugs op hardstyle feesten Lose Your Mind

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
L
LostUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#1
Penoze, Kdanz in Schagen, 6 december 2014
Geschreven door LisaKaratekid (20 jaar), Amsterdam.

Vol verwachting zette ik mijn eerste stappen in de wachtrij. Voor de eerste keer zou ik straks Kdanz binnenstappen! Heel benieuwd dat ik was, werd ik al snel teleurgesteld door de enorme wachtrij waar vrienden die al binnen waren van hadden gezegd dat het geen pretje was. 3 kwartier later stonden we voor de security. Door middel van je ID-bewijs te laten zien kreeg je een bandje, 16+ of 18+. Dit verklaarde waarom die wachtrij zo lang was en zo lang duurde. Rond kwart over 1 hing mijn jas in de garderobe en was het tijd om los te gaan!
Heerlijk hoe Alpha² en daarna al snel Digital Punk mijn avond weer helemaal top maakten! De hele line-up was om een kersje op te leggen, ik heb gesmuld.

Muntjes en drinken was makkelijk te verkrijgen en was naar mijn mening ook aardig geprijsd. Alleen erg jammer dat ze beneden bij de bar aan de linkerkant (misschien ook de rechterkant) een verhoging hebben gemaakt waar ik verscheidenen keren écht bijna op mn bek ben gegaan. Ik hing daar steeds half om de nek van wat jongens die me overeind hielpen en stiekem wel moesten lachen.

Dat het 16+ was, was helaas ook wel te merken.. Ik schrik er zelf altijd wel van als ik die jongeren aan drugs zie, want aan het alcohol mogen ze niet. Maar dat zal niet mijn avond verpesten, alleen is het wel iets om bij stil te staan.

Over drugs gesproken, je kent dat vast wel? Je hoort vaak mensen om je heen die zeggen: 'Hardstyle, daar gebruikt iedereen drugs hè?'. Precies. Dit vooroordeel weet organisatie Lose Your Mind steeds te benadrukken. Bij binnenkomst zag je in de zaal aan het plafond enorme witte zogenaamde XTC pillen hangen waar je op Facebook, op de evenementenpagina al mee geconfronteerd werd. Daar stond al een foto van hoe de zaal eruit zou zien die nacht. De ene enorme pil met een speaker en een ander weer met het 'apenstaartje'. Iedereen weet wel dat zo een 80% daar drugs gebruikt, maar toch weet Lose Your Mind dat extra in het zonnetje te zetten waardoor er voor mij een negatieve sfeer komt te hangen.

Dan zullen we maar niet over C.R.A.F.T. festival van afgelopen zomer beginnen waar het hem voornamelijk zit in de naam en promotie. 'Can't remember a fucking thing!!' is wat enorm populaire hardstyle DJ's schreeuwen in een promotiefilmpje voor dit festival. Acterend alsof ze echt niets meer weten van de avond ervoor. Ook dit roept vraagtekens bij me op. Sommige fans gaan zo ver dat ze de DJ's bijna zien als goden en daarom hun voorbeeldfunctie wel mislopen. 'Wat die DJ doet is geweldig, dat moet ik ook doen!'

(Link promotiefilmpje C.R.A.F.T. https://www.youtube.com/watch?v=62vlXPathDM )

Evengoed heb ik me wel vermaakt tijdens Penoze! Op zo een avond als afgelopen zaterdag schoten deze gedachten door m'n hoofd toen ik omhoog keek en die XL pillen zag hangen waar ik me op dat moment ook nog eens ontzettend aan ergerde. En nog steeds.

Ik zie mezelf wel als een hardstyle-fan en ga graag een paar keer per maand naar een feestje en ook ik hou van een snoepje of dingetje op z'n tijd, maar ik zou het niemand opdringen. Tegen ben ik dus zeker niet en ik vind dat iedereen het zelf moet weten en er verstandig mee om zou moeten gaan. Alleen helpt Lose Your Mind er niet aan mee, drugs worden met veel bombarie verheerlijkt terwijl je anderzijds daar op een avond een aantal jongeren door ambulancepersoneel geholpen ziet worden.
Nee Lose Your Mind, jullie pakken het niet zo goed aan! Ik zou eerst maar de naam van de organisatie veranderen!
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat je drugs min of meer "toelaat" is 1 ding maar zo'n beetje gaan promoten dat gaat er echt wel over.

Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre dit legaal is?

Wat zijn eigenlijk die witte stipjes op de grond :mrgreen: ? Is dat een verrassing voor wie eerst binnenkomt :tearsofjoy:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zover ik weet is er niets fout gegaan ze doen dat wel goed.. hoewel het provocerende gedrag niet goed te praten is mijn inziens.

Misschien was dit (publiciteitsstunt) zodat ze snel en makkelijk worden herinnerd.
Wat blijkbaar gelukt is aan de positieve ervaringen :P
E
EKSTASIELid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja hun argument was dat het thema Penoze is en dat er ook boksbeugels hingen... :confused:

Wel een vet feest! Rij was zeker wat minder maar binnen als een malle lopen rammen daar! :rock:

Die set van E-Force <3
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik naar een feestje ga, zal ik me zeker niet lopen ergeren aan dingen zoals dit. Heb ik geen tijd voor, feest = feest :)
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat promotie filmpje slaat echt nergens op. Wat is de bedoeling van het filmpje? Acteren alsof ze de avond ervoor teveel gebruikt hebben? Ik vindt dat niet kunnen. Drugsmisbruik moet je niet verheerlijken. Jongeren zouden hierdoor kunnen denken dat drugsmisbruik erbij hoort en normaal is. :rolleyes:

En die grote xtc tabletten als versiering kan best. Vindt het er wel grappig uitzien. Dat is gewoon een knipoog naar het gebruik binnen de scene.
Moet je dan alles verbieden wat met drugs kan worden geassocieerd? Waar trek je de grens? Het is nu eenmaal ook zo dat xtc en house muziek onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

LisaKaratekid zei:
Nee Lose Your Mind, jullie pakken het niet zo goed aan! Ik zou eerst maar de naam van de organisatie veranderen!
Klik om te vergroten...
Je kunt klagen over de naam van een organisatie. Maar "Lose your mind" zou net zo goed kunnen slaan op de muziek. Lose your mind in de muziek. Lijkt me logischer dan dat ze doelen op drugs gebruik. En ja het is maar een naam. Beetje bekrompen om je daar aan te ergeren.... :wave:

Tekzor668 zei:
Als ik naar een feestje ga, zal ik me zeker niet lopen ergeren aan dingen zoals dit. Heb ik geen tijd voor, feest = feest
Klik om te vergroten...

Helemaal juist!!! Feest is feest! Dan heb ik echt geen tijd om te ergeren aan zaken die aan het plafond hangen. Je komt toch om te feesten ofnie..... :rock:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
dubbel0seven zei:
En die grote xtc tabletten als versiering kan best. Vindt het er wel grappig uitzien. Dat is gewoon een knipoog naar het gebruik binnen de scene.
Moet je dan alles verbieden wat met drugs kan worden geassocieerd? Waar trek je de grens? Het is nu eenmaal ook zo dat xtc en house muziek onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
Klik om te vergroten...

Hmja ik vind het als organisatie een beetje dom om dit soort dingen te doen want het komt de scene niet ten goede. Drugs is altijd negatief in de media, terwijl 90% gewoon recreatief kan gebruiken. Als je dan als organisatie zo gaat benadrukken dat er drugs gebruikt wordt door zelfs enorme pillen aan het plafond te hangen, zou je moeten bedenken dat het alleen maar negatieve gevolgen kan hebben.

Wij vinden het er allemaal wel grappig uit zien, maar iedereen buiten de scene vind het heel negatief. Het is een beetje provocerend en dat is in deze situatie nooit goed.

dubbel0seven zei:
Je kunt klagen over de naam van een organisatie. Maar "Lose your mind" zou net zo goed kunnen slaan op de muziek.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, de naam op zich is geen probleem. Echter wel een beetje als je grote pillen aan het plafond hangt. Dan benadruk je toch wel dat het om de drugs gaat en niet om de muziek (terwijl het eigenlijk wel om de muziek gaat...)

Ik zou me er zeker wel aan ergeren, maar niet de hele avond. Alleen als ik binnenloop en achteraf op drugsforum :wink:

Goed geschreven, ik sluit me er helemaal bij aan.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Enige minpunt is dan wel die megapillen, logos van dan nog gekende troep snoep, was het een hete chick met enkel bra en string aan in een kooi, hot aan het dansen op de bonkende beats..

Dan was er nergens gehoor van ergernis binnen en buiten de scene :flushed: :rock:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik snap je frustraties helemaal LisaKaratekid. Ik zelf zou me er niet aan ergeren aan die pillen ter versiering, maar echt slim is het zeker niet. En dan vooral vanwege hoe mensen buiten de scene er naar kijken. In de scene weet iedereen toch wel dat bijna iedereen gebruikt en dat het voor de meesten gewoon helemaal geen problemen oplevert. Maar de buitenwereld krijgt er helaas een heel slecht idee bij.

Dat promo filmpje kan trouwens echt niet! Echt heel triest als jezelf zo moet promoten... Bovendien is het slecht geacteerd en heb zelf niet het idee van daar moet ik heen ofzo. Daarbij, waarom naar een feest gaan als je er helemaal niks meer van herinnerd...
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tekzor668 zei:
Als ik naar een feestje ga, zal ik me zeker niet lopen ergeren aan dingen zoals dit. Heb ik geen tijd voor, feest = feest :)
Klik om te vergroten...

Amen! Wij zitten vaak op 1 lijn Tekzor :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."