Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Penoze, Kdanz in Schagen, 6 december 2014 Geschreven door LisaKaratekid (20 jaar), Amsterdam. Vol verwachting zette ik mijn eerste stappen in de wachtrij. Voor de eerste keer zou ik straks Kdanz binnenstappen! Heel benieuwd dat ik was, werd ik al snel teleurgesteld door de enorme wachtrij waar vrienden die al binnen waren van hadden gezegd dat het geen pretje was. 3 kwartier later stonden we voor de security. Door middel van je ID-bewijs te laten zien kreeg je een bandje, 16+ of 18+. Dit verklaarde waarom die wachtrij zo lang was en zo lang duurde. Rond kwart over 1 hing mijn jas in de garderobe en was het tijd om los te gaan! Heerlijk hoe Alpha² en daarna al snel Digital Punk mijn avond weer helemaal top maakten! De hele line-up was om een kersje op te leggen, ik heb gesmuld. Muntjes en drinken was makkelijk te verkrijgen en was naar mijn mening ook aardig geprijsd. Alleen erg jammer dat ze beneden bij de bar aan de linkerkant (misschien ook de rechterkant) een verhoging hebben gemaakt waar ik verscheidenen keren écht bijna op mn bek ben gegaan. Ik hing daar steeds half om de nek van wat jongens die me overeind hielpen en stiekem wel moesten lachen. Dat het 16+ was, was helaas ook wel te merken.. Ik schrik er zelf altijd wel van als ik die jongeren aan drugs zie, want aan het alcohol mogen ze niet. Maar dat zal niet mijn avond verpesten, alleen is het wel iets om bij stil te staan. Over drugs gesproken, je kent dat vast wel? Je hoort vaak mensen om je heen die zeggen: 'Hardstyle, daar gebruikt iedereen drugs hè?'. Precies. Dit vooroordeel weet organisatie Lose Your Mind steeds te benadrukken. Bij binnenkomst zag je in de zaal aan het plafond enorme witte zogenaamde XTC pillen hangen waar je op Facebook, op de evenementenpagina al mee geconfronteerd werd. Daar stond al een foto van hoe de zaal eruit zou zien die nacht. De ene enorme pil met een speaker en een ander weer met het 'apenstaartje'. Iedereen weet wel dat zo een 80% daar drugs gebruikt, maar toch weet Lose Your Mind dat extra in het zonnetje te zetten waardoor er voor mij een negatieve sfeer komt te hangen. Dan zullen we maar niet over C.R.A.F.T. festival van afgelopen zomer beginnen waar het hem voornamelijk zit in de naam en promotie. 'Can't remember a fucking thing!!' is wat enorm populaire hardstyle DJ's schreeuwen in een promotiefilmpje voor dit festival. Acterend alsof ze echt niets meer weten van de avond ervoor. Ook dit roept vraagtekens bij me op. Sommige fans gaan zo ver dat ze de DJ's bijna zien als goden en daarom hun voorbeeldfunctie wel mislopen. 'Wat die DJ doet is geweldig, dat moet ik ook doen!' (Link promotiefilmpje C.R.A.F.T. https://www.youtube.com/watch?v=62vlXPathDM ) Evengoed heb ik me wel vermaakt tijdens Penoze! Op zo een avond als afgelopen zaterdag schoten deze gedachten door m'n hoofd toen ik omhoog keek en die XL pillen zag hangen waar ik me op dat moment ook nog eens ontzettend aan ergerde. En nog steeds. Ik zie mezelf wel als een hardstyle-fan en ga graag een paar keer per maand naar een feestje en ook ik hou van een snoepje of dingetje op z'n tijd, maar ik zou het niemand opdringen. Tegen ben ik dus zeker niet en ik vind dat iedereen het zelf moet weten en er verstandig mee om zou moeten gaan. Alleen helpt Lose Your Mind er niet aan mee, drugs worden met veel bombarie verheerlijkt terwijl je anderzijds daar op een avond een aantal jongeren door ambulancepersoneel geholpen ziet worden. Nee Lose Your Mind, jullie pakken het niet zo goed aan! Ik zou eerst maar de naam van de organisatie veranderen!"