Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswat vind jij nu echt een k**drugs?

wat vind jij nu echt een k**drugs?

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#1
ZERO- zei:
Ik vind een alcoholkater minder erg dan een drugskater moet ik zeggen????? Ik plan dan namelijk gewoon de zondag vrij en dan voel ik me die zondag wel kut maar dan is het daarna ook gewoon weer over.
Klik om te vergroten...

van een echte kater ben ik vaak een hele zondag (en maandag nog een beetje) slecht aan het gaan; klein bordje avondeten en mss smiddags een stuk fruit gaat er nog net in. Vind het vooral kl*te omdat ik vrij veel fitness (wil ook wel eens meer dan 60 kilo wegen :') :( ) en daardoor de maandag al eigenlijk kan overslaan omdat ik geen energie heb.
Verder is de afweging kater / ervaring voor mij een stuk belangrijker en ben ik dus bereid een halve week niet helemaal helder te zijn na een geweldige zaterdag.

MAAR dit verschilt uiteraard bij iedereen :grin:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
SmartieAndMe zei:
Hmm ja van alcohol ben ik lichamelijk ziek bij een kater. Met drugs is het een vaag gevoel en meer geestelijk. Dat vind ik persoonlijk dragelijker.
Klik om te vergroten...

Precies dat ja.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Huh maar ik ben ook lichamelijk echt wel van slag na drugsgebruik?! Ben dan heel moe en langzaam en sloom. Mijn hardlopen de week erna gaat altijd voor geen meter. Met name wanneer ik speed gedaan heb. Overal pijn en niet vooruit te branden.. Verschrikkelijk.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Huh maar ik ben ook lichamelijk echt wel van slag na drugsgebruik?! Ben dan heel moe en langzaam en sloom. Mijn hardlopen de week erna gaat altijd voor geen meter. Met name wanneer ik speed gedaan heb. Overal pijn en niet vooruit te branden.. Verschrikkelijk.
Klik om te vergroten...

Dat heb ik ook wel weer ja, de dinsdag na gebruik meld ik mij standaard af bij voetbal. Werkelijk waar elke bal raak je verkeerd en je conditie is 0. Daarin heb je helemaal gelijk. De lichamelijke kater bij drugs vind ik nog wel meevallen als je de week erna geen lichamelijke verplichtingen hebt, maar bij een kater voel ik me standaard tot zondag 11uur misselijk. Snel zweten, slecht humeur, weinig eetlust. Het is verschrikkelijk. :kots: Katers van sos zijn trouwens echt niet prettig, ik voelde me de dag erna echt down. Ook had ik op een of andere manier weer zin het te gebruiken.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee inderdaad, misschien is dat het wel gewoon.. Ik beweeg best veel en dat merk je. Als ik de hele week niet zo veel zou rennen, lopen en fietsen zou het misschien meer meevallen, haha. Maarja, als ik dat niet doe voel ik me ook weer rot dus ehhhhhh.
Laten we 't erop houden dat katers in 't algemeen gewoon niet chill zijn :grin:
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Van alcohol heb ik de ergste katers beleefd wanneer ik vroeger weer eens stoer grenzen moest verleggen. Dan ben ik echt geestelijk kapot en lichamelijk zwaar ziek. Kan me dan amper bewegen, hou niets binnen, gehele dagen zwaar misselijk en iedere beweging verergerd dit. En krijg niets aan eten en drinken binnen....laat staan dat het binnen blijft.

Verder vindt ik drugs katers wel meevallen. Vooral wanneer je verantwoord doseert. Ik kan tijdens mijn gebruik en nadien wanneer ik een kater heb gewoon normaal eten en drinken. Van amfetamine krijg ik zelfs gewoon honger en ik eet rustig iets nadat ik net gesnoven heb.

Coke vindt ik echt een overrated kut drugs. Ik wil na gebruik altijd helemaal alleen zijn en wordt gek van de mensen om me heen. De kick die ik krijg duurt 10 minuten om vervolgens langzaam te verdwijnen en me achter te laten met paranoïde en psychotische gedachten/gedrag. Ook krijgt me ego zo'n boost dat ik denk de god van de aarde te zijn. Kijk dan echt neer op iedereen. En ik kan best agressief worden.
Nee, niet echt bepaald een positieve uitwerking. Wat een kut troep is dat.
d
dookmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik geloofde het ook niet toen ik het hoorde, maar een perfecte anti-alcohol-kater cure is voordat je in slaap valt 2 x 500mg Aspirine innemen (bij de apotheek ook geberiek te krijgen). Dus niet de dag erna, maar alvast klaarleggen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Interessant topic dit.

Voor mij is bijvoorbeeld GHB een prima drug ik gebruik het denk ik één keer in de 2/3 maanden heb dan een geweldig geile nacht met mijn meisje en dan is het de dag erna een beetje moe door het slaap gebrek en de activiteit verder nergens last van.

Voor mij geld op nummer 1 Alcohol een paar wijntjes is prima maar ik geniet niet van het dronken gevoel en de dag erna voel ik me ook niet bepaald lekker. Als je het echt over drugs hebt dan voor mij wiet. Ik ga er niet lekker op ik kan er best para van worden en mijn korte termijn geheugen is waardeloos na één jointje.

Ook speed vind ik eigenlijk best een nara drug. Je gaat vaak net even wat te ver en de dagen erna ben ik waardeloos als het aan komt op energie. Ook heb ik vaak een wat down gevoel.

Wel is er voor mij een ander soort acceptatie tussen drank en drugs. Bij drugs maak ik bewuster het besluit dat ik me zo kan voelen na gebruik en daar deal ik dan ook gewoon mee. Bij drank is dat anders voor me dat gebruik ik zonder het te plannen en dan kan ik de dag na het gebruik ook minder goed verkroppen dat ik me niet chill voel. Een hele andere mindset dus.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
bobsacamano zei:
Wel is er voor mij een ander soort acceptatie tussen drank en drugs. Bij drugs maak ik bewuster het besluit dat ik me zo kan voelen na gebruik en daar deal ik dan ook gewoon mee. Bij drank is dat anders voor me dat gebruik ik zonder het te plannen en dan kan ik de dag na het gebruik ook minder goed verkroppen dat ik me niet chill voel. Een hele andere mindset dus.
Klik om te vergroten...
Drank is toch ook gewoon een drug. Komt het minder goed kunnen verkroppen van een drank kater niet gewoon door het feit dat je dat meer impulsief gebruikt dan andere drugs? Dat je misschien onderbewust baalt dat je de avond daarvoor geen rekening met de kater had gehouden.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Absoluut het punt dat ik maak. En ja het is een drug wou alleen even het onderscheid maken :)

Psychedelibee zei:
bobsacamano zei:
Wel is er voor mij een ander soort acceptatie tussen drank en drugs. Bij drugs maak ik bewuster het besluit dat ik me zo kan voelen na gebruik en daar deal ik dan ook gewoon mee. Bij drank is dat anders voor me dat gebruik ik zonder het te plannen en dan kan ik de dag na het gebruik ook minder goed verkroppen dat ik me niet chill voel. Een hele andere mindset dus.
Klik om te vergroten...
Drank is toch ook gewoon een drug. Komt het minder goed kunnen verkroppen van een drank kater niet gewoon door het feit dat je dat meer impulsief gebruikt dan andere drugs? Dat je misschien onderbewust baalt dat je de avond daarvoor geen rekening met de kater had gehouden.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."