Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken)

Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken)

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allemaal.

Ik ben al een lange tijd nergens meer aan verslaafd, ik ben nu 2 weken bij mijn vader op vakantie, en hier gebruik ik helemaal niets.

Daarvoor heb ik ook al geruime tijd niets gebruikt, maar toch komt er opeens een gevoel opzetten "Ik wil weer "iets"" gebruiken, gewoon even voor het effect zegmaar, heeft niets te maken met 1 bepaalde drug, (verslaving dus) maar gewoon het idee dat je "weer eens" iets wilt gebruiken.

Zijn er mensen die dit gevoel herkennen ?

Ik kies er zelf voor om het te negeren, en dat gevoel te zien als gezond (want dat betekent dat je lichaam zegt dat je al een tijd niets gebruikt hebt) ik hou dat nog een tijd aan, zodat ik even een maand of 2 in totaal helemaal clean blijf, dan ga ik later wel weer eens iets proberen als ik terugben natuurlijk :P


Alvast bedankt voor jullie hartverwarmde reactie(s) allemaal !
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Ik denk dat iedereen dat gevoel weleens heeft. Gewoon negeren lijkt me de beste optie aangezien je verleden met drugs.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Ik ken het gevoel wel degelijk. Ik ben dan ook niet verslaafd geweest maar ook ik ken het. Ik negeer het soms en soms niet. Niet dat ik dan meteen wat naar binnen prop maar ik plan dan vaak wel wat.

Goed dat je nog steeds niks gebruikt en ik snap dat het al als een lange periode voelt maar het is nog best kort. Probeer het zo lang mogelijk vol te houden en liever langer dan 2 maanden. Als je daarna weer wat gebruikt koop dan 1 dosis van iets dat je daarvoor niet hebt misbruikt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Herkenbaar, ik denk dat iedereen die wel eens drugs gebruikt het wel herkent. Je doet er in ieder geval verstandig aan niet dan maar impulsief wat te gaan gebruiken, maar het gewoon te negeren. Dat gevoel gaat vaak snel weer weg, zo niet zoek dan wat afleiding door iets te gaan doen wat je niet met drugs associeert.

Overigens wil ik je nog wel meegeven dat je ook verslaafd kunt zijn aan onder invloed zijn, dus niet een drang hebben naar een specifieke drugs maar dus naar onder invloed zijn.
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Hey ontzettend bedankt voor jullie reacties !

Ik dacht al, ik kan niet de enige zijn.. :tongueout:

Ik ga het ook gewoon negeren, dat is zeker het beste.
wat films kijken, of gamen leidt ook goed af trouwens :wink:


Helemaal super voor de tips, en ik wens jullie allemaal alvast een prettig weekend toe


Groetjes
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Afleiding werkt inderdaad het beste.

Denk verder dat iedereen het gevoel wel kent.
Het zijn niet voor niets zeer verslavende stoffen.
Afhankelijk van het middel verschilt het wel wat bij mij.
Bij coke krijg ik sneller het gevoel dan bij bijvoorbeeld mdma.
Ik vraag me af waar dit door komt.
Coke heb ik onverwachts leren kennen en mijn gebruik is ook weinig constant.
Wellicht dat het hierdoor kan komen dat ik al snel bij een avond stappen zin krijg om iets te gebruiken.

Mdma wil ik meestal gebruiken als ik nuchter ben of licht aangeschoten.
Dit maakt het plannen ook makkelijker :)
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Haardroger zei:
Afleiding werkt inderdaad het beste.

Denk verder dat iedereen het gevoel wel kent.
Het zijn niet voor niets zeer verslavende stoffen.
Afhankelijk van het middel verschilt het wel wat bij mij.
Bij coke krijg ik sneller het gevoel dan bij bijvoorbeeld mdma.
Ik vraag me af waar dit door komt.
Coke heb ik onverwachts leren kennen en mijn gebruik is ook weinig constant.
Wellicht dat het hierdoor kan komen dat ik al snel bij een avond stappen zin krijg om iets te gebruiken.

Mdma wil ik meestal gebruiken als ik nuchter ben of licht aangeschoten.
Dit maakt het plannen ook makkelijker :)
Klik om te vergroten...

Hey bedankt voor je reactie !

Ik heb wel xtc, en speed gebruikt, maar nog nooit coke.. (vanwege de prijs, wooooww....)

Kun je me vertellen waarom coke zoveel duurder is, en wat de precieze verschillen zijn tussen coke & speed ?

Ik kom er zelf namelijk niet achter !


Alvast ontzettend bedankt !
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Ik heb nooit speed gebruikt dus daar kan ik je niet echt mee verder helpen.
Wellicht dat SirErick je hiermee kan helpen :wink:
Heb het leren kennen vanwege een vriend die het gebruikte. Ben ik een beetje in mee getrokken.
Prijs is inderdaad echt niet te doen. Wanneer ik het doe deel ik het ook meestal. €25 voor een paar uurtjes vind ik nog wel te doen.

De hoge prijs heeft volgens mij te maken met de productieplaats al kan ik dit volledig mis hebben.
Omdat coke meestal wordt geproduceerd in Latijns-Amerika moet het veel meer kilometers reizen.
Langs veel meer grenzen, langs veel meer tussenpersonen. Al die mensen eisen natuurlijk een deel op wat de prijs alleen maar op drijft.
Van vrienden heb ik gehoord dat een gram in Aruba bijvoorbeeld zo goed als niets kost.

Xtc daarentegen wordt geproduceerd in NL. Daarom kost een pilletje hier maar enkele euro's terwijl dit in Amerika veel hoger ligt.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Klopt de locatie maakt het duur. Coke komt uit zuidelijk amerika en moet daarvoor heel wat grenzen over gesmokkeld worden. Speed wordt gewoon in Nederland gemaakt en is daarom veel goedkoper.

Qua prijs vind ik het persoonlijk ook niet waard. Ik vind coke nogal overrated, speed heeft een harder effect en duurt langer, en het kost maar een vijfde.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Haardroger zei:
Wellicht dat SirErick je hiermee kan helpen :wink:
Klik om te vergroten...
Ik heb geen zin om het hele topic te lezen, dus vertel, waarmee kan ik helpen?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

SirErick zei:
Haardroger zei:
Wellicht dat SirErick je hiermee kan helpen :wink:
Klik om te vergroten...
Ik heb geen zin om het hele topic te lezen, dus vertel, waarmee kan ik helpen?
Klik om te vergroten...
't staat er letterlijk boven... Anderen hebben ook geen zin lange topics te lezen dus dit soort berichten hebben vrij weinig zin en een hoge irritatiefactor
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Haardroger zei:
Ik heb nooit speed gebruikt dus daar kan ik je niet echt mee verder helpen.
Wellicht dat SirErick je hiermee kan helpen :wink:
Heb het leren kennen vanwege een vriend die het gebruikte. Ben ik een beetje in mee getrokken.
Prijs is inderdaad echt niet te doen. Wanneer ik het doe deel ik het ook meestal. €25 voor een paar uurtjes vind ik nog wel te doen.

De hoge prijs heeft volgens mij te maken met de productieplaats al kan ik dit volledig mis hebben.
Omdat coke meestal wordt geproduceerd in Latijns-Amerika moet het veel meer kilometers reizen.
Langs veel meer grenzen, langs veel meer tussenpersonen. Al die mensen eisen natuurlijk een deel op wat de prijs alleen maar op drijft.
Van vrienden heb ik gehoord dat een gram in Aruba bijvoorbeeld zo goed als niets kost.

Xtc daarentegen wordt geproduceerd in NL. Daarom kost een pilletje hier maar enkele euro's terwijl dit in Amerika veel hoger ligt.
Klik om te vergroten...

Aaaah, precies !

Inderdaad, een pilletje kost echt bijna helemaal niets :P

En die coke inderdaad, word volgens mij ook veel in de Amazone verbouwd, en dat soort omgevingen..

Nou dan ga ik dat dus lekker niet kopen veelste duur !
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Haardroger zei:
Wellicht dat SirErick je hiermee kan helpen :wink:
Klik om te vergroten...
Ik heb geen zin om het hele topic te lezen, dus vertel, waarmee kan ik helpen?
Klik om te vergroten...
't staat er letterlijk boven... Anderen hebben ook geen zin lange topics te lezen dus dit soort berichten hebben vrij weinig zin en een hoge irritatiefactor
Klik om te vergroten...

Dan hou ik het (op recreatieve manier) lekker bij xtc, en speed :stoned: en, ja een jointje.

Maar dan kun je inderdaad zeker beter pep gebruiken, werkt nog eens VEEL langer ook hahaha
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Zou jij niet een pauze inlassen?
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

leipebaviaan zei:
Zou jij niet een pauze inlassen?
Klik om te vergroten...

ja dat dacht ik ook ergens gelezen te hebben...
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Haardroger zei:
Wellicht dat SirErick je hiermee kan helpen :wink:
Klik om te vergroten...
Ik heb geen zin om het hele topic te lezen, dus vertel, waarmee kan ik helpen?
Klik om te vergroten...
't staat er letterlijk boven...
Klik om te vergroten...
Als proefkonijn voor de medisch wetenschap heb ik wel eens speed gebruikt, maar goed, de doseringen waren velen malen lager dan wanneer iemand hetzelfde middel zou gebruiken in een niet-proefkonijnen setting aangezien het enkel om de traceerbare - en dus meetbare - effecten gaat en niet of de proefkonijn er "lol" aan beleefd.
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

leipebaviaan zei:
Zou jij niet een pauze inlassen?
Klik om te vergroten...

ik word echt ziek van die kutcomments over die pauze

WAAR ZIE JIJ STAAN DAT IK WEER GEBRUIKT HEB DAN?

er staat NIET dat ik weer heb gepept of wel dan ?

het gaat alleen over een fkn pauze
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Easy...
Dat gevoel waar je het in je openingspost over hebt, zou je ook als een waarschuwing op kunnen vatten. Ken het maar al te goed. Beter niet aan toegeven. Zou wel eens vies met je op de loop kunnen gaan.
Wat je andere vraag betreft: ook zonder al dat complexe gesmokkel uit de verre streken waar de coca-leaves groeien/bewerkt worden en het risico op lange gevangenisstraf of vaak dodelijke ripdeals zou dat spul tig keer zo duur als speed zijn. Voor status moet betaald worden. Een Mercedes sport coupee kost nu eenmaal flink meer flappen dan een opgevoerde VW-golf. :sunglasses:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Snowblind zei:
Wat je andere vraag betreft: ook zonder al dat complexe gesmokkel uit de verre streken waar de coca-leaves groeien/bewerkt worden en het risico op lange gevangenisstraf of vaak dodelijke ripdeals zou dat spul tig keer zo duur als speed zijn. Voor status moet betaald worden. Een Mercedes sport coupee kost nu eenmaal flink meer flappen dan een opgevoerde VW-golf.
Klik om te vergroten...
Dat is helemaal niet waar wat je nu schetst. Coke heeft de status gekregen door de prijs, niet andersom. In de landen waar coke geproduceerd wordt kun je een zuivere coke voor een vergelijkbare prijs krijgen als dat je hier zuivere speed kunt krijgen. Met andere woorden, de prijs is hier zo belachelijk hoog vanwege de lange smokkelreis, wat dan vervolgens zorgt dat coke hier een soort decadente status heeft gekregen.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Psychedelibee zei:
Coke heeft de status gekregen door de prijs, niet andersom. In de landen waar coke geproduceerd wordt kun je een zuivere coke voor een vergelijkbare prijs krijgen als dat je hier zuivere speed kunt krijgen. Met andere woorden, de prijs is hier zo belachelijk hoog vanwege de lange smokkelreis, wat dan vervolgens zorgt dat coke hier een soort decadente status heeft gekregen.
Klik om te vergroten...
Dat klopt inderdaad, speed kost in Nederland een paar Euro per gram terwijl het in Amerika zo'n slordige 30-50 Dollar kost (ligt eraan in welk state je woont).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."