Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken)

Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken)

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Easy...
Dat gevoel waar je het in je openingspost over hebt, zou je ook als een waarschuwing op kunnen vatten. Ken het maar al te goed. Beter niet aan toegeven. Zou wel eens vies met je op de loop kunnen gaan.
Wat je andere vraag betreft: ook zonder al dat complexe gesmokkel uit de verre streken waar de coca-leaves groeien/bewerkt worden en het risico op lange gevangenisstraf of vaak dodelijke ripdeals zou dat spul tig keer zo duur als speed zijn. Voor status moet betaald worden. Een Mercedes sport coupee kost nu eenmaal flink meer flappen dan een opgevoerde VW-golf. :sunglasses:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Snowblind zei:
Wat je andere vraag betreft: ook zonder al dat complexe gesmokkel uit de verre streken waar de coca-leaves groeien/bewerkt worden en het risico op lange gevangenisstraf of vaak dodelijke ripdeals zou dat spul tig keer zo duur als speed zijn. Voor status moet betaald worden. Een Mercedes sport coupee kost nu eenmaal flink meer flappen dan een opgevoerde VW-golf.
Klik om te vergroten...
Dat is helemaal niet waar wat je nu schetst. Coke heeft de status gekregen door de prijs, niet andersom. In de landen waar coke geproduceerd wordt kun je een zuivere coke voor een vergelijkbare prijs krijgen als dat je hier zuivere speed kunt krijgen. Met andere woorden, de prijs is hier zo belachelijk hoog vanwege de lange smokkelreis, wat dan vervolgens zorgt dat coke hier een soort decadente status heeft gekregen.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Psychedelibee zei:
Coke heeft de status gekregen door de prijs, niet andersom. In de landen waar coke geproduceerd wordt kun je een zuivere coke voor een vergelijkbare prijs krijgen als dat je hier zuivere speed kunt krijgen. Met andere woorden, de prijs is hier zo belachelijk hoog vanwege de lange smokkelreis, wat dan vervolgens zorgt dat coke hier een soort decadente status heeft gekregen.
Klik om te vergroten...
Dat klopt inderdaad, speed kost in Nederland een paar Euro per gram terwijl het in Amerika zo'n slordige 30-50 Dollar kost (ligt eraan in welk state je woont).
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Dat het daar een schijntje kost weet ik ook wel maar ik vrees dat het prijskaartje wat bij die status hoort nooit naar beneden zal gaan in Europa en the States.
Zelfs na een denkbeeldige legalisering niet. Denk je echt dat de bedrijven die het dan produceren en de overheid (accijnsen) van gisteren zijn? Die zorgen wel dat het in de buidel tasten blijft voor die rush.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

SirErick zei:
Dat klopt inderdaad, speed kost in Nederland een paar Euro per gram terwijl het in Amerika zo'n slordige 30-50 Dollar kost (ligt eraan in welk state je woont).
Klik om te vergroten...

Wauw, dit had ik dus echt totaal niet verwacht. Het idee alleen al om voor speed zoveel neer te leggen kan er bij mij niet door :P
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Skirre zei:
SirErick zei:
Dat klopt inderdaad, speed kost in Nederland een paar Euro per gram terwijl het in Amerika zo'n slordige 30-50 Dollar kost (ligt eraan in welk state je woont).
Klik om te vergroten...
Wauw, dit had ik dus echt totaal niet verwacht.
Klik om te vergroten...
In Amerika betaal je voor een XTC-pil zo'n 15-25 Dollar per stuk terwijl het in Nederland maar een paar Euro kost. Trouwens, in Canada betaal je in sommige gebieden - waar speed en XTC heel erg schaars is - de hoofdprijs en dat is qua prijs vergelijkbaar met heroïne in Nederland. Met andere woorden: wat in Nederland goedkoop is, is in een ander land duur (of andersom).

Snowblind zei:
Als we hier gewoon met een vrachtwagentje cocabladeren op de groenteveiling legaal konden in slaan, zou dat godenpoeder inderdaad stukken cheaper worden. Het bereidingsproces is verder easy en vrij ongevaarlijk.
Klik om te vergroten...
Coke is - zonder dat je cocabladeren nodig hebt - griezelig makkelijk na te maken, maar als ik dat hier ga vertellen dan levert mij dat in het minst erge geval een ban op en in het meest vervelende geval krijg ik een bezoekje van een paar mensen die ik niet op bezoek wil hebben.
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Jullie hebben wel een punt aangezien het lastig is om in de States aan P2P te geraken voor de bereiding van speed. Tot dat in de jaren 70 streng gemonitord werd door de DEA kon je op vrijwel elke parking of tankstation langs de highway goedkoop aan dexedrine of benzedrine komen.
Als we hier gewoon met een vrachtwagentje cocabladeren op de groenteveiling legaal konden in slaan, zou dat godenpoeder inderdaad stukken cheaper worden. Het bereidingsproces is verder easy en vrij ongevaarlijk. :)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Kennen jullie dit gevoel ? (Na een tijdje niks gebruiken

Coke is - zonder dat je cocabladeren nodig hebt - griezelig makkelijk na te maken, maar als ik dat hier ga vertellen dan levert mij dat in het minst erge geval een ban op en in het meest vervelende geval krijg ik een bezoekje van een paar mensen die ik niet op bezoek wil hebben.
Klik om te vergroten...

Ja? Zullen onze vrienden in blauw hier ook aanwezig zijn? Of doel je op een andere groep mensen? :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."