Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZenuwen voor drugsgebruik

Zenuwen voor drugsgebruik

12 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Narayani zei:
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=55600&p=1179125&hilit=zenuwachtig#p1179125

Het kwam me al zo bekend voor dit verhaal haha. Nog geen verbetering?
Klik om te vergroten...

Ja klopt, maar ik had na die status nog geen feestje oid gehad en dus ook nog geen xtc gebruikt. Dus ik had de tips en hulp van toen niet in uitvoering kunnen brengen tot gister! Bedankt dat je t vraagt en nee geen verbetering helaas. Maar wel een top feestje gehad!! :sunglasses:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Zoals gezegd is een beetje zenuwachtig zijn normaal. Zelf vind ik het zelfs wel leuk. Dat je vol spanning wacht op het inslaan. Als je steeds erg zenuwachtig bent en hier last van ondervindt, moet je even de boel relativeren. Sta er bij stil dat je dit al zo vaak(?) hebt gedaan en focus je even op je ademhaling. 3 keer bewust en diep inademen en je kan al heel wat spanning kwijtraken.

En we hebben het hier over xtc, niet een of andere vage RC of angstaanjagende psychedelische drug. :wink: Helemaal niet nodig dus om je zo druk over te maken.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de geruststelling! Ik heb die tip gister dus toegepast, van het aan wat anders denken en zeggen dat het zo erg niet is. Op t moment dat ik dat zeg zakt het af maar daarna komt t weer terug. Maar het heeft wel ietsje geholpen!
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb het soms met serieuze tripmiddelen, de niet recreatieve soorten zegmaar. meestal zie ik er dan op dat moment van af.

mijn trip ervaringen zijn altijd beter als ik er vooraf juist zin in heb, zonder zenuwen.

ik heb in het verleden ooit hele black-outs gehad, of trips die niet bepaald leuk waren, maar dat ik er wel van op de hoogte was dat als ik gewoon wachte het wel beter zou gaan.

als ik twijfel bewaar ik het liever voor een andere keer, maar dat komt niet zoveel voor. de eerste keer lsd heb ik best behoorlijk tegenop gezien, maar toch gedaan. achteraf was het wel prettig, maar dat kwam meer door steun en de goede sfeer met vrienden.

als je je drugs gewoon in je laatje of whatever laat liggen komt er vanzelf een moment dat je er wel echt zin in hebt, en dat is stukken beter dan aarzelend gaan trippen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dunnetjess33 zei:
Bedankt voor de geruststelling! Ik heb die tip gister dus toegepast, van het aan wat anders denken en zeggen dat het zo erg niet is. Op t moment dat ik dat zeg zakt het af maar daarna komt t weer terug. Maar het heeft wel ietsje geholpen!
Klik om te vergroten...
Geruststellende zelfspraak is sowieso effectief in verschillende situaties. Als je het wat vaker doet gaat het volgens mij wel beter!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat is normaal hoor. Een vriendin van mij word altijd keihard zenuwachtig voor ze een pilletje gaat slikken. Leid je gedachten af van het feit dat je drugs gaat gebruiken en zoek een heel leuke bezigheid (kan begrijpen dat dit wel moeilijk is als je staat aan te schuiven voor een festival :P
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vandaag ga ik naar een festival, ik heb er vreselijk veel zin in! Het word mijn eerste festival dit jaar, ik ga er maar naar 1 a 2 per jaar. Nu is het zo dat ik de dag van een festival altijd heel zenuwachtig ben. Niet voor het festival hoor, daar heb ik echt erg zin in maar voor het feit dat ik drugs ga nemen. Nog steeds elke keer als ik drugs ga nemen ben ik van te voren heel zenuwachtig. Vanmiddag ga ik xtc nemen en ben nu al vande kaart doorde voor zenuwen. Nou denk ik dat een beetje spanning gezond is want als het je niks meer doet is denk ik ook niet goed. Maar ik ben echt altijd zo zenuwachtig dat ik bij het idee al misselijk word. Het gekke is,dat als het eenmaal "werkt" ik nergens last meer van heb en me heerlijk voel. Hebben veel mensen dat ook zo? Is het een normaal verschijnsel? Hebben jullie zelf er wel last van?
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#7
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=55600&p=1179125&hilit=zenuwachtig#p1179125

Het kwam me al zo bekend voor dit verhaal haha. Nog geen verbetering?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik snap het wel hoor. Ben soms een beetje onrustig even maar ook heel veel zin in. Ik heb dit wel meer met trippen al doe ik dat het allerliefst toch beetje nerveus altijd.

Dunnetjess33 zei:
Vandaag ga ik naar een festival, ik heb er vreselijk veel zin in! Het word mijn eerste festival dit jaar, ik ga er maar naar 1 a 2 per jaar. Nu is het zo dat ik de dag van een festival altijd heel zenuwachtig ben. Niet voor het festival hoor, daar heb ik echt erg zin in maar voor het feit dat ik drugs ga nemen. Nog steeds elke keer als ik drugs ga nemen ben ik van te voren heel zenuwachtig. Vanmiddag ga ik xtc nemen en ben nu al vande kaart doorde voor zenuwen. Nou denk ik dat een beetje spanning gezond is want als het je niks meer doet is denk ik ook niet goed. Maar ik ben echt altijd zo zenuwachtig dat ik bij het idee al misselijk word. Het gekke is,dat als het eenmaal "werkt" ik nergens last meer van heb en me heerlijk voel. Hebben veel mensen dat ook zo? Is het een normaal verschijnsel? Hebben jullie zelf er wel last van?
Klik om te vergroten...
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tekzor668 zei:
kan begrijpen dat dit wel moeilijk is als je staat aan te schuiven voor een festival :P
Klik om te vergroten...

Dat is altijd het ergste haha. Moet je ook nog zo normaal mogelijk gaan doen terwijl een grote brede bewakermeneer je tas doorspit. :rolleyes:
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Naar welk festival ga je?

Ik heb het ook altijd wel hoor. Vooral laatst toen ik voor de eerste keer lsd ging doen. Toen ging m'n maag ook wel alle kanten op van de spanning, zou het niet als echte misselijkheid omschrijven though. De laatste tijd weer wat meer als eerst omdat ik nu iets rustiger aan doe.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zoals gezegd is een beetje zenuwachtig zijn normaal. Zelf vind ik het zelfs wel leuk. Dat je vol spanning wacht op het inslaan. Als je steeds erg zenuwachtig bent en hier last van ondervindt, moet je even de boel relativeren. Sta er bij stil dat je dit al zo vaak(?) hebt gedaan en focus je even op je ademhaling. 3 keer bewust en diep inademen en je kan al heel wat spanning kwijtraken.

En we hebben het hier over xtc, niet een of andere vage RC of angstaanjagende psychedelische drug. :wink: Helemaal niet nodig dus om je zo druk over te maken.
M
MDMAmazing1Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Heel herkenbaar, vooral in de beginperiode van mijn gebruik (lees: eerste 5x ofzo)

Nu is het meestal alleen nog gezonde lichte spanning, denk gewoon aan het feit dat je je na een tijdje heerlijk voelt, dan zakt dat zenuwachtige gevoel een beetje weg, tenminste bij mij :)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb daar ook last van! Toen ik vorige zomer wat vaker gebruikte was het bij mij minder, maar omdat je het maar eens in de zoveel tijd doet is het elke keer weer spannend.. Ik probeer meestal mezelf zo veel mogelijk gerust te stellen en positief te denken, ook omdat ik weet dat de zenuwen over zijn zodra ik binnen ben. Oh ja, en een biertje of wijntje vantevoren drinken helpt ook haha! Al moet je niet door gaan zuipen natuurlijk icm xtc.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."