Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlternatief voor Lachgas

Alternatief voor Lachgas

23 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#1
op je hurken gaan zitten, 30 seconde diep in en uitademen en dan op je duim blazen. Blijkt one hell of a high te zijn. Je doet feitelijk ook precies hetzelfde als dat je met lachgas doet: een zuurstof te kort ontwikkelen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
kokosmakroon900 zei:
op je hurken gaan zitten, 30 seconde diep in en uitademen en dan op je duim blazen. Blijkt one hell of a high te zijn. Je doet feitelijk ook precies hetzelfde als dat je met lachgas doet: een zuurstof te kort ontwikkelen.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, als je lachgas goed doet krijg je geen zuurstoftekort. Lachgas is van zichzelf gewoon psychoactief. Bijzonder hoe hardnekkig dat idee is blijkbaar.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
kokosmakroon900 zei:
op je hurken gaan zitten, 30 seconde diep in en uitademen en dan op je duim blazen. Blijkt one hell of a high te zijn. Je doet feitelijk ook precies hetzelfde als dat je met lachgas doet: een zuurstof te kort ontwikkelen.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, als je lachgas goed doet krijg je geen zuurstoftekort. Lachgas is van zichzelf gewoon psychoactief. Bijzonder hoe hardnekkig dat idee is blijkbaar.
Klik om te vergroten...

ohja ik zie het. Ben ik toch al die jaren voor de gek gehouden!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
kokosmakroon900 zei:
Psychedelibee zei:
kokosmakroon900 zei:
op je hurken gaan zitten, 30 seconde diep in en uitademen en dan op je duim blazen. Blijkt one hell of a high te zijn. Je doet feitelijk ook precies hetzelfde als dat je met lachgas doet: een zuurstof te kort ontwikkelen.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, als je lachgas goed doet krijg je geen zuurstoftekort. Lachgas is van zichzelf gewoon psychoactief. Bijzonder hoe hardnekkig dat idee is blijkbaar.
Klik om te vergroten...

ohja ik zie het. Ben ik toch al die jaren voor de gek gehouden!
Klik om te vergroten...
Gelukkig maar, vrijwillig zuurstoftekort opzoeken lijkt me niet gezond in ieder geval.
j
jedeveLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo,

Ik gebruik af en toe XTC met een ballonnetje: maar ik krijg een enorme hoofdpijn van vanwege het vaatverwijdende (?) effect. Of van het zuurstof tekort vanwege het te lang in en uit de ballon ademen? (en dat daardoor de vaten verwijden: ik voel het vooral in mijn hoofd)

Nu ben ik op zoek naar een alternatief voor lachgas, om het effect van XTC te versterken: wie heeft een idee?

BVD voor jullie bijdrage!
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ketamine of MXE of zo maar voor de rest kan ik niet echt alternatieven bedenken. Ketamine en MXE duren ook veeeeel langer dan lachgas, het effect is wel echt anders en ik kan je niet verzekeren dat je hier geen hoofdpijn van krijgt. Een beter antwoord zou dan ook zijn: een alternatief is er niet.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat trouwens ook kan werken is drie keer de lachgas inhaleren en weer terugblazen, dan weer even twee maal goed in en uitademen en dan weer verder gaan met de lachgas. Lijkt me ook dat het door zuurstoftekort komt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat je er goed aan doet dit idee te laten varen. Het enige dat een klein beetje in de buurt komt van lachgas is amylnitriet, maar ik geloof niet dat je daar naar op zoek bent.

Laat je ballonnetje op tijd vliegen en voorkom zuurstoftekort.
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je kan ook proberen je ballon in 1 keer te nemen en dan je adem inhouden tot je het voelt opkomen. Zit je ook niet steeds je eigen adem in te ademen
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het klinkt alsof je veel te lang door gaat op 1 ballon en dan zuurstof tekort komt. Je kan makkelijk wat kleine teugjes zuurstof pakken tussendoor en alsnog effect hebben hoor.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoeveel patronen of ballonnen gebruik jij op zo'n avond? Als je het bescheiden houdt zou je geen hoofdpijn moeten krijgen, tenzij je dus te lang door blijft gaan met een ballon wat tot zuurstof tekort kan leiden.

Als je wel heel veel lachgas neemt dan kun je puur en alleen van de lachgas hoofdpijn krijgen. Uit persoonlijke ervaring weet ik van mezelf dat ik hoofdpijn krijg wanneer ik meer dan 10 tot 15 patronen lachgas in korte tijd weg werk.

Een echt alternatief voor lachgas is er niet eigenlijk. Wil je het leuk houden dan zorg je gewoon dat je niet te lang in zo'n ballon blijft ademen. Of beter nog gewoon in 1 keer alles wat je kan inhaleren en je adem even inhouden. Dan wat lucht happen en eventueel weer opnieuw zoveel mogelijk inhaleren. Heb zelf nooit begrepen waarom iedereen denkt dat je in zo'n ballon moet in en uit ademen, dat zorgt alleen maar voor zuurstof tekort en niet voor meer effect.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat in- en uitademen is toch omdat veel mensen niet erg lang hun adem in kunnen houden of omdat ze dat onprettig vinden? Het effect wordt er niet sterker op inderdaad, je moet gewoon de longen de tijd geven om de lachgas op te nemen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
ooscaar zei:
Dat in- en uitademen is toch omdat veel mensen niet erg lang hun adem in kunnen houden of omdat ze dat onprettig vinden? Het effect wordt er niet sterker op inderdaad, je moet gewoon de longen de tijd geven om de lachgas op te nemen.
Klik om te vergroten...
Geen idee, heel veel van mijn vrienden dachten dat het perse zo moest. Geen idee waar ze dat dan vandaan hadden. Maar ze waren allemaal verbaast toen ik in 1 keer zo'n ballon leeg zoog en die een tijdje inhield. Nou heb ik wel vrij grote longen, want vele kunnen niet in 1 keer een goede ballon leeg zuigen, maargoed dan kun je hetzelfde met de helft ofzo doen.
Y
YbezLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ken het, tijdens afters in korte tijd makkelijk 10-30 patronen wegwerken.. daarna vermoeid en met hoofdpijn verdergaan.

Tegenwoordig doen we als we lachgas doen, het in veel mindere mate en met grote pauzes er tussen. Dit verhelpt het probleem compleet en houd het tenslotte leuk :wink:

yo
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Maar ze waren allemaal verbaast toen ik in 1 keer zo'n ballon leeg zoog en die een tijdje inhield. Nou heb ik wel vrij grote longen, want vele kunnen niet in 1 keer een goede ballon leeg zuigen, maargoed dan kun je hetzelfde met de helft ofzo doen.
Klik om te vergroten...

Ja kan makkelijk. Ik heb ook niet zo'n beste longinhoud (nooit gehad). Ik neem een paar grote ademteugen zoals wanneer je in het zwembad onder water wilt gaan zwemmen. Dan krijg ik even wat extra zuurstof vooraf en kan ik langer mijn adem in houden. Uitademen, teugje adem pakken en de rest van de ballon opmaken. Werkt prima! En nooit hoofdpijn :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Narayani zei:
Psychedelibee zei:
Maar ze waren allemaal verbaast toen ik in 1 keer zo'n ballon leeg zoog en die een tijdje inhield. Nou heb ik wel vrij grote longen, want vele kunnen niet in 1 keer een goede ballon leeg zuigen, maargoed dan kun je hetzelfde met de helft ofzo doen.
Klik om te vergroten...

Ja kan makkelijk. Ik heb ook niet zo'n beste longinhoud (nooit gehad). Ik neem een paar grote ademteugen zoals wanneer je in het zwembad onder water wilt gaan zwemmen. Dan krijg ik even wat extra zuurstof vooraf en kan ik langer mijn adem in houden. Uitademen, teugje adem pakken en de rest van de ballon opmaken. Werkt prima! En nooit hoofdpijn :)
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de tip! Het lukte me om op deze manier in één keer een ballon binnen te krijgen. Ik deed dat eerst altijd in twee keer. Daarna heb ik het ook extra lang binnen gehouden. Hij kwam zo ook nog een stuk harder aan en helemaal geen last van hoofdpijn, dus dit ga ik vanaf nu altijd doen.

Ik begrijp ook niet waarom iemand weer terug zou ademen in de ballon. Hoe kom je op het idee inderdaad. :confused:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Huh, iedereen die ik ken doet het ALTIJD zo? Terugademen in de ballon? :confused:

Btw: seriously, 10-30 patronen op een avond? Ik doe er max 4 op een avond en nooit meer dan 1 per uur.. Anders wordt het effect toch kut.. (en je krijgt er hoofdpijn van) (en het is niet gezond). Zo veel is toch niet leuk?! :confused:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#18
ehm, jullie weten dat zuurstoftekort het mechanisme is waarop n20 werkt? probeer eens wat ballonnen uit de medische n2o/o2 cilinders. misschien dat dat helpt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
ZERO- zei:
Huh, iedereen die ik ken doet het ALTIJD zo? Terugademen in de ballon? :confused:
Klik om te vergroten...
Je wilt dat spul toch binnenkrijgen! :P

:wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
MeejheM zei:
ehm, jullie weten dat zuurstoftekort het mechanisme is waarop n20 werkt? probeer eens wat ballonnen uit de medische n2o/o2 cilinders. misschien dat dat helpt.
Klik om te vergroten...
Hier spreek je jezelf nogal tegen, want als zuurstoftekort het mechanisme was waarmee lachgas zou werken dan zou die mix die voor medische toepassingen wordt gebruikt dus niet werken...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."