#1
kijk maar uit met mensen in een depressie en psychoactieven, je weet nooit wat voor monsters opduiken. laat staan wat daarmee te doen.
Ik sluit me hierbij aan. Als ze zich er goed bij voelt, valt het best te proberen. Je moet wel enigszins stevig in je schoenen staan. (Depressief zijn betekent niet direct dat je dat niet staat.)ElvenSpice zei:Alleen doen als ze zich er goed bij voelt. Gebruik ook alleen een lichte dosis, emoties versterken de trip en anders om, dus een gecontroleerde veilige setting is uiterst belangrijk. Er zullen zowel fijne als moeilijkere stukken aanbod komen, wat belangrijk is dat je er voor open staat om te leren. Verzetten versterkt negatieve gevoelens, objectief bekijken en proberen te begrijpen is the way to go. Steun is erg belangrijk, zodat ze weet dat ze dit samen kan doorgaan en nieuwe mooie inzichten kan ontdekken.
Dat is een goed punt, want dit is iets wat echt noodzakelijk is om iets aan je trips te hebben. Maar als je dit in trips leert kun je dat wel in het dagelijks leven toepassen, wat veel zaken in het leven een stuk makkelijker maakt in ieder geval.mikoz zei:It's all about letting go. (onder invloed of niet..) Al lijkt dat makkelijk gezegd, zo simpel is het wel.
PsychedMagic zei:Super bedankt voor alle reacties!!
Ik heb mijn vriendin voorgesteld om het mediteren te proberen, mocht ze dit willen dan ga ik haar daar uiteraard mee helpen. Nog tips?
Ik zelf vind dat ze nog niet klaar is voor psychedelica als Truffels of LSD, ze staat er zelf wel voor open maar heeft nog moeite met loslaten en accepteren, ik ben bang dat als ze deze middelen gaat gebruiken ze vast zal lopen in de negatieve gedachtes en het niet los kan laten. Mischien dat dit iets is voor als het wat beter met haar gaat en ze al progressie heeft gemaakt!
Zou een middel als 5htp of L-tryptofaan kunnen helpen haar stemming te verbeteren en haar zo makkelijker met gedachtes om te laten gaan?
Daarnaast heb ik nog een laatste vraag over ketamine, we hebben het al eens gebruikt alleen dan recreatief in hoge dosisen, is hier nog iets mee te doen of te berijken of stelt dit het probleem alleen maar uit?
Alvast bedankt! Tof dat iedereen zo meedenkt!
-PsychedMagic
^ Wat Psychedelibee zegt. Ik gebruik het zelf ook in de wintermaanden tegen depressie. Maar je kan geen drugs nemen als je sint janskruid slikt.. En ook niet geheel onbelangrijk, de anticonceptiepil werkt er niet meer vanNarayani zei:Ik heb zelf ook jaren last gehad van depressies en kan nu mits ik voorzichtig ben met de dosering probleemloos psychedelica gebruiken. Ik blijf wel gevoelig voor de winter mbt korte terugvallen. Deze winter heb ik 3 maanden een lage dosering Sint janskruid gebruikt (1/3 vd 'aanbevolen' dosis) ter ondersteuning en dit hielp wel goed voor mijn idee. Kan je gewoon bij De Tuinen kopen. In mijn omgeving heb ik er ook niets dan positieve verhalen over gehoord, op internet zijn de ervaringen wisselend. Dus is erg persoonlijk maar misschien kan ze het eens proberen. Het is in ieder geval natuurlijk.
Check het bewustzijn forum hier op DF.PsychedMagic zei:Ben nu specifiek benieuwd naar Mediteren, zijn er goede sites en tips hier over?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."