Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFestival drugsplanning: tips en waarschuwingen?

Festival drugsplanning: tips en waarschuwingen?

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
Allereerst zou ik de dosis MDMA verlagen. Als je 200mg kristallen neemt zou je, indien het 80% pure MDMA bevat, 160mg MDMA nemen. Mocht je wat zwaarder zijn/toch wat harder willen gaan, hou dan op 250mg kristallen. Dit is al veel, maar nog 'te verantwoorden' naar mijn idee. Meer maakt het niet leuker, enkel schadelijker, en daarom raad ik het niet aan.

Verder zou ik die LSD op de laatste dag gewoon laten. Het is 2 dagen na je MDMA trip, dus de kans dat je een dipje hebt is zeker aanwezig. Verder is de sfeer op een zondag wat lomer en lamgeslagen; veel willen wel verder feesten, maar de energie is bij ieder normaal mens die 2 dagen gefeest heeft gewoon op een laag niveau.
Ik heb laatst een keer 2cb gedaan 3 dagen na MDMA. Ik vond het een wat naar tripje destijds, niet per se een 'bad trip' maar vervelende gedachten hadden gewoon telkens de overhand. Nou is LSD een ander kaliber psychedelica dan 2CB, maar toch .. Ik zou het liever gewoon bewaren wanneer je in goede geestelijke gezondheid verkeerd (zoals die eerste dag LSD), dan haal je er stukken meer uit.

Met GHB en ketamine heb ik weinig ervaring tot geen (GHB) ervaring. GHB wordt je wel loom van naar het schijnt. Gezien je de day-after van MDMA ook al loom bent, gok ik dat je in slaap valt :P

Denk dat je met enkel LSD op de eerste dag en MDMA op de vrijdag al een heel mooi weekend op kan leveren. Less is met drugs vaak more naar mijn idee :)
T
TrinityLid
Misschien ben je intussen al geweest en het is al door velen hier gezegd: MDMA/XTC inname zou ik drastisch verlagen!

Nog een keer mijn mantra:
- max. 1-1,5mg per kilo lichaamsgewicht per keer (dus reken zelf ff uit wat dat voor jou is :P )
- het heeft geen enkele zin om veel en of bij te nemen, want als je serotonine op is (met bovenstaande richtlijn meestal wel al redelijk), is het op.
- meer slikken zorgt dus alleen maar voor nadelige effecten en sloopt je lijf en je brein.

Je kunt dan beter een Nexusflip doen (2cb>XTC), maar dan zit je wel met je toleranties mss, dus moet je ff naar je schema kijken en dit anders opstellen. Veel plezier!
M
MindlessLid
Een halve week tussen LSD trips? Niet doen... Doodzonde van je LSD. Ik zou daar zeker altijd twee weken tussen laten, dan trip je weer optimaal. En inderdaad, MDMA in zulke doseringen heeft totaal geen zin.
A
AttimoLid
Goedemorgen iedereen,

Ik ga hier even mijn maximale drugsplanning uit de doeken doen voor een festival waar ik zeer binnenkort naartoe ga. De kans bestaat dat het uiteindelijk niet zo'n loopje loopt want ik heb ook niet alles in mijn bezit. Het is ook absoluut niet mijn bedoeling om stoer te doen of op te scheppen. Ik amuseer me gewoon, niets om trots op te zijn, maar ook niets om me over te schamen.

Woensdag: LSD (al twee keren gedaan, wsl een zegel of twee)
Donderdag: Ketamine (nog nooit gedaan, kleine hoeveelheid dus)
Vrijdag: MDMA (al meerdere keren gedaan: wordt wsl een pil of drie, of 0.5 gr kristallen)
Zaterdag: GHB (nog nooit gedaan, kleine hoeveelheid dus)
Zondag: LSD (wsl een zegel of 3)

Tussendoor zal er ook wel wat coke en cannabis geconsumeerd worden. Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden zoals drugs die een tolerantie voor elkaar opbouwen?

Alvast bedankt voor het advies, ik wil geen advies over hoe ik eraan moet komen of prijzen of weet ik veel. Het gaat me puur om de gezondheid, tolerantie of andere factoren die de pret mogelijk kunnen bederven.
E
ElvenSpiceLid
Hoi Attimo,

Je lichaam bouwt normaal gesproken een tolerantie op voor psychedelica, dus je kan niet 2 dagen achter elkaar volledig trippen. Ik denk dat je 3 a 4 dagen net goed zit, misschien dat anderen hier nog commentaar op kunnen geven. 5 dagen drugs achter elkaar gebruiken kan best vermoeiend zijn voor zowel je geest als lichaam (begrijp je zelf ook wel en heb je ook aangegeven), dus probeer voldoende slaap te krijgen. Een complete nacht doorhalen is soms wel leuk maar het kan erg ten koste gaan van je energie. Gezond eten, fruit ect helpen allemaal om je gezondheid te ondersteunen. Als je de mogelijkheid hebt, een koude douche is echt super chill om jezelf even op te frissen.

Een voordeel van analoge (RC's) is dat ze je daar niet voor mogen vervolgen. Ben je dus extra paranoïde of wil je gewoon veilig spelen, 4-FA/1P-LSD/6-APB kan je met zonder al te veel gevolgen meenemen in persoonlijke hoeveelheden. Het ligt er maar een beetje aan welke afwegingen je wilt maken, over RC's is nog niet heel veel bekend en het gebruiken van een onbekende drug is soms beter om in een vertrouwde omgeving te doen.

Hier is een referentie naar wat ik bedoel (betreffende straffen): http://www.vice.com/nl/read/de-om-drugs ... -succes187

Veel plezier en pas een beetje op elkaar! :)
A
AttimoLid
Bedankt voor je advies ElvenSpice!

Als ik je goed begrepen heb zal mijn LSD gebruik van woensdag fucken met mijn MDMA gebruik op vrijdag? Ik ga ervan uit dat ketamine een dissociatief tripmiddel is en dat die dus geen tolerantie voor andere (psychedelische) tripmiddelen opbouwt (of is dat onzin?).

Voldoende slaap zal een uitdaging worden maar gezond eten zal wel geen probleem zijn :)
E
ElvenSpiceLid
MDMA is geen psychedelica dus dat zou in principe geen kruis tolerantie hebben met je eerdere LSD gebruik. MDMA zorgt voor het vrijlaten van serotonine, terwijl LSD dit imiteert (zo zal er vrij weinig van je oorspronkelijk voorraad opgaan). Wat wel zo kan zijn is dat je door je MDMA gebruik op zondag een minder goede trip hebt, aangezien je je lichaam al wat meer hebt uitgeput en die dagen ervoor ook nog eens Ketamine en GHB hebt gebruikt. Het kan zijn dat het in praktijk wel mee valt, maar chemisch gezien zou dat dan de verklaring zijn als je het wat minder ervaart :wink:
B
BobsacamanoLid
Vind alleen je MDMA gebruik een beetje buitensporig. Of je dit nou vaker doet of niet dat maakt niet zoveel uit. Normaal doe je dat op 1 avond de dag erna kan je weer bijkomen en bankplakken (dan nog vind ik het buitensporig veel minstens drie keer teveel)

Ik zou dus die dosis flink verlagen en een dag later zetten. Het put flink uit MDMA

Attimo zei:
Goedemorgen iedereen,

Ik ga hier even mijn maximale drugsplanning uit de doeken doen voor een festival waar ik zeer binnenkort naartoe ga. De kans bestaat dat het uiteindelijk niet zo'n loopje loopt want ik heb ook niet alles in mijn bezit. Het is ook absoluut niet mijn bedoeling om stoer te doen of op te scheppen. Ik amuseer me gewoon, niets om trots op te zijn, maar ook niets om me over te schamen.

Vrijdag: MDMA (al meerdere keren gedaan: wordt wsl een pil of drie, of 0.5 gr kristallen)

Tussendoor zal er ook wel wat coke en cannabis geconsumeerd worden. Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden zoals drugs die een tolerantie voor elkaar opbouwen?

Alvast bedankt voor het advies, ik wil geen advies over hoe ik eraan moet komen of prijzen of weet ik veel. Het gaat me puur om de gezondheid, tolerantie of andere factoren die de pret mogelijk kunnen bederven.
Klik om te vergroten...
o
oortjesLid
Kan je niet je 2e keer LSD vervangen door 2-CB of kan dat niet met de tolerantie? Mocht het wel kunnen kan je beter de 2-CB met MDMA wisselen zo dat je een chili 2e trip kan hebben.

maak hier anders een report van? Ben best benieuwd.
B
BobsacamanoLid
Dat heeft de zelfde tolerantie :) denk dat LSD dan zelfs nog beter werkt afhankelijk van de dosering maar dat is nergens op gebasseerd :)

oortjes zei:
Kan je niet je 2e keer LSD vervangen door 2-CB of kan dat niet met de tolerantie? Mocht het wel kunnen kan je beter de 2-CB met MDMA wisselen zo dat je een chili 2e trip kan hebben.

maak hier anders een report van? Ben best benieuwd.
Klik om te vergroten...
P
Peppi en CokiLid
MDMA is erg uitputtend, die zou ik dus op de laatste dag doen.

Overigens, waarom moet je per se elke dag iets gebruiken? 2x LSD in zo'n korte periode zou ik niet doen i.v.m. tolerantie. Dus ik zou dan MDMA op de laatste dag doen, de GHB op de dag van MDMA en een dagje rustig aan doen voor de MDMA zodat je hersenen even kunnen bijkomen voordat je ze weer een gigantische opdonder geeft.

Beste blijft natuurlijk het bij eenmalig één drug te houden het volledige festival, en de rest van de tijd een beetje bier om het toch nog leuk te maken (ja ik weet het, alcohol is ook een drug).

En zoals Bob al zegt, hoezo neem je zo belachelijk veel MDMA? Als dat komt omdat je een tolerantie hebt, zou ik dat juist even niet nemen.
N
NathanielLid
Puik feestje wordt me dat!

Ins en outs per drug zijn wel genoemd en anders nog te vinden op het forum, enige wat ik je op het hart wil drukken is

Als je honger hebt koop de hele hut leeg vreet je vol en vergeet je dagelijkse portie fruit niet

Als je moe bent oordoppen in maskertje op en ga in coma, al is het maar een uurtje, elke seconde telt.

En zorg ervoor dat je de week na het festival geen enkele verplichting hebt.

Veel plezier! :rock:
M
MeejheMLid
Of je bezoekt festivals die je nuchter ook leuk zou vinden, dan kan het met wat drugs op de juiste momenten helemaal vet worden.

Zoals je het beschrijft lijkt het wel of je een festival bezoekt omdat je daar zonder verplichtingen of gezeur drugs kan gebruiken, in plaats van dat je de muziek en sfeer het belangrijkste vind.
A
AlbatrossLid
Attimo zei:
Klik om te vergroten...

Volgens mij wordt je festival 1 grote waas als je zo vaak, zo veel verschilllende drugs, in zo'n korte termijn doet. En ook nog eens coke en wiet tussendoor. Ik ben wel erg benieuwd wat je er van vind. Doe je een Festival reportje??
b
benniesmittersLid
Zou idd ook de mdma wat minder doen. Vind zelf zoveel bijpakken niet zoveel meerwaarde hebben als ik eerlijk ben. Heb het zelf ook wel gedaan, maar aan het eind van zo'n dag loop je erbij als een verdrugste zombie. Zou daar gewoon 200 of misschien 250 maximaal van maken, afhankelijk van je gewicht, en dan zit je eigenlijk al op een te grote hoeveelheid. Zelf zou ik beginnen met 150 en later 75 bijnemen. Ben je leuk 5 uurtjes onder pannen en voel je je toch een stuk minder verrot dan dat je je zou voelen na de dosis die je oorspronkelijk van plan was.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."