Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroon?

Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroon?

20 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Even een kort vraagje waar ik maar geen antwoord op vind:

Ik wil met enkele vrienden binnenkort eens lachgas doen. Ik heb geleerd dat je zo'n cracker nodig hebt om het patroon in te steken, dat kapot te draaien, de lucht in een ballon te laten lopen, even wachten om het gas wat minder koud te laten worden, dan binnenhalen en mss ook uitademen in de ballon en dan terug binnenhalen.

Nu is mijn vraag, die mss zo basis is dat ze niet meteen verteld wordt, maar hoeveel keren kan je nu met zo'n patroon lol beleven?

Ander advies en tips over lachgas wordt zeker geapprecieerd!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

1 ballon kan je met 1 a 2 patronen vullen en dat gebruik je doorgaans in één keer op. Dus dat is 1 dosis waar je een kort effect van hebt meestal een minuutje en dan nog enkele minuten kan je een soort na-effect hebben. Houd wat tijd tussen je ballonnen ga niet elke 5 minuten er weer een nemen.

Een cracker werkt voor geen meter vind ik persoonlijk tov een slagroomspuit al is de laatste wel stukken duurder.

Als tip heb ik nog blijf niet onnodig lang alsmaar in en uitblazen in die ballon daar houd je zuurstoftekort aan over. Ga je je wel goed waus van voelen maar is onnodig slecht voor je bovenkamer. Pak liever enkel de inhoud van de ballon en adem uit zonder die ballon aan je lippen als het niet lukt de inhoud in één keer je longen in te sturen.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

Narayani zei:
Een cracker werkt voor geen meter vind ik persoonlijk tov een slagroomspuit al is de laatste wel stukken duurder.
Klik om te vergroten...

Oh da's wel balen want ik ga er ook geen 50 euro aan geven (zoveel kost het toch op wapwinkel).

Maar ik dacht zo'n pakket te kopen met drie crackers, waarvan er hopelijk toch tenminste één deftig werkt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

Die crackers doen hun ding wel hoor. Het is misschien niet ideaal, maar je kan er je ballon mee vullen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

Die crackers zijn een afrader... Het gas is ijs en ijskoud wat uit een patroon komt. Brandwonden van bevriezing komen vaak voor met crackers, een slagroomspuit is veel veiliger omdat het gas dan eerst in je bus komt en dan pas in de ballon.

Een slagroomspuit kost 40 euro ongeveer en patronen kosten een tientje voor 50 bij de makro (prijzen voor legale producten mogen wel neem ik aan?

Voor 50 euro heb je dus veel meer als je het even ergens anders koopt dan bij Wapwinkel.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

Ja je kan ook nog altijd kijken of je het de moeite vindt om erin te investeren. Ik weet dat ze hier in NL wel eens slagroomspuiten verkopen voor een veel lagere prijs bij de xenos en dergelijke winkels. Al is de kwaliteit daarvan ook niet top. Heb zelf het geluk dat een vriend al een goede heeft, al wordt er in onze kring zelden nog lachgas gebruikt. Wat mindless zegt in principe functioneert een cracker. Ik vind ze alleen erg onhandig maar dat is ook maar een mening :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

Met die goedkope dingen moet je wel oppassen dat je patroonhouder niet breekt. Die plastic troep is niet gemaakt om heel vaak los en vast te maken dus je moet ze wel met beleid gebruiken. Als ie breekt is je patroon net een kogel en kun je er een raam uit knallen :wink:
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

Ooh doe maar niet dan :tearsofjoy:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

n2o is niet alleen verkrijgbaar in losse patronen...
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

Ik heb gewoon een goede slagroomspuit gekocht van aluminium. Was 50 euro kwijt.

Is misschien veel maar ik heb er hoogstwaarschijnlijk de komende 10 jaar profeit van. Het zal ook niet snel stuk gaan want het is een best simpel mechanisme. Omgerekend ben ik 5 euro per jaar kwijt. Ik en mijn vriendengroep maken er gebruik van. Ik raad het je echt aan.

Ook is het gewoon een stuk veiliger.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

SmartieAndMe zei:
Die crackers zijn een afrader... Het gas is ijs en ijskoud wat uit een patroon komt. Brandwonden van bevriezing komen vaak voor met crackers, een slagroomspuit is veel veiliger omdat het gas dan eerst in je bus komt en dan pas in de ballon.

Een slagroomspuit kost 40 euro ongeveer en patronen kosten een tientje voor 50 bij de makro (prijzen voor legale producten mogen wel neem ik aan?

Voor 50 euro heb je dus veel meer als je het even ergens anders koopt dan bij Wapwinkel.
Klik om te vergroten...


Als je het gas in je ballon even laat zitten vooraleer je het naar binnen heist moet het toch al wat minder koud zijn?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

Attimo zei:
Als je het gas in je ballon even laat zitten vooraleer je het naar binnen heist moet het toch al wat minder koud zijn?
Klik om te vergroten...
Ik zie het wel eens gebeuren dat de ballonnen hergebruikt worden, en nog enigsinds vochtig zijn. Als je dan het gas in de ballon laat lopen kan dat vocht bevriezen en een soort brandwonden veroorzaken. Vooral ook als je voor meerdere mensen tegelijk een ballon vult.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

de fles gas begint onderaan meestal pas te bevriezen als er al 2/3e uit is. Als je die niet op temperatuur laat komen/het ijs wat onderaan vorm wegkrabt krijg je niet het maximale volume uit een fles.

Capsules kun je maar 1 keer lekprikken, maar niet te snel leeghalen levert ook een groter volume gas op (slagroomspuit vs. cracker?). bij 1 (16g?) patroon is het toch makkelijk om uit te rekenen hoeveel volume dat gas bij 1,01 bar ongeveer inneemt?

Volgens mij leer je dat ook op het vmbo.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

MeejheM zei:
de fles gas begint onderaan meestal pas te bevriezen als er al 2/3e uit is. Als je die niet op temperatuur laat komen/het ijs wat onderaan vorm wegkrabt krijg je niet het maximale volume uit een fles.
Klik om te vergroten...
Volume is dan ook een slechte maatstaaf voor een product waarvan de temperatuur flink schommelt en volume significant afhangt van die temperatuur. Voor de hoeveelheid moleculen zal het wel niet zoveel uitmaken lijkt me, of gaat die fles soms kapot?

Capsules kun je maar 1 keer lekprikken, maar niet te snel leeghalen levert ook een groter volume gas op (slagroomspuit vs. cracker?). bij 1 (16g?) patroon is het toch makkelijk om uit te rekenen hoeveel volume dat gas bij 1,01 bar ongeveer inneemt?

Volgens mij leer je dat ook op het vmbo.
Klik om te vergroten...
Als je de temperatuur in de ballon weet kun je dat inderdaad prima uitrekenen, maar ik denk niet dat je met die informatie erg veel opschiet. Helemaal omdat het nogal lastig is om te weten hoeveel volume er in je ballonnetje zit.

Indien je met deze opmerking de hoofdvraag tracht te beantwoorden 'hoe lang doe je met zo'n patroon', dan hoop ik dat je zelf ook wel snapt dat een 'X hoeveelheid volume' waarschijnlijk niet duidelijker is dan 'een patroon'.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

Wanneer je zo'n cilinder te snel leeg trekt heb je uiteindelijk 800 ballonnen in plaats van 1000-1100 in de praktijk. Ik weet niet wat hier precies allemaal een rol bij speelt, maar de keuze is reuze. dan bedoel ik een 11kg cilinder n2o2
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

MeejheM zei:
Wanneer je zo'n cilinder te snel leeg trekt heb je uiteindelijk 800 ballonnen in plaats van 1000-1100 in de praktijk. Ik weet niet wat hier precies allemaal een rol bij speelt, maar de keuze is reuze. dan bedoel ik een 11kg cilinder n2o2
Klik om te vergroten...

Wat is te snel dan? Ik heb wel eens van die 8 kilo cilinders gehad, maar er komen eigenlijk altijd wel 800 ballonnetjes uit (tenzij je de ballonnen te groot maakt). Dat is dan over zo'n 4 uur tijd verdeeld..
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

Te snel zie je aan de ijsvorming onderaan de cilinder, dat moet je proberen tot een minimum te houden voor het grootste volume.

Ik kan jouw ballonnetjes niet vergelijken met de mijne, om een hoop redenen. De aantallen die ik noem zijn alleen relevant om het verschil aan te geven.

PS: Ik vermoed trouwens dat wanneer je een hoop ballonnetjes maakt het gas misschien nog uitzet in de ballon wanneer die weer opwarmt, en dat daar het verschil in zou kunnen zitten.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

MeejheM zei:
Ik kan jouw ballonnetjes niet vergelijken met de mijne, om een hoop redenen. De aantallen die ik noem zijn alleen relevant om het verschil aan te geven.
Klik om te vergroten...

oh dat is niet helemaal waar want ballonnetjes hebben een redelijk gemiddeld formaat. Als ik over al onze events kijk en vergelijk met wat ik van heb horen zeggen, komt er altijd ongeveer net zo veel uit dus zijn de ballonnetjes altijd ongeveer net zo groot :P
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

wat bedoel je precies met "komt evenveel uit"? op een gas cilinder zit een klep die je met een sleutel(daarvoor bedoeld) of een bahco kan bedienen, dat gebeurt handmatig, dus op die manier kan er echt niet altijd evenveel gas vrijkomen. ook de maat van ballonnetjes verschilt nogal.

Je kan een aantal ballonnen uit een hele cilinder pas vergelijken zodra je een individuele vergelijking hebt tussen 2 ballonnen, gevuld door dezelfde persoon, van dezelfde afkomst en onder vergelijkbare omstandigheden. Ik reken meestal gemiddeld op 2k euro uit een 11kg cilinder. maar dat zal nooit exact uitkomen.

om je inkomsten te berekenen kun je beter tellen hoeveel ballonnen je kwijt bent.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Lachgas/N2O eerste keer: hoe lang doe je met zo'n patroo

Nee dat is dus het idee van een gemiddelde. Dat is niet exact maar gemiddeld.

MeejheM zei:
zodra je een individuele vergelijking hebt tussen 2 ballonnen, gevuld door dezelfde persoon
Klik om te vergroten...

2 ballonnen is nogal een groot afwijkingspercentage. Neem er dan op z'n minst 20.

maar wat jij zegt klopt wel inderdaad, wij rekenen meestal gemiddeld 1,6k op 8kg. Gemiddeld komt dat aardig overeen :)

(dus ik vermoed dat wij hetzelfde rekenen per ballon?) :tearsofjoy:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."