#1
Zoals de anderen al zeggen, is het moeilijk om te zeggen welke veranderingen door de leeftijd komen en welke door drugs. Ik blowde voor het eerst op mijn 15e, ik deed op mijn 18e voor de eerste keer xtc en ik ben nu 22. Nogal een fase waarop er veel verandert. Een belangrijke verandering die me opvalt is dat ik serieuzer ben geworden en iets meer met mijn leven ben gaan doen. Ik denk dat dat in zekere zin ook met de drugs te maken heeft omdat ik heb geleerd dat genot/een kick najagen maar in beperkte mate voldoening geeft. Ik was als puber nogal een vervelend kind, maar na een periode van veel gebruik was ik dat een beetje zat en ben ik me gaan afvragen wat ik nou eigenlijk wou met mijn leven. Op mijn 21e heb ik mijn vwo afgemaakt en nu studeer ik. Ik ben ook in zekere zin uitgefeest. Van tijd tot tijd ga ik nog naar grotere feesten, maar ik ga zelden 'uit'. Ik ben het gaan waarderen om gewoon met vrienden op de bank een jointje te roken of ketamine te doen. Een nadeel dat ik ervaar is dat mijn concentratievermogen slechter is geworden, of dat ik ben verleerd hoe je daarmee omgaat. Ik rook nu gauw een jointje als ik rust in mijn hoofd wil of ik pak ritalin.