Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIemand ervaring met eerst pep, dan XTC of andersom?

Iemand ervaring met eerst pep, dan XTC of andersom?

20 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
L
LostBirdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen, komend weekend AF :cheerpompom:

Veel zin in! Ik kom er alleen niet uit wat ik ga pakken, en vreemd genoeg is er op dit gebied niet heel veel te lezen op het forum, dus hopelijk weten jullie raad...

Ik wilde beginnen om 13 uur met een bommetje 80mg (60% geteste) pep, voor mij is dat meer dan genoeg, en dan op de comedown, zeg tegen 19 uur, nog een halfje x om de avond mooi af te sluiten.

Sommigen zeggen dat je het juist andersom moet doen, dus beginnen met X, omdat er van het liefdesgevoel na de pep niet veel meer terecht komt.

Ik zou heel graag horen wat jullie ervaring is.

Ook moet ik er misschien wel bij vermelden dat de laatste paar keer xtc een beetje is tegengevallen. Ik werd er hangerig van, terwijl er twee of drie maanden tussen het gebruik zat en ik eigenlijk altijd goed zulke dagen in ga, qua voeding en mindset.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn ervaring is dat drugs niet echt lekker gaan in m'n maag, XTC gaat wel, maar grote bommetjes of combinaties niet. In jouw geval, met jouw doseringen zal het wel goed gaan. Ik zou die combinatie die je zelf noemt aankunnen. Wel zal ik het persoonlijk omdraaien, zoals je al het vermoeden had.

Het is leuker om met XTC te beginnen en dit dan soort van te verlengen met pep, om nog even door te kunnen. Als je het omdraait en dus eerst pep neemt, ga je echt weinig voelen van de XTC. Mocht dit gebeuren, dan is de verleiding erg groot om bij te nemen. En in mijn situatie kan m'n maag er dan niet tegen en moet ik echt veel moeite doen om mijn maag te kalmeren, als ik dus ga bijnemen omdat ik er geen kloot van voelt.

Ik wordt zelf altijd ook hangerig van XTC, ik wil namelijk echt ALTIJD gaan zitten. En als dit niet kan, dan creëer ik mijn eigen zit plek, haha. Maar het leuke eraan is dat je jezelf kan oppeppen door er dan een bommetje pep in te doen. (:
L
LostBirdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je reactie, @Bas

X verdraag ik altijd goed, van bommetjes ben ik af en toe licht misselijk, maar ik heb die twee dus nog nooit gecombineerd of zoals ik nu van plan ben, met een redelijke afstand achter elkaar gepakt. Dus dat wordt even afwachten, hoe dat maagsgewijs gaat vallen...

De rest van de groep neemt alleen x hoorde ik vandaag, dus ik denk dat ik me ga aansluiten en het dus inderdaad omdraai.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Let wel, de combi versterkt de kater.
L
LostBirdLid
01-01-2024, 00:00
#5
@PsyTekZ Dat had ik gelezen, ja. Kater xtc stelt bij mij eigenlijk weinig voor. Soms een dag of vier, vijf erna een paar uurtjes een down gevoel waarbij ik me dan afvraag of je dat wel aan de x kan toeschrijven.
Die van pep is er wel eentje om rekening mee te houden, helaas.
Pff... nou twijfel ik weer :thinking:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Of iemand ervaring heeft met een combinatie van pep en xtc? Jeetje dat is wel echt zo'n combinatie dat ik denk pfoe die neem je niet gauw ik bedoel pep en xtc dat betekent je toch niet samen dat wordt wel even zoeken zullen niet veel mensen zijn die dat gedaan hebben hoor nou succes met de zoektocht hè kan best lastig worden succes
S
Skaf-GiraffeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Uit ervaring spreek ik dat deze combinatie van XTC en speed is niet aan te bevelen is. Het effect van de X wordt door de Amphetamine drastisch verminderd.

Zonde... na zo lang wachten.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ZERO- zei:
Of iemand ervaring heeft met een combinatie van pep en xtc? Jeetje dat is wel echt zo'n combinatie dat ik denk pfoe die neem je niet gauw ik bedoel pep en xtc dat betekent je toch niet samen dat wordt wel even zoeken zullen niet veel mensen zijn die dat gedaan hebben hoor nou succes met de zoektocht hè kan best lastig worden succes
Klik om te vergroten...

Bingo, ik heb da één keer gedaan. Eerst smiddags pep en tegen de avond begonnen mee mdma. Ik doe t nooit meer. Het fijne gevoel van de m was ver te zoeken! Zeg maar gerust weg. En ik maar bij pakken.. Zoals bas aangeeft lijkt me eerst de x inderdaad een beter plan!
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik zou eerder beginnen met x en daarna pep aangezien eerst pep en x klinkt al gewoon als stront in de oren to be honest. ik zou gewoon eerst je X nemen en dan je pep op laatste uurtje/halfuurtje. hoeft niet precies ofzo van je x.

- Eerst de X doe dan dan dat bommetje pep. combinatie en volgorde is beter.

- is best chill de combi maar je moet er even aan wennen als je het nog nooit hebt gedaan :P

- ga niet als een kip zonder kop al na uurtje of 5 in je xtc je bommetje nemen. heb ik 1 keer gedaan en niks ging meer goed. ( voordeel is dat je dosering wel lager is dus kan wel goed komen ook al doe je dit maar dat zou je moeten uitproberen)

-Kater hoeft niet zozeer groter of langer te duren of wat dan ook zolang je alles maar slim in neemt en niet denkt van ow nah voel dat halfje niet ( idk wat jij verstaat onder halfje x in mg mdma maar ik denk dan aan 125 mg ) dat is niet om lekker te afteren voor sommige mensen ).

-Geniet van het leven.





In order to control the drug you have to become the drug- Bruce Lee Special edition auction starts at 500 euro.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#10
ZERO- zei:
Of iemand ervaring heeft met een combinatie van pep en xtc? Jeetje dat is wel echt zo'n combinatie dat ik denk pfoe die neem je niet gauw ik bedoel pep en xtc dat betekent je toch niet samen dat wordt wel even zoeken zullen niet veel mensen zijn die dat gedaan hebben hoor nou succes met de zoektocht hè kan best lastig worden succes
Klik om te vergroten...

Heldin! :tearsofjoy:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
genk123 zei:
Bingo, ik heb da één keer gedaan. Eerst smiddags pep en tegen de avond begonnen mee mdma. Ik doe t nooit meer. Het fijne gevoel van de m was ver te zoeken! Zeg maar gerust weg. En ik maar bij pakken.. Zoals bas aangeeft lijkt me eerst de x inderdaad een beter plan!
Klik om te vergroten...
Goh wat interessant vertel me daar eens meer over ik heb er echt nog nooit van gehoord dat mensen dat combineren vind het wel bijzonder lijkt me helemaal niet bij elkaar passen ik ben benieuwd naar je verhaal
L
LostBirdLid
01-01-2024, 00:00
#12
Quinn zei:
- Eerst de X doe dan dan dat bommetje pep. combinatie en volgorde is beter.
Klik om te vergroten...

OK

Quinn zei:
- ga niet als een kip zonder kop al na uurtje of 5 in je xtc je bommetje nemen. heb ik 1 keer gedaan en niks ging meer goed. ( voordeel is dat je dosering wel lager is dus kan wel goed komen ook al doe je dit maar dat zou je moeten uitproberen)

-Kater hoeft niet zozeer groter of langer te duren of wat dan ook zolang je alles maar slim in neemt en niet denkt van ow nah voel dat halfje niet ( idk wat jij verstaat onder halfje x in mg mdma maar ik denk dan aan 125 mg ) dat is niet om lekker te afteren voor sommige mensen ).
Klik om te vergroten...

Ja, zoiets, deze zijn ca 220mg, dus 110mg.
Ik heb een lage tolerantie, een paar jaar geleden op 160mg nog 3-4 uur lang gespaced. Maar dat is dus al een tijd niet meer zo, de laatste ca 3 keer was ik alleen maar hangerig en daar heb ik dit weekend dus echt geen zin in.

Dat x niet veel meer doet is de reden dat ik speed ben gaan proberen. Ik voel me er goed bij, energiek, up, beleving zit met vlagen tegen het euforische van x aan, maar de kater is afschuwelijk. 4 dagen gif ruimen, lichamelijk en geestelijk.

Plan is nu: beginnen met x, want ik wil wel een beetje op dezelfde wave zitten als de rest, en dan rond 19u pep.

En niet denken aan volgende week...:grimacing:
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je eerst pep neemt voel je niet van je xtc man. Beter neem je pep wanneer de m is uitgewerkt en je helemaal verrot voelt. Maar je krijgt wel een dubbele kater, en die is wel foktop.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je al afschuwelijk voelt met pep laat asjeblief weten hoe de kater is volgende week. Ik zet de popcorn al klaar :grin:.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik vind wel uniek dat mensen het kater erger vinden met wat pep na afloop van de xtc. ik vind het opzich wel meevallen. iedereen zo zijn ding. sommige mensen hebben ook extreeem last van dinsdag dipjes en bijna niet ( me ) :P voor het gevoel.

@PsyTekZ ik vind dat popcorn idee wel goed <3 ik join de party dan. food is altijd welkom
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Quinn zei:
ik vind wel uniek dat mensen het kater erger vinden met wat pep na afloop van de xtc. ik vind het opzich wel meevallen. iedereen zo zijn ding. sommige mensen hebben ook extreeem last van dinsdag dipjes en bijna niet ( me ) :P voor het gevoel.

@PsyTekZ ik vind dat popcorn idee wel goed <3 ik join de party dan. food is altijd welkom
Klik om te vergroten...

Setting, inhoud maag, vermoeidheid,... doet er ook veel aan denk ik. Soms heb ik last van een heftige dip na xtc terwijl ik maar 100mg nam. Dan heb ik avonden gehad tot 200mg en de hele week fit. Maar met pep en x samen dan is het altijd uitzweten.

Haha en chips met dipsaus ^^
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#17
PsyTekZ zei:
Setting, inhoud maag, vermoeidheid,... doet er ook veel aan denk ik. Soms heb ik last van een heftige dip na xtc terwijl ik maar 100mg nam. Dan heb ik avonden gehad tot 200mg en de hele week fit. Maar met pep en x samen dan is het altijd uitzweten.

Haha en chips met dipsaus ^^
Klik om te vergroten...
CHIPS MET DIPSAUS MAN, THATS HELLA LOVE
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wil wel eens xtc en speed gaan combineren op een festival. Eerst xtc en dan uren later, als je inkakt, pas speed. Ik lees hier nu dat ik dan ipv alleen de maandag na dat weekend ook de dinsdag en misschien wel de woensdag moet vrij vrahen van werk. Ik ben sowieso wel vrij kater gevoelig. Ook al doseer ik laag dan nog altijd wel van xtc en speed los van elkaar een kater. Meestal wel minimaal als ik het mak houd maar zal dan na een festival met xtc en ook mog speed in de tweede helft wel mega brak zijn. Kater van meerdere dagen dan gok ik. Zal daar dus extra rekening mee moeten houden.
L
LostBirdLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mensen, het is bij speed (bommetjes) gebleven. Durfde de combi toch niet aan.

Topfeestje, voor herhaling vatbaar. De x gebruikers uit de groep zijn halverwege de dag afgehaakt, precies waar ik bang voor was dat mij ook zou overkomen. Goed doorgedanst, rondjes gelopen :) Goed kunnen eten ook nog, gek genoeg. En nu trillen als een gek en behoorlijk chagrijnig, maar dat was te verwachten.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#20
LostBird zei:
Mensen, het is bij speed (bommetjes) gebleven. Durfde de combi toch niet aan.

Topfeestje, voor herhaling vatbaar. De x gebruikers uit de groep zijn halverwege de dag afgehaakt, precies waar ik bang voor was dat mij ook zou overkomen. Goed doorgedanst, rondjes gelopen :) Goed kunnen eten ook nog, gek genoeg. En nu trillen als een gek en behoorlijk chagrijnig, maar dat was te verwachten.
Klik om te vergroten...
Top dat je het naar je zin hebt gehad! Welke festival ben je geweest eigenlijk, je begon rond 13:00 met pep bommetjes toch? Hoeveel mg heb je uiteindelijk genomen en hoeveel bommetjes waren het totaal? Het schiet me opeens naar binnen dat vloeitjes je juist misselijk kunnen maken in de maag, weet niet of je daar last van hebt gehad?

Naja, waus zijn van XTC gebeurt op ieder festival, want je ziet al gauw steeds meer mensen zitten, chillounge is op een bepaald moment over en overvol. Maar het is wel heerlijk, lekker rustig zitten, luisteren naar de muziek, benen in een ontspannende houding leggen en af en toe los gaan met je armen en heen en weer knikken op de beat. Uptempo is the Tempo! :redheart:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."