Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAutisme en drugs...

Autisme en drugs...

40 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou ik heb gisteren mijn diagnose gekregen, bij de psychiater.
Ik zou een vorm van autisme hebben, een lichte welliswaar.
Dus na 3 maand zoeken heb ik dan eindelijk een diagnose,

maar dan zeggen ze dat er geen enkel medicijn tegen bestaat,
wat een afknapper...

Maar met mijn ervaring weet ik wel dat ik na een MDMA-avondje toch een aantal weken van mijn ' autisme-symptomen' verlost ben.
Van een trekje cannabis wordt ik helemaal gek, en van speed en coke gewoon rustig zonder meer.

Zijn er hier nog mensen met autismespectrumstoornissen op dit forum?
ZO ja, heb je aanraders op gebied van drugs die positief werken bij autisme ( want naar het schijnt reageren mensen met autisme helemaal anders op middelen dan gewone mensen ).
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ikzelf heb het niet, maar der is hier wel een of andere gek op het forum die na het LSD avondje met mij zich een stuk beter voelde !

LSD schijnt voor meer mensen therapeutisch te helpen, dit is echter geen garantie dat het bij jou ook zo zou werken
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor zover ik weet niet op dit forum, of beter gezegd: daar heb i geen idee over. Maar ik ken(de) wel twee mensen met lichte vormen, een van hen blowt dagelijks en heeft erg veel verschillende dingen geprobeerd waarvan veel met succes (hoewel tripmiddelen hem niet altijd goed vielen).

Volgensmij is het van persoon tot persoon heel verschillend, hoe je op dingen reageert.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#4
'T lijkt me niet waarschijnlijk autisten op een forum te treffen.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dan is jou definitie van autisme denk ik niet correct.
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met autisme bedoel ik ook niet de stereotype autist hé.
Ik heb het over mensen met het syndroom van asperger, of PDDNOS, of iets dergelijk.
Tis niet omdat je licht autistisch bent dat je je compleet afzondert.
Ik zit bvb aan de universieteit in gent, derde jaar criminologie, ondanks die lichte vorm van autisme.
Mensen met licht autisme hebben zelf soms een hoger IQ dan gemiddeld .
( en een zeer zwak EQ uiteraard waar ik van kan meespreken :angry: )
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#7
*meld zich als PDD-NOSser
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
dr zitten hier op t forum mensen met pdd nos of een andere vorm van autisme :)
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Jadi zei:
*meld zich als PDD-NOSser
Klik om te vergroten...
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#10
*meld zich als PORNO-ster
Klik om te vergroten...

* jaja
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#11
*meld zich ook als PDD-NOS'er

zoals je ziet, genoeg (lichte) autisten hier :P
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Razar zei:
Ik zit bvb aan de universieteit in gent, derde jaar criminologie, ondanks die lichte vorm van autisme.
Klik om te vergroten...

Ik heb ook de Havo kunnen afronden met goede punten en dit jaar n HBO studie gedaan, maar inmiddels gestopt. Niet omdat ik t niet aankon, maar hij beviel me niet, ga in september weer met nieuwe HBO opleiding beginnen. als je lichte vorm van autisme hebt ben je dus inderdaad niet debiel of dom.
alleen wat meer moeite met sociaal contact en informatieverwerking.
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Probeer fnea, die had ook een lichte vorm van authisme geloof ik.
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#14
hahaha grappig, ik heb zelf ook een lichte vorm van autisme (PDD NOS) tenminste dat is bij mij gediagnotiseerd bij de shrink.

Ik ben redelijk intelligent maar sociaal contact en informatieverwerking is ook bij mij niet de sterke kanten, een vriendin heb ik door mijn stoornis daardoor nooit gehad (ben nu 22 jaar, dus veel eenzaamheid onder autisten ook pdd nosérs met lichte vorm). :( , mss dat we daardoor vatbaarder zijn voor depressies en drugs, we zijn toch een beetje de vergeten slachtoffers van de samenleving teninste zo zie ik het een beetje.

Een echte autist zie je meestal natuurlijk gelijk, maar met lichte autisme (pdd nos) ziet zowat niemand het, zelfs vroeger op school zijn ze der nooit achtergekomen bij mij.
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik weet niet wat ik heb maar ik word van speed rustig van binnen.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik ben dan misschien wel intelligent, ik ben niet autistisch :)

*schommelt heen en weer op zijn stoel met zever uit zijn mond*
H
HathCoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een van mn beste vrienden is autistisch en blowt ontzettend veel.. Als hij niet geblowd heeft is hij ontzettend druk en kan hij opeens beginnen roepen ofzo, maar anders is hij gewoon chill.. Weet ook niet precies wat voor autisme hij heeft, iets met fantasie en realiteit niet uit elkaar kunnen houden ofzo.. maar hij zal het wel niet zo hevig hebben.
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#18
willem1984 zei:
hahaha grappig, ik heb zelf ook een lichte vorm van autisme (PDD NOS) tenminste dat is bij mij gediagnotiseerd bij de shrink.

Ik ben redelijk intelligent maar sociaal contact en informatieverwerking is ook bij mij niet de sterke kanten, een vriendin heb ik door mijn stoornis daardoor nooit gehad (ben nu 22 jaar, dus veel eenzaamheid onder autisten ook pdd nosérs met lichte vorm). :( , mss dat we daardoor vatbaarder zijn voor depressies en drugs, we zijn toch een beetje de vergeten slachtoffers van de samenleving teninste zo zie ik het een beetje.

Een echte autist zie je meestal natuurlijk gelijk, maar met lichte autisme (pdd nos) ziet zowat niemand het, zelfs vroeger op school zijn ze der nooit achtergekomen bij mij.
Klik om te vergroten...

dat klopt inderdaad wel ja, maar ik heb mijn pdd-nos wel geaccepteerd zo'n beetje onderhand... hoef niet te zijn zoals de massa en de rest van de wereld. Dooreen 4 life :beer: :grin:
O
OvercomeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jadi zei:
*meld zich als PDD-NOSser
Klik om te vergroten...

idem dito!

en waarom zou iemand die autistisch is niet op een forum te vinden zijn?, wat een onzin! :).
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dzy zei:
Jadi zei:
*meld zich als PDD-NOSser
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Euhm,ik heb dat ook waarschijnelijk en/of in de richting van ADD.
Moet mee doen aan een medicijnonderzoek van het medicijn,strattera het zou me kunnnen helpen.

Ik zal wel zien,mag dan niks gebruiken in dat half jaar tijd.
Dat is al een klus op zich.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."